Jeg tåler mye øl...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.199
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

...og jeg har vært på jobbavslutning. Jeg har fått +10 halvlitere, og føler jeg knapt har drukket. Ingenting å skryte av, synes jeg. Men nå har jeg ferie.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.367
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg tåler mye øl...

Dyr i drift, disse fra Tromsø ;D

northpole

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.11.2010
Antall liker
609
Jeg tåler mye øl...

Hmmm tidlig hjemme? ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.199
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

Egentlig litt bekymringsverdig. Fikk meg en Vodka med batteri for 25 minutter siden, usikker på om det var 1,5V eller 9V. Ingen skriveleifer enda. Blir en dyr jul.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Jeg tåler mye øl...

Hmmmm.... Så alkoholen tilfører egentlig bare et hull i lommeboka, og ingen andre (ønskede?) hyggeligere effekter? Da tror jeg igrunnjeg hadde droppet alkoholen. :)

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
12.767
Sted
Trondheim
Jeg tåler mye øl...

Det var sikkert Clausthaler i tappetårnet :D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Jeg tåler mye øl...

lars_erik skrev:
Dyr i drift, disse fra Tromsø ;D
Selvsagt, dårlig med morsmelk som barn. Gikk mest i hjemmelaget ::)

/jan

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.337
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

Når jeg bodde nordpå så forsøkte vi med flere vitenskapelige eksperiment. Det gikk mest i å finne ut hvorvidt alkohol påvirker korttidsminnet eller ei. Kan ikke huske å ha konkludert med noe, sikkert derfor vi starta på'n igjen hver fredag... ::)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Jeg tåler mye øl...

Kvar vert det av, dette ølet? Dersom det kjem ut att på vanleg måte, må det vere litt av ei plage, dersom du skal sleppe det ut i doser på ca 1/2 liter i gongen. I så fall får du ikkje gjort meir enn å oppretthalde væskebalansen (og kanske konversert litt innimellom, men på ein opphakka måte)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Jeg tåler mye øl...

bjornh skrev:
...og jeg har vært på jobbavslutning. Jeg har fått +10 halvlitere, og føler jeg knapt har drukket. Ingenting å skryte av, synes jeg. Men nå har jeg ferie.
Forklaringen er, som alltid sølde enkel. Nordlendinger er så svære i kjeften (og prater støtt) så alkoholen fordamper i gapet på de FØR de får svelget sakene ;D ;D

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
35.138
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

Blir ju bare pissnødig av detta mellan ølet :p Næ stor stark ska det va :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Jeg tåler mye øl...

Svensker har ikke uttalerett i norske øl-tråder :mad: :mad:

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Jeg tåler mye øl...

Bælma mengder med øl på søndag, riktignok alkoholsterke greier. husker ikke allverden etter klokken 0100 med unntak av seriepissingen. kjente det i nyrene dagen etter. Hadde vett nok til å bælme tilsvarende mengder vann

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Jeg tåler mye øl...

;D ;D Du veit hva "tappekrana" brukes til etter en slik økt, ja. Bedre å legge inn dren med det samme..

Jeg tåler også mengder med øl. Bare jeg får litt tid på meg!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Jeg tåler mye øl...

;D ;D Stor Stärk" er jo ikke noe annet enn en litt dyrere Munkholm som svenskene alltid skal lure på nordmennene på "Krogen"...

"En dagens och en stor stärk" - jo takk, kjenner visa! Klassiker fra Kung Rane's tid.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
35.138
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

pengesluk skrev:
;D ;D Stor Stärk" er jo ikke noe annet enn en litt dyrere Munkholm som svenskene alltid skal lure på nordmennene på "Krogen"...

"En dagens och en stor stärk" - jo takk, kjenner visa! Klassiker fra Kung Rane's tid.
Jisses! har du sittet på det der gamle Trucker haket "Kung Rane" og drukkit stor stark også.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Jeg tåler mye øl...

8) 8) Å jada - mange ganger! Standard stoppested under Gøteborg-utflukter. Ikke så mye annet å velge i heller.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
35.138
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

Kjørte forbi der i sommer med hojen, er nog til salgs nå kan det se ut som ::) (gamle E6)
ang ordet stor stark så blev nog det myntet seint 70t tidl 80t når folk for alvor begynnte drikke øl på krogen i Sverige, ikke så mye
urval den gangen Pripps starkøl servert i glass med handtag. Enkelt og greit inga krussiduller!
Er vel like kjent som Volvo, Pippi Långstrump mm

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.110
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Jeg tåler mye øl...

stor sterk i Sverige er pils i Norge ::)
mvh
Leif

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.199
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

Formen i dag har heller ikke vært så verst. ;D

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.367
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg tåler mye øl...

bjornh skrev:
Du er mest sannsynlig lurt opp i stry. Med Munkholm ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.968
Jeg tåler mye øl...

Husker da vi var i Sverige første gang som sene tenåringer. De som ikke kjørte stupte inn på første dagligvarebutikk og kjøpte kassevis med øl. De ble høljet ned på høykant uten synlig virkning. Egentlig ikke så rart med svenskt lettøl................. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.199
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

lars_erik skrev:
bjornh skrev:
Du er mest sannsynlig lurt opp i stry. Med Munkholm ;D

Jeg har ikke det. Dyrt er det også, å kjøpe øl ute på byen.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg tåler mye øl...

pengesluk skrev:
bjornh skrev:
Forklaringen er, som alltid sølde enkel. Nordlendinger er så svære i kjeften (og prater støtt) så alkoholen fordamper i gapet på de FØR de får svelget sakene ;D ;D
Pengesluk, det er det råeste jeg har hørt! Og jeg så dagens lys i Hammerfest!!! ;D
Joda, jeg er mektig svært i kjeften, det er jeg... men det er sannelig du og!!!

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Jeg tåler mye øl...

;D ;D Steike!! ;D ;D Dette tåler dere! Nordlendinger er coole, en slags "kvite negrar" a la Richard Pryor og et par andre livsglade rappkjefta karer.. Liker meg godt der oppe, har reist mye i den delen av landet, alltid hyggelig.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

I mine ungdomsår var vi på vorscpiel og helte nedpå øl, en kompis hadde tatt med seg sine øl fra farens dagligvare butikk, helte nedpå og ble fullere og fullere, kjapp i snakketøyet og litt ulik seg selv på den måte slik man ofte kan bli... Helt til en annen kompis utbryter, " sitter du her å drikker lettøl?" Plutselig var han klin edru ;D
Han hadde vært sent ute og tatt feil six-pack i mørket (hadde ikke giddet å slå på lyset)...

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
35.138
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

Klarte en dag i Praha i -81 og presse i over 24 halv litere som var "local record home sted at the time" intaget blev stort på steder
som U'Fleco og U' Zlatheo tygra men førbannant trevligt var det, har noen gamle bilder fra U' fleco der servitøren som bare bar ut 20øl i slengen Sjokkert alltid gav våres bord restene på brikken Gliser

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

Kung Rane var det naturlige stopp/spise/pisse stedet på vei til/fra Gøteborg ja, men ikke nå lengre.

Mvh.KW

N

nb

Gjest
Jeg tåler mye øl...

cash 63 skrev:
Klarte en dag i Praha i -81 og presse i over 24 halv litere som var "local record home sted at the time" intaget blev stort på steder
som U'Fleco og U' Zlatheo tygra men førbannant trevligt var det, har noen gamle bilder fra U' fleco der servitøren som bare bar ut 20øl i slengen Sjokkert alltid gav våres bord restene på brikken Gliser
Alltid festlig med amerikanere som trodde at det %-tallet som stod på ølflasker der var alkoholinnholdet.

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Jeg tåler mye øl...

Må innrømme at jeg ble skremt av meg selv tidlig i høst. Jeg satt hjemme med en kompis på besøk, og vi hadde en typisk "drikke øl og spille progrock høyt"-aften. I kjøleskapet hadde jeg en god del Aass Pilsner. På flasker, selvfølgelig, og jeg drakk av glass.

Jeg åpnet vel den første ølen rundt 17:30. Kl 01:00 skulle kompisen møte et kvinnemenneske på en pub i nærheten, så vi satte kursen dit, en ca 15 minutters vandring. Da hadde jeg klart å få i meg 19 av disse Aassflaskene hjemme, og var spent på om det var noen vits i å nærme seg utelivet, til tross for at den friske lufta kom som en fin avveksling.

Men det var null problem å passere dørvakta, dette gjalt på flere utesteder, og jeg følte meg rimelig stødig og fin også. Dagen etterpå var jeg heller ikke så veldig dårlig.

Men 19 flaskepils er skremmende mye på syv og en halv time! Man tenker jo litt på lever og nyrer og sånn...

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Jeg tåler mye øl...

En fin kveld?? Det er oppvarming m diverse snacks, gå på byen å få ned 19 vodka/redbull og 5 shots på 2 timer for deretter å dra på nachspeil og drikke konjakk til kl 15 dagen etterpå (søndag) ;) Må innrømme at det var bra jeg ikke skulle på jobb på mandag ;)

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.285
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg tåler mye øl...

1liter Vodka som forspill her før en hiver seg i ølet på byener normalen her ;)

sikkert ikke bra men men lever nå enda :D

mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg tåler mye øl...

Jeg skal ikke påstå å tåle mye øl. Men på den annen side tåler jeg ikke en eneste Mack. Godt det er andre som tar seg av å befolke Tromsø...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.199
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

Her drikkes det Karjala. Det er et finsk øl, må vite.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.199
Torget vurderinger
1
Jeg tåler mye øl...

Det er korrekt.

Topp Bunn