Jeg har ikke lyst til å være merket som bransjemann jeg...

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
...har en god del bransjefolk funnet ut. De hever seg over regelverket, og benytter i stedet muligheten til å stille andre produkter i dårlig lys, skryte av egne ting osv. Vi som hører med til de seriøse bransjeaktørene, altså vi som ikke "jobber i det skjulte" må selvsagt underlegge oss regelverket (og litt til). Noen av de anonyme har en grei balansegang, men noen gir beng. Så vidt jeg vet er det ikke første, heller ikke andre eller tredje gang dette temaet er oppe. Er det ikke slik at denne merkingen er obligatorisk for alle som har lønnet arbeid i bransjen?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
Forøvrig er skribenter fritatt fra regelen om merking. Når jeg først setter i gang en debatt om moral og regler så vil jeg foreslå at merkingen gjelder for dem også. Årsaken er at merkingen vel ikke er ment som en straff, men et middel for at andre debattanter skal kunne vite om den de debatterer mot har en eller annen rolle i bransjen. Temaene som diskuteres berører områder der skribenter også har et domene å beskytte, eventuelt ting de i kraft av sin rolle har meninger om. Som sagt, dersom hensikten med bransjemerkingen ikke er å straffe eller henge ut noen så er det fornuftig at merkingen gjelder dem også.

K

knutinh

Gjest
Burde man da også "merke" de som har relevant utdanning, idet de kan tenkes å ha "faglige kjepphester" de ønsker å beskytte?

Jeg synes at de to ytterpunktene er interessante:
1. Alle må stå fram med fullt navn
2. Ingen må stå fram med noe som helst

I den grad din deltakelse og form har påvirket min motivasjon til å kjøpe "dine" produkter så må det sies å være utelukkende positivt.

Det at noen står fram og ubegrunnet / dårlig begrunnet hausser et produkt opp eller ned har ingen betydning på mine innkjøp uansett.

-k

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
Alle må stå frem med fult navn her:

www.lydforum.com

Det funker bra, så nå kommer vel argumentet om tyverisikkerhet igjen. Som om det er vanskelig å finne ut hvem folk er om man gidder...

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.359
Torget vurderinger
1
Dette er litt av dilemmaet med et forum som i utgangspunktet er «anonymt». «Folk» kan i utgangspunktet «ikle» seg den identiteten som de selv «ønsker». All den tid det er slik, er det i praksis umulig å sile ut fordekte «bransjemenn».

Hva er så hensikten med flaggingen som «Bransjemann»? I utgangspunktet tror jeg det viktigste momentet er å «fjerne» «problemet» med skjult markedsføring ved at det er «men [som] et middel for at andre debattanter skal kunne vite om den de debatterer mot har en eller annen rolle i bransjen.» Jeg mener at flaggingen i utgangspunktet burde redusere behovet for et «tilleggsregelverk» for bransjeaktører, da flaggingen i utgangspunktet er tilstrekkelig for at de øvrige forumdeltakerne kan gjøre seg opp en mening om hvordan «bransjeuttalelser» er farget av «bransjeinteresser». Litt av problemet er kanskje at «bransjeregelverket» er for strengt for de som velger å flagge, samtidig som det er for enkelt å opprette en ny identitet for de «useriøse», og dermed er det litt for fristende å ikke reise flagg.

Jeg er forøvrig helt enig i at også mer eller mindre regelmssigeskibenter i den kullørte pressen, og utvidet derav skribenter på diverse nettbaserte «lyd-magasiner», bør flagges med sin rolle.

mvh
KJ

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Snickers-is skrev:
Alle må stå frem med fult navn her:

www.lydforum.com

Det funker bra, så nå kommer vel argumentet om tyverisikkerhet igjen. Som om det er vanskelig å finne ut hvem folk er om man gidder...
Ikke bare tyverisikkerhet men og også personangrep.
Siste dagers underholdene Edge-tråd, som dessverre ble stoppet, medførte vel både telefoner til noen HFS-medlemmer, samt mindre hyggelige pm'er. Er det så veldig allright?
Selvsagt trenger en ikke være rakettforsker for å finne ut hvem de fleste (av de mest aktive) er, men terskelen er langt høyere, bare en må gjøre et ørlite litt research.
Snakker av erfaring, med tanke på at alt jeg gjør i mitt daglige virke er synlig med byline. Der det kun er byline, er det svært sjeldent respons fra lesere, mens der det er bildebyline med emailadresse, geeee der har det vært mye rart. Husker med grøss et par ganger mobilnummer også var oppgitt. :p

For min del finnes det for mange idioter og psykopater (stalkers) der ute, at jeg ikke vil flashe med id. Skjønner godt din irritasjon og oppgitthet Snickers, men håper der går an å løse på en smidig måte fra HFS sin side.

Nå har jo HFS blitt så stort med såpass mange registrerte brukere, at det sikkert er vanskelig å re-registrerere etter en individuell vurdering også. Har vært på et annet stort fora der, alle brukerkontoer som ikke hadde vært aktiv på et halvt år, fikk 14-dager på seg før kontoen ble slettet.

Et fora jeg er på nå, vurderer og verifiserer hver enkelt medlemssøker. Langt hyggeligere tone, helt sikkert også fordi det kun handler om en musikkgenre alle liker, og er inne i. Det store plusset er at dette forumet har tiltrukket seg noen helt sinnsykt kunnskapsrike storsamlere i verdenssammenheng som lar det dryppe på oss noviser. Uten at det går i en cocky belærende tone.

K

knutinh

Gjest
ErosLoveking skrev:
Ikke bare tyverisikkerhet men og også personangrep....

Selvsagt trenger en ikke være rakettforsker for å finne ut hvem de fleste (av de mest aktive) er, men terskelen er langt høyere, bare en må gjøre et ørlite litt research.
+1

Det er noen som lar seg engasjere tilstrekkelig til at jeg ikke ønsker dem på døren.

-k

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Dette er jo slikt det har blitt med sjekkesteder forum Facebook og andre fora. (sms) Så lenge du ikke må stå face to face så er terskelen for og gå litt lenger mye lavere. regelen en kan prøve og leve etter er at man ikke skal utrykke seg på en måte man ikke kan stå for under fire øyne ,eller for den slags skyld et større antall øyne.

K

knutinh

Gjest
room skrev:
regelen en kan prøve og leve etter er at man ikke skal utrykke seg på en måte man ikke kan stå for under fire øyne ,eller for den slags skyld et større antall øyne.
En veldig fornuftig regel. Det forhindrer ikke at man støter personer som man synes er utrivelig på nett, og som man muligens hadde syntes var utrivelig om man møttes i et selskap.

-k

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Jeg ser helt klart den. og selvsagt i kampens hete at det kommer noen sleivskudd. Jeg mener nå også at man kan sleppe noen bomber uten og miste nattesøvnen av den grunn. Takhøyden i et slikt forum bør være høy for at det skal bli interressant.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Har litt lyst til å dra til Horten den 26. sept. og ta inn på hotell for en natt. Samboeren er utenlands, og trenger egentlig ikke å vite hva jeg gjør den dagen. (Høres ut som den utroskapsgreia. ::) )
Det som holder meg litt tilbake er at jeg grubler på hvilke mennesker jeg møter? Er overhodet ikke skuggeredd, har møtt og opplevd mye rart oppgjennom, men er det for meg verdt å bruke penger på? Er egentlig en veldig sosial fyr av legning, men akkurat blant HFS's medlemmer blir jeg litt skeptisk. Leser med glede trådene til de forskjellige klubbene og foreningene her. Mange er flinke både på det faglige og sosiale, i en positiv retning. Likevel kvier jeg meg. Forteller sikkert mest om meg, men skal det være sånn?

Mvh
"Stakkars lille meg"
;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
ErosLoveking skrev:
Har litt lyst til å dra til Horten den 26. sept. og ta inn på hotell for en natt. Samboeren er utenlands, og trenger egentlig ikke å vite hva jeg gjør den dagen. (Høres ut som den utroskapsgreia. ::) )
Det som holder meg litt tilbake er at jeg grubler på hvilke mennesker jeg møter? Er overhodet ikke skuggeredd, har møtt og opplevd mye rart oppgjennom, men er det for meg verdt å bruke penger på? Er egentlig en veldig sosial fyr av legning, men akkurat blant HFS's medlemmer blir jeg litt skeptisk. Leser med glede trådene til de forskjellige klubbene og foreningene her. Mange er flinke både på det faglige og sosiale, i en positiv retning. Likevel kvier jeg meg. Forteller sikkert mest om meg, men skal det være sånn?

Mvh
"Stakkars lille meg"
;)
Er livredd hver gang jeg drar over fjorden.Pleier å gå fort over.

/jan

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
27.143
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:

Mvh
"Stakkars lille meg"
;)
Slapp av! Selv de harde, barske og råe hifi-hells_angels personene snille som lam når en møter dem ansikt til ansikt..

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
Jeg har liten sympati med dem som vil forbeholde seg retten til å være anonyme så lenge noen pålegges å ikke være det. Noen vet å utnytte det til fulle, og det er de personene som er flinkest til å beskytte sin anonymitet.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Snickers-is skrev:
Jeg har liten sympati med dem som vil forbeholde seg retten til å være anonyme så lenge noen pålegges å ikke være det. Noen vet å utnytte det til fulle, og det er de personene som er flinkest til å beskytte sin anonymitet.
Helt enig med deg i dette snickers, og da går jeg ut i fra at du fortsatt har skjulte bransjefolk i tankene(eventuelt journalister som ofte/sjelden også skriver om HiFI.
Klart at den ideelle verden hadde vært om alle sto frem med fullt navn, (var det Jan Jensen, som var så populært i et tvprogram for en tid tilbake ;) ;D) men problemet er hvordan vet vi om det er ekte?

Dersom du eller andre konkret vet om nick/medlemmer som burde ha vært merket som bransjeaktører, så burde vel dermed Høvdingen få beskjed om at den/de bryter reglementet, regner med at han er mottagelig for det.
Dersom det kan fremlegges gode indisier på at det er rett, så kan i neste omgang vedkommende få beskjed om at han/hun (derved) bryter reglementet med anledning til å tilbakevise det.
Kunne det være en vei å gå?
Jeg tar da utgangdspunkt i at det dreier seg om reelle bransjefolk og ikke kun sympatisører, det kan man vel ikke få gjort noe med, vil jeg tro.
Mvh.KW

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.853
Tror ikke du har grunn til å se dette som noe personlig problem, Snickers. Tvert om. Tror nok at langt de fleste med litt fartstid her på forumet nettopp vet å verdsette dem som åpent flagger sin kunnskap og meninger.

Forøvrig er jo dette med grad av etisk handel langt fra begrenset til bransjeaktører. Vi har jo saktens hatt noen eksempler på "private aktører" som ikke har sett noe dilemma ved å hause opp produkter som tidenes beste kjøp, for så å legge samme produkter ut på bruktbørsen noen uker senere...

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
Dette er ingen personlig sak, bare så det er sagt. Det fokuseres fra tid til annen på regelverket, men jeg har, sikkert i likhet med andre, betenkeligheter med å drive angivere. Imidlertid har Thomas tidligere ytret at han vet om mange bransjefolk som opptrer anonymt, og disse er fortsatt ikke bragt frem i lyset. Dermed har vi et regelverk som bare gjelder for noen, og det betyr i sin tur at forumet ikke styres av regelverket.

Videre kan jeg ikke se at uriktig info, opphausing, flaming eller liknende er verre fra produsenter/distributører/forhandlere enn fra private dersom informasjonen styres av objektive ytelsesmessige parametre. Vil det for eksempel ha noe å si for en forbruker om det er en forhandler som i all hemmelighet foreslår et produkt han selv selger, eller om en privatperson foreslår et produkt han ikke tjener et øre på om rådene han får er like gode eller dårlige?

Slik sentralen er nå er det fritt frem å:
- Drive salg i det skjulte.
- Fremme produkter gjennom private medlemmer.
- Flame forumet med produkter man ønsker å skape oppmerksomhet rundt.
- Markedsføre produkter man planlegger å selge brukt.
- Drive kampanjer mot enkeltprodukter, merker eller personer i bransjen.
- Sende ut usannheter eller fordreid informasjon vedrørende konkurrenter eller konkurrerende produkter presentert gjennom hemmelig bruker eller privat medlem.
- Bytte brukernavn for å hindre medlemmer i å identifisere "mønsteret".
- Drive debatt med seg selv.

...osv.

I dag fremstilles det slik at "problemet" er de merkede bransjeaktørene som ikke klarer å holde seg i skinnet. Vi som er merket utgjør en så liten del av bransjeaktørene at vi fremstår som en liten minioritet.

Jeg ble for eksempel kontaktet av flere før jeg kjøpte min CD/pre, og fortsatt er det ingen av dem som fremstår som bransjeaktører. Så vidt jeg vet er det ikke så mye som har forandret seg i deres roller, så det kan da bare skyldes at de ønsker å systematisk drive markedsføring i det skjulte.

Forøvrig kan jeg ikke se hvordan folk som oppfører seg skikkelig, og folk som ikke driver svindel eller tvilsom business trenger å frykte for sin identitet. Jeg har ennå tilgode å møte forummedlemmer som ikke fremstår som vesentlig mer nyanserte og ydmyke i virkeligheten enn gjennom debattene på forumet.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Imidlertid har Thomas tidligere ytret at han vet om mange bransjefolk som opptrer anonymt, og disse er fortsatt ikke bragt frem i lyset.
Jeg vet ikke om jeg vet om så veldig mange, men vi har tatt enkelte, og da er det vel mye som tyder på at det er flere.

Jeg er helt enig i det faktum at forumet hadde vært et bedre sted hvis folk stod frem. Veldig mange hadde da oppført seg langt mer høflig, sniksalg hadde vært unngått + mange andre fordeler.

En ide som har vært foreslått flere ganger er at alle gamle og nye medlemmer må (om-)registreres slik at moderatorene vet hvem de er (fullt navn og adresse, og evnt. bransjetilknytning. Dette er teknisk mulig med f.eks. SMS løsning.

Så lenge folk vet at vi vet hvem de er så er det ikke så lett å gjemme seg bak et nick. Det optimale hadde vært at folk stod frem med ekte navn, men da tror jeg vi vil miste mange medlemmer av flere årsaker. Det blir jo tilnærmet det samme.

Et bedre straffessystem med advarsler ala et prikksystem er allerede på vei, og sist men ikke minst, ennå flere moderatorer.

Slik sentralen er nå er det fritt frem å:
- Drive salg i det skjulte.
- Fremme produkter gjennom private medlemmer.
- Flame forumet med produkter man ønsker å skape oppmerksomhet rundt.
- Markedsføre produkter man planlegger å selge brukt.
- Drive kampanjer mot enkeltprodukter, merker eller personer i bransjen.
- Sende ut usannheter eller fordreid informasjon vedrørende konkurrenter eller konkurrerende produkter presentert gjennom hemmelig bruker eller privat medlem.
- Bytte brukernavn for å hindre medlemmer i å identifisere "mønsteret".
- Drive debatt med seg selv.
Dette er dessverre helt riktig, og jeg synes at vi med HFS3 bør få til et system som gjør dette langt vanskeligere. Jeg ser at jobben som moderator kan til tider være veldig frustrerende og direkte vanskelig, og et bedre system vil nok føre til færre "dårlige" moderasjoner.

Forøvrig så starter jobben med å utvikle HFS3 i okt/nov, og er påventet å være ferdig innen et halvt år etter dette. Hvis vi f.eks. skulle fått gamle medlemmer til å omregistrere seg, så ville jo et nytt forum vært et glimrende tidspunkt.

Jeg vet at vi lovet HFS2 i veldig lang tid, men jeg tror vi denne gangen skal klare å holde planene. Det er mange ting som bør gjøres, og denne tråden er en av de tingene som jeg selv føler er veldig viktig i lys av mange uheldige tråder den siste tiden.

Mvh
Høvdingen

K

knutinh

Gjest
Høvdingen skrev:
Et bedre straffessystem med advarsler ala et prikksystem er allerede på vei, og sist men ikke minst, ennå flere moderatorer.
Veldig bra. Hva med regulering av multiple brukernavn? Jeg hadde satt stor pris på om det å bruke flere navn ble eksplisitt forbudt, uavhengig av hvor enkelt det er å håndheve i praksis.

-k

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Veldig bra. Hva med regulering av multiple brukernavn? Jeg hadde satt stor pris på om det å bruke flere navn ble eksplisitt forbudt, uavhengig av hvor enkelt det er å håndheve i praksis.
Alle system kan omgås, det sier seg selv. Du kan f.eks. få en kamerat som ikke bruker forumet til å registrere seg for deg, men hvis vi vet navn og adresse på brukerne så tror jeg de færreste vil ha flere brukernavn.

Vi vil selvfølgelig inngå en avtale hvor vi lover å ikke videreformidle listen på noen måte.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
Hadde det ikke vært en fordel å åpne for at moderatorer kan lese ip-adresser? Det kan selvsagt manipuleres, men det er i det minste et ørlite skritt på veien.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Snickers-is skrev:
Hadde det ikke vært en fordel å åpne for at moderatorer kan lese ip-adresser? Det kan selvsagt manipuleres, men det er i det minste et ørlite skritt på veien.
Vi ser da ip-adressene, så jeg skjønte ikke helt poenget?

Problemet med ip-adresser er at de ikke hjelper oss hvis de kommer fra f.eks. Telenor eller andre store leverandører. De oppgir jo ikke brukerne sine så sant det ikke foreligger et rettslig krav.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
Jeg har i et par tilfeller spurt moderatorer om de kan sjekke om to brukere har samme IP, hvorpå jeg er blitt fortalt at IP-adressene ikke er tilgjengelige for moderatorer. Det er jo først og fremst for å finne ut om to brukere KAN HA samme opphav at IP kan være interessant.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det er faktisk et poeng som jeg ikke tenkte på i farten, men jeg usikker på om det er info som jeg ønsker at moderatorer skal oppgi til brukere som spør - av helt andre årsaker. Forøvrig så kan jo moderator spørre meg så kan jeg bekrefte eller avkrefte om det evnt. er samme bruker med flere navn. Det er vel ikke så ofte den problemstillingen dukker opp.

Uansett, det er vel litt off-topic i forhold til opprinnelig tema, men det var jo du som startet tråden.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Det enkleste er jo rett og slett å lage en rutine under brukerregistrering som leser av IPen til den som vil registrere seg og søker i eksisterende registreringer for å se om den allerede er registrert.

Er jo ikke værre?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.575
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jo desverre, det er mye NATing ute og om en registrerer seg eks. fra Statoil vil nesten alle som jobber i statoil ha samme IP.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er vel ikke så mange som har statisk ip uansett.

En registrering med fullt navn for alle kontoer ville være det beste hvis dette er et problem. Denne informasjonen trenger jo ikke være tilgjengelig for andre enn Høvdingen og tiltrodde uansett.

Den som har sterke økonomiske interesser i hvordan tråder utvikler seg bør enten frivillig flagge sin tilhørighet eller bli outet hvis de sniker seg unna.

HFS3 kan jo bli et greit tidspunkt for noe slikt?

K

knutinh

Gjest
Høvdingen skrev:
Problemet med ip-adresser er at de ikke hjelper oss hvis de kommer fra f.eks. Telenor eller andre store leverandører. De oppgir jo ikke brukerne sine så sant det ikke foreligger et rettslig krav.
I enkelte tilfeller så oppretter samme person nye brukere nærmest ukentlig, og er relativt åpen om det.

I andre tilfeller er det klare mistanker om det samme.

Så lenge dette ikke er eksplisitt forbudt så kan de fritt holde på slik - noe som kan være til en viss frustrasjon.

-k

K

knutinh

Gjest
Snickers-is skrev:
Forøvrig kan jeg ikke se hvordan folk som oppfører seg skikkelig, og folk som ikke driver svindel eller tvilsom business trenger å frykte for sin identitet. Jeg har ennå tilgode å møte forummedlemmer som ikke fremstår som vesentlig mer nyanserte og ydmyke i virkeligheten enn gjennom debattene på forumet.
Hvorvidt jeg "oppfører meg skikkelig" er selvsagt en vurderingssak som jeg er nokså partisk i.

Jeg har mottatt personlige meldinger her inne som jeg har oppfattet som personlige trussler. Sannsynligvis var det snakk om en overopphetet debattant, men det finnes antageligvis en promille nut-cases i alle forsamlinger. Jeg ser ingen grunn til å gjøre det enklere for slike individer å møte opp på trappa mi.

-k

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
I realiteten er det jo knapt noen som er anonyme her, de bare føler seg sånn. Om det er en tulling som vil gjelle deg så tror jeg nok han finner deg. Imidlertid tror jeg den samme tullingen er litt mer tulling når han får lov til å være anonym. Imidlertid kjenner jeg ikke til at noen bransjefolk er blitt oppsøkt av hissigpropper, selv har jeg i stedet funnet ut at bak slike nut-cases kan det være en ganske kul person bare han tar på seg "meg selv"-hatten.

Det blir simpelt hen litt for teit å fremstille HFS som en psykopatarena.

K

knutinh

Gjest
Snickers-is skrev:
Det blir simpelt hen litt for teit å fremstille HFS som en psykopatarena.
Det er jeg helt enig i. Men det finnes en brøkdel i alle sammenhenger og grupper, hvorfor skulle det ikke gjøre det blant hifi-interesserte?

Hvorfor tror du at stortingsrepresentanter (uten sammenligning forøvrig) har hemmelig privat telefon-nr? Selvsagt vil det være lett å finne fram til dem hvis man virkelig vil. Men for de 95% av tullingene som ikke er så veldig foretaksomme (eller seriøse) så er det greit med en liten terskel.

-k

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.894
Sted
Østfold
Det er en usaklig sammenlikning. Dersom du kan gå i den lokale butikken uten livvakter så tror jeg ikke du skal være så redd. Det hjelper simpelt hen ikke hvor mange gærninger du bruker som argument, for de klarer fint å finne ut hvem du er om de vil det. Du er allerede så eksponert som du frykter overfor gærningene, det er bare overfor de som ønsker å sette dine uttalelser i perspektiv du er anonym.

K

knutinh

Gjest
Snickers-is skrev:
Det er en usaklig sammenlikning.
Det må du få lov til å mene. Jeg mener fremdeles at den er saklig sett i lys av de meldingene jeg personlig har mottatt av individer som føler at de ikke strekker til i saklig debatt.

-k

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
hvis du har et prob med folk som ikke "strekker til" og derav slenger dritt på pm er vel det moderator mat ?? Jeg er for åpenhet og hvis noe får lyst til å bli fysiske pga tapte diskusjoner her inne såer neppe faren for at de gjennomfører dette så stor mener jeg...

K

knutinh

Gjest
HCS skrev:
hvis du har et prob med folk som ikke "strekker til" og derav slenger dritt på pm er vel det moderator mat ??
Ja, jeg har tatt dette opp med moderator. Svaret var at "dette er dessverre ikke noe vi kan gjøre så mye med, du får ta kontakt igjen hvis det forverrer seg".
...hvis noe får lyst til å bli fysiske pga tapte diskusjoner her inne såer neppe faren for at de gjennomfører dette så stor mener jeg...
Jeg er helt enig.

-k

Topp Bunn