Politikk, religion og samfunn Jeg er rasende!

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
Vi har opplevd en tragedie i Oslos gater, og enkelte føler at det viktigste å få fram, er at de ikke takler å bli argumentert i mot. Litt av et syn på verden. I Bærum sitter to familier som har mistet sine nærmeste, mens noen altså er opptatt av å slippe å bli spørsmålsstilt når de fremmer sin dårlig skjulte agenda.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
Kjetil Rollnes klartenkt som vanlig. Sakset fra hans FB-side i dag:

Norsk Dawah er en gruppe med 56k følgere på TikTok som «jobber for å gi mennesker i Norge kunnskap om Islam på norsk». Gruppas talsmann, Yousef Dawah, en etnisk norsk konvertitt, har nylig publisert koranvers om å steine homofile, og sammenlignet LGBT med apekopper.

Men etter terroren i Oslo og identifiseringen av drapsmannen som islamist, blir Dawah dypt krenket over PSTs «heksejakt mot islam og muslimer».

Sjekk disse skjemdumpene. Daglig leder i LIM, Sarah Gaulin, gjør gravejobben. Mediene sover i timen. Og landets politiske ledelse (av samme parti som Gaulin) advarer mot å mistenkeliggjøre muslimer og tro at terroren har noe med islam i gjøre.
Leste at Arfan Bhatti nå har fjernet fb-bildet som offordret til å drepe homofile.

Det som gjør meg forbannet er den ufattelige naiviteten til våre myndigheter og Storting. Typer som Bhatti skulle vært kastet med hue og rævæ ut av landet pronto og nektet innreise. Uten videre lov og dom.

En av Bhattis likesinnede sto frem på Tv for noen år siden og proklamerte at alle kirkene han så rundt seg i Oslo skulle vært brent ned og erstattet med muslimiske gudshus. Det andre han sa var at han skulle bruke alle de institusjonene det norske samfunnet har, altså rettsinstansene som tar vare på våre rettigheter, til å bryte ned det norske samfunnet. Så direkte kan det sies.
Og skulle typer som Bhatti bli fengslet og kastet ut, uten vanlig rettsprosess som tar mange, mange år, ja så tar han saken til menneskerettighets domstolen.

Det ironiske er at Bhatti og hans likemenn forakter rettsvesnet og menneskerettighetene våre som tar vare på ham ved en eventuell kjapp utkastelse. Han ønsker en sharia lovgivning hvor folk dømmes etter veldig enkle prinsipper.

Nå må vi begynne å våkne opp! PST har gang på gang vist at vuderingene demmes ikke holder vann og ikke beskytter folket i gata på en tilstrekkelig måte. Derfor må vi bruke føre var-prinsippet for å ta vare på oss selv og kaste ut ekstreme islamister. Dem har ingenting her å gjøre.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
^ Å holde seg våken, innebærer blant annet å ikke kaste ut rettsstaten i blindt raseri. Det vil ingen tjene på, aller minst samfunnets svakeste. Implikasjonene ved å gjøre noe sånt som du beskriver i ditt innlegg over, er fullstendig ødeleggende, og må aldri skje.
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.394
Antall liker
725
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Er ikke han en Norsk islamist da født i Norge , og Norsk statsborger som du og meg ?

Hvor skal du utvise han til ?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Leste at Arfan Bhatti nå har fjernet fb-bildet som offordret til å drepe homofile.

Det som gjør meg forbannet er den ufattelige naiviteten til våre myndigheter og Storting. Typer som Bhatti skulle vært kastet med hue og rævæ ut av landet pronto og nektet innreise. Uten videre lov og dom.

En av Bhattis likesinnede sto frem på Tv for noen år siden og proklamerte at alle kirkene han så rundt seg i Oslo skulle vært brent ned og erstattet med muslimiske gudshus. Det andre han sa var at han skulle bruke alle de institusjonene det norske samfunnet har, altså rettsinstansene som tar vare på våre rettigheter, til å bryte ned det norske samfunnet. Så direkte kan det sies.
Og skulle typer som Bhatti bli fengslet og kastet ut, uten vanlig rettsprosess som tar mange, mange år, ja så tar han saken til menneskerettighets domstolen.

Det ironiske er at Bhatti og hans likemenn forakter rettsvesnet og menneskerettighetene våre som tar vare på ham ved en eventuell kjapp utkastelse. Han ønsker en sharia lovgivning hvor folk dømmes etter veldig enkle prinsipper.

Nå må vi begynne å våkne opp! PST har gang på gang vist at vuderingene demmes ikke holder vann og ikke beskytter folket i gata på en tilstrekkelig måte. Derfor må vi bruke føre var-prinsippet for å ta vare på oss selv og kaste ut ekstreme islamister. Dem har ingenting her å gjøre.
Du mener det, ja.

Tenker at visst noen skal feks sendes til flyktingeleir i Rwanda, står de høyreekstreme aller først i den køen. Smake sin egen medisin.
 
S

Spyd

Gjest
Disqutabel og Lars_Erik har tydligvis alltid enerett på meninger her på forumet. Misliker sånne holdninger.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
Er ikke han en Norsk islamist da født i Norge , og Norsk statsborger som du og meg ?

Hvor skal du utvise han til ?
Stemmer, Bhatti er norsk statsborger, og et eklatant eksempel på hvor avskyelig og irrasjonell man blir av radikalisering og ekstremisme.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
Disqutabel og Lars_Erik har tydligvis alltid enerett på meninger her på forumet. Misliker sånne holdninger.
Føler du at du ikke tillates å fremme dine egne meninger? Hvordan foregår det? Blir dine innlegg slettet, eller på annen måte skjult for en hver som vil lese dem?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
Du mener det, ja.

Tenker at visst noen skal feks sendes til flyktingeleir i Rwanda, står de høyreekstreme aller først i den køen. Smake sin egen medisin.
Ja, det mener jeg. Er det en ting livet har lært meg, så er det at alt ikke kan løses med godhet, vennlighet og velvillighet.
Noen ganger må man sette hardt mot hardt.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.539
Antall liker
3.724
Torget vurderinger
96
Men kjære vene; han drepte 2, ikke 77, 300 eller 2000.

To er selvsagt også ille, men krigstyper fortjener det neppe.
Hans intensjon var å ta langt flere, jeg tror vi var heldige i at det bare ble to. Mange skadd. Dette var et alvorlig angrep og det nest verste i Norge. Start en tråd om høyreekstremisme siden det bare er det du bryr deg om. Makan til skylapper skal en lete lenge etter.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
Stemmer, Bhatti er norsk statsborger, og et eklatant eksempel på hvor avskyelig og irrasjonell man blir av radikalisering og ekstremisme.
Få ham sendt dit hvor han og hans likemenn er akseptert for sin ideologi og tankesett.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
Ja, det mener jeg. Er det en ting livet har lært meg, så er det at alt ikke kan løses med godhet, vennlighet og velvillighet.
Noen ganger må man sette hardt mot hardt.
EspenR, jeg har aksept for ditt raseri, men tenk gjennom hvilke implikasjoner det vil a å droppe alt vi har benyttet hundre år på å bygge opp. Om noe er hellig i dette landet, så er det rettsstaten, og rettssikkerheten. Jeg føler du er litt blindet av de siste dagers hendelser, når jeg ser denne lite gjennomtenkte argumentasjonen. Konsekvensene ved å drite i alt som finnes av nasjonale og internasjonale avtaler, lover og regler, ville være fullstendig katastrofale. Vi kan ikke la noen få ultimate drittsekker gjøre hele landet til en barbarstat.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
Få ham sendt dit hvor han og hans likemenn er akseptert for sin ideologi og tankesett.
Hvordan tenker du deg at det skulle foregå?
Det eneste jeg kan se for meg, er en kidnapping, og et privatfly ut av landet under radarhøyde. Visse kostnader forbundet med en slik plan, spør om Røkke vil sponse og Espen Lee vil lede aksjonen.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
EspenR, jeg har aksept for ditt raseri, men tenk gjennom hvilke implikasjoner det vil a å droppe alt vi har benyttet hundre år på å bygge opp. Om noe er hellig i dette landet, så er det rettsstaten, og rettssikkerheten. Jeg føler du er litt blindet av de siste dagers hendelser, når jeg ser denne lite gjennomtenkte argumentasjonen. Konsekvensene ved å drite i alt som finnes av nasjonale og internasjonale avtaler, lover og regler, ville være fullstendig katastrofale. Vi kan ikke la noen få ultimate drittsekker gjøre hele landet til en barbarstat.
Nei. Jeg er ikke blendet av siste dagers hendelser.

Jeg skjønner godt at du forsvarer rettigheter og sånt. Men skulle det en dag komme til en ekstraordinær sistuasjon hvor våre verdier virkelig er truet, da vil alt skje fort og med hard hånd hvor de sedvanlige rettighetene settes til side.
Jeg vil bare at vår naivitet ikke skal føre oss til det punktet at vi må se oss i bakspeilet hva vi i fortiden egentlig skulle ha gjort.

Hvis du skjønner hva jeg mener?
Hvis du sier at dette er hypotetiske problemstillinger som mest mulig ikke skjer, da minner jeg på hvor mye verden har endret seg de siste 7 årene.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
Nei. Jeg er ikke blendet av siste dagers hendelser.

Jeg skjønner godt at du forsvarer rettigheter og sånt. Men skulle det en dag komme til en ekstraordinær sistuasjon hvor våre verdier virkelig er truet, da vil alt skje fort og med hård hånd hvor de sedvanlige rettighetene settes til side.
Jeg vil bare at vår naivitet ikke skal føre oss til det punktet at vi må se oss i bakspeilet hva vi i fortiden egentlig skulle ha gjort.

Hvis du skjønner hva jeg mener?
Hvis du sier at dette er hypotetiske problemstillinger som mest mulig ikke skjer, da minner jeg på hvor mye verden har endret seg de siste 7 årene.
En rettsstat er ALT annet enn naivitet. Det er sivilisasjon.
Konsekvensene ved den type scenario du beskriver vil overstige en hver terrorhandling i overskuelig framtid.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
Hvor er dit ? Hvordan har du tenk att utsendelse av en norsk statsborger skal foregå I regi av Norske stat ?
Jeg gjør det enkelt. Sett en fallskjerm på ham, sett ham i et fly og kast ham ut der hvor han er velkommen. Hvorfor gjøre det vanskelig.

Hvis han ikke ønsker det, bur ham inne som et forebyggende tiltak.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
En rettsstat er ALT annet enn naivitet. Det er sivilisasjon.
Konsekvensene ved den type scenario du beskriver vil overstige en hver terrorhandling i overskuelig framtid.
Hva sier du hvis Bhatti en dag skyter ned tilfeldige folk på gata. Er det rettighetene hans som ble ivaretatt?
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
Hva sier du hvis Bhatti en dag skyter ned tilfeldige folk på gata. Er det rettighetene hans som ble ivaretatt?
Dette dreier seg ikke om all verdens Bhattier eller Breiviker, dette dreier seg om å beholde en av verdens beste rettssystemer og nasjonal sivlisasjon. Det du advokerer lar seg uansett ikke gjennomføre, så det er en fullstendig unødvendig diskusjon.

Det er i møte med det avskyelige sivilisasjonen viser sin styrke, mens det du argumenterer for er å svekke sivilisasjonen og gjøre et velfungerende system svakt og uforutsigbart.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Siden høyreekstreme har begått de avslyeligste handlinger her i landet, vil enkeltes logikk her medføre at alle på ytre høyre- fra Frp og utover, må bures inne sporenstreks!

Ikke det verste man kan se for seg, selvsagt....
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
Siden høyreekstreme har begått de avslyeligste handlinger her i landet, vil enkeltes logikk her medføre at alle på ytre høyre- fra Frp og utover, må bures inne sporenstreks!
Håper ikke det da.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
Hva mener *sukket* ditt vi skal gjøre med ekstreme islamister som poster innlegg på fb om å drepe de han ikke liker?
Sette PST på ham og håpe på det beste?
Land med drakoniske straffemetoder og ikke-fungerende rettssikkerhet, har forferdelig mye mer terror, vold og galskap enn nasjoner med siviliserte rettssystemer, så det vil virke mot sin hensikt å følge dine emosjonelle tanker noe videre.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.156
Antall liker
7.799
Sted
Oslo
Som Bjørneboe så riktig skrev det:
Ungdommens råskap, hvor tar de det fra?
Er bare å lese noen av innleggene her.
Kast de i søpla, kutt strupen på de, kast de ut fra et helikopter eller send dem til gokk.
Men gjelder det SIAN og brenning av bøker foran en moske, så er det helt i orden!
 
Sist redigert:

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
Politisk press førte Mullaen til Italia. Ikke fordi bestefaren var så farlig.

Men systemet i Italia og Norge fant en «løsning» på problemet. Så nå kan Norge og Italia klappe hverandre på skuldrene og kalle oss en rettsstat. Fordi vi designet en løsning som var innafor.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
Politisk press førte Mullaen til Italia. Ikke fordi bestefaren var så farlig.

Men systemet i Italia og Norge fant en «løsning» på problemet. Så nå kan Norge og Italia klappe hverandre på skuldrene og kalle oss en rettsstat. Fordi vi designet en løsning som var innafor.
Det var det norske rettssystemet som malte Krekar i senk. Sakte, ubønnhørlig, skruppelløst.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
I en hesthandel med Italia?
Sånn at vi er «innafor».
Alt som foregikk, var innenfor nasjonale og internasjonale lovverk. Hva som eventuelt har foregått i kulissene vet vel verken du eller jeg.
Før dette var han fengslet i Norge ved flere anledninger. Den "store høvdingen" var ikke en dritt verdt i møte med det norske rettssystemet, fordi han nektet å bøye av. Hadde han tatt det valget å forholde seg sivilisert, hadde han kunnet leve fredelig og fritt i Norge.
Sikkert er det at ingen tok med Krekar opp i et fly uten lov og dom, ei heller fløy de ham til et sted der de sparket ham ut av flyet, med eller uten fallskjerm.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.285
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Å slippe norske statsborgere ut i fallskjerm til de som vil ta de i mot går ikke. Men en livstidsdom i et fengsel er både ønskelig og mulig for de av oss som dreper mennesker ut i fra livssyn eller legning for å oppnå frykt. Terrorhandlinger må straffes hardt for å beskytte allmennheten.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
Alt som foregikk, var innenfor nasjonale og internasjonale lovverk. Hva som eventuelt har foregått i kulissene vet vel verken du eller jeg.
Før dette var han fengslet i Norge ved flere anledninger. Den "store høvdingen" var ikke en dritt verdt i møte med det norske rettssystemet, fordi han nektet å bøye av. Hadde han tatt det valget å forholde seg sivilisert, hadde han kunnet leve fredelig og fritt i Norge.
Sikkert er det at ingen tok med Krekar opp i et fly uten lov og dom, ei heller fløy de ham til et sted der de sparket ham ut av flyet, med eller uten fallskjerm.
Du må ikke ta det jeg skriver absolutt bokstavelig, som å kaste mannen ut i fallskjerm.
Men essensen er der.

Men Bhatti kunne fått en henstilling om å forlate landet hvor verdier og rettigheter han forakter og tar sterk avstand fra.
Og hvis han ikke ønsket å gjøre dette frivillig, så kunne konsekvenser bli kviskret ham i øret.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.156
Antall liker
7.799
Sted
Oslo
Du må ikke ta det jeg skriver absolutt bokstavelig, som å kaste mannen ut i fallskjerm.
Men essensen er der.

Men Bhatti kunne fått en henstilling om å forlate landet hvor verdier og rettigheter han forakter og tar sterk avstand fra.
Og hvis han ikke ønsket å gjøre dette frivillig, så kunne konsekvenser bli kviskret ham i øret.
Halloo, det er mange som ikke er enige i alt og alle her i landet.
Men tåpelig å si at folk bør finne seg et annet land.
Abortmotstandere dra til Texas
Skattesnytere dra til Sveits ( en del har gjort det)
Katolikker dra til Vatikanet
Listen kan gjøres lang
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
Halloo, det er mange som ikke er enige i alt og alle her i landet.
Men tåpelig å si at folk bør finne seg et annet land.
Abortmotstandere dra til Texas
Skattesnytere dra til Sveits ( en del har gjort det)
Katolikker dra til Vatikanet
Listen kan gjøres lang
Homser kan dra til.... eh... hm... San Francisco!
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.643
Antall liker
10.212
I den elektriske stol. Sammen med ABB og andre massemordere.
Dødsstraff er det mest overlagte av alle drap.
Det viser ingen effekt på drapsstatistikkene.
Det hender at folk blir feilaktig dømt, og retur til livet er relativt sjelden.
Det er et tilbakeskritt til blodhevn, og bibelske, bakstreverske tankesett.

Hvorfor ønsker noen å plukke fra hverandre vår sivilisasjon? Enten det er ved å skyte folk en ikke liker på gata, eller ved å ønske seg tilbake til barbariet. Jeg forstår det ikke.
 
Topp Bunn