Jeg ender alltid på Dire Straits...

P

parafinoksen

Gjest
Dire Straits var favorittbandet i tenårene (sent 80-tall / tidlig 90-tall) da gitarinteressen for alvor tok av. Jobbet meg bakover fra Brothers In Arms og forelsket meg i Communique og debutalbumet. De to er favorittene i DS-katalogen den dag i dag. Har det meste av Knopflers soloutgivelser, men det er litt «for old times' sake». Veldig gode innspillinger, mange flotte sanger, men totalen er at det blir for dovent og uengasjerende, både gitarspillet og uttrykket. Mener ikke at Knopfler skal få på pannebåndet og spille som i glansdagene, men sammenlignet med Dylan, Paul Simon, Ry Cooder m.fl. er det veldig lite nyskaping og energi å spore. Veldig synd, for det mangler ikke på økonomiske ressurser eller muligheter til å utfolde seg kreativt. Knopfler er som en gammel flamme en fortsatt har et godt øye til, men som en vet en har vokst ifra.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.739
Antall liker
21.609
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
^
På Spotify: J. Gabriel Segade
På Spotify: Chœurs de la Basilique de Cocorro
På Spotify: Los Fronterizos
På Spotify: José Torregrosa
På Spotify: Ramon de Algeciras
På Spotify: Pepe "El Culata"
På Spotify: Pericón de Cádiz "Chocolate"
På Spotify: Victor "Serranito" Monje
På Spotify: Raphael Romero
På Spotify: Coro Easo
På Spotify: Los Serranos
På Spotify: Maitea Choir
På Spotify: Misa Criolla - Misa Flamenca
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.025
Antall liker
4.383
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
I følge Spotify tipper min spilleliste endel over på ELP og Oscar Peterson.
Leste forøvrig i en seriøs tidning (Pondus?) at etter at FM-nettet ble slukket i Finnmark og Nordland er eneste bilunderholdning Dire Straits på kassett ( gjelder både registrerte og uregistrerte biler).
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.719
Antall liker
9.336
Sted
Trondheim
Apropos Spotify:

https://www.dn.no/d2/musikk/spotify...1-717264?utm_source=front&utm_campaign=lsrjgr

SIkkert bak betalingsmur :(

Utdrag:

"Fordi det er blitt så avgjørende å havne på de mest populære spillelistene, har det ifølge Pelly skapt en kultur hvor enkelte artister først og fremst er opptatt av å lage musikk som strømmer bra. Hun kaller det streambait pop og Spotify-core, musikk som er «skreddersydd til strømmetjenesten».

Årets popkomet Billie Eilish er ifølge Pelly et perfekt eksempel på nettopp en Spotify-core-artist. Da hun nylig ble intervjuet av Jimmy Fallon, sa Eilish at hun håpet de 14 sporene på debutalbumet skulle resonnere hos 14 forskjellige personer. Holdningen avslører ikke Eilish som en sjenerøs artist, men heller en som har perfekt passform til vårt nye spilleliste-paradigme."

PS: Jeg strømmer også litt fra Apple Music. Der er ikke hovedfokus spillelister (de finnes selvfølgelig), men hele album. Det passer meg bedre.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Ikke for å være noen DS Dôdare Men, ....

Aldri likt DS men bytte til meg en CD named on street et eller annet.. Den har et par bra spor og lydkvaliteten er bra.

How-EV-ver... gjennom årene har kjente og ukjent hailet DS... uten at jeg har forstått hva de liker, enkle sjeler var min konklusjon.

Jeg kjøfte dog en helt ny 280 kgs vinylversjon av DS for e tid tilbake. Noe av årsaken var at jeg var innom en -/F! entusiast om hadde investert i full rig aka HFS - og - faen hvor elendig DS låt på dette systemet. Så kom jeg over denne nypressingen som virker av høy produksjonskvalitet. Av og til setter jeg på denne platen og konklusjonen er alltid den samme: orker ikke høre siden ut. For meg er det ingentig med plate/musikk/artister som utmerker seg - og det er ikke anlegget mitt som har noen svakheter. Kjøpte den for å høre hvordan den lyder på mine anlegg til sammenligning og her tok det alt ut av vinylen som vinylen har å gi og selv om det låt mye bedre er det ikke ei plate jeg lytter til. Tenkte og ha den i tilfelle en eller annen entusiast swinger innom.

Jeg har kjøpt inn en mengde brukt av alle slag de siste årene fra gammelt-gammelt til nokså nytt. Langt mesteparten av dette låter ufattelig bra og gir musikkfot uten problem, men ikke det samme med nysqueezed DS DS.Akkurat nå hører jeg på Holly Johnsons Deep in Love fra albumet Blast som låter som ei kula Med flere hundre LPer av alle aldre, kategorier og slag bør jeg ha et greit sammenligningsgrunnlag.

Når det gjeller "Late Nite ShÅvv" ble det enten å klinke på den 5-6 døgn lange spillelisten i MACen eller å grabbe noen tilfeldig valgte samleLPer fra "boXen". DAT wil DO.

My twinkle Silver Disks...
 
Topp Bunn