Alt til hus og bolig Jeg blir forvirret ved kjøp av vaskemaskin med tørketrommel.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Ser de fleste maskiner er over 60cm dype. Er det noen som er grunnere og en kan regne med?
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
De finnes, men det er så få av dem at du strengt talt gir fra deg alle valgmuligheter om du satser på noe sånt.
 
C

Cyber

Gjest
Hvis du har plass i høyden så vil en løsning med separat vaskemaskin og tørketrommel være en mye bedre løsning nesten uansett hva du kjøper.
Fasiten kom her. :) Kombi er stort sett en middels god vaskemaskin og en middels god tørketrommel. Jeg hadde heller kjøpt en av hver til 4495,- Setter du dem på en 50 cm hylle opp fra bakken blir ergonomien langt bedre også.

Jeg har vært svært fornøyd med Bosch selv opp gjennom. Både innen hvitevarer og verktøy.

Maskiner som er 45 cm dype finnes jf. siste innlegget til trådstarter over, men uansett må noen deler inn i maskinen og dermed blir kapasiteten dårlig. Jeg tror nesten ikke du finner kombimaskiner med 3/4 dybde(?).
 

komfort

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.11.2010
Innlegg
1.582
Antall liker
493
Uhm.... tror jeg holder meg til komponent, - dvs separate enheter... vask og tørk kan enkelt stables oppå hverandre......
Jeg kjøpte Electrolux perfectcare 900 og ikke angret på det. Veldig deilig med ferdig tørket etter jobb. Tiden er inntil 8t for vask+tørk, men i praksis mye kortere. Tiden der kombimaskiner er mye dårligere enn separate er over !!!
 

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
395
Antall liker
131
Elkjøp har 19 vaskemaskiner som er under 55 cm dype,
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Det komfort skriver er litt spennende påstand. Står i direkte kontrast til de fleste innlegg i tråden. Kan det være slik at de absolutt nyeste maskinene er så gode, at opplevelsen av kombinert vask og tørk absolutt kan godkjennes. Jeg fikk info hos Power at en AEG som kostet rundt 16000 var en super vaske og tørk maskin og kunne måle seg med separate maskiner.
Jeg stoler hverken på tester eller selgerinformasjon lengre. Ei heller de tilbakemeldingene (stjernene)
som er hektet opp mot maskinene i annonsene.
 
Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Jeg har som sagt en LG kombimaskin som vasker 12kg og tørker 8kg som jeg er strålende fornøyd med som vaskemaskin. Tror kompromisset er gjort med tørketrommelen.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.068
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hender det at du trenger å kjøre mer enn en maskin pr dag?
Isåfall er det en åpenbar fordel med vask og tørk hver for seg. Da kan du starte en ny runde med klesvask mens den første snurrer i tørketrommelen.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.807
Antall liker
5.455
Sted
Holmestrand
Her går det i høyden , meget fornøyd med Mieles separate på 10 året. Regner mer å ha dem i 20år til
(Zanussiene før det varte bare i 12år)
Vis vedlegget 697001
Min datter kjøpte en brukt Brandt Mini kombi toppmatet som tar minimal plass- ikke plass til noe annet- , ikke noe problem med lang tørketid, kanskje hun er tålmodig ...Men er nok ikke A+++++ miljøvennlig heller.

Obs tørketrommel bør ha kondenser om du ikke kan føre varmluften ut gjennom veggen
På hvilket grunnlag regner du med at disse skal vare i 20 år til?
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Hvis en kombinert maskin bruker inntil 8 timer på vask og tørk og du må ta brannvernhensyn og ikke kjøre den når du sover og når du ikke er hjemme så er det jo svært begrenset når den kan brukes.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.428
Waschmaschine -AEG-Toplader-und-separate-Schleuder-Öko-Turnamat-2000.jpg

Denne varte også i 20-30 år. En god vaskemaskin? Nja, ikke etter dagens standard.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Hvis en kombinert maskin bruker inntil 8 timer på vask og tørk og du må ta brannvernhensyn og ikke kjøre den når du sover og når du ikke er hjemme så er det jo svært begrenset når den kan brukes.
Finnes det noen praksis med avkortning på forsikring ved å kjøre vask/tørk når man er ute?

Ser jo på det som en stor fordel å komme hjem til ferdig maskin så utsatt start brukes hyppig for min del .
 

komfort

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.11.2010
Innlegg
1.582
Antall liker
493
Det komfort skriver er litt spennende påstand. Står i direkte kontrast til de fleste innlegg i tråden. Kan det være slik at de absolutt nyeste maskinene er så gode, at opplevelsen av kombinert vask og tørk absolutt kan godkjennes. Jeg fikk info hos Power at en AEG som kostet rundt 16000 var en super vaske og tørk maskin og kunne måle seg med separate maskiner.
Jeg stoler hverken på tester eller selgerinformasjon lengre. Ei heller de tilbakemeldingene (stjernene)
som er hektet opp mot maskinene i annonsene.
Ja, du må nok betale litt mer for en god kombinert maskin. Også må du ha flere bærere....min veier 100kg. Kan også være kvalitetstegn. Sååå du må sette pris på å ha alt i en boks, da er det verd det.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Hender det at du trenger å kjøre mer enn en maskin pr dag?
Isåfall er det en åpenbar fordel med vask og tørk hver for seg. Da kan du starte en ny runde med klesvask mens den første snurrer i tørketrommelen.
Jeg bruker knapt tørkefunksjonen, skulle jeg bygd huset på nytt ville jeg bygd større vaskerom enn 6m2. Men når rommet er såpass lite og behovet for tørketrommel pr år kan telles på fingrene så var valget lett. 12kg bomullsvask på 60 grader tar typisk 2:50, tiden blir beregnet automatisk ut fra program og hvor full maskinen er. En typisk vask på 40 eller 60 grader tar +/- 2 timer så det å kjøre 2 maskiner på en ettermiddag er 0 stress.
 
Topp Bunn