Jeg ønsker meg nytt anlegg til ca. et halvt 100.000 kr

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Innlegg
526
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
Hva er viktigst i forbindelse med plassering nærmest mulig bakvegg? Bassport foran mener mange, men er sikkert ingen fasit på det. Mener å huske at Mirage har portene bak(?). Hvis port foran er aktuelt, ville jeg ha hørt på f.eks. T+A TS350, Kef iQ70/90 eller XQ30, og PMC som nevnt i tidligere innlegg.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.452
Antall liker
458
Torget vurderinger
2
Anonym skrev:
Honkey-Chateau skrev:
F.E. skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Trådstarter beskriver lyden fra Carlsson eventuelt etterfølgerne Larsen høyttalere. http://www.larsenhifi.com/index.htm
Pluss på med det du har råd til av elektronikk med god klang (Rega Saturn + Cursa, for eksempel) og du kommer til å være en lykkelig musikkelsker. :)

Honkey
Helt enig Honkey. En kompis av meg har Larsen 6,de spiller bra i hele rommet,kan/skal stå nært bakvegg,spiller veldig bra,dyp nok bass for de aller aller fleste :D Lå vel noen sånne på bruktn her for 10k ::) De vil innfri dine ønsker,disse trenger man ikkje sitte i sweetspot for å ha glede av,tryller godlyd ut uannsett :)

mvh Filip
Sånn er'e. De fleste her bare anbefaler noe de har hørt låter bra, men de glemmer helt hva trådstarteren egentlig spør om.
Nesten uansett hvilke egenskaper det blir spurt om i førsteinnlegget ender tråder som denne med en god del innlegg med anbefalinger av eget utstyr.
Enig,mener Larsen har akkurat egenskapene Nolfi spør etter,les her http://hordalandhifi.no/index.php?p...n=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26
Og her http://www.larsenhifi.com/larsen4.htm

mvh Filip
 

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Innlegg
526
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
Nolfi skrev:
Jeg liker designet til Tannoy og Zu.
Monitor Audio eller Quadral kan kanskje være aktuelle i så måte. Spørs litt hvilke av Tannoy-modellene du tenker på, de har jo mye rart.
 

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Innlegg
440
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
F.E. skrev:
Anonym skrev:
Honkey-Chateau skrev:
F.E. skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Trådstarter beskriver lyden fra Carlsson eventuelt etterfølgerne Larsen høyttalere. http://www.larsenhifi.com/index.htm
Pluss på med det du har råd til av elektronikk med god klang (Rega Saturn + Cursa, for eksempel) og du kommer til å være en lykkelig musikkelsker. :)

Honkey
Helt enig Honkey. En kompis av meg har Larsen 6,de spiller bra i hele rommet,kan/skal stå nært bakvegg,spiller veldig bra,dyp nok bass for de aller aller fleste :D Lå vel noen sånne på bruktn her for 10k ::) De vil innfri dine ønsker,disse trenger man ikkje sitte i sweetspot for å ha glede av,tryller godlyd ut uannsett :)

mvh Filip
Sånn er'e. De fleste her bare anbefaler noe de har hørt låter bra, men de glemmer helt hva trådstarteren egentlig spør om.
Nesten uansett hvilke egenskaper det blir spurt om i førsteinnlegget ender tråder som denne med en god del innlegg med anbefalinger av eget utstyr.
Enig,mener Larsen har akkurat egenskapene Nolfi spør etter,les her http://hordalandhifi.no/index.php?p...n=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26
Og her http://www.larsenhifi.com/larsen4.htm

mvh Filip
Som jeg skrev lengre oppe i tråden, så har jeg vurdert Larsen 6. Jeg læser jo bra om dem, men hvordan spiller de egentlig? Dypt nok for de fleste ja, men hvordan er bassen? Slapp? Detaljert? Detaljert nok for de fleste? Stram (nok)?
Grunden til at jeg har startet tråden her, er for å se hvilke alternativer det er til det anlegget jeg hørte (Naim + Linn). Jeg takker for alle anbefalinger, men jeg tror ikke det er kommet noe som har endret min mening vesentlig bort fra, at Naim + Linn komboen er den beste for meg. Det kommer selvfølgelig an på flere ting, som jeg skrev i første innlegg; hvordan det spiller, hvordan det kan plasseres, hvordan det ser ut osv. Jeg får lete videre i håp om å finne hva jeg søker :)
(Naim + Larsen 6 kunne være interessant, men hvor får man lyttet til det sammen?)
Mvh.
 

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Innlegg
440
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
kablang skrev:
Nolfi skrev:
Jeg liker designet til Tannoy og Zu.
Monitor Audio eller Quadral kan kanskje være aktuelle i så måte. Spørs litt hvilke av Tannoy-modellene du tenker på, de har jo mye rart.
Tannoy har jeg tenkt på DC6 signature eller DC8 - DC8T er fine, men de koster jo litt mere.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Anbefaler Audiovector. Helst Mi3 Signature, hvis du finner sånne brukte,da. Det er meget gode høyttalere, som har en fantastisk klar og luftig diskant / mellomtone og samtidig nok trøkk i bunn til at du kjenner det i mellomgolvet. Det ligger også et par virkelig gode Densen DM-10'ere på brukten..dene forsterkeren står seg lydmessig også opp mot nye forsterkere - minst!! Den har riktignok ikke fjernkontroll, men hvem trenger vel det??? Egentlig?? Du bør legge noen kroner i skikkelig gode kabler, og gode cd-spillere finnes det flust av. Audiovectorene krever godt forsterkeri for å "blomstre"..integrerte i samme klasse som nevnte DM-10 samt Electrocompaniet ECI-5, Bladelius Thor, Krell KAV-300 og likesinnede, er et "must".

Lykke til!

Mvh. VilhelmW
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
ATC er et godt forslag. PC rett inn på ATC ;)


Mvh. RS
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.243
Er ATC plasseringsvennlige?
 

Bowerman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.12.2009
Innlegg
98
Antall liker
0
Rotel RCD 1520
Rotel RC-1580
Rotel RB-1582
Audiovector S3, finnes i mange utgaver. Du får se hvilken totalpris forhandler gir deg.
Dette oppsettet bikker i hvertfall under 50.000,- i liste pris med S3 Super.
Så kan du forhandle derifra ;), du har både Signature, Avantgarde og Arrete og oppgradere til.
Prøv ut www.jfssoundsystems.no, veldig hyggelig butikk i drammen.

Dette er i hvertfall en pakke jeg tryggt kan anbefale...
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.287
Antall liker
11.097
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hvis det var meg det gjaldt, med det budsjettet, ville jeg kunne gått for f.eks:

-Rega Saturn CD-spiller
-Rega Elicit forsterker
-og det beste som Bruktbørsen kan by på av høyttalere for summen som blir til overs etter pruting på elektronikken.
Elicit kommer også med RIAA om du vil ha.
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
911
Antall liker
282
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
BT skrev:
Er ATC plasseringsvennlige?
Sweetspot er stort i alle fall. Uansett anbefaler jeg trådstarter til å lytte på disse før andre vurderes!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.243
Peter skrev:
BT skrev:
Er ATC plasseringsvennlige?
Sweetspot er stort i alle fall. Uansett anbefaler jeg trådstarter til å lytte på disse før andre vurderes!
Jeg er ikke uenig i det. Husker Emotikon sine som veldig gode. Det var bare noe jeg lurte på.
 

tommen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
144
Antall liker
0
Mitt anlegg er i en lavere prisklasse enn hva trådstarter tenker på men jeg henger meg på anbefalingen av Larsen 6 som jeg selv har stor glede av. Jeg tenker aldri på at jeg må sitte et spesiellt sted for å ha glede av høyttalerne; de spiller tilnærmet like bra overalt. Jeg kan godt sitte tett opptil den ene og ha rom og perspektiv allikevel.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Jøgga skrev:
Hvis det var meg det gjaldt, med det budsjettet, ville jeg kunne gått for f.eks:

-Rega Saturn CD-spiller
-Rega Elicit forsterker
-og det beste som Bruktbørsen kan by på av høyttalere for summen som blir til overs etter pruting på elektronikken.
Elicit kommer også med RIAA om du vil ha.
Ingen dårlig forslag det Jøgga. Etter min store karusell tur med forskjellige forsterkere i ca 20-40k klassen det siste året kan Rega Elicit ikke annet en anbefales på det varmeste. Den fikk meg ihvertfall av karusellen;)
Hvis stor musikalitet, rytme med stor brede og ganske fyldige klang en av trådstarteres viktigste preferanser burde du sette denne på listen av aktuelle forsterkere. Britisk Hi-Fi på sitt beste;D



Stillig ikkesant? :)
 

Vedlegg

  • 70.7 KB Visninger: 551

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Innlegg
440
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Jeg får oppdatere:
Gikk for en Nait 5i og en CD5XS + NACA5 høyttalerkabler.
Dette spiller bra på mine gamle QLN M20, men jeg får nok vurdere nye høyttalere til dette oppsettet.
Lurer stadig på Larsen6, Tannoy o.a. Så en annonse på et sett Gemme Audio Tanto. Hvordan spiller dette mon sammen med Naim'et her?
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Nolfi skrev:
Jeg får oppdatere:
Gikk for en Nait 5i og en CD5XS + NACA5 høyttalerkabler.
Dette spiller bra på mine gamle QLN M20, men jeg får nok vurdere nye høyttalere til dette oppsettet.
Lurer stadig på Larsen6, Tannoy o.a. Så en annonse på et sett Gemme Audio Tanto. Hvordan spiller dette mon sammen med Naim'et her?
Suverene komponenter du har kjøpt Nolfi. Tipper det spiller riktig fint.
Anbefaler deg å titte litt igjennom Naim tråden. Der har hvilken høyttaller spørsmålet blitt stilt sikkert 10-100talls ganger :)

Lite tips: Så det lå noen Neat her på børsen til ca 10k, de spilte riktig fint på Naim elektronikk når jeg hørte de på demo i UK.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.287
Antall liker
11.097
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Nolfi skrev:
Jeg får oppdatere:
Gikk for en Nait 5i og en CD5XS + NACA5 høyttalerkabler.
Dette spiller bra på mine gamle QLN M20, men jeg får nok vurdere nye høyttalere til dette oppsettet.
Lurer stadig på Larsen6, Tannoy o.a. Så en annonse på et sett Gemme Audio Tanto. Hvordan spiller dette mon sammen med Naim'et her?
Flott valg, det der burde bli veldig bra.
Hva med et par B&W CM7? De låter like nydelig som de ser ut, jeg har eid et par, og du har penger til overs på budsjettet til annen moro.
 

ketilb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2009
Innlegg
483
Antall liker
135
Sted
Sør-Helgeland
Torget vurderinger
15
Nå du har fått deg komplett Naim-anlegg, da kanskje Naims n-Sat høyttaler er verdt å vurdere også. Som de fleste naim-høyttalere tiltenkt plassering inn til bakvegg, koster ikke en formue (selv om du kanskje må utenlands for å få tak i brukt), ganskje musikalsk i mine ører, og ikke sweet-spot orientert i det hele tatt hos meg. Kanskje ikke den fyldigste eller dypeste, men fin-fin høyttaler likevel. Kan kombineres med n-Sub (som dog er noe kostbar) eller annen sub (skal selv snart teste liten sub med mine n-Sats). Er usikker på om norske forhandlere har n-Sat inne, men det lar seg sikkert finne ut. Mange fornøyde n-Sat eiere på det engelske naim-forum, så du kan evt registrere deg der og søke opp mer info selv.
 
Topp Bunn