Jeff Rowland

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    HCS skrev:
    Har forøvrig en Modell 9 på vei inn til Norge nå. Gleder meg... :)
    Bare noe dri..... antakelig så du kan like godt sende de til meg ;) (uten batteri eller?)

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    kwil skrev:
    HCS skrev:
    Har forøvrig en Modell 9 på vei inn til Norge nå. Gleder meg... :)
    Bare noe dri..... antakelig så du kan like godt sende de til meg ;) (uten batteri eller?)

    Mvh

    Batteri drift er sikkert det optimale...men det er håpløst upraktisk... Fikk den for slikk og ingenting så jeg skal bare ha den for back up in case rør forsterkeren gjør noe mindre gøy.... ;D
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    HCS skrev:
    kwil skrev:
    HCS skrev:
    Har forøvrig en Modell 9 på vei inn til Norge nå. Gleder meg... :)
    Bare noe dri..... antakelig så du kan like godt sende de til meg ;) (uten batteri eller?)

    Mvh

    Batteri drift er sikkert det optimale...men det er håpløst upraktisk... Fikk den for slikk og ingenting så jeg skal bare ha den for back up in case rør forsterkeren gjør noe mindre gøy.... ;D
    Gratulerer så mye. nei, batterigreiene er nok best å styre unna (ihvertfall svindyrt når de må skiftes).
    Litt misunnelig ja, dette er en av få SS-forsterker jeg svært gjerne skulle testet i eget system.
    MVH.
     
    H

    hobby

    Gjest
    HCS skrev:
    Cappuccino skrev:
    Det er stor forskjell på ICE ampene til Jeff Rowland, har selv hatt 501 blokkene tidligere, var ikke så fornøyd med de. 300 serien derimot er noe helt annet!!
    Hvordan vil du beskrive klang forskjellen på disse ? Virker som om Jeff R er mer på offensiven nå, selvom lite skjer her på berget... 8)
    Alle parametre blir bedre. Mye mer detaljer, dybde, rom, presisjon, musikalitet, nærvær osv. på 300 serien! Men det skulle bare mangle. Enorm prisforskjell, da...
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Rowland på CES.

    Fra venstre den nye integrerte forsterkeren Continuum, Criterion og 312 forsterker.

     
    H

    hobby

    Gjest
    301 mono kommer snart og gleder meg som en unge ;D ;D ;D
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Må vel melde meg inn siden jeg har en Concerto ;). Kjøpte den ny og er kjempefornøyd med den.
     
    H

    hobby

    Gjest
    Da er 301 mono i hus ;D ;D

    Har fått spilt en ca 100 timer til nå og det virker veldig lovende. Blokkene trenger en god del mer innspilling enn dette for å våkne skikkelig til liv, opp mot 1000 timer er det jeg har hørt, men i forhold til Theta Citadel (ver 1.0) som de erstattet noterer jeg allerede at de har merkbart mer dynamikk og autoritet, er mer oppløste samt har bedre bassdefinisjon. Ellers virker forsterkerne så langt veldig nøytrale i klangbalansen.

    Cappuccino
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    WOW...lekkert...Har du bilder av eget oppsett med disse i ? Hvordan så transport kassene som de kom i ut ?

    Gratulerer så mye!! Vakre er de!!! :)
     
    H

    hobby

    Gjest
    Har ikke noen bilder nå, men de står like ved siden av hver sin høyttaler og et stykke unna front end som er lenger bak i rommet.

    Forsterkene kom i doble esker, skikkelig emballasje.
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Cappuccino skrev:
    Da er 301 mono i hus ;D ;D

    Har fått spilt en ca 100 timer til nå og det virker veldig lovende. Blokkene trenger en god del mer innspilling enn dette for å våkne skikkelig til liv, opp mot 1000 timer er det jeg har hørt, men i forhold til Theta Citadel (ver 1.0) som de erstattet noterer jeg allerede at de har merkbart mer dynamikk og autoritet, er mer oppløste samt har bedre bassdefinisjon. Ellers virker forsterkerne så langt veldig nøytrale i klangbalansen.

    Cappuccino
    Helt enig at JR trenger mye tid for att det skal låte bra. Min Concerto står på hele tiden og min trengte minimum 500 timer før den spilte bra. Det lydbildet du beskriver stemmer forresten med min opplevelse.
     
    H

    hobby

    Gjest
    Criterion preampen havner på $18.000 og ikke $15.000 som tidligere annonsert
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.143
    Antall liker
    10.641
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Pytt pytt en 3000$ fra og til er da ikke noe å bry seg om ;)
    Gratulerer så mye med 301 mono - "looks like a million bucks".

    Vet ikke hvordan det er med de nye ICE baserte produktene til JRDG, men min gamle model 8 trivdes best om den sto på omtrent hele tiden. Bare "standby" knappen som ble brukt.

    Den likte å bli varm og god før den låt 100%.
    Og fra å stå helt av og kald - til den ble 100% tok det flere timer følte jeg.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Min Model 5 låter også best etter non timer med oppvarming, den ligger på ca 40 grader ved vanlig drift. Den låter fantastisk med Lc Audio Sidewinder pre amp. Ikke lett å finne Jeff pre amp fra samme årgang på norske bruktmarkedet.
     
    B

    bts

    Gjest
    Leikis. skrev:
    Ikke lett å finne Jeff pre amp fra samme årgang på norske bruktmarkedet.
    Jag har en Consonace från -91 jag ikke brukar. Vad skulle den vara värd för dig?
     
    H

    hobby

    Gjest
    HKviking skrev:
    Cappuccino skrev:
    Da er 301 mono i hus ;D ;D

    Har fått spilt en ca 100 timer til nå og det virker veldig lovende. Blokkene trenger en god del mer innspilling enn dette for å våkne skikkelig til liv, opp mot 1000 timer er det jeg har hørt, men i forhold til Theta Citadel (ver 1.0) som de erstattet noterer jeg allerede at de har merkbart mer dynamikk og autoritet, er mer oppløste samt har bedre bassdefinisjon. Ellers virker forsterkerne så langt veldig nøytrale i klangbalansen.

    Cappuccino
    Helt enig at JR trenger mye tid for att det skal låte bra. Min Concerto står på hele tiden og min trengte minimum 500 timer før den spilte bra. Det lydbildet du beskriver stemmer forresten med min opplevelse.
    Mine 301 nærmer seg 500 timer og nå begynner de å "løsne opp" for alvor! Mest hørbar forbedring i mellomtonen så langt.
    Har aldri vært borti forsterkere før som i samme grad så åpenbart trenger lang innspilling slik som disse.
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har hørt Jeff Rowland på Klipsch? :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da har Consonace kommet i hus, og det er jo ikke noe tvil om at samspillet fra to komponenter fra samme merket er å fortrekke ;D
    Måtte jeg leve lykkelig med disse Jeff produktene i mange år, like mange som tidliger eier av Consonace kanskje :eek:
    Bare det at tidliger eier har levd med denne i 17 år burde vel si litt. Den har bestått en gjenomtrekk av masse hi-end utstyr, uten å bli byttet ut ;D
    Jeg får vel bytte ut andre svakere ledd i systemet før noen av Jeff produktene går ut !!!
    Skulle noe bli byttet måtte det isåfall bli i noe annet fra Jeff, Model 8 kanskje ;D

    Takk til BTS, som offret Consonace til meg. Og for en hyggelig hi-fi lytt hjemme hos hann.
     
    B

    bts

    Gjest
    Leikis. skrev:
    Da har Consonace kommet i hus, og det er jo ikke noe tvil om at samspillet fra to komponenter fra samme merket er å fortrekke ;D
    Måtte jeg leve lykkelig med disse Jeff produktene i mange år, like mange som tidliger eier av Consonace kanskje :eek:
    Bare det at tidliger eier har levd med denne i 17 år burde vel si litt. Den har bestått en gjenomtrekk av masse hi-end utstyr, uten å bli byttet ut ;D
    Jeg får vel bytte ut andre svakere ledd i systemet før noen av Jeff produktene går ut !!!
    Skulle noe bli byttet måtte det isåfall bli i noe annet fra Jeff, Model 8 kanskje ;D

    Takk til BTS, som offret Consonace til meg. Og for en hyggelig hi-fi lytt hjemme hos hann.
    Takk själv Leikis, och ja, Consonanse har varit den hifiprodukt som varit längst i hus,
    andra försteg har av olika anledningar inte fungerat samman med de produkter som då
    varit i systemet. Eventuellt vet jag ytterligare en Consonace från -93 som är till salgs i Sverige. Intresserad?? ;D ;D
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    BTS skrev:
    Takk själv Leikis, och ja, Consonanse har varit den hifiprodukt som varit längst i hus,
    andra försteg har av olika anledningar inte fungerat samman med de produkter som då
    varit i systemet. Eventuellt vet jag ytterligare en Consonace från -93 som är till salgs i Sverige. Intresserad?? ;D ;D
    Tror det holder med en Consonance, men skulle gjerne hatt meg en svart utgave for å matche resten av utstyret da. Kunne jo tenkt meg en Model 8 da, men det får bli når jeg får masse penger til overs ::)
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Noen specs på Criterion

    Overall gain: Each input may adjust +/-20db
    Input impedance: unbalanced 18K or 600 ohms; balanced 18K or 600 ohm
    Output impedance: unbalanced 50 ohms, balanced 50 ohm

    Frequency response: 5Hz-160KHz,-3db
    THD + noise: 0.0016% 10 volts output
    Maximum output: 13 volt RMS(24dBm)
     

    Vedlegg

    H

    hobby

    Gjest
    Har fått JRDG sin nye Continuum 500 integrerte forsterker i anlegg 2. Det er den største modellen med 2x500watt og innebygd Power Correction Unit. (Det finnes også en litt rimeligere variant med 250 watt og uten Power Correction).

    Kan ikke si annet enn at denne låter vanvittig bra, må være noe av det beste som er å oppdrive til prisen. Min tidligere Accuphase E-308 ble "lillegutt" i sammenligning. Her er mer kraft og dynamikk, men samtidig enda mer silkemyk lydgjengivelse. Tipper denne nye integrerte fra Jeff slår mange separate løsninger. Og utseende er jo bare ren bonus. Dette er så vidt meg bekjent det første produktet fra Jeff med litt buet front, men det gjorde seg bra, synes jeg. Alle pinnene til knappene for valg av input er laget i forskjellige lengder. Sier jo litt om byggekvaliteten til Jeff Rowland og at man ikke velger raskeste og billigste løsning!

    Den har også Cinema bypass.
     
    H

    hobby

    Gjest
    Har også fått montert opp Jeff Rowland sin nye PC-1 til min 501 monoblokk (til senterkanal i anlegg 1).
    Dette er altså Power Correction modul som leveres separat i eget lite og nett chassis... vel, ser ut til å være hugd ut fra en eneste aluminumsblokk, helt rå byggekvalitet! Den leverer da 385 volt ut og passer til mange av Jeff sine produkter, bl.a. 201, 501, Concerto m.m. For oss med 230 volt trengs ingen modifisering av enhetene. Enkelt og genialt!

    Har sett at noen i Statene mener at 501 + PC-1 nærmer seg 300-serien. Selv har jeg testet ut på både film og multikanal audio og den ga helt klart et stort løft. Mye klarere og åpnere lyd.

    1 stk PC-1 koster USD 1500. Den har kun et uttak.
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Cappuccino skrev:
    Har fått JRDG sin nye Continuum 500 integrerte forsterker i anlegg 2. Det er den største modellen med 2x500watt og innebygd Power Correction Unit. (Det finnes også en litt rimeligere variant med 250 watt og uten Power Correction).

    Kan ikke si annet enn at denne låter vanvittig bra, må være noe av det beste som er å oppdrive til prisen. Min tidligere Accuphase E-308 ble "lillegutt" i sammenligning. Her er mer kraft og dynamikk, men samtidig enda mer silkemy. Tipper denne nye integrerte fra Jeff slår mange separate løsninger. Og utseende er jo bare bonus. Dette er så vidt meg bekjent det første produktet fra Jeff med litt buet front, men det gjorde seg bra. Den har også Cinema bypass.
    Jeg har samme opplevelse med Concerto + PC1. Helt utrolig. Extra løft fikk med når jeg installere nye kabler fra Crystal Cables. De er PERFEKT match til JR. Eiere av 201, 501 Continuum 250 eller Concerto bør (må) skaffe seg PC-1. Det bringer dem opp til tilsvarende ytelse som Contiuum 500
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.731
    Antall liker
    21.597
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så en slik PC-1 leverer 385V til nettstikket på f.eks. 501? Såvidt jeg erindrer sitter det en ICEpower500ASP inni, og det må vel bety at andre apparater med en slik inni seg også skulle kunne bruke PC-1?
     
    H

    hobby

    Gjest
    Ja, det stemmer.
    PC-1 kan altså kun benyttes sammen med Jeff Rowland produkter og etter hva jeg har skjønt gjelder det 201, 501, Continuum 250 samt effekttrinnene i Concerto og Capri produktseriene. 300-serien og Continuum 500 har altså PC-1 innebygd så der trengs det ikke. Vet ikke om man kan benytte PC-1 på rene forforsterkere fra Jeff Rowland?

    Hør ellers med importør før evt. bestilling for å være på den sikre siden. Vær obs på at en PC-1 har kun ett uttak så for en del trengs det vel flere slike.
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Cappuccino skrev:
    Ja, det stemmer.
    PC-1 kan altså kun benyttes sammen med Jeff Rowland produkter og etter hva jeg har skjønt gjelder det 201, 501, Continuum 250 samt effekttrinnene i Concerto og Capri produktseriene. 300-serien og Continuum 500 har altså PC-1 innebygd så der trengs det ikke. Vet ikke om man kan benytte PC-1 på rene forforsterkere fra Jeff Rowland?

    Hør ellers med importør før evt. bestilling for å være på den sikre siden. Vær obs på at en PC-1 har kun ett uttak så for en del trengs det vel flere slike.
    Jeg har sjekket ut at man kan bruke to stk 501 med en PC-1 uten problemer. Kun bruke en fordeler (uten filter etc.) Concerto Pre-amp kan IKKE bruke PC-1!!!
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Valentino skrev:
    Så en slik PC-1 leverer 385V til nettstikket på f.eks. 501? Såvidt jeg erindrer sitter det en ICEpower500ASP inni, og det må vel bety at andre apparater med en slik inni seg også skulle kunne bruke PC-1?
    Husk at JR sine produkter har en annen strømforsyning enn de fleste andre produsenter så dette hadde jeg ikke prøvd uten grundig undersøkelse. Ikke spør meg on JR sin løsning. Eneste jeg kan gjøre er å vise deg innmaten på min Concerto.

    http://avforum.no/forum/attachments...43590-obduserte-hifi-produkter-_dsc0164-s.jpg

    blå-brun-grønn er strøm fra PC-1 eller 220VAC
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.731
    Antall liker
    21.597
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kan jo være at de har en passiv komponent eller to inni den boksen midt på bakveggen der; en form for nettfilter eller noe. Jeg hadde uansett lest meg opp litt før jeg gikk til innkjøp av en PC-1 til bruk sammen med noe annet enn en JRDG.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Bilder av PC-1










    Pc-1 på innsiden av 300 serien

     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.731
    Antall liker
    21.597
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Å, er det 385VDC PC1 sender ut.
    Lurer fælt på hva trick de har gjort med ASP-modulene for at de skal akseptere det. Kanskje det er noe B&O har gitt som mulighet lenge, eller kanskje det er noe de gjør spesielt for JR?
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da ble visst jeg også en av Jeff's venner. Fikk meg en Model 1 akkurat nå. Låt bra allerede fra den hadde stått på i 2-3 minutter den. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn