Jeff Beck på Analog Production

• Trådstarter Jim.I.Hendriksen
  • Startdato
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Analog Production gir ut Jeff Beck 45 RPM

Analog Production gir ut (etter min mening...) noen av de absolutt beste JB platene på 45 RPM. Det er flott at det ikke bare er jazz og klassisk som får denne "behandlingen". Dette låter nok kanon. Kommer forøvrig også på SACD fra samme.

Lurer på om jeg skal høre om de kan lage en direkte 1:1 kopi på tape til oss når de først har masteren der...:cool:

Jeff Beck-Blow By Blow-45 RPM Vinyl Record | Acoustic Sounds

Jeff Beck-Wired-45 RPM Vinyl Record | Acoustic Sounds

Sist redigert:

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Antall liker
11.107
Sted
Skogkanten
Torget vurderinger
19
Dette er en god nyhet. Blow by blow og Wired er 2 kjempealbum. Må bestilles snarest.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.532
Torget vurderinger
1
Noen som har sjekka de ut?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ahhh. Da var det ikke noe poeng å kikke etter dem i dag, med andre ord... :)

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Da kommer Blow by Blow 3 August ser jeg, Wired senere i høst.

Now on 45 RPM LP, mastered at Sterling Sound by Ryan Smith from the analog tapes

Plated and pressed by Quality Record Pressings

Deluxe "tip-on" gatefold jackets by Stoughton Printing

Newton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2005
Antall liker
170
J.B´s - "live at Ronnie Scott´s" har dere vel ? Bra lyd - har både CD, DVD og Blueray. Mulig jeg kjøpte den på Vinyl også - haugen må sjekkes ;-)

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
74.657
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
J.B´s - "live at Ronnie Scott´s" har dere vel ? Bra lyd - har både CD, DVD og Blueray. Mulig jeg kjøpte den på Vinyl også - haugen må sjekkes ;-)
Den har vært å få på vinyl, men foreløpig ikke på Analogue Productions vel?

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.514
Det er helt grei lyd på "live at Ronnie Scott's" på vinyl, men det er flere låter på CDen. Og enda fler på blurayen, selvfølgelig.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Og pressinga har et stykke igjen til perfeksjon, dessverre.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.514
Kan ikke huske noen voldsomme problemer med pressinga, men på den annen side er det "en god stund" siden jeg har hørt på plata.
Det er så uendlig mye morsommere å se/høre blurayen! :)

Newton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2005
Antall liker
170
Sjekket haugen og ja-standard vinylen står der men har null kjennskap til om den er å få i flere versjoner.
Som nevnt av flere, fin konsert men antall låter varierer fra CD-Vinyl-DVD og Blåroy.
Var skuff å se'n live i Oslo - hadde jaggu bytta ut hele bandet :-(
Rock'On

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Antall liker
11.107
Sted
Skogkanten
Torget vurderinger
19
AP-pressinger er generelt meget bra, men jeg fikk kjøpt "Blow by blow" på Japan- pressing her i vår. Det låter utrolig bra. Vinylen er helt uten støy. Stort, flott, rent lydbilde. Er usikker på AP-pressinga er bedre. Men "Wired" har jeg ikke på vinyl. Den må kjøpes på AP- pressing.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.532
Torget vurderinger
1
Noen som har prøvd disse?

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Antall liker
11.107
Sted
Skogkanten
Torget vurderinger
19
Hvordan låter disse AP-pressingene ? Bedre enn Japan-pressing?

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Antall liker
11.107
Sted
Skogkanten
Torget vurderinger
19
Nå har jeg både Blow By Blow på 2 X 45 RPM AP press og en Japan-pressing i hus. Begge låter meget bra. Første inntrykket er at det er noe større lydbildet på Japan-pressingen mens det er noe mer bass på Ap-pressingen, men ingen voldsomme forskjeller.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.532
Torget vurderinger
1
Har hatt disse i et par år nå men først nå gjort direkte sammenligning med vanlige utgaver.
Førsteinntrykket er at de ikke blåste meg av stolen. Ved direkte sammenligning av Blow by Blow (en US presset reutgivelse av ukjent årgang men før strekkoder) er inntrykket at AP utganven låter litt mer krisp men "flatere"; dvs perspektivet virker ikke så dybt.

På Wired (sammernlignet med en sen US nice price pressing med strekkoder) er forskjellene større. AP er mer dynamisk og spretten. Romklang er mer hørbart. Anbefales.

Kan tenke meg at de Holland-pressede utgavene som er vanlige i Europa, kan låte bedre enn US utgavene jeg har (basert på generell erfaring).

Topp Bunn