Høyttalere Jbl Studio 590

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Antall liker
305
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Hadde sjøl 580 før jeg slo til på 590... Og forskjellen var MYE større i levende live enn jeg hadde sett for meg ut fra tall... Kånå gikk jo nesten på ræv... Like før det ble totalt veto og rett på børsen igjen... Men nå har hun vennt seg litt mer til dem... Med vekt på litt...
Men de spiller jo så jæklig bra at... enn så lenge får de bli :)

Sist redigert:

Dtomaso

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2007
Antall liker
41
Torget vurderinger
3
Hehe, ja har kun sett forskjellen på bilder. Men allerede da ser 590 ut som svære beist i forhold til 580 :eek:
Men er det ingen andre enn meg som har meininger om innventar enn så lenge så da nytter man seg av å få inn størst og mest mulig før den tid kommer så det allerede er der :cool:

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Antall liker
583
Torget vurderinger
9
Kan skjønne at noen reagerer på 590 i sort, for da ser de ut som noen lik-kister ;) Men i kirsebær ser de ut som ett pent møbel. Ønsket meg en stund at 590 skulle spille bedre enn JBL 4319 rett og slett på grunn av utseende, men de ble utklasset.

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
188
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Nå har jeg ikke hørt noe fra Studio-serien, men husker jeg syns de så dritstygge ut på bilder når de kom. Nå derimot digger jeg utseendet! Kanskje på grunn av alle lovord, og at jeg har fått sansen for JBL sine horn i LS-serien. Hadde jeg visst hvor gode sistnevnte er for ett og ett halvt år sia, hadde jeg nok hoppa rett på Studio 590 når Klispchene mine ble solgt.

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
221
Torget vurderinger
5
Hvor lang tid bør man regne med i innspilling på disse 580 da?

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Antall liker
407
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
JBL oppgir melom 40-60 timer om jeg ikke husker feil. Har sett andre på nettet mene rundt same antallet, men det kan jo bare være de gjentar JBL sine estimeringer ;) Jeg fikk ikke mange timene med mine 580 i dag grunnet besøk og døgnrytme, men det lille jeg fikk høre var absolutt ikke ett dumt utgangspunkt :) Så her ser jeg for meg mye morro i tiden framover :)

Sist redigert:

Dtomaso

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2007
Antall liker
41
Torget vurderinger
3
Her låter det virkelig bra no, varm forsterker og strømmen kom seg etter klokka 10 på kvelden :rolleyes:
For en kombo det er med Mcintosh og 590'ene, for ein stålkontroll det er på elementene og kontante slag og bra dynamikk :cool:
Blir seine kvelden her kjenner eg:p

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
221
Torget vurderinger
5
Farsken! Glemte å sette på mine til innspilling før jeg dro på jobb i dag.

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Antall liker
407
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Tror virkelig jeg kan bli glad i disse 580`ene altså..jeg var sikkert på at Sivert Høyem nærmest satt på fanget mitt i sted :cool:

Dtomaso

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2007
Antall liker
41
Torget vurderinger
3
God tå høyra du e fornøyd med kjøpet, og høyres ut som du har bra strømnett hos deg :) Eg sliter med dårlig/sur lyd på dagen her for tida, forferdelig irriterende, så får bare nyte musikken på seine kveldene:mad:
Trur eg må få prøvd ut no strømfilterløsning etterkvart

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Antall liker
407
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Ja dette høres virkelig godt ut, for under 5k kan ikke dette være annet enn årets kjøp for min del. De er under innspilling enda, vet ikke om jeg har gullører nok til å høre forskjell fra ut av boksen og 60 timer inn, men la oss i det minste legge godviljen til så skader jo ikke det :)

Angående strømnettet, jeg har ikke jordede stikk i stua overhodet. Og diskusjonen rundt jordet/ujordet stikk til HIFI-bruk er vel ett kapittel for seg selv det også. Hva har du? Og man må vel nesten ha jordet stikk for å i hele tatt dra full nyte av f. eks padder med filter etc.?

Dtomaso

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2007
Antall liker
41
Torget vurderinger
3
Ja absolutt meget godt kjøp! :cool:
Horn og bassene vil jo mjuknes til så skal ikkje sjå bort ifra at du hører små forskjeller etter innspilling. Oppdater gjerne anngående dette, da eg sjølv kjøpte et demosett som mest sannsynlig hadde fått seg non timer før eg kjøpte det.

Eg har jordet anlegg allover, men der eg har anlegget har eg bare 1.5 ledning og 10A sikring så kan jo kansje være med på og forsure lyden det og.
Vurderer å bygge eget stereorom og bruke kabel type hest til stikkontakten til stereoen og egen sikring på 16A. Men vil bli langtidsprosjekt isåfall, så hadde vært greit å funnet ein god løsning som slipper eit nytt rom :p

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Antall liker
419
Sted
Stavanger
10A/16A har nok lite og si da norge har uren strøm med spenningspeaker som produserer støy på strømnettet.

Hvordan en strømrenser fungerer kan jeg ingenting om men hadde nok heller lakt pengene der enn å oppgradere i el skapet.

Dtomaso

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2007
Antall liker
41
Torget vurderinger
3
10A/16A har nok lite og si da norge har uren strøm med spenningspeaker som produserer støy på strømnettet.

Hvordan en strømrenser fungerer kan jeg ingenting om men hadde nok heller lakt pengene der enn å oppgradere i el skapet.
Eller ja takk begge deler? :cool: eg er elektriker så kan jo gjere det sjølv ;)

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
221
Torget vurderinger
5
Blir Xindak 6950 riktig på JBL Studio 580?

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Blir Xindak 6950 riktig på JBL Studio 580?
Du kan trygt kjøre Xindak 6950 på Studio 580 :) Det er en flott og gøyal kombinasjon! Som jeg nevnte tidligere, er den en av de bedre i den prisklassen. Alternativet er en Shanling A300 (2x200w) Med fantastisk dynamikk. Kjørte en slik opp mot en Hegel H300, og for å være helt ærlig, Hegel H300en ble parkert (mtp Pris). Nok om det,

Svaret er Ja.

Forresten, hvilken lyd er du mest ute etter?

Topp Bunn