Jazz på tilbud.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Platekompaniet har hele 10 cder med John coltrane på tilbud for 59.- pr. stykk

www.platekompaniet.no/cache/published_721.asp

ER noen klart bedre enn andre?

Hvilke bør jeg satse på etter deres mening (fem i rekkefølge)
Dersom noen også vet om eventuelle forskjeller på innspillingskvaliteten på de forskjellige, så nevn gjerne det også.
Er de nevnte utgavene gode og greie eller er det en grunn til den lave prisen ::)

Mvh.KW

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.489
Torget vurderinger
4
Er vanskelig å rangere, og til denne prisen vi jeg si ta alle, man kan jo ikke få for mye Coltrane? Ta med deg Alice Coltrane platen også dersom du ikke har denne, den kan anbefales.
Men disse 3 er normal bankers:

A love supreme
Live At birdland
Live At The Village Vanguard

Lydkvaliteten på Impulse! pleier å være bra. De nyeste har litt bedre lyd en dem fra sent åttitall, men jeg ville ikke bekymret meg så mye for lydkvaliteten.

Minutten

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
A love supreme er i alle fall det ene albumet man må ha på denne listen, og kanskje Coltrane sitt beste album i det hele tatt. Duke Ellington and John Coltrane er heller ikke så dumt. Mye av det andre blir for fansen.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
279
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Sonny Rollins-skiva er vel verdt å få med seg på handlelista også. Det samme er Gil Evans-skiva. Erkeklassikere.

Mvh Vidar P

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.698
Torget vurderinger
4
Dersom dette er de samme Impulse! reissue'ene som kom for noen år siden er både lyd og innpakning strålende. Digipacks så nære orginalutgivelsene som mulig med orginale liner notes og seff er fyllestgjørende essay om innspillingen i innlegget.

Ser de også har Gil Evans "Out Of The Cool" til 59,50...løp og kjøp om det ikke allerede er i hus.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Og når man først er i gang bør man også bestille Desafinado av Coleman Hawkins og Space Is The Place av Sun Ra.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Takker for alle svar, da handler jeg på mandag :D
Mvh.KW