Jazz/Cæcilie Norby

O

om.s

Gjest
Har noen år nå "fulgt" denne damen og hennes utgivelser.
Damen har gitt ut noen veldig gode og noen mer "umodne" skiver underveis.
MEN, nå fikk jeg hjem hennes siste skive "SLOW FRUIT" og nå har damen modnet, dette er en helt gjennomført og kvalitativ godt produsert skive, så god at det nesten, men bare nesten, nærmer seg de riktig store alà Partricia Barber, føler derfor hun fortjener å løftes litt frem med denne skiva, den kan anbefales fans av kvinnelig vokal jazz.
For ikke å glemme lydkvaliteten som er gjennomført god.

mvh
 
O

om.s

Gjest
Ingen som har hørt denne damen?
Ett steg videre fra Diana Krall og nesten oppe på Patricia Barber nivå,
hennes siste "Slow Fruit" er nydelig og passer årstiden perfekt.

mvh
 

Telefunken

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
52
Antall liker
0
Joda OM.S - har da hørt om henne. Tror kanskje vi har litt lik musikksmak ;) ( jmf andre tråder. )

Liker ihvertfall "my corner of the sky" fra tidligere. Slow fruit har jeg kun på en dårlig kopi og ikke fått studert nærmere ennå.( all god musikk jeg liker skal jeg ha orginalt så den skal studeres litt før evt innkjøp ) Etter det sinnsyke regnværet er det nå sludd/hagl/snø utforbi i Bergenstraktene så det blir gjerne en runde i spilleren i kveld.

Atle
 

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
360
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Tror hun ble anbefalt en gang av gamle Audio. Jeg kjøpte "Queen of bad excusions" og en til, husker ikke tittelen. Likte den første platen, kanskje en smule ugjevn, men noen spor er meget bra. Bl. a. Cuban Cigars og coverversjonen av Bowies Life on Mars.
Når hun gjør Cohens Halleluja etter Jeff Buckley, faller hennes versjon (som alle andres) helt igjennom.

Jeg klarer ikke helt å ta av på de fleste av hennes komposisjoner, men for all del, hun er en interessant vokalist.
Har ikke hørt hennes siste. Kanskje jeg burde.
 
O

om.s

Gjest
Joda OM.S - har da hørt om henne. Tror kanskje vi har litt lik musikksmak ;) ( jmf andre tråder. )

Liker ihvertfall "my corner of the sky" fra tidligere. Slow fruit har jeg kun på en dårlig kopi og ikke fått studert nærmere ennå.( all god musikk jeg liker skal jeg ha orginalt så den skal studeres litt før evt innkjøp ) Etter det sinnsyke regnværet er det nå sludd/hagl/snø utforbi i Bergenstraktene så det blir gjerne en runde i spilleren i kveld.

Atle
Puuh da var det iallefall flere, og godt er det, for oss ;D

mvh
 
O

om.s

Gjest
Tror hun ble anbefalt en gang av gamle Audio. Jeg kjøpte "Queen of bad excusions" og en til, husker ikke tittelen. Likte den første platen, kanskje en smule ugjevn, men noen spor er meget bra. Bl. a. Cuban Cigars og coverversjonen av Bowies Life on Mars.
Når hun gjør Cohens Halleluja etter  Jeff Buckley, faller hennes versjon (som alle andres) helt igjennom.

Jeg klarer ikke helt å ta av på de fleste av hennes komposisjoner, men for all del, hun er en interessant  vokalist.
Har ikke hørt hennes siste. Kanskje jeg burde.
Jeg begynte også med "Queen of..." og fant ett par riktige perler der.
Har de fleste av hennes utgivelser og finner de litt ujevne. men den siste, som jeg egentlig vil anbefale er mer moden, gjennomfört og treffer på en måte som kun ett fåtall av hennes låter tidliger har gjort.

Du burde sjekke ut den siste om det finnes en liten interesse for hennes tidligere utgivelser ;)

mvh
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Når hun gjør Cohens Halleluja etter  Jeff Buckley, faller hennes versjon (som alle andres) helt igjennom. .
Da bør du høre Susanna Wallumrød prøve seg på denne klassikeren. Hun tør å gjøre det helt på sin egen måte uten tanke på Cohens original eller Buckleys intense sjelfulle versjon. Hvis Halleluha i sirupstempo og inderlighet kan friste, lytt til damen på en konsert nær deg...
 

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Innlegg
459
Antall liker
0
Da bør du høre Susanna Wallumrød prøve seg på denne klassikeren. Hun tør å gjøre det helt på sin egen måte uten tanke på Cohens original eller Buckleys intense sjelfulle versjon. Hvis Halleluha i sirupstempo og inderlighet kan friste, lytt til damen på en konsert nær deg...
Helt enig, veldig synd at dette ikke finnes på plate. Årets store overaskelse for meg i 2004!
 

GunnarB

Medlem
Ble medlem
01.05.2003
Innlegg
23
Antall liker
0
Oppdaget denne damen for en del år tilbake da jeg så "Jakten på nyresteinen", hun har en liten rolle der og synger en sang i filmen. Det gjorde nok inntrykk til at jeg har etterhvert har de fleste platene hennes, har også vært på konsert med henne. Den siste plata har jeg imidlertid ikke hørt ennå, får se og skaffe meg den.
 

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Innlegg
74
Antall liker
0
Har noen år nå "fulgt" denne damen og hennes utgivelser.
Damen har gitt ut noen veldig gode og noen mer "umodne" skiver underveis.
MEN, nå fikk jeg hjem hennes siste skive "SLOW FRUIT" og nå har damen modnet, dette er en helt gjennomført og kvalitativ godt produsert skive, så god at det nesten, men bare nesten, nærmer seg de riktig store alà Partricia Barber, føler derfor hun fortjener å løftes litt frem med denne skiva, den kan anbefales fans av kvinnelig vokal jazz.
For ikke å glemme lydkvaliteten som er gjennomført god.

mvh
Sitter forann pc'en med nettopp Slow Fruit av Cæcilie Nordby i bakgrunnen ;D
Etter min smak så var nok First Conversation den beste av hennes utgivelser til Slow Fruit kom.
Hennes 'Halleluja' på First Conversation synes jeg er meget bra :) Selv om kanskje andre ikke er enig hehe...
Låter iaff meget bra på disse Tesla EL 34 BLUE Version som spilles inn om dagen ;)
First Conversation har også bra lydkvalitet, i likhet med Slow Fruit.

Mvh
Hifi Stasjonen
 
O

om.s

Gjest
Sitter forann pc'en med nettopp Slow Fruit av Cæcilie Nordby i bakgrunnen  ;D
Etter min smak så var nok First Conversation den beste av hennes utgivelser til Slow Fruit kom.
Hennes 'Halleluja' på First Conversation synes jeg er meget bra :) Selv om kanskje andre ikke er enig hehe...
Låter iaff meget bra på disse Tesla EL 34 BLUE Version som spilles inn om dagen ;)
First Conversation har også bra lydkvalitet, i likhet med Slow Fruit.

Mvh
Hifi Stasjonen
Hun burde fortsatt oppdages av "massen".......

mvh
 

IvarN

Medlem
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
7
Antall liker
0
Helt enig, veldig synd at dette ikke finnes på plate. Årets store overaskelse for meg i 2004!

Den finnes da på siste plata til Susanna & the Magic.
1 sporet på Melody Mountain er Hallelujah, og for en verson !
 
Topp Bunn