Jazz at the pawnshop,  3 sacd

IvarN

Medlem
Ble medlem
30.11.2004
Antall liker
0
Fikk tak i denne pakken hos BareJazz igår.
Flott utgivelse med kjempelyd av denne audiofil klassikeren.
3 sacd hybrid skiver med 4 kanal, 2 kanal og vanlig CD.
Inneholder 20 min tildgere uutgitt materiale samt DVD med interviewer av de gjenlevnde musikerne.
Kun 3000 numererte bokser så her er det bare å henge i.
Betalte bare 398 for hele greia ;D

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Re: Jazz at the pawnshop,  3 sacd

"Jazz At The Pawnshop" er et must for de som elsker audiofile jazzplater (duverden).
Selv har jeg LP'ene, og for de av dere som er interessert i, og ønsker å lete etter LP'ene, er det disse det gjelder:

"Jazz At The Pawnshop" (Proprius, ATR 003) rec. 15 Des. 1976
"Jazz At The Pawnshop 2" (Proprius PROP 9554) rec. 6-7 Des. 1976
"Good Vibes At The Pawnshop Jazz Club" (Proprius PROP 9558) rec. 7 Des. 1976

På min utgave av "Jazz At The Pawnshop" står det at opptakene ble gjort den 15 Des. 1976, men jeg er ganske sikker på at dette er feil
og at alle opptakene er fra 6-7 Des.
Utgaven min er forøverig en tysk Atr. master cut recording utgave som kom i 1980.

Ellers kan det sies at jazzklubben Stampen ligger/lå (vet ikke om den fremdeles eksisterer) i Gamla Stan i Stockholm.
Noen vet sikkert om bula ennå eksisterer.

IvarN; Hva har Jaco Pastorius & Co. på bildet å gjøre? Er det noe du vil si oss?

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.461
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20

Har de to første på SACD, og hadde mulighet til å sammenlikne den første med vinyl på en meget bra rigg. SACD'en er meget bra.

K

kbwh

Gjest

Jeg har dobbelLPen "Jazz at the pawnshop" Proprius PROP 7778-79. Pressformen på side 7778A er datert 16/2/84. I følge coveret er opptaket gjort 15/12/76.

T

theStig

Gjest

Jeg har (selvsagt) plata (LP), og kan bekrefte at "Stampen" fortsatt finnes i Gamla Stan. Jeg har gått forbi flere ganger....

http://www.stampen.se

IvarN

Medlem
Ble medlem
30.11.2004
Antall liker
0
Ramses l IvarN; Hva har Jaco Pastorius & Co. på bildet å gjøre? Er det noe du vil si oss?[/quote skrev:
Jeg bare drev å spillte LP Heavy Weather med WeatherReport og lp omslaget var passende foto-bakgrunn syns jeg. :)
Er ikke gæærn lyd på den heller, men hører vel ikke helt til i denne kategorien på forumet ::)

Det fulgte med et fyldig teksthefte med pakka. Her beskirves historien til opptakene, lydfilosofien til Gert Palmkrantz etc. Det bekreftes i heftet at opptaksdatoen på første sesjon var 6. Desember 1976. "The second night" var 7. Desember, nå med vibrafonist Lars Erstrand med på laget.

Topp Bunn