Januar 2011 - Laugtreff!

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Førstkommende fredag inviterer jeg til Laugsamling hjemme hos meg. Nytt produkt skal hedres med god musikk og dertil egnet vin i glasset :)
 

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Årets første samling, og med ny komponent!!
Og u.t. skal selvfølgelig på kveldsvakt :'(

Vel, håper på en liten sneak preview i løpet av uken ::)


edit:skrivefeil
 

skogmus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2008
Innlegg
109
Antall liker
21
God kveld Tom Erik.. Jeg er med til fredag jeg..Artig å møte gjengen igjen,og høre på anlegget ditt..vi sees!!!! :)
MVH morten.
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Hyggelig at så mange melder sin interresse :) Det blir trangt, men vi får rigge opp i to rader.

Jeg håper nå endelig posten gjør jobben sin utover uka, for det ser fortsatt slik ut hjemme:
 

Vedlegg

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Innlegg
981
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Tom Erik, den kvelden er eg opptatt, ellers hadde eg óg meir enn gjerne dukka opp.

Tek gjerne turen ved neste anledning!!

Mvh. Karl
 

kai.b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
331
Antall liker
706
Sted
Arendal
Takk for i går Tom Erik.

Jeg var spent på hvordan dcs Puccini integrert CD/SACD-spiller kulle låte i oppsette oss Tom Erik sammen med Graaf og Merlin?
Har hørt oppsette noen ganger med Cary/Aesthetix.
Da han satt på Alboran Trio,Near Gale.
Ble jeg veldig begeistret, dette låt som en annen sa BEST. ;D
Puccini graver vikelig dypl i rillene her var det oppløsning utklinging som jeg aldri har hørt før, dynamikken var noen hakk bedere en jeg har hørt oss deg før.
Du trenger å jobbe litt med plasering av høytalere og lytteposisjon for å få bassen til sitte. Jeg satte på førte rad i sofaen de som satt bak meg sa bunnen var helt suveren, så jeg tror dette er bare litt justering som skal til.
Ble veldig misunnelig på dcs Puccinien så håper du tar den med til meg en gang Å GLEMMER den oss meg ;D

Takk for en meget hyggelig kveld.

Mvh Kai
 

skogmus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2008
Innlegg
109
Antall liker
21
Heisann Tom Erik!! Tusen takk for en veldig hyggelig lytte-kveld i går...Det er flott gjeng jeg er blitt kjent med..
Og for en bra lyd!!Har aldri hørt merlin spilt bedere.. Veldig imponert!!! ;D Jeg måtte vende meg til lyden litt til å begynne med men...Du har et veldig musikalsk anlegg med glimrende dynamikk og innlevelse..der mikrodynamikk og makrodynamikk følger hverandre som hånd i hanske...Det låt veldig lite HIFI men mere MUSIKK!!!Høy gåsehudfaktor!!
Har tenkt å invitere dere alle på en kveld hos meg snart...
Ha en fin helg!!! Mvh Morten!!
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Ja, dette var nok en fin kveld med Lauget!

Jeg har såvidt begynt å jobbe med å finne en mer "riktig" plassering av høyttalere og lytteposisjon. Interresant hvordan komponentbytte kan ha såpass innvirkninger på plasseringen i rommet.

Takk for hyggelig besøk og tilbakemeldinger :D
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Velkommen i Lauget, Morten. Vi gleder oss alltid til nye hjemmebesøk, så bare si fra når du vil ha besøk!
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
Takk for i går, trivelig med nytt treff igjen.
Ekstra spennende denne gangen ettersom det var mitt første møte med oppsettet til tomerik. Jeg kjenner litt til Merlin + GM20 etter besøk hos Fosse, så forventningene til godlyd var absolutt til stede.

Det er rett og slett en vegg av homogen, detaljert og engasjerende lyd som møter besøkende i stua til kveldens vert. Jeg blir, uten unntak, hver gang overrasket over hva som bor i de stuevennlige og elegante Merlinhøyttalerne. Her er et drag og trøkk i mellombassen ved kraftig volum så man nesten lurer på når elementer eller forsterkere kommer til å gå opp i røyk. Musikken holdes likevel under kontroll slik at man raskt senker skuldrene og lar seg rive med.

Det ble spilt en god del jazz, både av gammel og ny årgang. Oppsettet viser sine sterke sider når akustiske instrumenter (særlig messing) får fritt leide til mikrofonene. Det er er herlig rasp i saksofoner, samtidig som balansen mellom mikrodetaljer og melodilinje er veldig bra. Piano klinger flott ut når slik informasjon er tilstede i opptaket.

Som Bring nevner er det ganske stor forskjell i lydbildet avhengig av hvor nære bakvegg man sitter. Slikt blir vel gjerne en smakssak. Vil tro tomerik kommer til å jobbe grundig med ulike alternativer utover vinteren, ettersom han blir mer kjent med egenskapene i Puccinien.

Takk ellers for god servering og en veldig trivelig lyttekveld.
 
Topp Bunn