kise skrev:
Haha!
Endelig en som, har samma speller som meg her på sentralen.
Har selv en ps212a , byttet den ut med en project speller med reimdrift, i 2 dager. Før jeg fant ut at selv sony kan noe project sin 2-3k spiller ikke kan, totalen var at jeg likte sonyraskeværket best.... I would never guessed...
Hehe, det må jeg si.
Tror nok den blir værende, artig spiller.
kise skrev:
Nå har jeg 2 sony spillere (ps212a +ps2350) min sammboer arvet en, og jeg fant en i
el-returen, og som en 100% nybegynner i lp faget, så har jeg i det minste falt for disse snurreplatesakenes lekenhet, med sine store tydelige fei/vreng i diskantområde.. Men fantastiske spilleglede.
Og overlegne klang i mine ører mot project rpm1
Veldig enig, spilleglede og sjarme

Ikke uten feil, for all del, men en likanes spiller.
kise skrev:
orginal picup på begge, så sikkert noe Audio technica?*grøss*
men uten variasjonene i livet ville jo det meste vært kjedelig.
Så er glad vi ikke bare har, hvit og svart, men alle gråtoner i mellom, og for ikke å snakke om farger
Aner ikke hvem pu det er, står Sony på'n ND 136G.
Ser det finns nåler til 136 der ute, alt i fra 130,- nok og oppover. Levelig
Den her karen har stått lagret i nærmere 4 år, varmtlager bare så det er sagt. Litt støvete, ellers i meget god stand. Armen trenger ett par dråper olje - smøring ellers tipp topp. Alt fungerer 100%, småriper i lokk, det vanlige.
Kjøpte endel "skrot" av forrige eier, for halvannet år siden :

Fikk endelig rotet meg til å hente "skrotet" her om dagen og fikk med den her " alt skal vekk...." sa'n. Han var ikke sikker på om den fungerte engang
Det andre skrotet får vi komme tilbake til. Bla ett radiokabinett m/platespiller, en haug med gamle plater (78 vil jeg tro) og litt div.
edit: noen ide om nåletrykk kise ?
Kjører med 1.5gr for øyeblikket.
/jan