JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Lurer på...vi har jævlig lav spenning hjemme fant jeg tidlig ut. Hvor mye kan det ha å si for hvordan elektronikken oppfører seg ? Cd spiller, amp osv.

    Ligger stort sett på 202V-->210V. Mest rundt 202V-205V. Ikke målt den kursen som anlegget er koblet på men det skulle vel ikke gjøre noe fra eller til ?
    Og bruker vi ikke max hjemme heller. Slår man på alt som kan bruke strøm innbiller jeg meg at vi dropper under 200V.
    Selvsagt er nettet litt ekstra belastet nå i kulda men dog. Lå på 211V i stua når vi flyttet opp der og da hadde ikke kulda satt inn ennå og vi hadde ikke begynt å bruke strøm.

    Til sammenligning hadde vi som værst 250V-252V i leiligheten 8)

    Har snakket med Fortum, de skulle svinge oppom en av dagene med en måler som skal stå og gå noen dager.
    Matematikken er grei, 230V + - 10% = 207V som min.og 253V som max. Nå tror jeg ikke max blir noe problem hjemme.

    Noen som har ideer om hva lav spenning kan gjøre med anlegget ? Eller kanskje det ikke gjør noe fra eller til ?

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.786
    Antall liker
    21.345
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oioioi, 202-210v er veldig lavt... :eek:
    jeg har blitt fortalt at elektronikk vil underprestere, og i verste fall bli fritert, når spenningen ligger 20-30v under eller over det de skal ha.
     

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    Dette kommer litt an på flere ting, bland annet hvordan trafoen og poweret er bygget opp.
    Enkelte trafoer vil ha så og si samme utspenning uansett om du sender inn 200 eller 220v.
    Mens andre vil påvirkes mere en til en, med det mener jeg har du 100 volt normal inn og 10v ut,
    så vil den ved 90v inn ha 9v ut eksempel

    Men utifra det jeg har skjønt så vil nokk rør amper være mere påvirket en andre pga at glødespenningen i røret vil forandre seg og dette er jo som du vet viktig for at røret skal oppføre seg optimalt. For ikke å snakke om tomgansspenningen til røret som kjører i klasse A

    Dette var jo en skremmede lav spenning, spør du meg, her er det noe galt.
    Når det kommer til om du selv klarer å dra ned spenningen med å bruke mye strøm, så skal dette være lite trolig.
    Spenningstapene er mere vanelig ved lange strekk av "tynnere" sjøteledninger, da pga jod(motstand i kabelen) og spenningstapet over denne øker med mengde strøm du trekker.
    Det skal alike vel mye til for at du skal klare å trekke så mye strøm i ditt hus at tilførselsledningen til ditt hus får noe nevneverdig større spenningstap over seg, da den skal være ganske overdimensjonert, og sikkret med sikkringer som skal sørge for at du ikke kan trekke så mye strøm at spenningstapet i kabelen stiger mye, da dette jo svies av i form av varme i kabelen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    oioioi, 202-210v er veldig lavt... :eek:
    jeg har blitt fortalt at elektronikk vil underprestere, og i verste fall bli fritert, når spenningen ligger 20-30v under eller over det de skal ha.
    Underprestere, ett stikkord her. Det kan man jo leve med en liten periode, ødelegge (worst case scenario) komponenter i anlegget eller tv'n nede for eks. er ikke bra.
    Innimellom føler jeg at det ikke slipper seg helt løs, kan være noe jeg innbiller meg men vet jo ikke.

    Svampen har jeg knapt nok brukt pga av spenningen hjemme. Den ble bygd i den tiden vi hadde rundt 250V i leiligheten og satt opp deretter (tapping på nettrafo osv)

    Den her "problematikken" er noe jeg ikke kan noe med, ikke litt engang.
    Alle innspill mottas med takk :)
    Synsing vil jeg helt prøve å unngå.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    kise skrev:
    Dette var jo en skremmede lav spenning, spør du meg, her er det noe galt.
    Når det kommer til om du selv klarer å dra ned spenningen med å bruke mye strøm, så skal dette være lite trolig.
    Iflg han første nissen jeg snakket med på Fortum så var det helt vanlig nå i denne kulden at spenningen ville synke noe 8)
    Han andre karen jeg snakket med tok "problemet" mere alvorlig (følte jeg) og skulle få sjekket opp det her. Måler skal være i hus før helgen.
    Lav spenning er en ting, kvaliteten på "varen" derimot....
    Nå vet ikke jeg om vi har "bra" eller "dårlig" strøm. Men er vi sist på kabelen/strekket (eller hva det nå heter) og det står en god gammel trafo i andre enden så sliter vi kanskje litt ???


    For ordens skyld. Alt i bunkersen er koblet rett i vegg. Ikke en haug med skjøtekabler.

    /jan
     

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    JanR skrev:
    kise skrev:
    Dette var jo en skremmede lav spenning, spør du meg, her er det noe galt.
    Når det kommer til om du selv klarer å dra ned spenningen med å bruke mye strøm, så skal dette være lite trolig.
    Iflg han første nissen jeg snakket med på Fortum så var det helt vanlig nå i denne kulden at spenningen ville synke noe 8)
    Han andre karen jeg snakket med tok "problemet" mere alvorlig (følte jeg) og skulle få sjekket opp det her. Måler skal være i hus før helgen.
    Lav spenning er en ting, kvaliteten på "varen" derimot....
    Nå vet ikke jeg om vi har "bra" eller "dårlig" strøm. Men er vi sist på kabelen/strekket (eller hva det nå heter) og det står en god gammel trafo i andre enden så sliter vi kanskje litt ???


    For ordens skyld. Alt i bunkersen er koblet rett i vegg. Ikke en haug med skjøtekabler.

    /jan
    Ja, sammen vil alle brukerene klare å dra det ned der er jeg enig =)
    men 202 volt ja det er for lav spenning. de som ikke bryr seg med det bruker endten veksla powersupply all the way eller kun lyspærer og varmovner.

    =)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    kise skrev:
    JanR skrev:
    kise skrev:
    Dette var jo en skremmede lav spenning, spør du meg, her er det noe galt.
    Når det kommer til om du selv klarer å dra ned spenningen med å bruke mye strøm, så skal dette være lite trolig.
    Iflg han første nissen jeg snakket med på Fortum så var det helt vanlig nå i denne kulden at spenningen ville synke noe 8)
    Han andre karen jeg snakket med tok "problemet" mere alvorlig (følte jeg) og skulle få sjekket opp det her. Måler skal være i hus før helgen.
    Lav spenning er en ting, kvaliteten på "varen" derimot....
    Nå vet ikke jeg om vi har "bra" eller "dårlig" strøm. Men er vi sist på kabelen/strekket (eller hva det nå heter) og det står en god gammel trafo i andre enden så sliter vi kanskje litt ???


    For ordens skyld. Alt i bunkersen er koblet rett i vegg. Ikke en haug med skjøtekabler.

    /jan
    Ja, sammen vil alle brukerene klare å dra det ned der er jeg enig =)
    men 202 volt ja det er for lav spenning. de som ikke bryr seg med det bruker endten veksla powersupply all the way eller kun lyspærer og varmovner.

    =)
    Burde vel nesten svinge innom de nærmeste naboene og sjekke der. Jaggu ikke tenkt på.
    Innbiller meg at det det samme her som med naboene vi hadde i leiligheten. Ingen som klagde der heller selv om pærer varte 4-6 uker pga spenning. Flere som viste om det men gadd ikke klage...
    Folk er rare, bare de har lys og bilde på tv'n så er det greit.

    /jan
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.203
    Antall liker
    800
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    JanR skrev:
    Lurer på...vi har jævlig lav spenning hjemme fant jeg tidlig ut. Hvor mye kan det ha å si for hvordan elektronikken oppfører seg ? Cd spiller, amp osv.

    Ligger stort sett på 202V-->210V. Mest rundt 202V-205V. Ikke målt den kursen som anlegget er koblet på men det skulle vel ikke gjøre noe fra eller til ?
    Og bruker vi ikke max hjemme heller. Slår man på alt som kan bruke strøm innbiller jeg meg at vi dropper under 200V.
    Selvsagt er nettet litt ekstra belastet nå i kulda men dog. Lå på 211V i stua når vi flyttet opp der og da hadde ikke kulda satt inn ennå og vi hadde ikke begynt å bruke strøm.

    Til sammenligning hadde vi som værst 250V-252V i leiligheten 8)

    Har snakket med Fortum, de skulle svinge oppom en av dagene med en måler som skal stå og gå noen dager.
    Matematikken er grei, 230V + - 10% = 207V som min.og 253V som max. Nå tror jeg ikke max blir noe problem hjemme.

    Noen som har ideer om hva lav spenning kan gjøre med anlegget ? Eller kanskje det ikke gjør noe fra eller til ?

    /jan

    Det finnes skilletrafo/power conditioner med batteri backup som kan levere 230V konstant..men det koster litt også. kan jo legge link men ka dommer politiet...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    NEVATON skrev:
    JanR skrev:
    Lurer på...vi har jævlig lav spenning hjemme fant jeg tidlig ut. Hvor mye kan det ha å si for hvordan elektronikken oppfører seg ? Cd spiller, amp osv.

    Ligger stort sett på 202V-->210V. Mest rundt 202V-205V. Ikke målt den kursen som anlegget er koblet på men det skulle vel ikke gjøre noe fra eller til ?
    Og bruker vi ikke max hjemme heller. Slår man på alt som kan bruke strøm innbiller jeg meg at vi dropper under 200V.
    Selvsagt er nettet litt ekstra belastet nå i kulda men dog. Lå på 211V i stua når vi flyttet opp der og da hadde ikke kulda satt inn ennå og vi hadde ikke begynt å bruke strøm.

    Til sammenligning hadde vi som værst 250V-252V i leiligheten 8)

    Har snakket med Fortum, de skulle svinge oppom en av dagene med en måler som skal stå og gå noen dager.
    Matematikken er grei, 230V + - 10% = 207V som min.og 253V som max. Nå tror jeg ikke max blir noe problem hjemme.

    Noen som har ideer om hva lav spenning kan gjøre med anlegget ? Eller kanskje det ikke gjør noe fra eller til ?

    /jan

    Det finnes skilletrafo/power conditioner med batteri backup som kan levere 230V konstant..men det koster litt også. kan jo legge link men ka dommer politiet...
    Link i vei du.
    Helst ikke til annonser men alt annet går.

    NÅ tror jeg ikke det er noen løsning, vel en nødløsning kanskje, men aventer Fortum.

    /jan
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Den lave spenninga har ingeting med lydproblemene å gjøre, det blir kun en avsporing. Du vet hva du må gjøre om du vil ha ordnet lyden ;)



    Mvh. RS
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    R.Solhaug skrev:
    Den lave spenninga har ingeting med lydproblemene å gjøre, det blir kun en avsporing. Du vet hva du må gjøre om du vil ha ordnet lyden ;)



    Mvh. RS
    Ingen som har sagt at det har noe med lyden å gjøre.

    /jan
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    JanR skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Den lave spenninga har ingeting med lydproblemene å gjøre, det blir kun en avsporing. Du vet hva du må gjøre om du vil ha ordnet lyden ;)



    Mvh. RS
    Ingen som har sagt at det har noe med lyden å gjøre.

    /jan

    Å ja, slå av strømmen så.. ::) ;)


    Mvh. RS
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    R.Solhaug skrev:
    JanR skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Den lave spenninga har ingeting med lydproblemene å gjøre, det blir kun en avsporing. Du vet hva du må gjøre om du vil ha ordnet lyden ;)



    Mvh. RS
    Ingen som har sagt at det har noe med lyden å gjøre.

    /jan

    Å ja, slå av strømmen så.. ::) ;)


    Mvh. RS
    Godt poeng, ikke tenkt på.
    Men...fortsatt ikke noen som har sagt at strøm eller kvaliteten på den har noe å si 8)

    Ha kaffen klar i 5 tia ;)

    /jan
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Forfallet har begynt.... modding av gamle perler... grøss .... dobbelgrøss ....kjempegrøss!



    R
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.786
    Antall liker
    21.345
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    RoDa skrev:
    Forfallet har begynt.... modding av gamle perler... grøss .... dobbelgrøss ....kjempegrøss!

    R

    hehe, det er det jeg alltid har sagt.
    ag-folk modder bass og klipsch-folk modder mellomtone og diskant.
    likevel er vi de lykkeligste av alle audiofile. ;D
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.101
    Antall liker
    6.594
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Gago skrev:
    RoDa skrev:
    Forfallet har begynt.... modding av gamle perler... grøss .... dobbelgrøss ....kjempegrøss!

    R

    hehe, det er det jeg alltid har sagt.
    ag-folk modder bass og klipsch-folk modder mellomtone og diskant.
    likevel er vi de lykkeligste av alle audiofile. ;D
    ;D ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    1.136
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Gago skrev:
    RoDa skrev:
    Forfallet har begynt.... modding av gamle perler... grøss .... dobbelgrøss ....kjempegrøss!

    R

    hehe, det er det jeg alltid har sagt.
    ag-folk modder bass og klipsch-folk modder mellomtone og diskant.
    likevel er vi de lykkeligste av alle audiofile. ;D

    Sikkert mye i utsagnet ditt her Le, er nok en grunn til at Klipsch utførte egen modding på 60 Anniversary!!! ;)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Bytte delefilter på K-horn er rimelig reverserbart, og kan vel neppe kalles modding.....heller eksprimentering. ;)
    Selv en som ikke er rakettforsker greier det på en halv time. 8)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.836
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Bare et lite side spm. angående bytte av delefilter, vurderer å bytte på mine Forte, vil det være fornuftig, de er jo noen år gamle?
    Beklager JanR, ikke meningen å bryte inn i tråden, men siden emnet var oppe til diskusjon allerede så.....
    Crites delefiltrene er de bra? har jo nye membraner på mellomtone hornet, men kan kanskje være greit å oppgradere diskanten...synspkt?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Bytte delefilter på K-horn er rimelig reverserbart, og kan vel neppe kalles modding.....heller eksprimentering. ;)
    Selv en som ikke er rakettforsker greier det på en halv time. 8)
    Du kom meg i forkjøpet. Er vel å dra det jævlig langt å kalle ett delefilter modding. Iaf så lenge vi snakker om ett enklere klipsch filter ;)

    Så du mener at til og med jeg klarer det ??? ::)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    RoDa skrev:
    Forfallet har begynt.... modding av gamle perler... grøss .... dobbelgrøss ....kjempegrøss!

    R

    hehe, det er det jeg alltid har sagt.
    ag-folk modder bass og klipsch-folk modder mellomtone og diskant.
    likevel er vi de lykkeligste av alle audiofile. ;D
    Hehe korrekt Gago ;D

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Bare et lite side spm. angående bytte av delefilter, vurderer å bytte på mine Forte, vil det være fornuftig, de er jo noen år gamle?
    Beklager JanR, ikke meningen å bryte inn i tråden, men siden emnet var oppe til diskusjon allerede så.....
    Crites delefiltrene er de bra? har jo nye membraner på mellomtone hornet, men kan kanskje være greit å oppgradere diskanten...synspkt?
    Ikke noe problem Milenko :)
    Spør i vei.

    Personlig hadde jeg nok bygd/kjøpt nye delefilter.
    Ble meget bra i mine Forte II, nye filter altså.

    Klipt fra Bob Crites siden:
    " FORTE 1

    PAIR of TYPE FORTE CROSSOVERS INCLUDING NEW INTERNAL WIRING: $235.00 "

    Det er overkommelig :)

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.786
    Antall liker
    21.345
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    BHO skrev:
    Bytte delefilter på K-horn er rimelig reverserbart, og kan vel neppe kalles modding.....heller eksprimentering. ;)
    Selv en som ikke er rakettforsker greier det på en halv time. 8)

    ålreit, la oss kalle det eksperimentering, da.
    men hvis man liker resultatet og velger å la det nye filteret stå, så har man moddet på høyttalerne.

    modding i haifai-sammenheng betyr vel å endre eller skifte ut noe orginalt, right?

    anyhow, det er et faktum at ag-folk ofte føler trang for å gjøre noe med bassen, mens klipsch-folk ofte føler trang til å gjøre noe med mellomtonen og/eller diskanten.

    småting, store ting.
    modder, skifter ut og står i.
    og er såre fornøyd. ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.836
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Er jo veldig enkelt å bare kjøpe hele delefiltrene nye, spesielt med mine loddekunskaper.
    Får ta nytt delefilter til sommer prosjekt når feriepengene kommer. 235$ er ikke noen upris nei.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Gago skrev:
    ålreit, la oss kalle det eksperimentering, da.
    men hvis man liker resultatet og velger å la det nye filteret stå, så har man moddet på høyttalerne.

    modding i haifai-sammenheng betyr vel å endre eller skifte ut noe orginalt, right?

    anyhow, det er et faktum at ag-folk ofte føler trang for å gjøre noe med bassen, mens klipsch-folk ofte føler trang til å gjøre noe med mellomtonen og/eller diskanten.

    småting, store ting.
    modder, skifter ut og står i.
    og er såre fornøyd. ;D

    Jævla kverrulant.... ;D ;D

    Poenget mitt er at så lenge det er "løse" deler som blir byttet, så er det jo såre enkelt å bytte tilbake til "orginalt".
    Modder du på et orginalt filter, så er det jo mer hazzel å få ting tilbake til orginalstand ved et evt. senere tidspunkt.

    Du skjønte seff hva jeg mente.... 8)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.786
    Antall liker
    21.345
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    BHO skrev:
    Jævla kverrulant.... ;D ;D


    Du skjønte seff hva jeg mente.... 8)

    hva mente du? ??? :p ;D


    det meste av moddinger kan vel reverseres, hvis man absolutt vil.

    her ser du et klassisk eksempel på modding.

     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Phøøø......det er nybygg det der. 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Er jo veldig enkelt å bare kjøpe hele delefiltrene nye, spesielt med mine loddekunskaper.
    Får ta nytt delefilter til sommer prosjekt når feriepengene kommer. 235$ er ikke noen upris nei.
    Nye filtre, ferdigbygd fra Crites eller om du bygger sjøl er absolutt å anbefale. Går sjelden feil og skulle det ikke fungere så er det bare å sette de originale inn igjen :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Gago skrev:
    ålreit, la oss kalle det eksperimentering, da.
    men hvis man liker resultatet og velger å la det nye filteret stå, så har man moddet på høyttalerne.

    modding i haifai-sammenheng betyr vel å endre eller skifte ut noe orginalt, right?

    anyhow, det er et faktum at ag-folk ofte føler trang for å gjøre noe med bassen, mens klipsch-folk ofte føler trang til å gjøre noe med mellomtonen og/eller diskanten.

    småting, store ting.
    modder, skifter ut og står i.
    og er såre fornøyd. ;D

    Jævla kverrulant.... ;D ;D

    Poenget mitt er at så lenge det er "løse" deler som blir byttet, så er det jo såre enkelt å bytte tilbake til "orginalt".
    Modder du på et orginalt filter, så er det jo mer hazzel å få ting tilbake til orginalstand ved et evt. senere tidspunkt.

    Du skjønte seff hva jeg mente.... 8)
    ;D ;D ;D

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hatt besøk av en meget spennende amp i dag, og eieren selvsagt :D
    Tusen takk til unge Herr H.R, kjempehyggelig :)
    Det her må gjentas, neste gang kommer jeg på besøk med Svampen.

    Jo, den her har vært innom;-
    http://www.balanced.com/products/amp/Vk-60/index.html

    En veldig spennende amp som jeg og H.R syns spilte jævlig bra sammen med M2 og Klipschorn.
    Må vel innrømme at jeg ble positivt overrasket, veldig :) . Ikke hørt BAT på gud vet hvor lenge og ikke på Klipsch/Khorn eller i eget anlegg/rom.
    Altså, at de ampene går såpass billig på brukten er meg ei gåte. Vi snakker tross alt om en amp til rundt 75k (i sin tid, 1995?) og spiller forykende, iaf på Belle og Khorn ;)
    La meg si det sånn, den er havnet på "skal ha listen" når økonomien sier >løp og kjøp gutten min<
    Ikke mange på den listen, BAT VK-60 og Sun 2A3 så langt 8)

    Nuvel, skal ikke gi meg utpå en lang og kjedelig historie om hvor bra og hvordan det låt annet enn....
    Varm, stålkontroll hele veien, høy gåsehud faktor på det som ble spilt i dag.
    Jeff Beck...kjære vene, mannen kan jo spille gitar ;)

    Takk igjen for en meget hyggelig lørdag og en stor takk for at du tok bryderiet med å dra med deg beistet som veide minst 40kg (føltes det som) om ikke mere.
    Den ampen sitter du på, lenge !! :)

    /jan
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.101
    Antall liker
    6.594
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    hehe.
    Morro i dag - uten tvil. Sikker på at vi fant mojo'n i bunker'n gitt - for rockefoten gikk slik at jeg kjørte svært ugjevnt heimat ;D

    Analytisk tilbakemelding? glem det - en Fender hørtes ut som en Fender skal - hva mer trengs å si?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    hehe.
    Morro i dag - uten tvil. Sikker på at vi fant mojo'n i bunker'n gitt - for rockefoten gikk slik at jeg kjørte svært ugjevnt heimat ;D
    Hehe såpass ja ;)



    H.R skrev:
    Analytisk tilbakemelding? glem det - en Fender hørtes ut som en Fender skal - hva mer trengs å si?
    Case closed ;D

    /jan
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Modding, eksperimentering, kall hunden hva dere vil....
    Tukling med skaperverket er det uansett! :mad:

    Har du tukla med det...?
    Før du vet ordet av det er du inne i den onde sirkel...



    ;)

    R
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ;D ;D ;D



    If it ain't broken don't fix it.
    Grei regel :)

    Men nå skal det sies at jeg har litt tru på det "enkle"
    A filtrene satt i hønna på 60 tallet så det som skjer her er bare et jeg går baklengs inni fremtiden ::) 8)

    /jan
     
    R

    RoDa

    Gjest
    JanR skrev:
    A filtrene satt i hønna på 60 tallet så det som skjer her er bare et jeg går baklengs inni fremtiden ::) 8)
    Også jeg som trodde at folk som driver med vinyl, rør og horn ikke var så veldig opptatt av fremtiden....


    ;D ;D ;D ;D

    R
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn