Jan-Jan´s ve og vel ..... og vel så det

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    J.J

    Gjest
    Ellers da tartom .... gjort noe FORNUFTIG idag ?? ............ Ja ..... Du vet ..... ;)
     

    tartom

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Har ikke sjedd stort, hatt en del kundebesøk i Tønsberg, så da var vi innom en god butikk ;)
     

    tartom

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Ja det var nok vrient å skjønne handla litt ja, kjøpte med Deftones å litt annet snacks :p
     
    J

    J.J

    Gjest
    tartom skrev:
    Ja det var nok vrient å skjønne handla litt ja, kjøpte med Deftones å litt annet snacks :p
    Her nytter det ikke å bare si A ... come on .. hva annet ble det ??

    Deftones er stjerne i boka ... Siste ??
     

    tartom

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Ja jeg måtte jo redde helgen, fikk også med meg Ayreon (The Human Equation) + siste til Bernhoft + noe jeg ikke hadde hørt om: Avenged Sevenfold. Så nå er jeg klar for å drukne i brun væske med gode vibrasjoner i ambolten ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    tartom skrev:
    Ja jeg måtte jo redde helgen, fikk også med meg Ayreon (The Human Equation) + siste til Bernhoft + noe jeg ikke hadde hørt om: Avenged Sevenfold. Så nå er jeg klar for å drukne i brun væske med gode vibrasjoner i ambolten ;)
    Aaaah..... Brun veske ja ... og den er norsk/fransk ?? ... på tide du kommer deg over til noe skikkelig ;D

    Men mye god musikk du har der .. Ayreon på CD vel ??

    Skjema i helgen ?? .. om du vil ta det på PM ....

    Og hvordan gikk det med vinyl testingen som var her for litt siden ??
     

    tartom

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Han hadde god greie på snurrer, men vi spilte i ett rom som ikke var helt optimalt så lyden fikk jeg ikke helt tak i men men moro var det. Tenkt jeg skulle ta kontakt med han slik at han muligens kan frese opp min rega, sikkert mye å hente på å bytte ut min super elys
     
    J

    J.J

    Gjest
    tartom skrev:
    Han hadde god greie på snurrer, men vi spilte i ett rom som ikke var helt optimalt så lyden fikk jeg ikke helt tak i men men moro var det. Tenkt jeg skulle ta kontakt med han slik at han muligens kan frese opp min rega, sikkert mye å hente på å bytte ut min super elys
    Hvilken spiller og arm har du ... Her trenger vi tips !!!
     

    tartom

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Tips vil jo være fint, jeg har en P25, arm RB600 med super elys.
     
    J

    J.J

    Gjest
    tartom skrev:
    Tips vil jo være fint, jeg har en P25, arm RB600 med super elys.
    Dette trengs å tweakes skikkelig opp !! Mannen trenger oxo en ny riaa.

    Alle tips taes imot med stor takk .. Og pengepremier ................. NOT ;D ;D

    Men med heder og ære her inne ;D ;D
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    tartom skrev:
    Ja jeg måtte jo redde helgen, fikk også med meg Ayreon (The Human Equation) + siste til Bernhoft + noe jeg ikke hadde hørt om: Avenged Sevenfold. Så nå er jeg klar for å drukne i brun væske med gode vibrasjoner i ambolten ;)
    Hva synes du om Avenged Sevenfold?

    Er det "Nightmare" du har kjøpt?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Cheer up! Hva med denne?


    "Celtic Frosted Flakes"

    ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Her er et band som jeg har digget i mange år .. har så og si alt .. endel på vinyl... signert







    Her er en av dem virkelige allsangskongene


     
    J

    J.J

    Gjest
    I KJELLEREN TIL TARTOM



    Idag har det vært en skikkelig HIFI dag ;D ;D ....... Og endelig .. det var på tide .. lenge siden jeg har hatt en slik en.
    Var på besøk hos tartom idag. Og jeg skal prøve og gi en liten beskrivelse av det ... det er ikke lett.

    Anlegget består av:

    Kilde: Electrocompaniet ecd-1 up Og Rega P25, arm RB600 med super elys.

    Forforsterker: Aragon Aurum m/ Ingot

    Forsterker: Elektrocompaniet AW180 Mono Blokker (oppgraderte)

    Høytalere: Dali MS4 og 2 x DIY subber med 2 x 10" Scan Speak i hver kasse (passive)

    Kabler: Nordost og Tara Labs


    Ikke lett og sette ord på hvordan det spiller. Noen ganger blir ord fattige, og som oftes så blir det floskler ut av det hele...
    Så en kort beskrivelse blir det.

    3D.. Holografi .. ja ... stort lydbilde ... presist .. luftig .. kontant .. dynamikk og så spiller det musikk... sånn som jeg liker og høre det ..

    Vi spilte endel metall, både av den brutale sorten og den rolige. Ayreon, Opeth, My Dying Bride, Satyricon, men oxo Thomas Dybdal og ikke minst Leonard Cohen... For å nevne noen.

    Her er det ingen ting som stikker seg ut, JEG syntes det er presist ifra bunn til topp. Alt er der slik som det bør være og det er sjeldent jeg gidder å strø meg om med dette begrepet: Dette er HIGH END !!

    Om det er noe som er spesielt allikevel ?? Snerten som er i øvre bassområde, nedre mellomtone... det er som det skal være, men det er allikevel sjeldent jeg hører det såå bra som her. HURTIGHET er oxo meget bra her , start og stopp når det skal... IMPONERENDE.
    Spennvidden var stor av musikktype, og kombinasjonen av dette anlegget, spiste alt med den største selvfølge.

    Lyden er av den fyldige, mørke sorten - Perfekt.....Samtidig som det er masse luftighet i hele lydbilde.

    Forbedringspotensiale ?? Nja .. noe er det jo bestandig ;) Han skal gjøre litt med strømkabler, og sikkert gå igjennom både signal og høyttaler kabler.
    Han snakket oxo litt om et strømfilter.

    Akustikk: Mannen har jo nylig fått seg et eget lytte-rom !! Et rom i kjelleren som blir et allrom - hvor både kjerringa og ungene kommer til å kose seg, det er bra. Nå er det ikke helt ferdig, litt lister og foringer + en dør som må opp.
    Har anbefalt ham og få noen til å måle akustikken. Så har han noe og jobbe med til neste høst/vinter.

    Så er det noen i kystnære strøk av Telemark som besitter kunnskap og måle utstyr så er det bare og melde seg . :)


    For en tid tilbake så ble det testet Pioneer S-3EX .... Mot Dali MS4.

    KONKLUSJON: Dali knuste Pioneer på alle punkter i det samme anlegget, unntatt på en parameter - Pioneerene "malte" et større lydbilde.
    Så og si ingen dyp bass .. ja lite bass i det hele .. mellomtonen ble avslørt på mannstemmer .. ja dem låt som guttunger ... jaja .. litt flåsete sagt .. men U GET THE PICTURE.
    Pioneerene skuffet meg faktisk. Dessuten hadde dem en elendig finnish. En så hvor fresen hadde vært igjennom den sorte lakken i front, og det er for dårlig - når et sett koster 60K. Nok om det.


    Så dagen idag var veldig bra - det er litt for lenge siden kjenner jeg .. det spørrs om jeg ikke kommer til å sende noen PM rundt omkring for å få litt input på andres anlegg.

    HIFI/MUSIKK er kjempegøy og når en treffer andre som en kan hjelpe eller få nyte av andres erfaringer så er det mye av dette som gjør det hele så fint.

    Tror ikke tartom kan svare idag, men håper han kommenter hva jeg har sagt om anlegget en annen dag.

    Takk for lytten :D

    J.R
     
    J

    J.J

    Gjest
    Litt musikk må til ... her er noe som svinger hos meg for tia ... ;D


     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    tartom = svoger ?

    Litt musikk må man ha etter en lang dag


    Ellers alt vel ?

    /jan
     
    J

    J.J

    Gjest
    JanR skrev:
    tartom = svoger ?

    Litt musikk må man ha etter en lang dag


    Ellers alt vel ?

    /jan
    Jepp

    Nja .. det går i det vanlige .. er kjedelig gå hjemme og ikke få gjort noe som helst. Men det blir sikkert bedre etterhvert.
    Igrunn så skal jeg gjøre et forsøk en dag og få tak i noen fler Cdr .. holder ikke med 20 stykk .... :-X
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    tartom = svoger ?

    Litt musikk må man ha etter en lang dag


    Ellers alt vel ?

    /jan
    Jepp

    Nja .. det går i det vanlige .. er kjedelig gå hjemme og ikke få gjort noe som helst. Men det blir sikkert bedre etterhvert.
    Igrunn så skal jeg gjøre et forsøk en dag og få tak i noen fler Cdr .. holder ikke med 20 stykk .... :-X
    Kjenner til det, tro meg.
    Snekkerne er ikke tilbake regner jeg med ?

    Nuvel. Man får jo bare gjøre det beste ut av det, dvs roe ned og senke skuldrene.

    /jan
     
    J

    J.J

    Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    tartom = svoger ?

    Litt musikk må man ha etter en lang dag


    Ellers alt vel ?

    /jan
    Jepp

    Nja .. det går i det vanlige .. er kjedelig gå hjemme og ikke få gjort noe som helst. Men det blir sikkert bedre etterhvert.
    Igrunn så skal jeg gjøre et forsøk en dag og få tak i noen fler Cdr .. holder ikke med 20 stykk .... :-X
    Kjenner til det, tro meg.
    Snekkerne er ikke tilbake regner jeg med ?

    Nuvel. Man får jo bare gjøre det beste ut av det, dvs roe ned og senke skuldrene.

    /jan
    Snekkerne er tilbake igjen - startet på den 3 veggen .. gavelveggen .. så kommer gravemaskin og murer utti uka...
     

    tartom

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Ja her kom det mange gode ord, jeg takker for det. Jeg må si meg veldig enig i øvre bassområde og nedre mellomtone. Dette spiller meget bra, manlig vokal blir formidlet på en måte jeg ikke har hørt før.
    En annen ting som er bra etter mitt sjønn er lydbilde. Det er stort, luftig og detaljrikt noe som mine ører digger.

    Det er helt sant at vi spilte mye god metall jeg fikk også litt tid til Boine og Gåte før plikten kalte å jeg ble beordret ut på jobb, men idag skal jeg få testet om alle pling og plang er på plass.

    Siden du nevnte S-3ex synes jeg du var litt tøff i omtalen, men de spilte ikke bra nok til den prisen de har. De har ett meget stort lydbilde, nesten så mann føler at de spiller helt ut på siden av kroppen. Finnishen var meget dårlig, men butikken jeg lånte dem av mente de var av de første som kom ut fra fabrikken så det kan jo være forklaringen.
    Utformingen på disse S-3ex synes jeg er noe av det ypperste, godt tilbakelente og meget gode bein å stå på.

    Om ikke lenge må vi få noe annet i glassa enn melk, slik at vi får teste lyd som vi gutta skal teste lyd
     
    J

    J.J

    Gjest
    tartom skrev:
    Ja her kom det mange gode ord, jeg takker for det. Jeg må si meg veldig enig i øvre bassområde og nedre mellomtone. Dette spiller meget bra, manlig vokal blir formidlet på en måte jeg ikke har hørt før.
    En annen ting som er bra etter mitt sjønn er lydbilde. Det er stort, luftig og detaljrikt noe som mine ører digger.

    Det er helt sant at vi spilte mye god metall jeg fikk også litt tid til Boine og Gåte før plikten kalte å jeg ble beordret ut på jobb, men idag skal jeg få testet om alle pling og plang er på plass.

    Siden du nevnte S-3ex synes jeg du var litt tøff i omtalen, men de spilte ikke bra nok til den prisen de har. De har ett meget stort lydbilde, nesten så mann føler at de spiller helt ut på siden av kroppen. Finnishen var meget dårlig, men butikken jeg lånte dem av mente de var av de første som kom ut fra fabrikken så det kan jo være forklaringen.
    Utformingen på disse S-3ex synes jeg er noe av det ypperste, godt tilbakelente og meget gode bein å stå på.

    Om ikke lenge må vi få noe annet i glassa enn melk, slik at vi får teste lyd som vi gutta skal teste lyd
    Om jeg tar i litt vel mye ?? .........kan jeg ikke skjønne ;) Men dem Pioneerene var ikke noe tess - ihvertfall ikke for meg . Hadde dem kostet 25/30K .. så hadde det vært litt anderledes.

    Men som du sier .. det er på tide og bytte ut melka snart - og få i litt tweake vann ;D ;D

    Og så er det på tide at du får deg en egen tråd .. så du kan få slengt ut noe bilder her ;D ;D

    Det ser jo veldig bra ut !! .............. OG høres ;D ;D
     

    tartom

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Ser du har funnet fram litt god musikk. Har du hørt om Tool snart er klare med nytt album :D
     
    J

    J.J

    Gjest
    tartom skrev:
    Ser du har funnet fram litt god musikk. Har du hørt om Tool snart er klare med nytt album :D
    Igrunn ikke hørt noe om når det kommer nytt album .. tipper det blir i år .. dem startet visstnok ifjor sommer ....
    Tipper det er et halvår ifra 10000 days kommer på vinyl .. til dem kommer med nytt album.
     
    J

    J.J

    Gjest
    JanR skrev:
    Freddan og man MÅ ha musikk ;)


    /jan
    Klart vi må ha musikk !! og litt sånn derre ... "smaken av Hammerfest en hard vintersnatt i 45`.."

    Her er en av mine favoritter ...

     

    tartom

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Jeg er i grotta, nå skal ihsahn spilles høyt Har forresten terminert sig kablene ferdig
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.881
    Antall liker
    13.835
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    jan#jan skrev:
    .. så kommer gravemaskin og murer utti uka...
    :eek: :eek: :eek: :eek: Skal gravemaskinen mure??
    Det er ikke bedre at den graver og mureren murer? Skomaker bli ved din hest!

    R
     
    J

    J.J

    Gjest
    RoDa skrev:
    jan#jan skrev:
    .. så kommer gravemaskin og murer utti uka...
    :eek: :eek: :eek: :eek: Skal gravemaskinen mure??
    Det er ikke bedre at den graver og mureren murer? Skomaker bli ved din hest!

    R
    Hesten er skutt ..... Og dessuten så er ikke vi søringer så jæ...a vanskelige med språket som dere nordfra er ....

    Gravær og murær ... VESTFOLD ... Jepp.... ;D ;D

    Nå er det både murt og gravd .. ikke spørr meg om hvem som gjorde hva ..... :p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn