Jan Eggum 30/30

O

om.s

Gjest
Noen som har denne? bestillte denne fra cdon og fikk hjem den idag, savnet etter det som for meg er en av Norges beste skalder ble for stor...

Men det er lyden som interesserer meg her, kul overside på cdéne forresten, men lyden hos meg funker meget bedre lydmessig enn noe fra Eggum tidligere, tydelig har det mastrets på en god måte for engangs skyld, låter veldig analogt og behagelig, noe som har meninger/erfaringer?

Musikalsk er det selvsagt også nesten en nasjonalskatt, om man har vokst fra kvisepopén vel og merke.....

mvh

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg har den (har hatt den lenge).
Personlig synes jeg lydkvaliteten varierte mye. Det er jo forventet, siden innspillingene er foretatt over tre tiår. Mulig det er gjort en jobb med remastring, men forskjellene er likevel tydelige.

O

om.s

Gjest
Personlig synes jeg lydkvaliteten varierte mye.  Det er jo forventet, siden innspillingene er foretatt over tre tiår.  Mulig det er gjort en jobb med remastring, men forskjellene er likevel tydelige.
Variasjoner er det, men opplever du de som positive/gode eller negative/dårlige er egentlig bare ute etter krysspeiling på mine inntrykk her....

mvh

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg synes samleplata er god, men det slo meg aldri at mastringen hever seg spesielt over alt annet fra samme tidsperiode.  Det som er bra er at lydbildet er fint balansert og har en helhet som ofte er fraværende i "moderne", "kreative" mikser/mastringer.

Jeg har tidligere hevdet at denne plata kan brukes som referanseplate, mye på grunn av at Jan Eggums stemme er så godt kjent, og dermed kan være en god benchmark når det gjelder vokalgjengivelse.

Har ikke gjort direkte sammenligning med tidligere utgivelser, så om det er gjort noe revolusjonerende denne gangen kan jeg ikke svare på.

O

om.s

Gjest
Jeg synes samleplata er god, men det slo meg aldri at mastringen hever seg spesielt over alt annet fra samme tidsperiode.  Det som er bra er at lydbildet er fint balansert og har en helhet som ofte er fraværende i "moderne", "kreative" mikser/mastringer.

Jeg har tidligere hevdet at denne plata kan brukes som referanseplate, mye på grunn av at Jan Eggums stemme er så godt kjent, og dermed kan være en god benchmark når det gjelder vokalgjengivelse.

Har ikke gjort direkte sammenligning med tidligere utgivelser, så om det er gjort noe revolusjonerende denne gangen kan jeg ikke svare på.
Du verden, vi enige! alvorlig, så låter selv de eldre låtene bra, der man er vant til dårlig skarp og overfokusert miksing, så er det hele her presentert på en mer "analog" og lyttevennlig måte.....

Kan nok bruke som en referanse, ja1....

mvh

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Personlig synes jeg lydkvaliteten varierte mye. Det er jo forventet, siden innspillingene er foretatt over tre tiår. Mulig det er gjort en jobb med remastring, men forskjellene er likevel tydelige.
Hadde lyden vært lik over hele perioden hadde mest sannsynlig masteringen sugd no inni helvete. Du skal være glad for at forskjellene kommer frem.

O

om.s

Gjest
Hadde lyden vært lik over hele perioden hadde mest sannsynlig masteringen sugd no inni helvete. Du skal være glad for at forskjellene kommer frem.
Kan man, om man skjønner deg rett; si endelig!?...

mvh

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Kan man, om man skjønner deg rett; si endelig!?...

mvh

Kan man.

har manko på Eggum, hadde Heksedans på vinyl, men den har stukket av ett eller annet sted. Bestilte likegodt 30/30 hos cdon nå.

O

om.s

Gjest
Kan man.

har manko på Eggum, hadde Heksedans på vinyl, men den har stukket av ett eller annet sted. Bestilte likegodt 30/30 hos cdon nå.
Gjør det!, har selv tatt det i motsatt rekkefølge, skal selv lete frem de JE skivene jeg har (inkl den du nevnte og vaske dem) , siden spilles de imorgen, eller senere..

mvh

Topp Bunn