S
O-Hum (Iran) er ganske suggerende; prog-ish med innslag av tradisjonelle instrumenter og fraseringer. Om de fortsatt spiller i undergrunnen, er i eksil eller sitter på dødscelle for å ha laget satanmusikk vites ikke.Zomby_Woof skrev:Jeg har lenge etterspurt bevæpnet musikkpoliti her i landet. Og så kommer iranerne før oss...
Jeg antar forresten at alle bandene sugde ettertrykkelig, og at det bare var rett og rimelig at de ble arrestert. Tilskuerne burde derimot få tilbud om krisehjelp fra det offentlige.
Har noen her hørt bra rock fra midtøsten?
Har du sagt A får du si B; Hvilke metoder tenker du på? Hvordan mener du man skal forholde seg til teokratiet?lomt skrev:Eller kan det være på tide å forsøke andre metoder?
BSlubbert skrev:Har du sagt A får du si B; Hvilke metoder tenker du på? Hvordan mener du man skal forholde seg til teokratiet?lomt skrev:Eller kan det være på tide å forsøke andre metoder?
Man kjenner jo til responsen på "godsnakk":
Til ZombySlubbert skrev:O-Hum (Iran) er ganske suggerende; prog-ish med innslag av tradisjonelle instrumenter og fraseringer. Om de fortsatt spiller i undergrunnen, er i eksil eller sitter på dødscelle for å ha laget satanmusikk vites ikke.Zomby_Woof skrev:Jeg har lenge etterspurt bevæpnet musikkpoliti her i landet. Og så kommer iranerne før oss...
Jeg antar forresten at alle bandene sugde ettertrykkelig, og at det bare var rett og rimelig at de ble arrestert. Tilskuerne burde derimot få tilbud om krisehjelp fra det offentlige.
Har noen her hørt bra rock fra midtøsten?
Sample 1, Sample 2 (MP3)
Vær advart, dette er forbudt musikk, ditt åndsliv kan ta permanent skade.
JøssTubesnake skrev:Iransk metal:
Ekove Efrits og Sorg Innkallelse
ArthimotH
Skjønner godt at Det Hellige Iranske Musikkpoliti gikk til aksjon. ;D ;D ;D
Østen / Midtøsten...Zomby_Woof skrev:Jeg kan for øyeblikket velge mellom nettverks-PC uten lyd og en virussyk frittstående. Jeg skal sjekke ut snuttene etterhvert.
Nitin Sawhney er absolutt bra. Han er forøvrig engelsk/indisk og har lite med midtøsten å gjøre.
???Boffen skrev:bla bla bla .....
faens unger
... idiotmusikk.
Boffen er en av den bittelille håndfullen her på sentralen som har peiling på rock.lomt skrev:Er det bare den dritten du hører på som er annet enn idiotmusikk?
;D
Enig i at besifringen er ganske rett frem, skrev prog-ish fordi det er noe eksperimentelt med instrumentbruk o.l. Første plata er kanskje ikke beste eksempelet heller, det er to til (iTunes Music Store har den siste, den er bedre). Tekstene er forresten fra Hafez (Sufi).lomt skrev:Til Slubbert
Det ble vanskelig å kategorisere Sample 1 og 2 selv som -ish
Det var ikke dårlig, men straight rock/pop i mine ører.
Næh, siden du postet den vet jeg allerede nå hva den prøver å formidle, alt koker ned til det samme budskapet (slemme "corporations" styrt av mørkemenn som søker verdensherredømme bla-bla-bla) og det er ganske uinteressant. Har sluttet å lese propagandatråden.The Atl skrev:hva med å se midtøstendokumentaren jeg postet i dokumentartråden?
Nei, jeg sier at den reaksjonære holdningen din er like så lite konstruktiv, og like så skadelig og fremmedgjørende som den til de iranske styresmakter. Er det så jævelig vanskelig å forstå uten å legge ord i munnen min/bruke knutinh retorikk. Lær deg å se nyanser, dog det finnes kanskje ikke i propagandaen du fyrer opp under deg selv med. Ved å be din meningsmotstander melde seg inn i Taliban klarte du faktisk å underbygge tekstens påstand, gratulerer. God natt, passe seg for islamister og kommunister.Slubbert skrev:Så O-Hum og de 230 som risikerer pisking for å gå på "satanrock"-konsert, er altså egentlig bare undertrykket av de onde vestlige koroprasjoner og USA. Jaja, masochismen og selvforakten har tilsynelatende ingen grenser, du får bli med i Taliban. Peace out. :![]()
Har ingenting imot at du søker å belyse den saken du gjør; den usmakelige måten å gjøre det på - den blinde etnosentrismen bak perspektivet - finner jeg derimot forkastelig. Om du ikke klarer å ta det til deg uten å gjøre meg til et talibanmedlem, en tilhenger av det iranske prestestyret og en krakilsk usa-fiende får det stå på din regning.Slubbert skrev:Jeg har hørt mange førstehåndsberetninger om prestestyret, jeg kjenner folk fra Iran, det får jeg ikke inntrykk av at du gjør.
Og du fyrer ikke opp under deg selv med propaganda? Ingen rød tråd i dine innlegg, eller "dokumentartråden"? God natt ja, jeg legger meg med et godt flir.
Fascinerende at du av alle mennesker ikke vet hva etnosentrisme innebærer:Slubbert skrev:Ser ingen grunn til å blande etnisitet inn i en utelukkende kulturell og politisk problemstilling.
Skyt alle som ikke deler din musikksmak 8)Zomby_Woof skrev:Nå har jeg sett på noen av klippene. Herregud for noe dritt!
Jeg vet at det lages lignende her hjemme. Bevæpnet musikkpoliti nå!