Jailhouse Rock

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Værre enn rockeopptøyene i Oslo i 1956!

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Man ville nok raskt bli arrestert og dømt med et knippe Cder fra Kirkelig Kulturverksted under vesten der ja.. ;D

Skal vi peke med fingeren og si "De svina der må vi få blåst til himmels så fort som mulig"? Med bomber og granater fra verdens største produsent...

Eller kan det være på tide å forsøke andre metoder?
De er jo blitt rævkjørt i over 100 år, først av engelskmennene, så av sine egne ekstreme individer (som er blitt så ekstreme nettopp grunnet ran av verdier og klasseskiller ala slave/herre systemer som engelskmennene er kjent for i sin kolonisering), og siste eskapader fra vesten er krig for å tilrane seg kontroll over oljen deres.

Satt den eller ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har lenge etterspurt bevæpnet musikkpoliti her i landet. Og så kommer iranerne før oss...

Jeg antar forresten at alle bandene sugde ettertrykkelig, og at det bare var rett og rimelig at de ble arrestert. Tilskuerne burde derimot få tilbud om krisehjelp fra det offentlige.

Har noen her hørt bra rock fra midtøsten?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Iransk metal:

Ekove Efrits og Sorg Innkallelse

ArthimotH

Skjønner godt at Det Hellige Iranske Musikkpoliti gikk til aksjon. ;D ;D ;D

S

Slubbert

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Jeg har lenge etterspurt bevæpnet musikkpoliti her i landet. Og så kommer iranerne før oss...

Jeg antar forresten at alle bandene sugde ettertrykkelig, og at det bare var rett og rimelig at de ble arrestert. Tilskuerne burde derimot få tilbud om krisehjelp fra det offentlige.

O-Hum (Iran) er ganske suggerende; prog-ish med innslag av tradisjonelle instrumenter og fraseringer. Om de fortsatt spiller i undergrunnen, er i eksil eller sitter på dødscelle for å ha laget satanmusikk vites ikke.

Sample 1, Sample 2 (MP3)

Vær advart, dette er forbudt musikk, ditt åndsliv kan ta permanent skade.

Vedlegg

S

Slubbert

Gjest
lomt skrev:
Har du sagt A får du si B; Hvilke metoder tenker du på? Hvordan mener du man skal forholde seg til teokratiet?

Man kjenner jo til responsen på "godsnakk":

Vedlegg

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Slubbert skrev:
lomt skrev:
Har du sagt A får du si B; Hvilke metoder tenker du på? Hvordan mener du man skal forholde seg til teokratiet?

Man kjenner jo til responsen på "godsnakk":
B

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Slubbert skrev:
Zomby_Woof skrev:

O-Hum (Iran) er ganske suggerende; prog-ish med innslag av tradisjonelle instrumenter og fraseringer. Om de fortsatt spiller i undergrunnen, er i eksil eller sitter på dødscelle for å ha laget satanmusikk vites ikke.

Sample 1, Sample 2 (MP3)

Vær advart, dette er forbudt musikk, ditt åndsliv kan ta permanent skade.
Til Zomby
Et bra rock-band er Manga
Et bra metal band er Penumbra
Et bra pop-rock band er Sebnem Serah
Badmarsh and Shri, Nithin Sawney, Orient Express kan også varmt anbefales selvom det kanskje ikke direkte sorterer under rock...

Til Slubbert
Det ble vanskelig å kategorisere Sample 1 og 2 selv som -ish
Det var ikke dårlig, men straight rock/pop i mine ører.

28 september er det prog for alle penga på Sentrum Scene
Garantert en uforglemmelig aften for dem som liker real prog
Bandet er MAGMA :eek:
Dit skal iallfall jeg :D

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Tubesnake skrev:
Iransk metal:

Ekove Efrits og Sorg Innkallelse

ArthimotH

Skjønner godt at Det Hellige Iranske Musikkpoliti gikk til aksjon. ;D ;D ;D
Jøss
Imponerende
de kan jo spille metal i Iran også

Turen går rett ned på Mefisto for å sjekke om de har Ekove Efrits i morgen den dag
Både metal og prog på en og samme tid, har du flere tips i samme genre?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg kan for øyeblikket velge mellom nettverks-PC uten lyd og en virussyk frittstående. Jeg skal sjekke ut snuttene etterhvert.

Nitin Sawhney er absolutt bra. Han er forøvrig engelsk/indisk og har lite med midtøsten å gjøre.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Zomby_Woof skrev:
Jeg kan for øyeblikket velge mellom nettverks-PC uten lyd og en virussyk frittstående. Jeg skal sjekke ut snuttene etterhvert.

Nitin Sawhney er absolutt bra. Han er forøvrig engelsk/indisk og har lite med midtøsten å gjøre.
Østen / Midtøsten...
det er pokkerivold begge greiene ;D

Nitin Sawhney er så absolutt inspirert av musikk fra østen mener nå jeg da. Plateselskapet platene hans er gitt ut på, Outcaste, har massssse snacks med østensk inspirete rytmer

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Boffen skrev:
bla bla bla .....

faens unger

... idiotmusikk.
???
I Norge er det lov å si og mene hva man vil, greit nok det :)

Men det var da måte på surmaget oppgulp
Folk må da vel også ha lov til å like forskjellig musikk? eller?

Er det bare den dritten du hører på som er annet enn idiotmusikk?
;D

A

Atle Kristiansen

Gjest
Likte hvordan dette gikk fra å være en reaksjonær reaksjon på et reaksjonært styre til å bli en musikktråd. Så kan heller kvasiliberale krigshissere finne på noe annet (hva med å se midtøstendokumentaren jeg postet i dokumentartråden?). Selv metall er bedre enn slikt. Eichmenn.

Z

Zomby_Woof

Gjest
lomt skrev:
Er det bare den dritten du hører på som er annet enn idiotmusikk?
;D
Boffen er en av den bittelille håndfullen her på sentralen som har peiling på rock.

Musikkpolitimester Boffens ord er lov! ;D

S

Slubbert

Gjest
lomt skrev:
Til Slubbert
Det ble vanskelig å kategorisere Sample 1 og 2 selv som -ish
Det var ikke dårlig, men straight rock/pop i mine ører.
Enig i at besifringen er ganske rett frem, skrev prog-ish fordi det er noe eksperimentelt med instrumentbruk o.l. Første plata er kanskje ikke beste eksempelet heller, det er to til (iTunes Music Store har den siste, den er bedre). Tekstene er forresten fra Hafez (Sufi).

The Atl skrev:
hva med å se midtøstendokumentaren jeg postet i dokumentartråden?
Næh, siden du postet den vet jeg allerede nå hva den prøver å formidle, alt koker ned til det samme budskapet (slemme "corporations" styrt av mørkemenn som søker verdensherredømme bla-bla-bla) og det er ganske uinteressant. Har sluttet å lese propagandatråden.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Til slubbert, og en kommentar til denne - som Boffen så riktig har påpekt - idiottråden:

Ytringsfriheten. Hva vet de egentlig om islam og den politiske og kulturelle kontekst islam er en del av, de ellers så kunnskapsrike forfattere og andre som skråsikkert går ut til forsvar for ytringsfrihetens absolutte forrang? Svært lite, er mitt inntrykk. Men det er heldigvis lys i tunnelen. Blant dem som hever sin stemme, finnes også de som har kunnskap, og som forvalter denne livsnødvendige ressurs på en klok måte. De uttaler seg respektfullt, nyansert og analytisk om et tema som angår en milliard av våre medmennesker. I humanitetens og solidaritetens ånd.

Hegemoni.
Det kan være betimelig å minne om Edward Saids verk "Orientalismen - Vestlige oppfatninger av Orienten" (1978). Hans poeng er at Vesten (Oksidenten) har skapt et bilde av Orienten og såkalte orientalere som diametralt ulike oss. De er irrasjonelle, eksotiske, fremmede og farlige. Vi, derimot, er rasjonelle, kontrollerte og forutsigbare.

Disse ideene er selvsagt ikke basert på fakta, men på Vestens behov for hegemoni over den fattige, for en stor del muslimske, verden. Vesten trenger Orientens råvarer og billige arbeidskraft. Slik har det vært de siste koloniale århundrer, og er det fortsatt. Ideene om Orienten har fungert utmerket for å legitimere økonomisk og kulturell dominans. Så utmerket at ikke bare vi har latt oss hjernevaske til å tro de er sanne, men også de. Helt etter hensikten og i samsvar med fakta på bakken, kjenner mange i den fattige, overveiende muslimske, verden seg mindreverdige, foraktet og ute av stand til å ta kontroll over egen tilværelse.

Intet hellig.
Det er disse ydmykelsene som muslimer verden over, fattige og rike, reagerer mot. Muhammedtegningene er krenkende, fordi de kommer på toppen av alt det andre. Men dette hverken forstår eller ønsker vi i Vesten å forholde oss til. I modernitetens tidsalder er intet lenger hellig eller uangripelig. Det skryter vi av, til og med.

Eduard Saids Orientalismen er like aktuell nå.

I 1993 skrev Samuel Huntington "The clash of civilisations". Spissformulert går hans tese ut på at det er USA og Vesten mot resten. Resten er den muslimske sivilisasjon, som han anser som særlig farlig, tilbakestående, ensartet og statisk. Bush og andre neokonservative bruker Huntington som kompass i krigen for demokrati og mot terror, les: mot Orienten, les: mot islam.

I hans verden har begreper som dialog, likeverdighet og empati ingen plass. Det er synd hvis forsvarerne av ytringsfrihetens absolutte forrang her til lands kommer i skade for å gå Huntingtons ærend i denne saken. Jeg velger å tro at det er utilsiktet.

(Deler av Edward Saids ettermæle kort oppsumert av Anne-Marie Tangen i Aftenposten)

S

Slubbert

Gjest
Så O-Hum og de 230 som risikerer pisking for å gå på "satanrock"-konsert, er altså egentlig bare undertrykket av de onde vestlige koroprasjoner og USA. Jaja, masochismen og selvforakten har tilsynelatende ingen grenser, at du så varmt omtaler en teistisk kult med dødsstraff for frafall bare fordi den for øyeblikket står mot vesten sier sitt. Du får bli med i Taliban, eller du kan prøve å lese litt av Ayaan Hirsi Ali. Peace out. ::)

A

Atle Kristiansen

Gjest
Slubbert skrev:
Så O-Hum og de 230 som risikerer pisking for å gå på "satanrock"-konsert, er altså egentlig bare undertrykket av de onde vestlige koroprasjoner og USA. Jaja, masochismen og selvforakten har tilsynelatende ingen grenser, du får bli med i Taliban. Peace out. ::)
Nei, jeg sier at den reaksjonære holdningen din er like så lite konstruktiv, og like så skadelig og fremmedgjørende som den til de iranske styresmakter. Er det så jævelig vanskelig å forstå uten å legge ord i munnen min/bruke knutinh retorikk. Lær deg å se nyanser, dog det finnes kanskje ikke i propagandaen du fyrer opp under deg selv med. Ved å be din meningsmotstander melde seg inn i Taliban klarte du faktisk å underbygge tekstens påstand, gratulerer. God natt, passe seg for islamister og kommunister.

Mvh.

S

Slubbert

Gjest
Jeg har hørt mange førstehåndsberetninger om prestestyret, jeg kjenner folk fra Iran, det får jeg ikke inntrykk av at du gjør.

Og du fyrer ikke opp under deg selv med propaganda? Ingen rød tråd i dine innlegg, eller "dokumentartråden"? God natt ja, jeg legger meg med et godt flir.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Slubbert skrev:
Jeg har hørt mange førstehåndsberetninger om prestestyret, jeg kjenner folk fra Iran, det får jeg ikke inntrykk av at du gjør.

Og du fyrer ikke opp under deg selv med propaganda? Ingen rød tråd i dine innlegg, eller "dokumentartråden"? God natt ja, jeg legger meg med et godt flir.
Har ingenting imot at du søker å belyse den saken du gjør; den usmakelige måten å gjøre det på - den blinde etnosentrismen bak perspektivet - finner jeg derimot forkastelig. Om du ikke klarer å ta det til deg uten å gjøre meg til et talibanmedlem, en tilhenger av det iranske prestestyret og en krakilsk usa-fiende får det stå på din regning.

Mvh

S

Slubbert

Gjest
Ser ingen grunn til å blande etnisitet inn i en utelukkende kulturell og politisk problemstilling. Oppfordringen om å tilslutte seg Taliban kom fra den - ja krakilske - antiamerikanismen (el. "antivestenismen", med innslag av masochisme) og antikapitalismen. Jeg la til at du kan prøve litt lesestoff av feks. Ayaan Hirsi Ali istedet, det er kanskje et bedre alternativ.

S

Slubbert

Gjest
"Etno" fremstår som misvisende i forhold til betydning, uansett ikke et ord jeg har brukt.

Det er mange kulturer jeg vil fremholde som overlegne den norske, feks. den danske. Konformiteten og Misunnelsen står alt for sterkt i norsk kultur. Dog beundrer jeg ikke kulturuttrykk som er mindre liberale, mer autoritære og mer religiøse enn hva som er normen her, bare fordi disse er "annerledes".

Z

Zomby_Woof

Gjest
Nå har jeg sett på noen av klippene. Herregud for noe dritt!

Jeg vet at det lages lignende her hjemme. Bevæpnet musikkpoliti nå!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Dette er jailhouse Rock.

Mvh.KW

Vedlegg

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Zomby_Woof skrev:
Nå har jeg sett på noen av klippene. Herregud for noe dritt!

Jeg vet at det lages lignende her hjemme. Bevæpnet musikkpoliti nå!
Skyt alle som ikke deler din musikksmak 8)

Det høres virkelig ut som normen for et ytringsfritt og godt land... ;D

Topp Bunn