Jacintha - "Is her name"

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Etter å ha lest flere meget gode anmeldelser i HIFI+ og TAS vedr. denne damen, bestemte jeg meg for å finne ut litt selv.

Derfor bestilte jeg platen nevnt i tittelen.

Det tok ikke lenge før jeg forsto hvor de gode omtalene kom fra. For et stemmeuttrykk - og ikke minst
WOW- for en lyd og klangballanse.

Hennes tolkning av "Light my Fire" er i særklasse.

Anbefales på det sterkeste!

olllie

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2006
Antall liker
764
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Stereophile hadde en anekdote en gang om den maksimale straff en audiofil kan bli utsatt for.
Det var en gang for ikke så veldig lenge siden, en aodiofil gikk hen og døde. Han hade ikke levd noe bra liv, så han havnet selvfølgelig i helvete. I seg selv helt greit, du har det jo godt og varmt, sulten er du aldri. Men straffet må du bli, og da denne mannen var audiofil fikk han en svært streng straff. Han måtte tilbringe evigheten i et udempet betongrom med JACINTHA- musikk fra PA - anleget. 24 timmer i døgnet!!! AAAARRRGGGHHOOOOOOOH!!!! Kan en stakkars audiofil bli staffet verre?????

Olllie

U

utgatt60135

Gjest
Automn Leaves er min favoritt, men Lush Life er også fin. Har også "Is her name" men den har jeg ikke spilt mye...hmm det må rettes på.. :).

(men den aller beste stemmen har Holly Cole, imo)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har vært på jakt etter lush life,men finnern ikke i osloregionen å handle over disk...noen tips?

Espen

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Erland skrev:
Etter å ha lest flere meget gode anmeldelser i HIFI+ og TAS vedr. denne damen, bestemte jeg meg for å finne ut litt selv.

Derfor bestilte jeg platen nevnt i tittelen.

Det tok ikke lenge før jeg forsto hvor de gode omtalene kom fra. For et stemmeuttrykk - og ikke minst
WOW- for en lyd og klangballanse.

Hennes tolkning av "Light my Fire" er i særklasse.

Anbefales på det sterkeste!
Helt enig :)
Kjøpte denne før jul (på vinyl), og det er blitt en av mine favoritter, både musikalsk og lydmessig.
Har hørt på noen flere av henne også, men synes dette er den beste.
Løp og kjøp!!

Mvh

O

om.s

Gjest
Snurret "heres to Ben" igår kveld, som en test bare, men damen er nydelig å lytte til, kommer nok til å snurres betraktelig mer (har noen fler uspretta skiver som det snart er dags å ta) i fremtiden.....

mvh

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
Populær blandt Hifi-folket disse innspillingene med Jacintha, men som vokalist er hun vel ikke akkurat så veldig
spennende, etter min mening ? :-\

O

om.s

Gjest
up skrev:
Populær blandt Hifi-folket disse innspillingene med Jacintha, men som vokalist er hun vel ikke akkurat så veldig
Spenningen er vel ikke det som först og fremst sökes hos damen, men hennes röst og innlevelse i musikken, helt henförende å la seg forföre av denne asiatiske musikalske skjönnheten...

mvh

R

Roysen

Gjest
om.s skrev:
up skrev:
Spenningen er vel ikke det som först og fremst sökes hos damen, men hennes röst og innlevelse i musikken, helt henförende å la seg forföre av denne asiatiske musikalske skjönnheten...

mvh
Det finnes et par andre i samme kategori fra Asia som jeg liker bedre og som er minst like populære der borte. Musikken deres er også utgitt på høkvalitets audiofile innspiller i hi-res format.
Jheena Lodwick
Susan Wong
Emi Fujita

Mvh
Roysen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Da skal lush life og kanskje den over hentes i morra tidlig...gleder meg veldig,etter å ha venta i 14 dager på disse..Espen

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
om.s skrev:
up skrev:

mvh
Helt ordinærtt når det gjelder både røst og innlevelse, derfor lite spennende. Tror mange lar seg forføre av bra teknisk innspillinger. ;)

Topp Bunn