Jabba_Jabba sitt system

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere så mye med flott forsterker etter litt venting.

    Håper du blir fornøyd. Hva er førsteinntrykkene?
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer Jabba_Jabba (y)
    Dette ser lekkert ut!
    Gleder meg til å komme på litt lytting :)

    Mvh: Espen L
    Takk Espen. Beklager at jeg ikke ringte tilbake i går, men håndholdt mobil (hadde ikke lagt inn den nye mobilen) gjennom Larvik (omkjøring grunnet ulykke) i tett trafikk er en dårlig (og ulovlig) kombinasjon.

    Alle de sølvfargede boksene ble flyttet inn i racket, kun den sorte boksen fra Sean Jacobs som forsyner Altiboxen med strøm må fremdeles stå på gulvet. Kun av visuelle grunner ikke fordi det er ikke plass.

    Nå spilles det nesten døgnet rundt fra nettradio i Roon og du er som alltid hjertelig velkommen til en lytt.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulere så mye med flott forsterker etter litt venting.

    Håper du blir fornøyd. Hva er førsteinntrykkene?
    Takk Eik. Ja det tok sin tid, bestilte jo ikke så lenge etter lånet av Reference og S202. Etter Corona er jo ganske mye fucket opp og MSB skyldte blant annet på levering av blokkene av aluminium som tok sin tid og vel så det. Det er jo flere andre her inne som har erfart svært lange leveringstider som har blitt utsatt flere ganger. Ser jo det er varslet om opptil 18 måneder for enkelte bilmodeller. Skulle Kina gå løs på Taiwan som har flere av verdens største fabrikker av databrikker så kan vi jo bare tenke oss hva som vil skje.

    Som rapportert om tidligere så er MSB mere fremoverlent og støynivået er tydeligvis lavere så høyfrekvente lyder kommer tydeligere frem. Tror også MSB matcher mine høyttalere bedre enn Constellation gjorde. Frode hørte ting som ikke kom frem i hans egne lytterom i butikken. Constellation er jo et fantastisk merke med styrke på særdeles stemmer og bass, med et strøk av varme. Nå har jo Innuos PhoenixNET fått SR Mig 2 under og Innuos Zenith Statement har arvet SR Tranquility base med SR Mig SX under og SR Mig 2 under strømforsyningen noe som også har betydning. Før når den stod i midten hadde den ikke plass til noe ekstra da det var for trangt. Det flotte topplokket er fremdeles litt bortkastet da vi ikke kan se det på grunn av den ekstra høyden som SR gir den.

    Nå som forsterkeren har blitt husvarm og har spilt kontinuerlig i ett døgn virker det som om den spiller høyere enda ingenting er rørt på mange timer. Den er behagelig varm å ta på selv etter ett døgn og den eneste tingen som er negativt er gummikulene under orginalføttene som ikke liker treverk og lager stygge sorte merker når den har stått en stund.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Nå har det gått lang tid uten noen innlegg fra meg i tråden min og en av grunnene er selvfølgelig at det spiller veldig bra. En annen grunn er at jeg har sendt min Innuos Statement avgårde for å oppgraderes til det de kaller for NextGen.

    Strømforsyningen ombygges med to stk ARC6 AC/DC moduler konstruert av Dr. Sean Jacobs, som også lagde den originale strømforsyningen. Kapasitansen er nesten firedoblet fra forrige modell, med kondensatorer fra Mundorf. Modulene er plassert på en plattform som benytter en kombinasjon av pazerholttre og et gellag med en spesifikk tetthet som er svært effektivt i å dempe høyfrekvente vibrasjoner som kommer fra kabinettet.

    I server-delen er det montert et ny CPU-booster modul som skal gi opptil 75A med strøm. Her er det brukt Audio Note KAISEI kondensatorer, det gir en glattere spenning til hovedkort, USB reklokker, Ethernet klokkemodul og til SSD.

    I følge pressemeldingen skal det gi økt realisme, med enda mere detaljerte teksturer, ekspansivt lydbilde og forbedret dynamikk.

    Dette har jeg dessverre ennå ikke fått opplevd, da min Statement fremdeles er i Portugal.

    Det var i sommer at vi fikk klarsignal fra Frode sin kontaktperson om at det var klart. Heldigvis ville fabrikksjefen vente til hun kom tilbake etter ferien for å sjekke om alle delene var der. Så i september fikk vi tommel opp og den ble sendt avgårde. Monteringstid var beregnet til kun tre dager, men så kom det rapporter om at trafoene i en batch støyet.Da stoppet alt opp, først trodde vi på før 1.desember og deretter før jul men det har dessverre ikke skjedd.

    Heldigvis så sendte Frode allerede første uken jeg kom hjem fra jobb en Innuos Zen mini nedover, på ekspress neste dag, slik at jeg kunne spille musikk. Førsteklasses service fra den siden som vanlig, men vi hadde jo ikke trodd at jeg skulle ha den så lenge. Det virker som om at de større markedene blir prioritert foran lille Norge.
     
    • Liker
    Reaksjoner: EiK

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Nå har det gått lang tid uten noen innlegg fra meg i tråden min og en av grunnene er selvfølgelig at det spiller veldig bra. En annen grunn er at jeg har sendt min Innuos Statement avgårde for å oppgraderes til det de kaller for NextGen.

    Strømforsyningen ombygges med to stk ARC6 AC/DC moduler konstruert av Dr. Sean Jacobs, som også lagde den originale strømforsyningen. Kapasitansen er nesten firedoblet fra forrige modell, med kondensatorer fra Mundorf. Modulene er plassert på en plattform som benytter en kombinasjon av pazerholttre og et gellag med en spesifikk tetthet som er svært effektivt i å dempe høyfrekvente vibrasjoner som kommer fra kabinettet.

    I server-delen er det montert et ny CPU-booster modul som skal gi opptil 75A med strøm. Her er det brukt Audio Note KAISEI kondensatorer, det gir en glattere spenning til hovedkort, USB reklokker, Ethernet klokkemodul og til SSD.

    I følge pressemeldingen skal det gi økt realisme, med enda mere detaljerte teksturer, ekspansivt lydbilde og forbedret dynamikk.

    Dette har jeg dessverre ennå ikke fått opplevd, da min Statement fremdeles er i Portugal.

    Det var i sommer at vi fikk klarsignal fra Frode sin kontaktperson om at det var klart. Heldigvis ville fabrikksjefen vente til hun kom tilbake etter ferien for å sjekke om alle delene var der. Så i september fikk vi tommel opp og den ble sendt avgårde. Monteringstid var beregnet til kun tre dager, men så kom det rapporter om at trafoene i en batch støyet.Da stoppet alt opp, først trodde vi på før 1.desember og deretter før jul men det har dessverre ikke skjedd.

    Heldigvis så sendte Frode allerede første uken jeg kom hjem fra jobb en Innuos Zen mini nedover, på ekspress neste dag, slik at jeg kunne spille musikk. Førsteklasses service fra den siden som vanlig, men vi hadde jo ikke trodd at jeg skulle ha den så lenge. Det virker som om at de større markedene blir prioritert foran lille Norge.
    Dette blir spennende!
    Kommer plutselig på en lytt igjen Jabba_Jabba når du for den tilbake (y)


    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Fikk det for meg at jeg skulle teste ut Innuos Sense som er deres egen app og etter en halv times fikling fikk jeg det til. Jeg er tross alt ingen datamann og det var et par ting som måtte utføres. Litt for tidlig å komme med noe dom, men Roon er vel kanskje bedre. Så er det jo prisen da, Roon koster jo litt mens Sense er gratis.

    Spilte Both sides now med Seal på Joni Mitchell 75 års jubileumskonsert og Statement er uten tvil bedre enn Zen mini. Selv om sistnevnte spiller bra, så mangler mange detaljer enda jeg spiller en del høyere. Alt er selvfølgelig basert på hukommelsen da Statement som sagt fremdeles er på treningsleir i syden 😉 Det gjelder både for Sense og Roon bare så det er sagt

    Nå nyter jeg edle dråper i form av Charles Mignon Brut Grand Cru. Greide ikke å vente til i morgen, så en skål til dere alle sånn litt på forhånd
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    I dag var det en gledens dag når meldingen kom fra posten om at det lå en pakke til meg. Det var Innuos Statement som hadde meldt sin ankomst. Den vesle jenta bak disken prøvde å løfte pakken, men måtte pent gi opp forsøket. Pakka gikk akkurat inn i bagasjerommet på min 330e som har mindre bagasjerom enn en vanlig 3-serie.

    Koblet den opp i kveld og etter litt fomling (måtte slå på at den skulle bruke en upnp DAC) så spilles det musikk her i stua. Første reaksjonen var at trommeslageren til Seal på live-versjonen på Both sides now brukte vispene mer enn det jeg kunne huske.

    Da kan påskeferien bare komme 🎼
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Så er nok en tur til Munchen gjennomført. Fikk besøkt rommet til MSB og snakket med Frank om Premier Digital Director som jeg allerede har bestilt. Gleder meg til den kommer.

    Et rom som gjorde inntrykk var hos Boenicke, som spilte på sin største høyttaler W22. Ble emosjonell når jeg satt der og måtte søke opp sangen. Det var Anne-Sophie Mutter med Theme fra Schindlers list, som traff meg mitt i hjerterota. IMG_2463.jpeg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.109
    Helt enig. Glemte og nevne dette rommet. En virkelig vakker presentasjon.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn