Ja til mangfold...

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.350
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg må bare bli kvitt dette:

Jeg synes at det er lavmål å forsøke å vinne moralsk overhøyde i en tråd ved å sette opp et potensielt kjøp av en dyr komponent opp mot "andre gode formål", da gjerne i form av et forslag om å donere penger til et (i forslagsstillerens øyne) mer moralsk høyverdig tiltak.

Hvor f**n hører sånt hjemme? Sist jeg så etter, het forumet Hifisentralen. Ikke Santalmisjonen.

Denslags billig retorikk går igjen i tråd etter tråd. "Ta på deg strieskjorta di, gutt, og spis havrelefsa! Ikke tro du er noe! "

Kyss meg i ræva...Som om det angikk meg eller andre hvordan folk bruker pengene sine....Det som jeg synes er over evne vanskelig å svelge, er at det samme HFS inneholder tråder om morobiler, store motorsykler, hytter, møbler til femsifrede beløp, osv. At noen svir av 3-4 mill på en hytte er helt kurant her inne.

Men skulle du i vanvare kjøpe noe dyrere hifikomponenter enn det Ayatollaene her inne synes er moralsk akseptabelt, stakkars deg. Da blir du hengt ut til spott og spe og fortalt hva kiloprisen på silisium er og kobber er. Må skjønne at du blir lurt!

Fuck it.

mvh

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Helt enig med deg. La meg tilføye at som vanlig er modereringen totalt uforståelig. Alt oppgulpet blir stående, mens reaksjonene på det og den godhjerta terginga blir fjernet ???

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.583
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.583
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nei, men en "kollektiv mobb" kan oppfattes riktig ille for folk. Den tråden har vært sterkt moderert tidligere og til og med stengt. Det ønskes ikke igjen - og å holde den på noenlunde rett kjøl er noe som tilstrebes.

U

utgatt60135

Gjest
tkr skrev:
Jeg må bare bli kvitt dette:

Jeg synes at det er lavmål å forsøke å vinne moralsk overhøyde i en tråd ved å sette opp et potensielt kjøp av en dyr komponent opp mot "andre gode formål", da gjerne i form av et forslag om å donere penger til et (i forslagsstillerens øyne) mer moralsk høyverdig tiltak.

Hvor f**n hører sånt hjemme? Sist jeg så etter, het forumet Hifisentralen. Ikke Santalmisjonen.

Denslags billig retorikk går igjen i tråd etter tråd. "Ta på deg strieskjorta di, gutt, og spis havrelefsa! Ikke tro du er noe! "

Kyss meg i ræva...Som om det angikk meg eller andre hvordan folk bruker pengene sine....Det som jeg synes er over evne vanskelig å svelge, er at det samme HFS inneholder tråder om morobiler, store motorsykler, hytter, møbler til femsifrede beløp, osv. At noen svir av 3-4 mill på en hytte er helt kurant her inne.

Men skulle du i vanvare kjøpe noe dyrere hifikomponenter enn det Ayatollaene her inne synes er moralsk akseptabelt, stakkars deg. Da blir du hengt ut til spott og spe og fortalt hva kiloprisen på silisium er og kobber er. Må skjønne at du blir lurt!

Fuck it.

mvh
Nå må du roe deg ned, tkr. Jeg sa bare hva jeg ville ha gjort hvis jeg hadde hatt mye penger som et svar på at antydet at jeg var missunnelig. Jeg skrev; "F.eks noe som er til nytte til andre som ikke er så heldig som oss."

Man kan jo heller spørre seg selv hvorfor man reagerer slik på noe så uskyldig. Er det så ille tanke alså? Du lager i allefall storm i et vannglass.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
Nei, men en "kollektiv mobb" kan oppfattes riktig ille for folk. Den tråden har vært sterkt moderert tidligere og til og med stengt. Det ønskes ikke igjen - og å holde den på noenlunde rett kjøl er noe som tilstrebes.
Helt enig. Men da burde du nok moderert bort det som var årsaken til den "kollektive mobb." Som jo også var, og er, helt OT.
Så vidt jeg husker, la vel Høvdingen føringer for hva han mente burde være trådens innhold i går?

Høvdingen skrev:
Det er mange som synes det er spennende å følge Roysen sin interesse, og kan vi ikke la han holde på med sin hi-fi glede uten å drepe alle moroa.

Det er nok av andre muligheter til å diskutere high-end audio og prissetting.

Mvh
Høvdingen

U

utgatt60135

Gjest
Jeg synes moderatorene har gjort en god jobb i tråden.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.687
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har gått glipp av en tråd med underholdningsverdi skjønner jeg.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.583
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.
Jeg leter med lupe etter de konstruktive innleggene dine LE.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.
Jeg leter med lupe etter de konstruktive innleggene dine LE.
Der kom du vel med et personangrep, og bør vel strengt tatt modereres.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.350
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
Nå må du roe deg ned, tkr. Jeg sa bare hva jeg ville ha gjort hvis jeg hadde hatt mye penger som et svar på at antydet at jeg var missunnelig. Jeg skrev; "F.eks noe som er til nytte til andre som ikke er så heldig som oss."

Man kan jo heller spørre seg selv hvorfor man reagerer slik på noe så uskyldig. Er det så ille tanke alså? Du lager i allefall storm i et vannglass.
Når, Lyngen, ble det din sak hva Roysen, eller for den saks skyld enhver annen forumdeltaker, bruker pengene sine på, og hvor tar du retten til å trekke andres økonomiske disposisjoner i tvil?

For sikkerhets skyld siterer jeg meg selv fra Roysens tråd:
Personlig har jeg hverken ambisjoner eller økonomi til å gjøre som Roysen, men heier ham gjerne frem når han går for den absolutte high end.
Jeg synes at innlegget ditt er grovt insinuerende, smålig, og at det nærmest oser av vikarierende motiver.
mvh

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.687
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
Valentino skrev:
Jeg har gått glipp av en tråd med underholdningsverdi skjønner jeg.
det har du
Var inne og kikket på den nå. Jeg tok feil. Den begynner bra men utvikler seg til det tristeste triste i løpet av side 1.

U

utgatt60135

Gjest
tkr skrev:
Når, Lyngen, ble det din sak hva Roysen, eller for den saks skyld enhver annen forumdeltaker, bruker pengene sine på, og hvor tar du retten til å trekke andres økonomiske disposisjoner i tvil?
Jeg bruker min rett til å si min mening uten å bli usaklig eller ufin. Som så ofte burde man heller ha tatt diskusjonen i en annen tråd, så det beklager jeg selv om jeg ikke startet ufreden.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Lyngen skrev:
tkr skrev:
Jeg bruker min rett til å si min mening uten å bli usaklig eller ufin. Som så ofte burde man heller ha tatt diskusjonen i en annen tråd, så det beklager jeg selv om jeg ikke startet ufreden.
Det var jo det som var hele poenget, Lyngen. Det hørte ikke hjemme i den tråden. At du mener hva du mener er jo helt greit, men ikke i den tråden.

Dette var ankepunktet mot moderator også.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Så, så karer - nå er det vel ingen hensikt å dra dette noe lenger.

Topp Bunn