Ja de penga.. (gitartips?)

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
Merker at kassegitaren her hjemme ikke lenger holder stemmingen like godt på alle strengene.

Noen som har tips om noen lettspilte(bra hals) kassegitarer til bare 1000-1500kroner, pluss/minus litt ?

NB: Bør helst finnes et utsalgssted innen ring tre(Oslo).

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det spørs hva du mener med bra. I utgangspunktet finnes ikke 'bra' gitarer til under 1500 kroner. Tredobler du beløpet kan du få en 'bra' gitar.

En noenlunde lettspilt gitar som er mulig å stemme kan du få til mellom 1500 og 2000, og om ikke kravet til resonans og tone er alt for høyt. Slike gitarer har både Myhrbråten, 4Sound og Riff.

Dette er et eksempel fra Myhrbråten som jeg har spilt på selv ved en anledning.

http://www.myhrbraaten.no/gitar/akustisk-gitar/stalstrenger/cort/cort-earth-100

Denne er satt ned fra 2800 til 1900, og er et ok kjøp.

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Jeg vet ikke onm noen god kassegitar til 1500 kr, men jeg vet at Washburn D56SW er en veldig god gitar som kan av og til finnes for utrolige 3500kr. Jeg bruker den minst like ofte som Martin HD28.

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Antall liker
111
Skal det være stål eller nylon?

N

nb

Gjest
ØivindJ skrev:
Prøv på Immerslud musikk (tror det er det den heter/het, ligger i Trondheimsveien(?)), gutta har veldig peil i følge mine kilder i bransjen, utmerket service og et bra utvalg i gode brukte instrumenter. Jeg ble sendt dit for å kjøpe gitar av en kompis som er i lydbransjen og han sa at der legger de temmelig mye ære i å finne det som passer deg for den mengde penger du har til rådighet. Jeg fikk gitar av samboeren min i 30-årsgave så hun stod for det faktiske innkjøpet, og servicen hun fikk var førsteklasses og vel så det.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ØivindJ skrev:
Merker at kassegitaren her hjemme ikke lenger holder stemmingen like godt på alle strengene.

Noen som har tips om noen lettspilte(bra hals) kassegitarer til bare 1000-1500kroner, pluss/minus litt ?

Du kan få kjøpe min nesten ubrukte Washburn D10 VS (Vintage Sunburst) for 1500 inkl. Fender Gigbag, og stativ hvis du trenger det. Den finnes i Sarpsborg, men det er det eneste problemet. :) PM hvis interessant.

Topp Bunn