MvhOriel skrev:Alle tips om innspillinger av Ave Maria mottas med takk.
Oki om du formulerer det slik....
Bekager men ingen god Ave maria fra bach
men Franz Schubert har jo en vakker fremtoning
Wolfgang Amadeus Mozart - Ave Maria vel vel
Den aller fineste må være Stravinsky's Ave Maria
Verdi's "Ave Maria" er grei nok
Personligt føler jeg bach mere som flat og pompøs
Man kan i alle fall ikke legge denne Ave Maria til grunn for den vurderingen, ettersom Bach ikke komponerte stykket, og preludiet som det er basert på (WTC bok 1 nr. 1) er blant den minst pompøse musikken som finnes.DYNAMIC1 skrev:Personligt føler jeg bach mere som flat og pompøs
;DBach_Man skrev:Man kan i alle fall ikke legge denne Ave Maria til grunn for den vurderingen, ettersom Bach ikke komponerte stykket, og preludiet som det er basert på (WTC bok 1 nr. 1) er blant den minst pompøse musikken som finnes.DYNAMIC1 skrev:Personligt føler jeg bach mere som flat og pompøs
Ja. En kan mene hva men vil om arrangementer av senere folk, men dersom ett spesielt stykke kan bli "inngangsbilletten" til Bachs verden er det det samme for meg om det er Procol Harum, Walter (nå Wendy) Carlos, Swingle Singers eller (pføi!) R Clayderman (dersom han mishandlet noe Bach, da). Gounod, om man liker det eller ikke, arrangerte/ omskrev C-durpreludiet på en populær og melodisk måte; og jeg er helt sikker på at flere har funnet veien til JSB gjennom det.Bach_Man skrev:Man kan i alle fall ikke legge denne Ave Maria til grunn for den vurderingen, ettersom Bach ikke komponerte stykket, og preludiet som det er basert på (WTC bok 1 nr. 1) er blant den minst pompøse musikken som finnes.DYNAMIC1 skrev:Personligt føler jeg bach mere som flat og pompøs
Heisann Bernt.berxter skrev:Ja. En kan mene hva men vil om arrangementer av senere folk, men dersom ett spesielt stykke kan bli "inngangsbilletten" til Bachs verden er det det samme for meg om det er Procol Harum, Walter (nå Wendy) Carlos, Swingle Singers eller (pføi!) R Clayderman (dersom han mishandlet noe Bach, da). Gounod, om man liker det eller ikke, arrangerte/ omskrev C-durpreludiet på en populær og melodisk måte; og jeg er helt sikker på at flere har funnet veien til JSB gjennom det.Bach_Man skrev:Man kan i alle fall ikke legge denne Ave Maria til grunn for den vurderingen, ettersom Bach ikke komponerte stykket, og preludiet som det er basert på (WTC bok 1 nr. 1) er blant den minst pompøse musikken som finnes.DYNAMIC1 skrev:Personligt føler jeg bach mere som flat og pompøs
Bernt K
Jeg har denne. Meget fin!Oriel skrev:Tusen takk for svar!
Da var den berxter anbefalte bestilt + at jeg bestilte disse:
![]()
Noen synspunkter?
Mvh
For en alternativ innspilling ville jeg kanskje vurdere nederlandske Ekseptionberxter skrev:Ja. En kan mene hva men vil om arrangementer av senere folk, men dersom ett spesielt stykke kan bli "inngangsbilletten" til Bachs verden er det det samme for meg om det er Procol Harum, Walter (nå Wendy) Carlos, Swingle Singers eller (pføi!) R Clayderman (dersom han mishandlet noe Bach, da). Gounod, om man liker det eller ikke, arrangerte/ omskrev C-durpreludiet på en populær og melodisk måte; og jeg er helt sikker på at flere har funnet veien til JSB gjennom det.
Bernt K