J River Media Center

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Hvordan får jeg innstillt pausene mellom sporene? Nå begynner nest spor før forgående er ferdig:) mvh Guit
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    610
    Antall liker
    10
    Hei

    Pc kræsjet, tok backup av filer, reinstallerte og har all musikk på biblioteket (Jriver 20), men får ikke spilt av og feilmelding ser slik ut:

    Something went wrong with playback. The file could not be found. Check that the filename in the library matches the filename on the disc.

    Meget frustrerende - Hjelp noen..

    JT
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    609
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Har installert Windows 10 på maskinen og nå får jeg ikke brukt j-river mc 20.

    Noen som har en løsning?
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Vet du om JRiver 18 virker på W10?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei godtfolk. Trenger litt assistanse her.

    Litt om hva jeg bruker idag. Jeg spiller mine filmer av idag fra Playstation3, musikk går fra windows10 pc og Jriver20. Dac mellom pc og prosessor er en Exasound E18Dac exaSound e18 – High End 8 Channel USB DAC – Review by Matt Ashland, J. River's CTO > exaSound Audio Design

    Fungerer utmerket, men sitter med tanker om å gå direkte fra Jriver utenom prosessor, da denne dacen er en 8kanals studiodac. Med preamp del, som jeg i vertfall skal teste ut på 2 kanals musikk. Denne dacen bruker en helt egen Aiso driver, og går dermed helt utenom windows.

    Det jeg sitter å funderer på er:

    Er det mulig på en eller annen måte å sette opp Jriver20 til å sende multikanals lyd ut via Aiso driver til ExaSound dac på USB, samtidig som jeg får sendt bilde ut igjennom HDMI som da krever windows? Får jeg sendt HD lydformater igjennom USB? Tenker ikke på Atmos, og Auro 3d her.

    Har aldri brukt Jriver til film avspilling.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.855
    Antall liker
    8.841
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ja, dette er jo standard oppsett det!

    Det er bare å installere driverprogram til E18D, og velge "E18D ASIO" i JRiver - så skal det funke!

    Mvh
    OMF
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får lyd ut igjennom dac. Trodde kanskje det ville være utfordrende med bilde via hdmi. Og HD lydspor
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.855
    Antall liker
    8.841
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Overhodet ikke.

    Nå vet ikke jeg hva du spiller på, men hvis du har en PC - så har du gjerne 2 skjermkort. Et som er tilkoblet skjerm og en HDMI utgang som er tilkoblet projektor.
    Når du slår på Prosjektoren og får slik "HDMI" initiering - så vil prosjektorskjermen bli en utvidelse av skrivebordet på PCen din.

    Når du da spiller feks en Blueray - så kommer denne opp i avspillervinduet til JRiver, som du trekker over til prosjektorskjermen og maksimerer.

    JRiver konverterer alle typer lydsignaler til det du måtte ønske internt - og sender det deretter ut på ASIO!
    JRiver har ogspå innstillingen for Latency!

    Mvh
    OMF
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker da er dette noe jeg må teste.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Du trenger AnyDVD.
    Har brukt Exsounden akkurat slik du skisserer. Fungerte perfekt med W7.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heisann.
    Har koblet til ExaSound med USB. Etter litt knoting i Jriver så fikk jeg den til å spille. Fikk også til å rute lyd fra feks youtube igjennom Jriver og ut på ExaSound . Slik at jeg får med EQ settinger når jeg bruker Spotify ol. Takk til Tytte1 for tlf assistanse.

    Spotify har dog krashet.
    Har kun testet med 2 kanaler ut fra Jriver til ExaSound18
    Heldigvis så fungerte den med W10 som var et usikkerhetsmoment.

    Så da er man jo fristet til å prøve med å spille både musikk og film fra PC, og dermed kunne droppe Preproen min. Går også ned fra 11.2 kanaler til 7.2 kanler. Som igjen fører til at jeg vil få et effekttrin til overs.

    Som igjen kan føre til flere kroner på bok slik at jeg kan teste ut et annet effekttrinn ( 2 kanals ) evnt en forforsterker ( 2kanals ) om jeg ikke liker lyden rett fra ExaSound til effekttrinn.

    Mye tanker her akkurat nå. Desverre så tenker jeg ofte litt langt ut på siden av det normale, og min pc kunskap er svært begrenset.

    Bruker jeg roomcorrection under DSP til å justere delay, delefrekvenser ol? ELler bør jeg bruke parametric EQ til det?
    Hvordan vet jeg jeg hvilke kanaler på ExaSound 18 som er front L/R, Senter, surround og Sub? Må dette bare testes ut? Eller finnes det en oppskrift?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ang Anydvd...
    Hva skal den brukes til? Har den noe med oppsettet av Jriver og avspilling av film?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Du bruker room correction til avstand, nivå og delefrekvens.
    AnyDVD knekker koden slik at JRiver kan avspille lydformatene. JRiver har nemlig ikke støtte for alle.

    I windows er surround kanalene satt opp slik som standard:

    1. Venstre front
    2. Høyre front
    3. Senter
    4. LFE (subwoofer)
    5. Surround venste
    6. Surround høyre
    7. Side (surround) venstre
    8. Side (surround) høyre

    Du må også sette opp Output format riktig. Her kan du også sette stereo til 2.1 og egen delefrekvens til det.
    Jriver.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    OK.
    Siden jeg ikke bruker windows lyddriver med EXAsound sin egen AISO, gjelder det oppsettet for 7.1 alikevel.
    Nå spør jeg sikkert skikkelig dumt, men når kunnskapen mangler.....

    Viser dette bildet hvordan jeg skal sette opp 7.1 og Sub (lfe) routing
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ang AnyDVD.
    Er denne bare å laste ned og installere. Eller må den "settes" opp i Jriver noen plass?
    Setter pris på hjelpen her Orso.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Samme i ASIO. Ellers hadde jeg selvsagt sagt det :)

    AnyDVD HD kjører du separat. Du kan også bruke AnyDVD til å senke hastigheten på drevet om den skulle lage hørbar og plagsom støy.
    SlySoft AnyDVD HD
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.703
    Antall liker
    7.807
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Heisann.
    Har koblet til ExaSound med USB. Etter litt knoting i Jriver så fikk jeg den til å spille. Fikk også til å rute lyd fra feks youtube igjennom Jriver og ut på ExaSound . Slik at jeg får med EQ settinger når jeg bruker Spotify ol. Takk til Tytte1 for tlf assistanse.

    Spotify har dog krashet.
    Har kun testet med 2 kanaler ut fra Jriver til ExaSound18
    Heldigvis så fungerte den med W10 som var et usikkerhetsmoment.

    Så da er man jo fristet til å prøve med å spille både musikk og film fra PC, og dermed kunne droppe Preproen min. Går også ned fra 11.2 kanaler til 7.2 kanler. Som igjen fører til at jeg vil få et effekttrin til overs.

    Som igjen kan føre til flere kroner på bok slik at jeg kan teste ut et annet effekttrinn ( 2 kanals ) evnt en forforsterker ( 2kanals ) om jeg ikke liker lyden rett fra ExaSound til effekttrinn.

    Mye tanker her akkurat nå. Desverre så tenker jeg ofte litt langt ut på siden av det normale, og min pc kunskap er svært begrenset.

    Bruker jeg roomcorrection under DSP til å justere delay, delefrekvenser ol? ELler bør jeg bruke parametric EQ til det?
    Hvordan vet jeg jeg hvilke kanaler på ExaSound 18 som er front L/R, Senter, surround og Sub? Må dette bare testes ut? Eller finnes det en oppskrift?
    Hei har du fått til Spotify gjennom Jriver?

    Bruker Fidelify i dag, men vil tro Jriver ville gjort en minst like god jobb?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.855
    Antall liker
    8.841
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Når man installerer VDM driveren til JRiver så kan man sette JRiver som fast lydkilde, og da kan alle lyder som avspilles på PC gå igjennom JRiver!

    Den store mangelen for JRiver i dag er jo at den ikke har plugin for Netflix!

    Mvh
    OMF
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.703
    Antall liker
    7.807
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Når man installerer VDM driveren til JRiver så kan man sette JRiver som fast lydkilde, og da kan alle lyder som avspilles på PC gå igjennom JRiver!

    Den store mangelen for JRiver i dag er jo at den ikke har plugin for Netflix!

    Mvh
    OMF
    Hva skjer når man spiller av Netflix da, ingen lyd?
    Eller skjønner Windows/jriver det slik at Netflix spilles av med lyd bare uten å gå gjennom Jriver?
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Når man installerer VDM driveren til JRiver så kan man sette JRiver som fast lydkilde, og da kan alle lyder som avspilles på PC gå igjennom JRiver!

    Den store mangelen for JRiver i dag er jo at den ikke har plugin for Netflix!

    Mvh
    OMF
    Det fungerer jo greit å bare rute lyden gjennom wdm og se Netflix i browser da. Problemet slik jeg ser det er at den ikke støtter multikanal dekoding på inn signaler, samt at den ikke innebygde nettleseren ikke støtter silverlight. Hadde den gjort det kunne du sett Netflix direkte i jriver sin browser og bare lagret en snarvei til Netflix der.

    @retep
    Du kan alltids ta en telefon til meg dersom du lurer på noe. Jeg benytter jo nøyaktig det oppsettet du fikler frem nå.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.855
    Antall liker
    8.841
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jada, det funker å se netflix i browseren, men det hadde vært litt mer smooth å ha alt i fjernkontrollen på Ipaden! Også er det også problematisk med lipsync hvis man kjører tunge filtre på lyden. Inne i JRiver så kan man stille inn lipsynk, men det har jeg ikke fått til i andre avspillere!

    Mvh
    OMF
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Enig i at det ville vært en mye mer smooth løsning. Silverlight støtte så hadde det vært løst. Mer interessert i å få lyddekoding inn selv siden multikanal på konsoll er en liten mangel per i dag.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tsr nok kontakt etterhvert thohaug. ble ikke så mye tid idag til div lytting og oppsett.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som har en oppskrift på hvordan jeg skal få 2.2 lyd fra Jriver?
    Har to høyttalere og to subber uten delefilter. Ønsker å få delt dette av slik at jeg kan kjøre delay på fronter.
    Har snart trykka på det meste her..
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Kopier front L og Front R til 2 egne kanaler (f.eks center og sub) som du ruter til sub ut fra Exasounden. Sett så på ønsket delefrekvens tidsjustering på subbene og Frontene inne i på sine respektive kanaler inne i PEQ til jriver. Kan eventuelt lage en bildeanvinsning dersom du ikke får det til på egenhånd.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har vi fått spam inn på sentralen, eller er dette et seriøst og menig medlem som gir en ærlig anbefaling?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn