ITT???

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Nå var jeg hos mormor en tur, og bytta til meg et gammalt stereorack mot en gammel mini spiller jeg hadde liggende å støve.

cd spilleren er det eneste der som ikke er av merket ITT, det er noe nyere onkyo greier.

Men virker som det er blitt kjøpt som en pakke, selve racket er også merket med ITT.

Noen som kjenner igjen noe av dette?

Noen som vet hvor man kan få tak i ny reim? Den originale var helt morkna, så nå er det en teipbit jeg har hengende rundt, fungerer rimelig dårlig for å si det mildt...

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Dette var vel det mest "Up -market " ITT laget noen gang. Uten at det sier så veldig mye. Husker i alle fall at det var relativt kostbart nytt, ca. 1979-80. Sikkert mer enn ok i sin tid, dette her.Ellers er det påmontert en "Dust bug" platerensearm. En sånn hadde jeg på midten av 70-tallet! Elementet på platespilleren er i alle fll fra Audio Technica. Skulle ikke forundre meg om du får tak i ny rem heller....på nettet et sted.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Denne fant jeg ikke på mitt "vanlige" drivrem-sted.

Svalander lager rem til deg på bestilling. Ta mål av den gamle og send dem en bestilling.

Mitt første lydutstyr som ikke var "alt i ett" var en ITT reciever som jeg kjøpte brukt etter konfirmasjon. Masse duppeditter og spillte jævlig høyt, så den hadde nok noen watt???
Men duppedittene begynte ganske snart å spreake noe for j.... eller ikke virke i det hele tatt, og det gikk ikke mange årene før jeg parkerte ITT-saken der den hørte hjemme:

PÅ DYNGA!

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Dette var vel det mest "Up -market " ITT laget noen gang. Uten at det sier så veldig mye. Husker i alle fall at det var relativt kostbart nytt, ca. 1979-80. Sikkert mer enn ok i sin tid, dette her.Ellers er det påmontert en "Dust bug" platerensearm. En sånn hadde jeg på midten av 70-tallet! Elementet på platespilleren er i alle fll fra Audio Technica. Skulle ikke forundre meg om du får tak i ny rem heller....på nettet et sted.
ja, den dust-bug'n var jo tøff. fikk også med antistatisk middel og båndopptaker rens. Sikkert like gammelt som spilleren.
Alle originale manualer er med, med fullt service skjema.

Erland skrev:
Denne fant jeg ikke på mitt "vanlige" drivrem-sted.

Svalander lager rem til deg på bestilling. Ta mål av den gamle og send dem en bestilling.

Mitt første lydutstyr som ikke var "alt i ett" var en ITT reciever som jeg kjøpte brukt etter konfirmasjon. Masse duppeditter og spillte jævlig høyt, så den hadde nok noen watt???
Men duppedittene begynte ganske snart å spreake noe for j.... eller ikke virke i det hele tatt, og det gikk ikke mange årene før jeg parkerte ITT-saken der den hørte hjemme:

PÅ DYNGA!
Denne har noe sånt som 2x40 watt i 8ohm, og litt mer i 4ohm. Men ja, man kan dra på litt.
Her virker alle duppeditter, og sprak er det minimalt av. Lyden er faktisk ikke så halvgalen heller, har hørt flere nyere transistorer som lett blir parkert.

Men spørs nå om jeg gidder å styre så fryktelig for å liv i platespilleren, jeg får jo snart ny som nok er noen hakk bedre uansett...

-Thomas

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Spilleren er forresten en OEM-modell som er produsert av NEC. Men jeg tror definitivt din Luxman PD375 gruser den, ja... ;D

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Spilleren er forresten en OEM-modell som er produsert av NEC. Men jeg tror definitivt din Luxman PD375 gruser den, ja... ;D
Aha, NEC? Lager ikke de cd/dvd-brennere og slikt i dag, til pc?
Men synes jo den armen ser litt morsom ut da. hmm...

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
Kanskje det egentlig er en BSR-spiller :mad:.verdens mest solgte platespillermerke litt før CDen gjorde sitt inntog,og hovedgrunnen til at CDen fikk så lett match... :'(
Itt brukte i alle fall BSR i sine combianlegg på 70 tallet.Bla..
Mvh Rune :) ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.944

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
Jeg tror de spillerene der snarere er japanske enn engelske. Jeg har storebroren ITT HiFi 8011 Direct Drive og den er slett ikke gal.
Jeg liker å tro at det er en forkledd Micro Seiki da de har endel likheter. ;D
HiFi 80 serien til ITT har litt status i Tyskland.

Her er din spiller http://telefunken.te.funpic.de/itt80/

Og hele HiFi 80 serien
http://telefunken.te.funpic.de/itt80-1/
http://telefunken.te.funpic.de/itt80/
Ja, jeg får lete etter en slik reim likevel tror jeg.
Forsterkeren har overrasket meg, etter å ha fått på plass alle brytere og duppeditter.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Jeg har forøvrig handla fra ham et par ganger og det har gått helt smertefritt. Rask og pålitelig kar.

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Flott, jeg har nettop bestillt. Så får vi se hvordan det går:)

Topp Bunn