Israels verste fiende..

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ser de no kva desse debattane på hifisentralen har fått i gang?
Vi dankar ut både Iran, Al Quida og naboane dei har....
VI ER VERST!
Skal vi legge oss langflate, avsetje kongehuset og be om orsaking, eller sende rakettar (vi har vel ikkje så rare greiene sjølve, men kunne kanskje få låne?)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
.... vet ikke helt hva du snakker om her,men kom ikke her og si at jeg ikke har advart dere... ;)

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Det blir interesant å se hvor langt denne regjering klarer å ta dette i sin forhåpentligvis IKKE 4 års periode.
Mulig jeg er litt paranoid men jeg har aldri lest så mye drap og elendighet i Norge som det jeg har sett i det siste.
Ja,jeg tror der er en klar samenheng mellom det og Norges holdning til Israel ;)

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Ser de no kva desse debattane på hifisentralen har fått i gang?
Vi dankar ut både Iran, Al Quida og naboane dei har....
VI ER VERST!
Skal vi legge oss langflate, avsetje kongehuset og be om orsaking, eller sende rakettar (vi har vel ikkje så rare greiene sjølve, men kunne kanskje få låne?)
Vi er kanskje på vei inn som et nytt medlem i "ondskapens akse".

Jeg synes det offisielle Norge burde komme med mer tydelig kritikk av fascist-politikken til Israel.

For øvrig er det uvannlig at en ambassadør blander seg inn i samfunnsdebatten i et vertsland slik som den israelske ambassadøren nå gjør. Både kritikken av Willoch og Gaarder og ikke minst kongehuset er uhøffelig og oppsiktsvekkende.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Det hele er nok koordinert med Bush. Glem ikke at vi har olje, så nå er det nødvendig å skape et "fiendebilde" av Norge slik at de kan invadere oss, og gjenninføre demokrati og orden her !

Kim jung Il og Jens Stoltenberg er jo to alen av samme stykke må vite !! ;D

For første gang er jeg glad for at vi har våre "nye landsmenn". I mangel av misiler må vi vel sende "sjølvmordsbombarar" ( er det god nynorsk Arve ? ), og det blir f..n ikke meg !! ;D

K

knutinh

Gjest
Såså...

Israel må selvsagt få kritisere oss på samme måte som vi også kritiserer dem. Kritikken vil forhåpentligvis bli vurdert ut fra hvor godt den treffer.

-k

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Norge bør finne ut hvilken side det egentlig skal holde med. Dette er et vitnesbyrd om at en "tosidig" aktiv utenrikspolitikk i en pågående konflikt ikke fungerer. Istedet for én fiende får vi to, da ettergivelse ovenfor den ene parten implisitt betyr fornærmelse av den andre. Libanesere og syriere brenner ambassader og går amok, israelere skriver skarpe avisartikler, to ulike kulturelle uttrykk for omtrent samme misnøyen. Hvis Norge skal være aktiv i konflikten må vi ta én side og stå ved den. Hvis Norge vil være nøytrale bør de holde seg unna, dette er uansett en konflikt vi overhodet ikke har noe med. Tips til Støre; velg side eller hold kjeft.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Såså...

Israel må selvsagt få kritisere oss på samme måte som vi også kritiserer dem. Kritikken vil forhåpentligvis bli vurdert ut fra hvor godt den treffer.

-k

knutinh nå har du ødelagt det som kunne blitt et høydepunkt i usaklig tråd her på HFS ! :eek: ;D

K

knutinh

Gjest
Norge bør finne ut hvilken side det egentlig skal holde med. Dette er et vitnesbyrd om at en "tosidig" aktiv utenrikspolitikk i en pågående konflikt ikke fungerer. Istedet for én fiende får vi to, da ettergivelse ovenfor den ene parten implisitt betyr fornærmelse av den andre. Libanesere og syriere brenner ambassader og går amok, israelere skriver skarpe avisartikler, to ulike kulturelle uttrykk for omtrent samme misnøyen. Hvis Norge skal være aktiv i konflikten må vi ta én side og stå ved den. Hvis Norge vil være nøytrale bør de holde seg unna, dette er uansett en konflikt vi overhodet ikke har noe med. Tips til Støre; velg side eller hold kjeft.
Det må da gå an å opptre som megler og nøytral part? Det må da være lov til å kritisere begge sider i en konflikt for konkrete tilfeller av overtramp? Så får vi heller bare leve med trusselen om at begge sider blir sinte på oss.

-k

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
......Hvis Norge skal være aktiv i konflikten må vi ta én side og stå ved den........
Ja tenk om alle bare hadde sett alt i sort/hvitt. Du verden så enkelt da gitt ! ;D

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Det må da gå an å opptre som megler og nøytral part?
Hvorfor skal vi det? Hva har vi å tjene på det? Norge er et filleland som ingen bryr seg om hva mener, det eneste vi kan håpe å oppnå er at noen gjør oss til en beleilig syndebukk.

Ja tenk om alle bare hadde sett alt i sort/hvitt. Du verden så enkelt da gitt ! ;D
Det er slik verden fungerer, man finner allierte og handelpartnere og står ved dem. Alle har svin på skogen, de [av andres svin] som er interessante er de man kan utnytte til egen fordel.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Er selvsagt Israel selv, overlegen verdensmester i bortforklaringer.

K

knutinh

Gjest
F.eks er Israels behandling av Vananu skammelig og krever kritikk.

Samtidig er Israel demokratisk og under en konstant og reell trussel om utslettelse fra mer og mindre fiendtlige naboland. Dette fordrer vår støtte.

-k

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
- Fantastisk at vi har rykket opp øverst på israels verstingsliste. De siste pingvin-rakkettene eller uranen som vi sendte tidligere er vel blitt brukt opp i krigen mot Hizbollah. På tide at vi sender mere bomber og granater for å mildne kritikken og for å bligjøre USA, som egentlig står bak kritikken. Alternativt må vi sende noen selvmordsbombere til Syria for å blidgjøre USA og Israel. Noen som melder seg frivillig?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Jeg tror nok det er en korrekt påstand at Norge er det landet som er mest kritisk til Israel. Det er også blitt stuereint å komme med klart anti-jødiske utsagn (kfr Gaarder) som minner sterkt om 1933-45. Tidligere anstendige folk som Willoch høster jubel når de i sin senilitet kommer med temmelig rabiate angrep på midt-østens første demokrati (Irak er det andre). Våre naboland Danmark, Sverige og Finland holder seg for gode for slikt.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
- Fantastisk at vi har rykket opp øverst på israels verstingsliste. De siste pingvin-rakkettene eller uranen som vi sendte tidligere er vel blitt brukt opp i krigen mot Hizbollah. På tide at vi sender mere bomber og granater for å mildne kritikken og for å bligjøre USA, som egentlig står bak kritikken. Alternativt må vi sende noen selvmordsbombere til Syria for å blidgjøre USA og Israel. Noen som melder seg frivillig?
Hva med deg? Tenk på alle jomfruene.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1473997.ece

Vel dette har vel endel her prøvd å påpeke i lengre tid. Men for alle del, gå ikke i dere selv, bare fortsett som før.
SU vil forøvrig sende ut Israels ambasadør. De kan slå seg sammen med muslamene og bestemme hva man kan få si i dette landet, for Israels ambasadør skal tydeligvis ikke få si hva hun mener.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Jeg tror nok det er en korrekt påstand at Norge er det landet som er mest kritisk til Israel. Det er også blitt stuereint å komme med klart anti-jødiske utsagn (kfr Gaarder) som minner sterkt om 1933-45. Tidligere anstendige folk som Willoch høster jubel når de i sin senilitet kommer med temmelig rabiate angrep på midt-østens første demokrati (Irak er det andre). Våre naboland Danmark, Sverige og Finland holder seg for gode for slikt.
Gaarders utsagn var sterkt anti-israelske, men poengterte sterkt forskjellen på jøder generelt og staten Israel. Ellers er ikke det faktum at Israel er et demokrati noen garanti mot brudd på menneskerettighetene og ulovlig okupasjon av palestinsk område. Jødehets er ikke akseptabelt, men Israel må kunne tåle kritikk, slik som andre land som bryter internasjonal rett.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Israels ambasadør skal tydeligvis ikke få si hva hun mener.
Ytringsfriheten gjelder i prinsippet for alle, men det er noe uvanlig at en ambassadør er med i en offentlig debatt i sitt vertsland på denne måten.

Ambassadøren som representant for Israel har full anledning til å kritisere norske myndigheter gjennom noter til utenriksdepartementet, mens direkte kritikk av kongehuset og norske privatpersoner gjennom media er vel ikke akkurat god diplomatskikk. Ambassadøra fremstår som en kunnskapsløs medianisse.

Ellers er det jo fritt frem for alle i Israel og andre steder å hevde i ytringsfrihetens navn at kongen er veik og konfliktsky og at Kåre Willoch er en senil araber-elsker.

K

knutinh

Gjest
Ellers er det jo fritt frem for alle i Israel og andre steder å hevde i ytringsfrihetens navn at kongen er veik og konfliktsky og at Kåre Willoch er en senil araber-elsker.
Men man sier skjelden noe uten å ha som hensikt at andre skal høre på.

Når man i likhet med BB bruker utsagn som de du nevner slår det som regel tilbake på personen selv.

Voksne og reflekterte personer kaller som regel ikke andre stygge navn, det finnes adskillig mer raffinerte måter å demonstrere andres inadekvathet...

-k

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er bare så ufattelig frustrerende at så mange i Norge, for en stor del på grunn av hva pressen skriver, ser det som sin store oppgave å kritisere Israel i en hver mulig sammenhemg. Har de noensinne gjort noe rett? Gjør de noe så er det enten: for lite, for mye, feil, osv. og gjør de ikke noe så er det og galt.
Finnes det faktisk land i verden som er verre enn Israel? Mitt inntrykk er at mange mener at det ikke gjør det, eller hvorfor er det kun Israel ( og muligens Burma ) som skal boikottes?
Nå synes jeg at mange bør ta inn over seg det som skjer her, at Norge sees på som det landet som er sterkest mostander av Israel, og kanskje tenke over grunnen til dette. Og jeg er ganske sikker på at skjeiv og feilaktig pressedekning, som vi før har terpet på, er mye av grunnen.

K

knutinh

Gjest
Det er bare så ufattelig frustrerende at så mange i Norge, for en stor del på grunn av hva pressen skriver, ser det som sin store oppgave å kritisere Israel i en hver mulig sammenhemg. Har de noensinne gjort noe rett? Gjør de noe så er det enten: for lite, for mye, feil, osv. og gjør de ikke noe så er det og galt.
Finnes det faktisk land i verden som er verre enn Israel? Mitt inntrykk er at mange mener at det ikke gjør det, eller hvorfor er det kun Israel ( og muligens Burma ) som skal boikottes?
Nå synes jeg at mange bør ta inn over seg det som skjer her, at Norge sees på som det landet som er sterkest mostander av Israel, og kanskje tenke over grunnen til dette. Og jeg er ganske sikker på at skjeiv og feilaktig pressedekning, som vi før har terpet på, er mye av grunnen.
Jeg ser ikke at Israel er en objektiv part i å pålegge oss i hvilken grad vi skal diskutere staten Israels politikk.

Noen finner det veldig opportunt å stemple enhver kritikk av staten Israel som antisemittisme. Dette skader både staten Israel og semitter verden over. På samme måte som noen stempler ethvert innlegg i innvandrerdebatten her hjemme som rasisme.

-k

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Det finnes vel dessverre et tosiffret antall land i verden som er langt "verre" enn Israel på mange områder, men det er få konflikter som har så store internasjonale konsekvenser som okkupasjonen av Palestina. Mye av internasjonal terrorisme og den arabiske/muslimske verdens frustrasjon over vesten, kan ledes tilbake til denne konflikten i Midt-Østen. Da er det ikke spesielt rart at den får mye oppmerksomhet i pressen og at det fremkommer høyst berettiget kritikk av Israels politikk. Det burde likevel vært mer fokus på f.eks situasjonen i Darfur og f.eks situasjonen for menneskerettigheter i Kina.

K

knutinh

Gjest
Det burde likevel vært mer fokus på f.eks situasjonen i Darfur og f.eks situasjonen for menneskerettigheter i Kina.
Der er jeg enig. Det er vel et utslag av at man (dvs folk flest) er mest opptatt av konflikter (og urett) begått nært seg selv - kulturelt og geografisk.

-k

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ytringsfriheten gjelder i prinsippet for alle, men det er noe uvanlig at en ambassadør er med i en offentlig debatt i sitt vertsland på denne måten.

Ambassadøren som representant for Israel har full anledning til å kritisere norske myndigheter gjennom noter til utenriksdepartementet, mens direkte kritikk av kongehuset og norske privatpersoner gjennom media er vel ikke akkurat god diplomatskikk. Ambassadøra fremstår som en kunnskapsløs medianisse.

En kritikk av en institusjon (les: Kongehuset) som ikke skal ha politiske meninger eller føringer. Helt på trynet spør du meg. (hvorvidt vi skal ha monarki, er ikke interessant for denne diskusjonen)

K

knutinh

Gjest
En kritikk av en institusjon (les: Kongehuset) som ikke skal ha politiske meninger eller føringer. Helt på trynet spør du meg.  (hvorvidt vi skal ha monarki, er ikke interessant for denne diskusjonen)
Det de derimot KAN kritisere "oss" for er at politiet spanet på kjente potensielle terrorister og likevel ikke greide å unngå skytingen mot synagogen, eller å advare ambassaden om faren.

Det lå sikkert taktiske vurderinger bak dette, men jeg forstår godt at man kan være kritisk til disse.

-k

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
På tide at vi sender mere bomber og granater for å mildne kritikken og for å bligjøre USA, som egentlig står bak kritikken.
USA? Du tror visst at Norge er veeeldig viktige. Israel får neppe noen pålegg fra USA om hvordan det skal forholde seg til en ubetydelig steinrøys ved nordishavet. Og "avisoppslaget" var nok snarere en notis på siste side eller en lokal Laffen. Det er kun nordmenn som bryr seg om hva nordmenn mener.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Det de derimot KAN kritisere "oss" for er at politiet spanet på kjente potensielle terrorister og likevel ikke greide å unngå skytingen mot synagogen, eller å advare ambassaden om faren.

Det lå sikkert taktiske vurderinger bak dette, men jeg forstår godt at man kan være kritisk til disse.

-k
Det er jeg helt enig i! Kritikk for dette kommer vel også fra andre hold.
Grunnen  til at jeg tok frem "Kongehus"-biten, var at enkelte Israelske aviser har brukt det i sin dekning.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det finnes vel dessverre et tosiffret antall land i verden som er langt "verre" enn Israel på mange områder, men det er få konflikter som har så store internasjonale konsekvenser som okkupasjonen av Palestina. Mye av internasjonal terrorisme og den arabiske/muslimske verdens frustrasjon over vesten, kan ledes tilbake til denne konflikten i Midt-Østen. Da er det ikke spesielt rart at den får mye oppmerksomhet i pressen og at det fremkommer høyst berettiget kritikk av Israels politikk. Det burde likevel vært mer fokus på f.eks situasjonen i Darfur og f.eks situasjonen for menneskerettigheter i Kina.
Joda mye kan ledes tilbake til denne konfliken, men man "glemmer" hele tiden at det fra Israels naboland alltid har vært et ønske om utslettelse av Israel.
Man fordreier sannheten så til de grader at den ikke er til å kjenne igjen.

Det er en masse glemte tragedier rundt om i verden som de du her nevner og mange flere til som ikke på langt nær får nok fokus, for vi er så opptatt med å passe på at ikke Israel trår litt feil.
Om ikke kongehuset burde gitt sin støtte til jødene (noe jeg synes de faktisk burde) så kunne statsministeren gått mye sterkere ut med støtte. De er veldig på pletten når man skal feire Paksiatans nasjonaldag og slikt, da stormer de til for å delta.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Skytingen mot synagogen har ikke den israelske ambassadøren noe med, den jødiske forsamlingen var vel heller ikke særlig begeistret over å bli "forsvart" av ambassadøren.

Om ambassaden eller israelsk etterretningstjeneste ble advart mot "faren" eller ikke, er vel ikke helt klarlagt og blir vel neppe kommentert ytterligere av partene. Uansett er beredeskapen i og rundt den Israelske ambassaden såpass høy i utgangspunktet at ytteligere tiltak nok ikke hadde vært nødvendig for å forsvare seg mot denne "terroristcellen". Det mest sannsynlige er vel at disse "terroristene" hadde klart å bli drept selv hvis de mot formodning hadde forsøkt et slikt idiotisk angrep på ambassaden. Overlevelsesstatistikken etter terrorangrep på israelske mål på denne måten er ikke høy. Da var nok synagogen et lettere mål.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Joda mye kan ledes tilbake til denne konfliken, men man "glemmer" hele tiden at det fra Israels naboland alltid har vært et ønske om utslettelse av Israel.
Man fordreier sannheten så til de grader at den ikke er til å kjenne igjen.

Det er en masse glemte tragedier rundt om i verden som de du her nevner og mange flere til som ikke på langt nær får nok fokus, for vi er så opptatt med å passe på at ikke Israel trår litt feil.
Om ikke kongehuset burde gitt sin støtte til jødene (noe jeg synes de faktisk burde) så kunne statsministeren gått mye sterkere ut med støtte. De er veldig på pletten når man skal feire Paksiatans nasjonaldag og slikt, da stormer de til for å delta.
Nå har de fleste av Israels naboland etter hvert og noe motvillig akseptert Israels rett til å eksistere. Situasjonen er heller ikke lenger at Israel kjemper som David mot Goliat mot en samlet arabisk verden. Israel har beundringsverdig nok klart med hjelp av USA å bygge opp verdens 4. sterkeste militærmakt, sannsynligvis med verdens beste flyvåpen og stridsvognselement. Ingen makt i den arabiske verden vil være i nærheten av å kunne true Israels grenser på lang tid. Israel er ikke i fare for å bli utslettet, men burde kunne respektere internasjonal rett og kunne leve i fred med sine naboer og en palestinsk stat.

K

knutinh

Gjest
Om ambassaden eller israelsk etterretningstjeneste ble advart mot "faren" eller ikke, er vel ikke helt klarlagt og blir vel neppe kommentert ytterligere av partene. Uansett er beredeskapen i og rundt den Israelske ambassaden såpass høy i utgangspunktet at ytteligere tiltak nok ikke hadde vært nødvendig for å forsvare seg mot denne "terroristcellen". Det mest sannsynlige er vel at disse "terroristene" hadde klart å bli drept selv hvis de mot formodning hadde forsøkt et slikt idiotisk angrep på ambassaden. Overlevelsesstatistikken etter terrorangrep på israelske mål på denne måten er ikke høy. Da var nok synagogen et lettere mål.
Det er vel ikke mulig å forsvare seg mot angrep med vilkårlig mengde sprengstoff annet enn aktivt å pågripe bakmennene før de kommer så langt?

-k

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg synes det var godt å høre Anne Sender og Jo Benkow på TV'en, og ville nok satt enda større pris på deres uttalelser hvis jeg selv var jøde.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er kun nordmenn som bryr seg om hva nordmenn mener.
Sakte i bakkene, nå. Harald og familien er norske, riktignok 3-, 4-, og 5-generasjons innvandrere, men likevel norske. Både Miryam Shomrat og Tzipi Livni er israelske, altså ikke norske. De bryr seg om hva kongen sier og mener, eller i dette tilfellet ikke sier. De bryr seg til og med om hva Kåre Willoch og Jostein Gaarder sier og mener. Noen utlendinger bryr seg altså ganske åpenbart om hva nordmenn mener. Dette er vel heller ikke noe særtrekk verken ved Norge eller Israel. Mennesker virker temmelig opptatte av hva andre mennesker mener om dem, i hvert fall så langt jeg kan se.

;)

P

Parelius

Gjest
Jeg må si at dette omtalte jødehatet som de mener er tilstede i fjøslandet vårt nå for tiden, er den største løgnen jeg har hørt på lenge. Pisspreik fra ende til annen. Hvor har de det fra?

Om Gaarder blandet kortene, så sitter jaggu representantene for Israel nå på TV2 og blander dobbelt opp.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg må si at dette omtalte jødehatet som de mener er tilstede i fjøslandet vårt nå for tiden, er den største løgnen jeg har hørt på lenge. Pisspreik fra ende til annen. Hvor har de det fra?

Om Gaarder blandet kortene, så sitter jaggu representantene for Israel nå på TV2 og blander dobbelt opp.

Vel jeg har sett det lenge, skjønner ikke helt at ikke du og har det.
Du kan jo lese litt her:

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/article680257.ece

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3980294

Jeg tror ikke mange nordmenn direkte hater jøder, men når man så aktivt og bevisst støtter de som hater dem, nemlig endel muslamer, så blir det om ikke annet indirekte jødehat. Når jøder i Norge utsettes for terror og vi “forklarer “ det med at det skjer på grunn av hat mot Israel, så er dette like meningsløst som om jeg skulle gå løs på en muslim på grunn av at jeg ikke liker Irans politikk.
Muhammed likte ikke jøder, for de ville ikke følge ham, han la de for hat og jøder er derfor forhatt av mange i muslimske land. I boken til Hirsi Ali som jeg leste fortalte hun at det verste skjellsordet de hadde var jøde. Og hun kom fra et afrikansk land, husker ikke helt i farten hvilket, muligens Somalia.
Det gjelder ikke kun Norge, det gjelder hele Europa, men når det gjelder pressen så tror jeg Norge er blant verstingene i alle fall når det gjelder å ikke være nøytrale i Israel/Palestinakonflikten.

P

Parelius

Gjest
Vel jeg har sett det lenge, skjønner ikke helt at ikke du og har det.
Du kan jo lese litt her:
Jeg leser og leser, og ser ikke noe belegg for at det norske fjøsdistriktet er jødehatende. Det er da ingen grunn til å voldta den norske virkeligheten med hysterisk språk, som ødelegger enhver fornuftig kommunikasjon.

Tillegg;

Det er bare så fordummende når vår tidligere konservative minister (Mr. W) blir "stemplet" som en representant for de antijødiske "stemninger".

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er noe grunnleggende norsk ved å ta de svakestes parti.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at eventuell ubalanse i norsk opinion angående midtøsten skyldes akkurat dette.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er lenge siden jeg så Willoch snakke om en sak uten å rakke ned på Israel, jeg må si meg enig med dem som synes at denne fyren er blitt fanatisk på dette området.
Å ta de svakestes part er jo edelt det, men det var det med å finne ut hvem som er den svakeste part da. Jødene i Norge er stort sett forsiktige med å uttale seg kritisk, de aller fleste lider i stillhet (Norske jøder, ikke Israels ambassadør, og noen har jo vært fremme nylig, men egentlig ganske få) Muslamene derimot uttaler seg høyt, krast og veldig tydelig hver gang de føler seg en smule krenket, og det er jo rimelig ofte etter hvert.
Nå måtte jo denne operanen også taes av plakaten, dette er kommet inn på et livsfarlig spor. Mon tro hvilke tilstander vi hadde hatt om det var en moske i Oslo som var blitt beskutt...?

Topp Bunn