Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    15.077
    Torget vurderinger
    2
    Klart vi må være med. Eurovision er jo det største man har, nest etter foppal.
    Du glemte langrenn, ingenting bygger så mye nasjonalfølelse som langrenn. Tipper mange som vil at NRK skal boikotte MGP kommer til å sitte pal i stolen og heie på nordmenn som kappgår på ski mot russere i de italienske skoger i februar. Vi skulle holdt oss vekke fra begge deler.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.858
    Sted
    Liten by
    Du glemte langrenn, ingenting bygger så mye nasjonalfølelse som langrenn. Tipper mange som vil at NRK skal boikotte MGP kommer til å sitte pal i stolen og heie på nordmenn som kappgår på ski mot russere i de italienske skoger i februar. Vi skulle holdt oss vekke fra begge deler.
    I utgangspunktet enig, men det er en liten forskjell. Det er levebrødet til langrensløperne, mens det bare er et utstillingsvindu for de som deltar på Eurovision.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    15.077
    Torget vurderinger
    2
    I utgangspunktet enig, men det er en liten forskjell. Det er levebrødet til langrensløperne, mens det bare er et utstillingsvindu for de som deltar på Eurovision.
    Kanskje det bare er meg men når jeg ser bilder fra Gaza og Ukraina av bomba bygninger og lemlesta barn så er det ikke hvordan hun MGP syngedama ser ut på tv eller lønna til Klæbo det første jeg tenker på.

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.858
    Sted
    Liten by
    En noe forenkla tankegang, spør du meg, selv om jeg i utgangspunktet er enig. Bare min mening.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.858
    Sted
    Liten by
    Nå er det vel en del av gramprierne som også prøver å gjøre et levebrød av kunsten sin.
    Nja, nå er ikke det en være eller ikke være for de, noe det kan være for andre.
    Det må da være mulig å ha to tanker i hodet samtidig?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.752
    Sted
    Holmestrand
    Selvsagt, men å gjøre levebrød av skiløping eller musikk er vel på mange vis 2 sider av samme sak, bare noen få som lykkes.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    15.077
    Torget vurderinger
    2
    Man kan ha så mange tanker man vil, det er ofte bra det men det der har ingenting med om man skal boikotte eller ei, å boikotte noe skal koste.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    15.077
    Torget vurderinger
    2
    Igjen, ikke uenig, men det lett å si når det ikke koster noe å si det.
    Sant nok, koster ikke mye å rope høyt om at NRK må boikotte MGP, begge deler «hates» jo i utgangspunktet av mange så det er lett å få med folk i koret, langrenn derimot, selve grunnfjellet til den norske nasjonalfølelsen, vi hadde ikke ropt høyt om å boikotte vinter ol om så russerne stod midt i Kyiv og raserte hele byen. Vi kan blande synging i rare klær med politikk men ikke med kappgåing på ski i skogen. Jeg synes begge deler er lett å si jeg.

Lurer forresten på hva vi hadde gjort hvis fredsguruen Donald hadde bombet Venezuela, hadde vi reist til VM? Gjett èn gang....

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.752
    Sted
    Holmestrand
    Sant nok, koster ikke mye å rope høyt om at NRK må boikotte MGP, begge deler «hates» jo i utgangspunktet av mange så det er lett å få med folk i koret, langrenn derimot, selve grunnfjellet til den norske nasjonalfølelsen, vi hadde ikke ropt høyt om å boikotte vinter ol om så russerne stod midt i Kyiv og raserte hele byen. Vi kan blande synging i rare klær med politikk men ikke med kappgåing på ski i skogen. Jeg synes begge deler er lett å si jeg.

Lurer forresten på hva vi hadde gjort hvis fredsguruen Donald hadde bombet Venezuela, hadde vi reist til VM? Gjett èn gang....
    Personlig mener jeg FIFA er mer enn nok grunn alene til boikott.
    Uavhengig av hvor Norge står i saken.
    Russland i sporten, Israel i MGP:
    Boikott.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.919
    Personlig mener jeg FIFA er mer enn nok grunn alene til boikott.
    Uavhengig av hvor Norge står i saken.
    Russland i sporten, Israel i MGP:
    Boikott.
    Når det gjelder fotball så er alt tilgivelig. Det er patetisk å se landlagstreneren si at idretten er det viktigste, selv om hele organisasjonen og lederne er gjennomkorrupt og fullstendig uten skrupler når det gjelder å grafse til seg penger.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn