Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.722
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    – IDF forsøkte å stanse de voldelige opptøyene. Under hendelsen ble det kastet stein på IDFs soldater. Vi svarte med å skyte.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Dette likner mer og mer et oppløp til 3. verdenskrig.

     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.839
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    Israel og IDF når et nytt delmål:
    Få enda et land direkte involvert i krigshandlinger.
    Denne gangen et faktisk land, med ressurser, og minst like mange og fanatiske galninger som de selv har.
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.952
    Antall liker
    19.806
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Israel og IDF når et nytt delmål:
    Få enda et land direkte involvert i krigshandlinger.
    Denne gangen et faktisk land, med ressurser, og minst like mage og fanatiske galninger som de selv har.
    Og derved sikre seg fortsatt USAs støtte. Det er så gjennomskubart at det er hensikten, likevel svelger Biden både snøre, agn og søkke. Og plutselig er massakren i Gaza glemt. Spinndoktori på høyt nivå.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Da er vi igang.
    Israel lover hevn, USA står urokkelig ved Israels side, hvem har mest våpen, hvem er mest religiøs?
    Hva er planen til Israel og USA? Benji lovte å omforme hele MØ, kanskje de ønsker å ta over Iran?
    Iran har ikke militært sjanse mot USA og Israel, man kan vel anta at israelske og amerikanske interesser overalt ellers kan bli mål for Irans agenter. Dette kan inkludere Europa
    Putin koser seg og gunner på i Ukraina

    Behøver ikke lenger lese krimbøker, intet slår the real world
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    I natt fikk Iron Dome kjørt seg. Israel hevder at dem skjøt ned 99% av rakettene. Iran på sin side hevder at angrepet var vellykket og truer med ytterligere angrep hvis Israel eller USA gjengjelder. Nå blir det spennende å se om Hizbollah, Houthiane og ikke minst Syria foretar seg noe. Egypt følger nok med på den videre utviklingen. Vesten på sin side fordømmer og viser frem pekefingeren.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.839
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    I natt fikk Iron Dome kjørt seg. Israel hevder at dem skjøt ned 99% av rakettene. Iran på sin side hevder at angrepet var vellykket og truer med ytterligere angrep hvis Israel eller USA gjengjelder. Nå blir det spennende å se om Hizbollah, Houthiane og ikke minst Syria foretar seg noe. Egypt følger nok med på den videre utviklingen. Vesten på sin side fordømmer og viser frem pekefingeren.
    Angrepet fra Iran er som du sier et bestillingsverk fra israels side, så det ser jeg helt bort i fra.
    Vi må holde fokus på Gaza, så får Israel innenrikspolitisk prøve å finne ut hvordan de skal unngå andrep fra Iran.
    Men de gjør vel som vanlig og slår tilbake med 100-gangen.
    Muligens assistert av USA….
    Mens de blir mer og mer forundret over at verden vender seg mot dem. 😳
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.839
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand

    Iran har ikke militært sjanse mot USA og Israel, man kan vel anta at israelske og amerikanske interesser overalt ellers kan bli mål for Irans agenter.
    ….
    Ikke sjanse mot stemmer sikkert, men historisk viser det seg å være SVÆRT vanskelig, for ikke si umulig å vinne en krig. Uansett hvor sterk du er. Det ender bare opp med lidelse og ødeleggelse, noe Israel har demonstrert i årtier. Det burde også USA vite bedre enn de fleste.
    Og som du sier så spiller Israel oss rett i fanget på Putin, som ganske sikkert er aktiv i bakgrunnen her.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.839
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    Ser VG skriver at Iran valgte det verste alternativet.
    Jeg støtter overhodet IKKE Iran, men det er i stor grad Israel som står for valgene, og de velger alltid de verste alternativene.
    Det er HELT ubegripelig at USA kan akseptere å bli styrt og manipulert på denne måten, mens de selv betaler for galskapen.
    Nøkkelen er at USA må stoppe penge- og våpenstøtte og si hold kjeft, og sitt ned til Israel. Men det skjer ikke.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.952
    Antall liker
    19.806
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Se på dokumentaren «praying for armageddon», da vet du hvorfor.
    Ligger på NRK
    Nettopp. Det går ikke å se USA's støtte, uten å ta innover seg dette aspektet. Som jeg tidligere har skrevet, er bibeltolkningen hos evangeliske kristne der at Jesu tilbakekomst skal skje når Israel atter befinner seg bak sine bibelske grenser. Der ligger hovedgrunnen til USA's støtte til Israel. Ingen president har viljestyrke nok til å ta et oppgjør med de evangeliske kristne, bortsett fra Bush sr, som strupte all økonomisk støtte til Israel. Resultatet ble Oslo-avtalen. Resultatet ble også at han ikke ble gjenvalgt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Operasjonen nådde alle sine mål, i følge Iran. Målet var med andre ord at dronene skulle bli skutt ned.

    Tipper dronefabrikkene i Iran lever farlig framover.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Iran benyttet droner og raketter som er relativt enkle å skyte ned. Dem har langt hardere skyts som dem valgte å ikke benytte. Kanskje fordi dem ikke ønsker gjengjeldelsesaksjoner fra Israel. Eller kanskje fordi dem feiget ut.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.839
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    Klipp fra VG:
    - - - - - - - - - - - -
    Den israelske kommentatoren Gideon Levy beskriver en stor frykt for hva som nå vil skje.

    Organisasjonen Zochrot ønsker å opplyse israelere om Israels blodige angrep mot Gazas befolkning. Her leser de opp navnene til de 30 000 palestinerne som er drept i Gaza foran den amerikanske ambassaden i Tel Aviv. Foto: Zochrot
    – Den eneste måten man kan forstå Israels angrep på, er at Netanyahu er villig til å ofre alle, folket sitt, og gjøre hva som helst for å flytte fokus bort fra seg selv, fra det faktum at han burde vært satt i fengsel og har drept 30 000 mennesker på Gaza, sier aktivisten i Zochrot.

    Hennes organisasjon jobber nå blant annet for å spre kunnskap om Israelsk krigføring på Gaza. Men hun sier de færreste israelere vil vite.

    – Folk er hjernevasket. De leser ikke internasjonale medier, de velger å ignorere sannheten.
    - - - - - - - - - - - -
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.839
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    Ekkokammer?
    Det er mulig.
    Mitt engasjement bunner stort sett i følgende:
    • Bekymring for befolkningen i Midtøsten i det store og hele
      • Herunder, men ikke begrenset til,
        • Ukraina
        • Gaza
        • Syria
        • OG ikke minst Israel
    • Hva gjør krigene i Midtøsten med våre samfunn og oss som mennesker?
      • Splittelse rundt omkring i forskjellige land
      • Radikalisering av de politisk ytterpunktene
      • Grobunn for terrorisme
    • Destabilisering av deler av verden
    • Det gir rom for totalitære stater som Russland og Kina til å mele sin kake
    Israel har så langt i fra ansvaret for alt som er galt her, men de er en vesentlig bidragsyter sammen med USA.
    Israel har i mange år respondert 100% i tråd med det som deres motstandere har ønsket.
    Hver føkking gang!
    Israel er forventet å være bærer av humane og demokratiske verdier i en del av verden hvor de ikke er fremmed for pisking, å hugge av armer, ta et øye eller delvis grave ned et menneske før de blir steinet.
    Israel er forventet å være den rasjonelle, den det skulle gå an å snakke fornuft med.

    Jeg har ingen problemer med jøder, akkurat som jeg ikke har problemer med muslimer eller andre basert på rase, kjønn eller religion.
    Jeg har derimot store problemer med mennesker og stater som søker å løse problemer og andre uoverensstemmelser med vold og undertrykkelse, spesielt når dette rammer uskyldige mennesker i alle aldre.

    Dette inkluderer akkurat nå Israel, som er motoren i krigen de forferdelige, umenneskelige overgrepene i Gaza.
    Her kan vi for balansens skyld inkludere krigen i Jemen, hvor Saudi-Arabia, støttet av USA (igjen på banen) har holdt på siden 2014(?).
    USA er med fordi de på denne måten skal bekjempe Irans interesser, og for å klø Saudiene på ryggen.
    Og så bomber de litt ekstra fordi houtinene nå skyter på skip som støtte til Gaza.

    Våpen er prøvd.
    Grundig.
    Og har feilet like grundig.

    Så jeg kan ikke se noen annen løsning enn at noen må stikke hendene i lommene, og tenke seg litt om.
    Og Israel vil bli nødt til å moderere seg, før det skjer så har de ingen mulighet for fred.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Når israeljødene har fått bombet og slaktet seg ferdig står Europa og vesten klar til å plukke opp regningen med renters rente i åresvis fremover, mens israel bygger seg opp ny militærkraft for å avskrekke og samtidig bli et samfunn bygd på ekstrem religiøsitet og vold
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Sett fra et lite land i et verdenshjørne, så valgte Israel å bombe en ambassade i et krigsherjet tredjeland, uten at det var annet enn irritasjon over Irans støtte til deres fiender i Palestina som lå bak. Slik sett et relativt uprovosert angrep. Iranske menneskeliv gikk tapt. Forventet Israel at dette skulle roe ned Iran? Så, i tråd med Israels egen politikk, svarte Iran med å "forsvare seg" som det så fint heter i de kretser, og de "forsvarte seg" fullstendig uproporsjonalt, nøyaktig som Israel alltid gjør. (I parantes bemerket, var det tydelig forhåndsvarslet, og ingen én døde. Israel innkasserte en billig "seier" ved dette angrepet)
    Forventet Iran at dette skulle roe ned Israel? Nå sitter altså et av verdens største rasshøl og ruger på et ganske illeluktende egg, og han tenker på hvor mye han skal utsette enda et lands sivilbefolkning for sin vrede, og sette vår felles fremtid i spill, her på kloden. At USA nå ikke setter ned foten, er for meg fullstendig på viddene. Akkurat i denne stund sitter de tross alt med nøkkelen, og kan ganske enkelt si at om Israel angriper Iran, er det kroken på døra for videre våpenstøtte. Men det kommer selvsagt ikke til å skje. Verdens hauker ser ingen grenser for hvor mye galt de kan gjøre. Virkelig ingen grenser. Det fyller meg med avsky at det ikke er noen voksne hjemme blant statslederne rundt omkring.
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.952
    Antall liker
    19.806
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ei jente på 7 ble drept. Ellers kun materiale skader. Nok en gang la Israel opp til det selv, med å bombe ambassaden og drepe høytstående iransk personell og familiemedlemmer. Møkkastat!
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.246
    Antall liker
    5.206
    Både du og I_L slipper til, så hva hindrer deg dere fra å debattere?
    For min del så handler det først og fremst om at det egentlig ikke er noen her som er interessert en diskusjon. Tråden er bare en evig oppramsing av lidelseshistorier som har gått på repeat siden den startet. Som alle andre om samme konflikt. Og premissene er helt låst og ethvert forsøk på å diskutere ut over de låste premissene er dømt til å bli en ørkesløs kamp mot stråmenn.

    En diskusjonstråd er en tråd hvor man kan utveksle ulike synspunkter og argumenterer for og i mot disse. Denne tråden er ikke en diskusjonstråd, det eneste alternativet til å jatte med her er krangling. Og i motsetning til enkelte andre er jeg ikke fryktelig interessert i krangling for kranglingens skyld.

    arguing.jpg
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.722
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel ikke en diskusjon fordi det er så åpenbart hva som skjer.
    I andre konflikter er det gjerne ikke så svart /hvitt som her.
    Det eneste vi kan diskutere er hvordan Israelerne skal ydmykes når de må gi tilbake det okkuperte området sitt.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.246
    Antall liker
    5.206
    Når ting er svart/hvitt så handler det som regel om hvordan man selv velger å filtrere informasjonstilgangen sin.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.159
    Antall liker
    7.803
    Sted
    Oslo
    Når ting er svart/hvitt så handler det som regel om hvordan man selv velger å filtrere informasjonstilgangen sin.
    Da hadde det for deg sikkert vært lettere om nordmenn i likhet med israelere bare hadde forholdt oss til Offisielle Israelske rapporter.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.246
    Antall liker
    5.206
    Se der ja, det jeg skrev i #3.065 ble så og si umiddelbart bekreftet. Kos dere videre.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Når ting er svart/hvitt så handler det som regel om hvordan man selv velger å filtrere informasjonstilgangen sin.
    Altså jeg har forstått at du ikke har noen form for sympati med Hamas, ettersom de ikke på noen måte evner å lage en rasjonell statsdannelse i en eventuell fredssituasjon. Og jeg tolker deg dithen, at det i seg selv er god nok grunn for å bombe og torturere sivilbefolkningen. Korriger meg gjerne om jeg har misoppfattet deg.
    Jeg synes ikke det er merkelig at du får kraftig og konsistent motbør mot et slikt ståsted, i så fall. For uansett hvor mye du ønsker å få fram at Hamas er, og vil for alltid forbli, fullstendig uegnet til å bygge opp en fornuftig nasjon, så er det mer akutte ting som må ivaretas før den debatten blir aktualisert igjen. Først og fremst må man stoppe med folkemord, deretter får man ta utfordringene i tur og orden.

    Jeg tror i grunn ingen i denne tråden er uenig med deg i synet på Hamas' udugelighet, men som sagt er det mer presserende ting å få stoppet først.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.952
    Antall liker
    19.806
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det ligger vel ganske enkelt der at å gi palestinerne/Hamas ansvaret og skylden for hvordan Israel opptrer, er som å gi Ukraina skylden for Russlands invasjon. Så kan en selvsagt diskutere løsninger, men da må en først innse at Israel er okkupanten. Og 7. oktober langt fra er dag 1. Hamas ble dannet i 1987, som en følge av Israels okkupasjon og framferd. Skal en diskutere, må en faktisk forholde seg til de faktiske forhold. Tåler en ikke det, så tar sutring seg heller dårlig ut.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Når ting er svart/hvitt så handler det som regel om hvordan man selv velger å filtrere informasjonstilgangen sin.
    Hvordan du klarer å filtere din informasjon til å bli positivt for Israel er for meg et underlig skue.
    Jeg tror du bruker dette som en unnskyldning, fordi du VET at du ikke har argumenter som støtter saken din.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.246
    Antall liker
    5.206
    Hvordan du klarer å filtere din informasjon til å bli positivt for Israel er for meg et underlig skue.
    Jeg tror du bruker dette som en unnskyldning, fordi du VET at du ikke har argumenter som støtter saken din.
    Hvordan vet du noe om hva som er "saken min"? Og hvem har sagt at jeg er positiv til Israel? Og hvorfor messer og messer Disqutabel om Hamas som jeg ikke har nevnt med et ord på månedsvis? Jo, fordi ethvert forsøk på diskusjon her bare blir en ørkesløs kamp mot stråmenn. Og fordi det eneste alternativet til å jatte med er krangling. Nå har det på en time kommet fire-fem innlegg som bekrefter jeg skrev i #3.065; dette er ingen diskusjonstråd.

    Og for all del; det kunne vært interessant å diskutere veier mot fred og stabile statsdannelser i Midt-Østen. Og det kunne vært interessant å diskutere hvorfor det norske mediebildet i denne konflikten skiller seg så sterkt ut fra det i andre vestlige land. Og det kunne vært interessant å diskutere hvordan og hvorfor vestlige stater så vel som andre posisjonerer seg i denne konflikten. Og det kunne vært interessant å diskutere hvilken implikasjoner krigen kan få for verden i tiden som kommer. Alt dette er både interessant og relevant, men det er likefullt helt umulig å diskutere her. Sånn er det bare.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.246
    Antall liker
    5.206
    Sånn er det bare.
    Og det kunne for så vidt også vært interessant å diskutere hvorfor det er sånn, hvorfor frontene er så steile. Men grunnlaget for det er heller ikke til stede.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Hvordan vet du noe om hva som er "saken min"? Og hvem har sagt at jeg er positiv til Israel? Og hvorfor messer og messer Disqutabel om Hamas som jeg ikke har nevnt med et ord på månedsvis? Jo, fordi ethvert forsøk på diskusjon her bare blir en ørkesløs kamp mot stråmenn. Og fordi det eneste alternativet til å jatte med er krangling. Nå har det på en time kommet fire-fem innlegg som bekrefter jeg skrev i #3.065; dette er ingen diskusjonstråd.

    Og for all del; det kunne vært interessant å diskutere veier mot fred og stabile statsdannelser i Midt-Østen. Og det kunne vært interessant å diskutere hvorfor det norske mediebildet i denne konflikten skiller seg så sterkt ut fra det i andre vestlige land. Og det kunne vært interessant å diskutere hvordan og hvorfor vestlige stater så vel som andre posisjonerer seg i denne konflikten. Og det kunne vært interessant å diskutere hvilken implikasjoner krigen kan få for verden i tiden som kommer. Alt dette er både interessant og relevant, men det er likefullt helt umulig å diskutere her. Sånn er det bare.
    Tullprat! Dette kunne du diskutert som bare det inne her. Her er nok av kloke hoder (ikke meg) som kunne gitt svar. Jeg tror igjen du bruker alt dette som unnskyldning for svake argumenter!

    EDIT: ta et og et tema, argumenter og prøv å argumenter tilbake. Skal vedde på at svarene du får er både gode og reflekterte!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Hvordan vet du noe om hva som er "saken min"? Og hvem har sagt at jeg er positiv til Israel? Og hvorfor messer og messer Disqutabel om Hamas som jeg ikke har nevnt med et ord på månedsvis? Jo, fordi ethvert forsøk på diskusjon her bare blir en ørkesløs kamp mot stråmenn. Og fordi det eneste alternativet til å jatte med er krangling. Nå har det på en time kommet fire-fem innlegg som bekrefter jeg skrev i #3.065; dette er ingen diskusjonstråd.

    Og for all del; det kunne vært interessant å diskutere veier mot fred og stabile statsdannelser i Midt-Østen. Og det kunne vært interessant å diskutere hvorfor det norske mediebildet i denne konflikten skiller seg så sterkt ut fra det i andre vestlige land. Og det kunne vært interessant å diskutere hvordan og hvorfor vestlige stater så vel som andre posisjonerer seg i denne konflikten. Og det kunne vært interessant å diskutere hvilken implikasjoner krigen kan få for verden i tiden som kommer. Alt dette er både interessant og relevant, men det er likefullt helt umulig å diskutere her. Sånn er det bare.
    Men dette finner jeg også interesse i. Men enten har du fremmet disse synspunktene veldig uklart, eller så jeg har jeg lest deg veldig, veldig feil. For jeg har helt tydelig oppfattet dine synspunkter i denne tråden i retning av at Israels handlinger på Gaza er innafor, gitt det faktum at Hamas er enda verre. Jeg opplever egentlig ikke at du har forsøkt å debattere det du legger fram i innlegget ditt her, annet enn i form av at Hamas aldri kan funke, noe garantert de aller fleste er fullstendig enige i.
    Men har sett lite til dine utlegninger omkring pressens syn på dette andre steder i verden. Jeg synes for øvrig ikke BBC skiller seg voldsomt fra norske medier i denne saken.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.159
    Antall liker
    7.803
    Sted
    Oslo
    Det jeg har lest av internasjonal vestlig presse (msn riktignok, ikke så mye face og X og denslags, gir meg kanskje en slagside eller bias) er mer eller mindre på linje med hva vår presse skriver.
    Vestlige internasjonale hjelpeorganisasjoner og uttalelser fra (den vestlige) lederen i FN er stort sett enda krassere.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.839
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    Mitt, og jeg tror mange andres, ståsted her er at Israel drukner sin egen sak i et blodbad eller en voldsorgie om du vil, mens de frarøver et helt folk tilgang til mat, vann, mat og helsetjenester.
    Allerede her så er vi oppe i et større antall krigsforbrytelser,
    og derved så har de oppnådd de å miste så godt som all sympati i mesteparten av verden.
    De kunne helt enkelt ha lent seg tilbake etter 7. oktober, reparert sin manglende sikkerhet og funnet en klok måte for å få frigitt gislene.
    Verden ville da fortsatt i langt større grad ha vært på Israels side, og tilsvarende rasende på Hamas som benytter sivile som gisler.
    Gislene ville muligens ha vært frigitt, enten ved utveksling eller ved en eller flere målrettet operasjoner.
    Gazas befolkning hadde i stor grad vært spart, og kanskje de også ville ha vært mer kritisk i forhold til Hamas enn hva tilfellet er idag?

    Det hadde ganske sikkert spart 30.000 menneskeliv, og 70.000 skadde i tillegg til enorme materielle ødeleggelser som vi har vært med på å finansiere.

    I stedet så raser Israel rundt som en gal okse i en glassbutikk og dreper og ødelegger i øst og vest.
    Samtidig så er Israel ansvarlig for mange hundre drepte på Vestbredden.
    I tillegg så kunne de ikke dy seg for å kaste et saftig bein til Iran ved å bombe et iransk konsulat i Syria.
    Når så Iran svarer på Israels aggresjon så forlanger de at FN skal fordømme Iran.
    Israel selv som ALDRI aksepterer noen form for kritikk, verken fra venner eller fiender.

    Nei, Israel har en ekstremt lang vei å gå for å gjenvinne tilliten.

     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.159
    Antall liker
    7.803
    Sted
    Oslo
    At Israel som selv ikke følger opp FN vedtak krever FN vedtak mot Iran
    er like inkonsekvent som når Trump,som hevder at en president har evig immunitet, krever straffe forfølging av Biden
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn