Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.158
    Antall liker
    5.865
    Sted
    Holmestrand
    Nå krever Israel at Norge fjernes som leder av givergruppen for Palestina.
    For meg så framstår Israel mer og mer som smålige og uforsonlige, men ikke minst som hevngjerrige.
    My way or no way.
    Ikke særlig sjarmerende.

    Hvorfor skal Israel ha noe med givergruppa å gjøre forresten?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.165
    Antall liker
    20.017
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå krever Israel at Norge fjernes som leder av givergruppen for Palestina.
    For meg så framstår Israel mer og mer som smålige og uforsonlige, men ikke minst som hevngjerrige.
    My way or no way.
    Ikke særlig sjarmerende.

    Hvorfor skal Israel ha noe med givergruppa å gjøre forresten?
    Okkupanten mener seg altså berettiget til å bestemme hvem som skal lede støttegruppen for de okkuperte? Monty Python kunne ikke regissert det bedre...
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.158
    Antall liker
    5.865
    Sted
    Holmestrand
    Som sagt:
    smålige, hevngjerrige og uforsonlige.
    Problemet med slike folk er at de ikke en gang skjønner sitt eget beste,
    langt mindre skjønner eller bryr seg om andres ve og vel.
    Et standpunkt som har lett for å male alle involverte inn et hjørne.
    Hvilket er greit demonstrert.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.847
    Antall liker
    10.466
    Enkelte er hevet over enhver lov. Nå er det en teltleir for internt fordrevne som er terrorbombet.
    Israels talsmann sier dette var "et presist angrep for å ta ut 2 stk. Hamas-medlemmer". Dersom dette er tilfellet, sier de jo rett ut at de driter fullstendig i hvor mange som må dø, om de klarer å treffe en som kanskje sympatiserer med Hamas. Så lenge du av en eller annen grunn oppholder deg på Gaza-stripen (et landområde på størrelse med Mjøsa), er du pr. def. å anse som fritt vilt.
    Dette er ondskap satt i system, intet mindre.
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    382
    Antall liker
    70
    Israels talsmann sier dette var "et presist angrep for å ta ut 2 stk. Hamas-medlemmer". Dersom dette er tilfellet, sier de jo rett ut at de driter fullstendig i hvor mange som må dø, om de klarer å treffe en som kanskje sympatiserer med Hamas. Så lenge du av en eller annen grunn oppholder deg på Gaza-stripen (et landområde på størrelse med Mjøsa), er du pr. def. å anse som fritt vilt.
    Dette er ondskap satt i system, intet mindre.
    Israels generaladvokat beklager angrep på Rafah.

    Den israelske hærens generaladvokat sier de fortsatt undersøker den «veldig alvorlige» hendelsen i Rafah der 35 mennesker skal ha blitt drept i et angrep på en teltleir for internt fordrevne flyktninger søndag, og at han beklager skaden på sivile i Gaza, melder Reuters.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.158
    Antall liker
    5.865
    Sted
    Holmestrand
    Israels talsmann sier dette var "et presist angrep for å ta ut 2 stk. Hamas-medlemmer". Dersom dette er tilfellet, sier de jo rett ut at de driter fullstendig i hvor mange som må dø, om de klarer å treffe en som kanskje sympatiserer med Hamas. Så lenge du av en eller annen grunn oppholder deg på Gaza-stripen (et landområde på størrelse med Mjøsa), er du pr. def. å anse som fritt vilt.
    Dette er ondskap satt i system, intet mindre.
    Det sier med andre ord at en feilrute på 94% er akseptabel.
    Ganske høy toleranse for "collateral damage".

    Men nå sier verdens mest moralske hær at en etterforskning er i gang,
    så ikke noe bekymmer.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.847
    Antall liker
    10.466
    Israels generaladvokat beklager angrep på Rafah.

    Den israelske hærens generaladvokat sier de fortsatt undersøker den «veldig alvorlige» hendelsen i Rafah der 35 mennesker skal ha blitt drept i et angrep på en teltleir for internt fordrevne flyktninger søndag, og at han beklager skaden på sivile i Gaza, melder Reuters.
    Vel, det er i det minste noe mer moderat enn IDF-talsmannens uttalelse på NRK i morges.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    2.106
    Torget vurderinger
    8
    Helt jævlig at sivile må lide som skjold for at en terror gruppe styrer dette ‘folket’
    Nå er vel de fleste hamas sympatisører og ofrer sine egne barn i deres hellige krig!
    Raketter blir avfyrt fra sykehus, skoler etc og gir ikke Israel noe valg!
    Håpet om at Israel skal kunne leve som et demokrati omringet av islamsk terror er langt unna!
    Jeg gråter for Israel og for barn som blir slaktet pga foreldrenes drøm om og komme til himmelen og treffe sine jomfruer!
    Jeg ber for mine israelske venner som lever i frykt mot terror dere flere av deres slektninger ble voldtatt, brent, halshugget og kappet opp i biter 😢❤🙏
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.847
    Antall liker
    10.466
    Helt jævlig at sivile må lide som skjold for at en terror gruppe styrer dette ‘folket’
    Nå er vel de fleste hamas sympatisører og ofrer sine egne barn i deres hellige krig!
    Raketter blir avfyrt fra sykehus, skoler etc og gir ikke Israel noe valg!
    Håpet om at Israel skal kunne leve som et demokrati omringet av islamsk terror er langt unna!
    Jeg gråter for Israel og for barn som blir slaktet pga foreldrenes drøm om og komme til himmelen og treffe sine jomfruer!
    Jeg ber for mine israelske venner som lever i frykt mot terror dere flere av deres slektninger ble voldtatt, brent, halshugget og kappet opp i biter 😢❤🙏
    Hvordan kan man unngå å ende som "skjold" når okkupanten terrorbomber et landområde på størrelse med en norsk innsjø, for å ta ut noen ganske upopulære (både internt og eksternt) ekstremister? Ansvaret ligger tross alt også på de som har beredt grunnen for Hamas ved å okkupere og terrorisere land og folk gjennom 80 år, synes du ikke?
    Jeg har sympati med sivilbefolkningen i Israel også, men dine Israelske venner har i det minste tilfluktsrom, og et avsindig skarpt forsvar som stopper så å si alt som kommer deres vei. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger du gjentar at Israel ikke har noe valg, for selvsagt har de det. De har en rekke valg, men de benytter kun et av dem; rå, skruppelløs statsterror.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    2.106
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan kan man unngå å ende som "skjold" når okkupanten terrorbomber et landområde på størrelse med en norsk innsjø, for å ta ut noen ganske upopulære (både internt og eksternt) ekstremister? Ansvaret ligger tross alt også på de som har beredt grunnen for Hamas ved å okkupere og terrorisere land og folk gjennom 80 år, synes du ikke?
    Jeg har sympati med sivilbefolkningen i Israel også, men dine Israelske venner har i det minste tilfluktsrom, og et avsindig skarpt forsvar som stopper så å si alt som kommer deres vei. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger du gjentar at Israel ikke har noe valg, for selvsagt har de det. De har en rekke valg, men de benytter kun et av dem; rå, skruppelløs statsterror.
    Vi kommer selvsagt ikke til og bli enige! Demokrati mot islamsk terror!
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    2.106
    Torget vurderinger
    8
    Statsterror mot sivilbefolkning, er vel en mer presis beskrivelse.
    Igjen det må du mene! Personlig så håper jeg at islamsk terror verden over blir utryddet så får du fortsette din støtte til hamas og Hizbollah 🙏
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.683
    Antall liker
    8.376
    Sted
    Oslo
    Igjen det må du mene! Personlig så håper jeg at islamsk terror verden over blir utryddet så får du fortsette din støtte til hamas og Hizbollah 🙏
    Come on, å si at de som støtter palestinere generelt støtter Hamas og Hizbollah, er en like stor kortslutning som å gi alle jøder inkludert de norske, skylda for Netanyahu og ultra høyre i Israel.
    Men det er lett å mistenke deg for å støtte nettopp disse.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    2.106
    Torget vurderinger
    8
    Come on, å si at de som støtter palestinere generelt støtter Hamas og Hizbollah, er en like stor kortslutning som å gi alle jøder inkludert de norske, skylda for Netanyahu og ultra høyre i Israel.
    Men det er lett å mistenke deg for å støtte nettopp disse.
    Jeg støtter Israel ferdig snakka 🙏
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    2.106
    Torget vurderinger
    8
    Det har vi skjønt, og for deg spiller det ingen rolle hvordan de oppfører seg, folkemord eller ei.
    Vil anbefale deg Lennon låta som begynner slik:
    "Living is easy with eyes closed,
    Misunderstanding's all you see..."
    Det må du mene! Jeg mener det er helt uvirkelig at det finnes noen der ute som støtter Palestinere og hamas men prøver og holde meg unna personangrep 🙏
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.683
    Antall liker
    8.376
    Sted
    Oslo
    Det må du mene! Jeg mener det er helt uvirkelig at det finnes noen der ute som støtter Palestinere og hamas men prøver og holde meg unna personangrep 🙏
    Du mener det er uvirkelig at noen støtter palestinere, være seg småbarn eller eldre kvinner eller grønnsakshandlere?
    Du har et menneskesyn skremmende likt en viss herre med bart.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    2.106
    Torget vurderinger
    8
    Du mener det er uvirkelig at noen støtter palestinere, være seg småbarn eller eldre kvinner eller grønnsakshandlere?
    Du har et menneskesyn skremmende likt en viss herre med bart.
    Ja du sammenligner meg med hitler men kjør på! Egne meninger er vist ikke innenfor og du kan/vet alt 👍
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    382
    Antall liker
    70
    Kan man ikke kalle IDF for terrorister, og Israel for en terrorstat nå? En tragisk hendelse smeller det fra Netanyahu. Folk viser fram flygeblader hvor det står at de må flykte til nettopp dette stedet som nå har blitt bombet. Hva annet enn terror er dette da?
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.942
    Antall liker
    2.080
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    nei, de gjorde dette pga hamas
    p.s Israel har all rett i verden til å drepe alle ikke jøder, det står i teksten skal du vite.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.158
    Antall liker
    5.865
    Sted
    Holmestrand
    Helt jævlig at sivile må lide som skjold for at en terror gruppe styrer dette ‘folket’
    Nå er vel de fleste hamas sympatisører og ofrer sine egne barn i deres hellige krig!
    Raketter blir avfyrt fra sykehus, skoler etc og gir ikke Israel noe valg!
    Håpet om at Israel skal kunne leve som et demokrati omringet av islamsk terror er langt unna!
    Jeg gråter for Israel og for barn som blir slaktet pga foreldrenes drøm om og komme til himmelen og treffe sine jomfruer!
    Jeg ber for mine israelske venner som lever i frykt mot terror dere flere av deres slektninger ble voldtatt, brent, halshugget og kappet opp i biter 😢❤🙏
    Jeg gråter for uskyldige jøder,
    men jeg gråter akkurat nå mest for 30.000 døde palestinere, og de 2.000.000 som jages rundt på Gaza-stripen av soldater, stridsvogner, artilleri, kampfly, bulldozere og droner mens de sørger over sine døde, sulter, og deres hjem og eiendommer jevnes med jorden.
    Empati er å ha medfølelse med mennesker som lider.
    Alle mennesker som lider
     
    Sist redigert:

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    2.106
    Torget vurderinger
    8
    Jeg gråter for uskyldige jøder,
    men jeg gråter akkurat nå mest for 30.000 døde palestinere, og de 2.000.000 som jages rundt på Gaza-stripen av soldater, stridsvogner, artilleri, kampfly, bulldozere og droner mens de sørger over sine døde, sulter, og deres hjem og eiendommer jevnes med jorden.
    Empati er å ha medfølelse med mennesker som lider.
    Alle mennesker som lider
    Ja jeg har empati for barna på Gaza som ofrer livet for sine foreldre som støtter hamas ❤
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.847
    Antall liker
    10.466
    Igjen det må du mene! Personlig så håper jeg at islamsk terror verden over blir utryddet så får du fortsette din støtte til hamas og Hizbollah 🙏
    Jeg har aldri, og kommer aldri til å støtte noen av dem.
    Min sympati ligger hos dem som utsettes for terror, enten det er fra en stat eller fra terrorister.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.847
    Antall liker
    10.466
    Ja jeg har empati for barna på Gaza som ofrer livet for sine foreldre som støtter hamas ❤
    Det er ikke stort flertall for Hamas på Gaza. Eller, det VAR i hvertfall ikke stort flertall før Israel gikk full terror overfor folket der.
    Nå sier selv høvdingen (Netanyahu) at dette var en tragisk feil. I morges uttalte IDF at det var en vellykket presisjonsaksjon. Deretter har Israel blitt drevet fra skanse til skanse gjennom dagen. Nå mottar de stort sett en unison fordømmelse fra en hel verden.
    Men noen ekstremister vil altså ikke ta inn over seg hva Israel faktisk gjør.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    2.106
    Torget vurderinger
    8
    Det er ikke stort flertall for Hamas på Gaza. Eller, det VAR i hvertfall ikke stort flertall før Israel gikk full terror overfor folket der.
    Nå sier selv høvdingen (Netanyahu) at dette var en tragisk feil. I morges uttalte IDF at det var en vellykket presisjonsaksjon. Deretter har Israel blitt drevet fra skanse til skanse gjennom dagen. Nå mottar de stort sett en unison fordømmelse fra en hel verden.
    Men noen ekstremister vil altså ikke ta inn over seg hva Israel faktisk gjør.
    Hvis jeg er ekstremist så er du terrorist 🤣 nei må gå og ha en saklig tone selv om vi er uenige!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.847
    Antall liker
    10.466
    Hvis jeg er ekstremist så er du terrorist 🤣 nei må gå og ha en saklig tone selv om vi er uenige!
    I sannhetens navn, i dette tilfellet argumenterer du langs ekstremistiske linjer. En samlet verden ser hva som foregår, men som nevnt er det enkelte som ikke aksepterer virkeligheten. For selv om Hamas og flere andre grupperinger er terrorister, så forhindrer ikke det at også en nasjonal(istisk) politikk kan være det samme. Min tone er i høyeste grad saklig, og jeg har de fleste toneangivende analytikere på min side i denne saken. Det er på tide å vurdere hvem du støtter. I sin tid hadde vi en gruppe i Norge som konsekvent nektet å akseptere at Pol Pot bedrev statsterror, og det finnes de som ikke vil snakke om det den dag i dag. I dag er Israel en representant for mye av de samme som Kambodia i sin tid var.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    2.106
    Torget vurderinger
    8
    I sannhetens navn, i dette tilfellet argumenterer du langs ekstremistiske linjer. En samlet verden ser hva som foregår, men som nevnt er det enkelte som ikke aksepterer virkeligheten. For selv om Hamas og flere andre grupperinger er terrorister, så forhindrer ikke det at også en nasjonal(istisk) politikk kan være det samme. Min tone er i høyeste grad saklig, og jeg har de fleste toneangivende analytikere på min side i denne saken. Det er på tide å vurdere hvem du støtter. I sin tid hadde vi en gruppe i Norge som konsekvent nektet å akseptere at Pol Pot bedrev statsterror, og det finnes de som ikke vil snakke om det den dag i dag. I dag er Israel en representant for mye av de samme som Kambodia i sin tid var.
    I krig så går det sivile liv og det er tragisk!
    Problemet er at hamas avfyrer raketter fra skoler, sykehus etc! Stopper nødsendinger samt nekter folket og komme i trygghet.
    Som sagt så har ikke Israel noe valg! Hamas må utslettes
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn