Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.773
    Ansvar for at den okkuperte kjemper tilbake? Det er en konsekvens av selve okkupasjonen.
    Nå blander du kortene, lars_erik, vi har vært innom dette tidligere. Dersom Hamas hadde gått etter Israelske militære mål, ville det vært basert på det faktum at Israel hadde yppet til slåsskamp. Dersom en organisasjon i stedet velger å gå til angrep på uskyldige ungdommer på party, er det den angripende organisasjonens ansvar, ene og alene. Uansett om de er drevet av rettferdig harme.
    Det ville vært eksakt det samme, dersom Ukrainas hær hadde gått inn i en russisk by, drept og kidnappet russisk ungdom som var ute og moret seg. Det hører ingen sted hjemme, det er terror, og skal behandles som det.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.258
    Antall liker
    20.132
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå blander du kortene, lars_erik, vi har vært innom dette tidligere. Dersom Hamas hadde gått etter Israelske militære mål, ville det vært basert på det faktum at Israel hadde yppet til slåsskamp. Dersom en organisasjon i stedet velger å gå til angrep på uskyldige ungdommer på party, er det den angripende organisasjonens ansvar, ene og alene. Uansett om de er drevet av rettferdig harme.
    Det ville vært eksakt det samme, dersom Ukrainas hær hadde gått inn i en russisk by, drept og kidnappet russisk ungdom som var ute og moret seg. Det hører ingen sted hjemme, det er terror, og skal behandles som det.
    Hvorfor skal Hamas, som en del av de okkuperte, stilles høyere krav til enn okkupanten, krigshisseren? Israel bedriver folkerettsbrudd, hver eneste dag, hvert år, hvert tiår. Det betyr ikke at Hamas' forsvares, derimot at bjella henges der den hører hjemme.

    Ukraina støttes av verdenssamfunnet, og har derfor ikke blitt radikalisert. Det er en enorm forskjell.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.773
    Hvorfor skal Hamas, som en del av de okkuperte, stilles høyere krav til enn okkupanten, krigshisseren? Israel bedriver folkerettsbrudd, hver eneste dag, hvert år, hvert tiår. Det betyr ikke at Hamas' forsvares, derimot at bjella henges der den hører hjemme.

    Ukraina støttes av verdenssamfunnet, og har derfor ikke blitt radikalisert. Det er en enorm forskjell.
    De skal ikke stilles høyere krav til, de skal stilles de samme krav til. Åpenbare overgrep mot sivile skal ikke aksepteres, uansett om det kommer fra Russland, Hamas, Israel, Ukraina, eller USA, for den del.
    Du taler for en høyere aksept for overgrep på sivile, så lenge det kommer fra folk som er forbanna, det gjør ikke jeg. At Israel begår brudd på folkeretten i stor stil, skal ikke aksepteres, men det gir heller ingen andre rett til å handle like bedritent. Hamas begikk en åpenbar terrorhandling, det finnes ingen måte å forsvare det på.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.258
    Antall liker
    20.132
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    De skal ikke stilles høyere krav til, de skal stilles de samme krav til. Åpenbare overgrep mot sivile skal ikke aksepteres, uansett om det kommer fra Russland, Hamas, Israel, Ukraina, eller USA, for den del.
    Du taler for en høyere aksept for overgrep på sivile, så lenge det kommer fra folk som er forbanna, det gjør ikke jeg. At Israel begår brudd på folkeretten i stor stil, skal ikke aksepteres, men det gir heller ingen andre rett til å handle like bedritent. Hamas begikk en åpenbar terrorhandling, det finnes ingen måte å forsvare det på.
    Jeg taler absolutt ikke for "en høyere aksept...". Jeg sier at det er fullt ut forståelig at over 50 år med okkupasjon og folkerettsbrudd, hvor verdenssamfunnet knapt bryr seg, medfører radikalisering.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.204
    Antall liker
    6.571
    Absolutt, og igjen så ser vi at penger og makt viktigere enn andre menneskers liv og frihet.
    Saudi-Arabia burde jo være et rødt flagg i seg selv.
    Sant nok, men samtidig hevdes det at det er Iran som er hjernen bak krigen, for å sabotere avtalen mellom Saudi-Arabia og Israel. I så fall virket det etter intensjonen.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.339
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Liten by
    Sant nok, men samtidig hevdes det at det er Iran som er hjernen bak krigen, for å sabotere avtalen mellom Saudi-Arabia og Israel. I så fall virket det etter intensjonen.
    Iran med Russland som proxy....hvem har alt å tjene på dette?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.773
    Jeg taler absolutt ikke for "en høyere aksept...". Jeg sier at det er fullt ut forståelig at over 50 år med okkupasjon og folkerettsbrudd, hvor verdenssamfunnet knapt bryr seg, medfører radikalisering.
    Der er vi enige. Men jeg kommer -aldri- til å anse angrep på sivile som formålstjenlig for noe som helst. En hver som driver med sånt, mister min sympati umiddelbart.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.773
    Iran med Russland som proxy....hvem har alt å tjene på dette?
    Det hører med til historien at de elementene i toppen av Hamas som satte i gang terroraksjonen, faktisk mente det var en fordel for dem å vende seg til Iran/Russland, det er faen meg litt av en ild de leker med.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.481
    Antall liker
    6.189
    Sted
    Holmestrand
    Sant nok, men samtidig hevdes det at det er Iran som er hjernen bak krigen, for å sabotere avtalen mellom Saudi-Arabia og Israel. I så fall virket det etter intensjonen.
    Og muligens Putin bak Iran igjen ....
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.730
    Antall liker
    1.045
    Ukrainas president også mener det, etterretningskilder peker på Putin og Iran, hevdet han, kanskje troverdig. Storpolitikk dette også.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.258
    Antall liker
    20.132
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Der er vi enige. Men jeg kommer -aldri- til å anse angrep på sivile som formålstjenlig for noe som helst. En hver som driver med sånt, mister min sympati umiddelbart.
    Ingen sier at det er "formålstjenlig." Derimot at det er en følge av Israels okkupasjon.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.773
    Ingen sier at det er "formålstjenlig." Derimot at det er en følge av Israels okkupasjon.
    Anser du da at Hamas ikke har noe selvstendig ansvar for det som skjedde, eller hva tenker du?

    Slik er realitetene når sivile rammes:
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.204
    Antall liker
    6.571
    Der er vi enige. Men jeg kommer -aldri- til å anse angrep på sivile som formålstjenlig for noe som helst. En hver som driver med sånt, mister min sympati umiddelbart.
    Samme her. Så lenge palestinerne og israelerne har de lederne de har nå er det ikke lett å tro at det kan bli fred.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.258
    Antall liker
    20.132
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Anser du da at Hamas ikke har noe selvstendig ansvar for det som skjedde, eller hva tenker du?

    Slik er realitetene når sivile rammes:
    Jeg tenker at radikalisering skyldes okkupasjon. Start der, dersom en ønsker å begrense Hamas' makt. Israel har drept langt flere enn de som døde i angrepet fra Hamas. Det var ikke Hamas som startet dette, det var okkupanten- i flere tiår. En kan ikke begrense historien til å være fra dagen Hamas utførte angrepet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.773
    Jeg tenker at radikalisering skyldes okkupasjon. Start der, dersom en ønsker å begrense Hamas' makt. Israel har drept langt flere enn de som døde i angrepet fra Hamas. Det var ikke Hamas som startet dette, det var okkupanten- i flere tiår. En kan ikke begrense historien til å være fra dagen Hamas utførte angrepet.
    Enig igjen. Men er bare ikke villig til å finne en slag "god forklaring" slik at kidnapping og drap av sivile normaliseres, eller rasjonaliseres. Det er og blir terror.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.258
    Antall liker
    20.132
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Enig igjen. Men er bare ikke villig til å finne en slag "god forklaring" slik at kidnapping og drap av sivile normaliseres, eller rasjonaliseres. Det er og blir terror.
    Poenget er at det knapt har noe å si, så lenge årsaken ikke gripes fatt i.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.481
    Antall liker
    6.189
    Sted
    Holmestrand
    Der er vi enige. Men jeg kommer -aldri- til å anse angrep på sivile som formålstjenlig for noe som helst. En hver som driver med sånt, mister min sympati umiddelbart.
    Det er klart at angrep på sivile er uakseptabelt.
    Men å bla opp ordene Hamas og terror og la det styre diskusjonen tjener heller ikke noe formål.
    Det hele dreier seg om hvordan Israel håndterer de okkuperte områdene og befolkningen der.
    Dette omfatter Gaza.
    Gaza er okkupert og i praksis styrt av Israel.

    En liten terrorstatus for tiden før 07.1023:

    IMG_6888.jpeg
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.773
    ^ Og de tallene var FØR Israel gikk berserk på Gaza!! Virker på meg som om de "som heier på Laget sitt" ikke klarer å ta inn dette faktum.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.258
    Antall liker
    20.132
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det igjen bør forklare hvorfor enkelte av oss slett ikke klarer hisse oss opp over Hamas' ugjerninger. Israel er problemet her, de er okkupanten, folkerettsbryteren, de bedriver både apartheid og drap- i stor skala. I tillegg har de massiv støtte fra verdenssamfunnet, både av religiøse og politiske årsaker. Slikt medfører alltid at radikalisering skjer. Bekjempe Hamas gjøres gjennom å avskaffe årsaken til at de oppsto; opphør av okkupasjon.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.773
    Det igjen bør forklare hvorfor enkelte av oss slett ikke klarer hisse oss opp over Hamas' ugjerninger. Israel er problemet her, de er okkupanten, folkerettsbryteren, de bedriver både apartheid og drap- i stor skala. I tillegg har de massiv støtte fra verdenssamfunnet, både av religiøse og politiske årsaker. Slikt medfører alltid at radikalisering skjer. Bekjempe Hamas gjøres gjennom å avskaffe årsaken til at de oppsto; opphør av okkupasjon.
    Enig i årsak og virkning, men kommer aldri til å hisse meg mindre opp over terror mot sivile, uansett hvilken retning det kommer fra. Her synes jeg det mangler en god del logikk, for å si det mildt. Når det gjelder blind terror mot sivilbefolkning, finnes det _ingen_ forklaring som er i nærheten av god nok til å rettferdiggjøre det.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.258
    Antall liker
    20.132
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Enig i årsak og virkning, men kommer aldri til å hisse meg mindre opp over terror mot sivile, uansett hvilken retning det kommer fra. Her synes jeg det mangler en god del logikk, for å si det mildt. Når det gjelder blind terror mot sivilbefolkning, finnes det _ingen_ forklaring som er i nærheten av god nok til å rettferdiggjøre det.
    Poenget er at det slett ikke er Hamas som er problemet her. Det er Israel. Da er alt annet en avsporing.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.773
    Poenget er at det slett ikke er Hamas som er problemet her. Det er Israel. Da er alt annet en avsporing.
    Nei, problemet er noe mer komplekst. du bortforklarer Hamas' åpenbare terror med at Israel har skylda. Det er eksakt samme (ulogiske) øvelse som Israel-vennene bedriver for å forklare angrep på sivile, sykehus og infrastruktur i Palestinske områder, under parolen "de må jo ha lov til å forsvare seg". Det som skjer er eskalering, så lenge politiske motstandere tillater seg selv å forklare eller rasjonalisere terrorhandlinger. Spiller ingen rolle hvem som startet eller hvem som er verst, det er og blir utålelig. Det eneste fornuftige for å ramme Israel, er å avstå fullt og helt fra bortforklaringer og rasjonalisering av terror som fenomen eller våpen, og heller jobbe med FN og andre internasjonale strukturer for å få alle Israels støttespillere til å vende dem ryggen. Inntil det skjer, vil dette bare bli verre, og dem som har mest å tape er de som allerede lider mest.
    Israel er en terrostat, men så lenge motstanderne velger samme type handlinger, vil ikke Israels statsterror fremstå som like uspiselig. Man ser jo også i denne tråden at mange forsøker å rasjonalisere massedrap og andre brutale brudd på folkeretten, fordi Hamas har gjort en terrorhandling. Det er fullstendig kortslutning.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.258
    Antall liker
    20.132
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du går, som så mange andre, rett i fella. Å bruke tid og krefter på å fordømme Hamas, når Israel er årsaken, er langt verre, har bedrevet folkerettsbrudd i over 50 år. Å bruke krefter på å fordømme symptomer, i stedet for årsak, er bortkastet tid. Og tjener kun Israel.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.204
    Antall liker
    6.571
    Våpenhvilen er utsatt til i morgen. Får bare håpe den kommer i morgen nå da.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.258
    Antall liker
    20.132
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Bush senior er den eneste amerikanske president som har hatt baller store nok til å presse Israel. Han stoppet alle pengeoverføringer til landet. Dette medførte at det kun tok dager før Israel satt ved forhandlingsbordet, noe som igjen ga grobunn for Oslo-avtalen.

     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.314
    Antall liker
    2.855
    Skal vi tro Hans D. Høeg er noe av problemt i dag at den israleske lobby'n i USA har betydelig makt. Og rydder bort motstand bland folkevalgte før dem får gjøre ugang for dem.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.481
    Antall liker
    6.189
    Sted
    Holmestrand
    Enig i årsak og virkning, men kommer aldri til å hisse meg mindre opp over terror mot sivile, uansett hvilken retning det kommer fra. Her synes jeg det mangler en god del logikk, for å si det mildt. Når det gjelder blind terror mot sivilbefolkning, finnes det _ingen_ forklaring som er i nærheten av god nok til å rettferdiggjøre det.
    Nei, men nå går du Israel og USAs ærend.
    At vi er i mot Israels okkupasjon/undertrykking/terrorregime trenger ikke hele tiden forsvares med "...men Hamas ..."
    • Jeg er IKKE antisemitt.
    • Jeg er IKKE for terror.
    • Jeg hater heller ingen.
    Og det tror jeg de aller fleste er, så da er det litt unødvendig å drive akademisk diskusjon rundt Hamas/terror mens Israel herjer fritt.
    Det blir et røykteppe for Israels imperalistiske aktiviteter.

    Nå har jeg jeg ikke et statistisk grunnlag her, men de av arabisk herkomst jeg har snakket med om konflikten har hatt et vesentlig mer balansert forhold til det hele enn jøder jeg har snakket med.
    (I den settingen er jeg svært forsiktig med hva jeg selv sier, fordi jeg er interessert i å høre hva de tenker.)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.773
    Nei, men nå går du Israel og USAs ærend.
    At vi er i mot Israels okkupasjon/undertrykking/terrorregime trenger ikke hele tiden forsvares med "...men Hamas ..."
    • Jeg er IKKE antisemitt.
    • Jeg er IKKE for terror.
    • Jeg hater heller ingen.
    Og det tror jeg de aller fleste er, så da er det litt unødvendig å drive akademisk diskusjon rundt Hamas/terror mens Israel herjer fritt.
    Det blir et røykteppe for Israels imperalistiske aktiviteter.

    Nå har jeg jeg ikke et statistisk grunnlag her, men de av arabisk herkomst jeg har snakket med om konflikten har hatt et vesentlig mer balansert forhold til det hele enn jøder jeg har snakket med.
    (I den settingen er jeg svært forsiktig med hva jeg selv sier, fordi jeg er interessert i å høre hva de tenker.)
    Da leser du meg litt dårlig. Ikke noe men, det er et og. Det ene folkerettsbruddet rettferdiggjør ikke det andre, er det så vanskelig, egentlig? Om den ene part terroriserer den andres sivilbefolkning, blir da verden bedre eller mer rettferdig dersom motpart svarer med samme mynt?
    Svar: Nei, det blir bare flere som får sine liv ødelagt av skruppelløshet og hevnlyst. Ikke noen grunn i verden er god nok til å bortforklare / rettferdiggjøre terror mot sivile. Det går ut over tilfeldige, det går også ut over fredsforkjempere og andre som de facto jobber for palestinas sak på Israelsk side. Å forsøksvis (bort)forklare terrorhandlinger bunner i en eller annen middelaldersk idé om øye for øye. Skal man ut av den destruktive sirkelen, må man ta Israel for sin statsterrorisme, og utelukke dem fra det gode selskap, jobbe for at også deres misforståtte venner ser hvor sykt det hele har blitt. En slik tanke motarbeides av terrorhandlinger mot israelske sivile, da får Israelvennene vann på mølla, og kommer trekkende med sine hårreisende ideer om hva "selvforsvar" går ut på, og verden vender ryggen til.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.773
    Du går, som så mange andre, rett i fella. Å bruke tid og krefter på å fordømme Hamas, når Israel er årsaken, er langt verre, har bedrevet folkerettsbrudd i over 50 år. Å bruke krefter på å fordømme symptomer, i stedet for årsak, er bortkastet tid. Og tjener kun Israel.
    Føler du er nokså enøyd her. Jeg fordømmer handlingene som utføres, ikke noe annet. Og det gjelder i aller høyeste grad også Israels handlinger, da disse er betydelig mer omfattende, kalkulerte og langvarige.

    Det tjener ikke Israel å sørge for å stille deres barbari i relieff, ved å gå politiske veier fremfor å bedrive tilvarende barbari selv. Det er selvinnlysende.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.258
    Antall liker
    20.132
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Blinde tilhengere av Israel prøver alltid å vri diskusjonen over til "Hamas, Iran, (til og med) Russland". Da er det viktig å holde tunga beint i munnen og IKKE bite på agnet. Hele årsaken ligger i Israels okkupasjon, ingen andre steder.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.066
    Antall liker
    8.862
    Sted
    Oslo
    Det er klart at angrep på sivile er uakseptabelt.
    Men å bla opp ordene Hamas og terror og la det styre diskusjonen tjener heller ikke noe formål.
    Det hele dreier seg om hvordan Israel håndterer de okkuperte områdene og befolkningen der.
    Dette omfatter Gaza.
    Gaza er okkupert og i praksis styrt av Israel.

    En liten terrorstatus for tiden før 07.1023:

    Vis vedlegget 972137
    Hvordan ville reaksjonen vært, om palestinerne som svar på dette hadde ødelagt Tel Aviv, slik Israel nå har ødelagt Gaza by?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.594
    Antall liker
    9.935
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen her som har sjekket. Hamas.com ?
    De er ikke helt sammenlignbare med » gutta på skauen» …
    IMG_2072.png
    IMG_2073.png
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.316
    Antall liker
    2.711
    Tja, var jo bare noen jøder og thailandske jordbrukere som strøyk med, det må man regne med når det er landdisputter i andre regioner. Det trenger heller ikke få noen konsekvenser for de som utførte det ettersom gisslene ble ført til kjellere i sykehus. Det faktum at Hamas sin militære arm opererer blant sivile og har militære anlegg i samme sykehus bør de selvsagt resultere i frikort. Man ser jo også klare tegn til folkemord ved at IDF eskorterer sivile ut av stridssonene gjennom korridorer opprettet for formålet. I motsetning til IDF som er restriktive med journalister i stridssonene bør Hamas få kudos for å livestreame sine handlinger i Israel på nett med bodycams, intensjonen var selvsagt ikke å skape frykt, men rett å slett bare orientere omverdenen om hva som foregikk. Burde nesten vært nominert til priser for bra utnyttelse av sosial medier.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    726
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Blinde tilhengere av Israel prøver alltid å vri diskusjonen over til "Hamas, Iran, (til og med) Russland". Da er det viktig å holde tunga beint i munnen og IKKE bite på agnet. Hele årsaken ligger i Israels okkupasjon, ingen andre steder.
    Nei, det er ingen okupasjon. Israel trakk seg ut av Gaza i 05. Nei, russland har ingenting med dette, men alt å vinne. Putler Iran og Syria og Hamaz skulle utslette okupasjonsmakten for å starte det russland kaller den nye verdensordenen..men da er vi lnni konspiland eller er vi det?
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Er det noen her som har sjekket. Hamas.com ?
    De er ikke helt sammenlignbare med » gutta på skauen» …
    Vis vedlegget 972300
    Vis vedlegget 972302
    Den sida er det israelarar som står bak. Meir info her


    Israeli propaganda activists put up a site on the Hamas.com domain with harsh and uncensored content from the massacre

    Empty heading
    Published: 21.11.23 | 12:17

    A private philanthropic entity purchased the Hamas.com domain and transferred it to Israeli civil advocacy activists - who yesterday put up a website where harsh and uncensored content from the October 7th massacre was uploaded. The Ministry of Foreign Affairs and all Israeli embassies in the world echo this site in the world and promote exposure to it with the aim of presenting the horrors of October 7th to the world.

    (Itamar Eichner)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn