Isolering mot naboens lyd...

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Bor i blokk,og naboen klemmer igang litt innimellom,dette gir innvirkning på mine lyttestunder...så jeg spør,veggen i mellom er i betong,går det an å isolere denne mot lyd utenifra,feks legge noe på,med gips utenpå isoleringen...det er viktig at dette ikke bygger for mye----hva med noisekiller?male hele veggen med noise kanskje ;)

dette er så jævla irriterende så kanskje jeg bare rett og slett må flytte for å kunne høre mine egene plater skikkelig,eller vurdere skikkelige hodetlf.til de værste dagene??

Møkk lei all hip hopen nå ???
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Lag så mye nettstøy at høyttalerene hans sprenges.....
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
faen....hip&hop sjenerer min utsøkte musikk på vinyl.. ;D

det beste er vel å dra på skikkelig kl 07 når fylla får tatt sikkielig tak,og hodepinen brer seg til de grader.....!

Hadde jeg hatt råd skulle jeg klart bodd i enebolig gitt.

Nå de jaggu satt på knoplern selv med romeo& juliet,men dog låter den bedre på mitt rørutstyr ;)kanskje gå å dra ut hovedsikringen....da blir det vel tyst ;D
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.431
Antall liker
25.952
Torget vurderinger
24
Helt klart best med splittet konstruksjon. Det vil si bygge ny vegg med avstand fra gamle, med isolasjon og flest mulig lag med gips. Dette stjeler litt av rommet, så dersom du søker et rimeligere og mindre krevende tiltak kan du kle veggen med et par-tre lag med gips, det hjelper.

Det er en kjent problemstilling det der.
 

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Innlegg
42
Antall liker
0
Hør på ch og Fosse, etter egen erfaring det eneste som hjelper i nevneverdig grad.

mvh
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Fest en "rumperister" til veggen mot naboen. Spill bare når naboen vrenger opp. Dette ville få hele blokka til å reagere, de ville ikke finne ut hvor vibrasjonene kom fra. Du skylder selvsagt på naboen som flytter ufrivillig ganske fort. Huffamæi, dette var vel ikke pent tenkt ;D
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Kanskje naboen din har de samme tanker om din spilling ? Kanskje han skrur opp for å prøve og overdøve din musikk ?
 

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
Helt klart best med splittet konstruksjon. Det vil si bygge ny vegg med avstand fra gamle, med isolasjon og flest mulig lag med gips. Dette stjeler litt av rommet, så dersom du søker et rimeligere og mindre krevende tiltak kan du kle veggen med et par-tre lag med gips, det hjelper.

Det er en kjent problemstilling det der.
Men det vil kun dempe lyden som forplanter seg gjennom veggen, ikke det som genereres i naboens vegg og forplanter seg videre til ditt gulv og tak. Det beste er om du setter opp en gipsvegg m 10 cm rockwool lydmatter og flytende stendere hos naboen. Da ville du dessuten spare plass. ;D
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Samarbeid med naboen, demp på hver side. Eller gjør som Garbarek, og bygg deg et rom i rommet ... ::)
 

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Innlegg
981
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
ixos_76 skrev:
Bor i blokk,og naboen klemmer igang litt innimellom,dette gir innvirkning på mine lyttestunder...så jeg spør,veggen i mellom er i betong,går det an å isolere denne mot lyd utenifra,feks legge noe på,med gips utenpå isoleringen...det er viktig at dette ikke bygger for mye----hva med noisekiller?male hele veggen med noise kanskje ;)

dette er så jævla irriterende så kanskje jeg bare rett og slett må flytte for å kunne høre mine egene plater skikkelig,eller vurdere skikkelige hodetlf.til de værste dagene??

Møkk lei all hip hopen nå ???
Regner i grunnen med at du har prøvd dette, men; mitt tips er å snakke med naboen din om dette.

Det gjorde eg då eg budde i borettslag med ein som stadig hadde behov for å demonstrere kor flink han var til å spele høgt. Eg begynte med ei hyggeleg og roleg tone. Dette hjalp.

Eit par dagar seinare var det derimot på ´an igjen. Snakka så på nytt med han, også no kun til kortvarig nytte; det varte ikkje lenge før han glømte kva eg snakka med han om. Etter for mange forsøk med koseprat byta eg ut småprat med tyngre ammunisjon; gjekk inn i leiligheta hans, tok med meg sikringane og gjekk. Høyrde aldri noko etter dette.

Anbefalast.
 
Topp Bunn