Islamisering

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Statistikken vet å fortelle at arbeidsledige er ca 4 ganger mer involvert i kriminalitet enn arbeidende. Noen som har sjekket om disse gutta var i arbeid? Noen som har sjekket arbeidsledighetsstatistikkene for den innvandrende del av befolkningen kontra den ikke-innvandrede? Se det! Det viser seg at den er ca 4 ganger så høy! Og visst kan statisitkken også vise at ca 1 av 1000 ikke-innvandrede er innblandet i kriminell virksomhet, mens blant de innvandrede er det ca 4 av 1000.
Du vide verden! De arbeidsledige formelig velter seg i blod og gørr!

Honkey

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.041
Torget vurderinger
1
No Honkey må du hugsa at grunnen til at det er fleire arbeidslause millom innvandrarane er at dei er arbeidssky valdtektsforbrytarar og konemishandlarar heile bunten.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.535
Torget vurderinger
1
På en annen side merket jeg meg at bilen de kjørte var hvit. Så jeg tror ikke dette kan være så alvorlig.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.608
Torget vurderinger
1
Her er noen til, disse er jo politiker, det er jo en egen rase som kun vil berike seg selv, så intet nytt med dette 8)
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3095843.ece

Og disse taxisjåførene er vel egentlig på trygd…… det er vist heller ikke noe nytt
http://www.dagbladet.no/2009/05/30/nyheter/innenriks/voldtekt/taxi/6477893/

Jepp så helt klar kan man hente støtte i statistikken om arbeidsløshet

Det er ikke noen som er så blind som de som ikke vil se. Leter du hard nok etter unnskyldninger, så finner du noen til ethvert lovbrudd

Mvh Roald

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.535
Torget vurderinger
1
Roald skrev:
Her er noen til, disse er jo politiker, det er jo en egen rase som kun vil berike seg selv, så intet nytt med dette 8)

Jo, men alvorlig talt - syns du ikke det er litt for drøyt å stigmatisere alle høyrepolitikere bare med bakgrunn i dette enkelttilfellet? Mitt syn er at enhver politikier må vurderes som individ, uavhengig av politisk parti.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.608
Torget vurderinger
1
Ja for det var akkurat det som var poenget………… førerhund neste ;)

Mvh Roald

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.535
Torget vurderinger
1
Roald skrev:
Ja for det var akkurat det som var poenget………… førerhund neste ;)

Mvh Roald
Jo men da kan vi jo være glad for at du tok poenget... ;)

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.608
Torget vurderinger
1
Ja og hadde pådriverne tatt noen av poengene til skeptikerne så hadde det vært enda større grunn til å være glad.

Men man får ta ting som de kommer, tiden vil gi svarene enten man liker dem eller ikke…….

Mvh Roald

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Nå vet jeg snart ikke hvem som kan kalles "pådrivere" og hvem som er "skeptikere" og hva de er henholdsvis pådrivere og skeprikere for, men et par ting kan vi si:
- alle er produkter av sin egen historie og sin egen situasjon
- det er forskjell på "forklaring" og "unnskyldning"
- kriminalitet er sannsynligvis ikke et genetisk betinget fenomen
- en hver enkeltperson må selv stå ansvarlig for sine egne handliger, men det finnes stort sett formildende omstendigheter for kriminelle handlinger i de fleste menneskers liv
- en hver enkeltperson skal ALDRI stå ansvarlig for hva eventuelle naboer, fedre, landsmenn, kolleger, dobbeltgjengere, eller medlemmer av andre "grupper" han derre "NOEN" velger å sette vedkommende i, bedriver
- eventuelle formildende omstendigheter er ikke unnskyldinger, men kan tjene til delvis forklaring av hvorfor ting ble som de ble.
- en hver med en viss psykologisk innsikt vet at livet er hardt noen ganger, og at det kan ha så ymse utslag

Honkey

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.608
Torget vurderinger
1
Etter 20t på jobb blir det et kort svar…….

Pådriveren er de som har opphøyet det multikulturelle til sin nye ”religion” og ikke er i stand til å reflektere over alle utfordringene som kommer som følge av dette.

Var det ikke i forrige uke det var demonstrasjon mot forskjellsbehandling/diskriminering og ja til toleranse, der foreningen for de homofile gikk i samme tog med de som ikke kunne ta avstand for dødsstraff for homofili. Litt av en nøtt å få det til å gå opp ::) ::) ::)

Og som alltid skal det kokes ned til enkelt personer/hendelser, men i mange tilfeller har grupper et felles ansvar for hvordan de fremstår det kan man mislike hvor mye man vil men slik er det.

Mvh Roald

6t til jeg må være klar igjen puh….. :-\ :-\

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Roald skrev:
Og som alltid skal det kokes ned til enkelt personer/hendelser, men i mange tilfeller har grupper et felles ansvar for hvordan de fremstår det kan man mislike hvor mye man vil men slik er det.

Mvh Roald
20 timer er for lange arbeidsdager, dette bør du ta opp med arbeidsgiver, enten han er deg selv eller en annen.

Når du sier at man kan mislike det, men slik er det, vil jeg replisere at, nei, slik ER det ikke. Mulig det er slik for deg, men det gjør ikke din forenklede påstand allmengyldig. For hvordan kan en gruppe ta ansvaret for noe som helst, så lenge den enkelte person innad i denne gruppen selv ikke har sagt seg villige til å representere nettopp denne gruppen og dennes enkeltpersoners handlinger?? Tar du for eksempel ansvaret dersom din yrkesgruppes medlemmer voldtar noen? Rykker du ut og tar avstand?

Uansett hvordan du snur og vender på det, kan man ikke tillegge noen annen ansvaret for sine egne handlinger.

Honkey

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.608
Torget vurderinger
1
Om det er min påstand er enkel og ikke allmenngyldig vil varier på gruppene og personene som blir plassert i dem.

Her på sentralen blir jo bønder, bygdefolk, rånere, frpere, omtalt og ansvarliggjort som om de var en person.

Men hvor gyldig min påstand er, blir bestemt av hvor sterk tilhørighet personene flagger til gruppen. Og når jeg sier felles ansvar for hvordan de fremstår, så er ikke det strafferettslig(tror man kan bli dømt selv om man bare er passiv tilstede, men juss får noen andre svare på) så er ansvaret på hvordan andre oppfatter gruppen.

Jeg omgås mye folk, jobb og privat, der overhører jeg ansvarliggjøring av grupper stadig vekk, noen ganger er det usagn som får meg til å himle med øynene og andre ganger så har jeg forståelse.

Så min påstand om at folk som flagger tilhørighet til grupper må regne med å stå ansvarlig for hvordan gruppen blir oppfattet, er ikke bare enkel og helt ugyldig for allmennheten.

Mvh Roald

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Roald skrev:
Om det er min påstand er enkel og ikke allmenngyldig vil varier på gruppene og personene som blir plassert i dem.

Her på sentralen blir jo bønder, bygdefolk, rånere, frpere, omtalt og ansvarliggjort som om de var en person.

Men hvor gyldig min påstand er, blir bestemt av hvor sterk tilhørighet personene flagger til gruppen. Og når jeg sier felles ansvar for hvordan de fremstår, så er ikke det strafferettslig(tror man kan bli dømt selv om man bare er passiv tilstede, men juss får noen andre svare på) så er ansvaret på hvordan andre oppfatter gruppen.

Jeg omgås mye folk, jobb og privat, der overhører jeg ansvarliggjøring av grupper stadig vekk, noen ganger er det usagn som får meg til å himle med øynene og andre ganger så har jeg forståelse.

Så min påstand om at folk som flagger tilhørighet til grupper må regne med å stå ansvarlig for hvordan gruppen blir oppfattet, er ikke bare enkel og helt ugyldig for allmennheten.

Mvh Roald
Så du mener for eksempel at formannen i NMCU ( http://nmcu.org/ ), Hans Vestre, skal stå ansvrlig for dette: http://nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.2407511 fordi motorsykkelister er oftere innblandet i ulykker enn bilister? Ser du ikke selv hvor absurd dette blir?

Honkey

G

Gjestemedlem

Gjest
Roald skrev:

Mvh Roald
Hvis man er profilert medlem av en gruppe, eksempelvis et politisk parti er man på en måte delansvarlig for hvordan ens egen oppførsel reflekterer partiet som sådan. Likeledes representerer man på mange måter gruppen eller partiets offisielle standpunkter som enkeltmedlem.

Men det som ikke er riktig er å overføre det noen personer i slike grupper eller partier står for, hvis ikke dette er i samsvar med gruppen/partiets offisielle syn eller aksepterte dissens, over på andre enkeltmedlemmer som ikke på noen måte kan eller vil stå inne for det disse enkeltpersonene i samme gruppe har foretatt seg. Det har de overhodet intet ansvar for, eller er noe som de engang før forventes å ha en sysnpunkt på engang.

Så selv om en Frper blir tatt i skattesnyteri, så er ikke dette pariets linje, så andre medlemmer kan ikke hverken klandres eller forventes at skal måtte ta avstand fra denne personen og dens handlinger bare fordi de begge er selvflagget som frpmedlemmer.

Det samme gjelder om en iraker går amok i nabolaget og skader folk. Selv om han er både asylsøker, flyktning, mann, araber, muslim, krigsoffer eller hva det nå skulle være, så har ikke andre med tilsvarende flagget eller ufrivillig tilhørighet noe som helst med dette å gjøre, hverken legalt, moralsk, privat eller på andre måter.

Så selv om det er en viss sammenheng mellom en enkeltpersons, dens tilhørighet og gruppens omdømme, så kan man likevel ikke lage en sammenheng mellom enkeltindivider i gruppene hvis disse ikke har noe som helst annet med hverandre å gjøre enn at de grupperes sammen av egen eller andres kategoriseringsiver.

Topp Bunn