Off-topic, men nokså aktuelt: sørlandskuffa vår iser, så det er mer jobb å få snøen av skuffe enn det er å måke.
Noen som har et triks for å få snøen til å slippe?
Noen som har et triks for å få snøen til å slippe?
Skjønner hva du mener, men jeg tror ikke det i tilfellet mitt som beskrevet over. Klarer heller ikke se for meg at denne vakumeffekten skulle gjøre seg gjeldende på en slik måte at snøen kladder i tjukke lag.Tja... Tanken min er å gi en struktur på samme måten som man gjør med ski. Våt snø setter seg som en sugekopp, den fryser ikke fast. Typisk har termoplastvariantene litt struktur, og jeg tipper det er nettopp derfor den slipper våt snø bedre.
Du er ikke kvitt problemet om du kjøper freser. Når lakken er slitt matt eller borte kliner/iser det seg like herlig.Det blir nok en ny måkemaskin, men inntil den er på plass satser jeg på matolje.
![]()
Om en kjøper en Honda eller Ariens, er lakken like fin, lenge etter at en Kina-fres er blitt til en rusthaug...Du er ikke kvitt problemet om du kjøper freser. Når lakken er slitt matt eller borte kliner/iser det seg like herlig.Det blir nok en ny måkemaskin, men inntil den er på plass satser jeg på matolje.
![]()