Mat, drikke og røyk Isbiter

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
878
Sted
Tromsø
God kveld!

Jeg har et irriterende problem. På kjøkkenet mitt er det et kjølehjørne uten fryseboks som jeg ikke har hverken penger eller lyst til å bytte ut. Jeg har heller ikke fryseboks i normal avstand fra kjøkken/stue, så da sier det seg selv at isbiter til drinken er vanskelig tilgjengelig. Har kjøpt en slik isbitmaskin på elkjøp:

Isbitmaskin.jpg

Problemet med den er at det er slett ingen frysedel i den som holder bitene frosne og de første isbitene som kommer ut er knapt is i det hele tatt. Putter jeg dem i drinken er de borte med det samme! Er det noen som har et godt tips?

G

Gjestemedlem

Gjest
Benytt deg av returretten på 30 dager siden dette er bøff.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Takk for tråden, da vet jeg det.
Har omtrent det samme problemet ingen fryser på kjøkkenet.
Lager heller ikke drinker men har begynt å ha 2 kanner med vann i kjøleskapet til bl.a. saft (ned mot 1-2 grader) og annet drikke der har jo da samme brukbare lave temperatur så slik får det bare fortsette:)

Mvh.KW

K

Kafka

Gjest
Lever den tilbake, den gjør jo ikke "jobben" du var forespeilet at den skulle gjøre. Få en annen som er bedre med pengene du får igjen, eventuelt finn en annen på Elkjøp hvis du ikke får pengene igjen?

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Lever den tilbake, den gjør jo ikke "jobben" du var forespeilet at den skulle gjøre. Få en annen som er bedre med pengene du får igjen, eventuelt finn en annen på Elkjøp hvis du ikke får pengene igjen?
Det jeg egentlig spør om er om det finnes en bedre modell hvor isbitene havner i en liten fryser. Har lett rundt på nettet, men det virker som om alle de små maskinene er laget etter samme prinsipp hvor bitene havner i en boks der de ligger og tiner. Med andre ord er alle isbitmaskinene jeg har sett laget med tanke på at man har en fryser å transportere bitene til når de er produserte.

Er det noen som har vært borti en slik maskin jeg beskriver?

V

vinyl-jønki

Gjest
Hadde det ennå blitt vinter og kuldegrader kunne du putta isbitene i en pose
og hengt de utfor veggen.:cool:

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Takk for et flott bilde, men den så vel ikke spesielt liten ut den der. :rolleyes:
Riv ut kjølehjornet, det er ikke for annet enn å bederve mat og lagre kassevis med øl, og husk øl er også ferskvare:)
Ingen fare, øl får ikke tid til å surne under dette taket. Ikke maten heller, for den del. Uaktuelt å rive ut kjølehjørnet; det står nemlig i hjørnet, ergo inkluderer det en omkalfatring av hele kjøkkenet å få inn noe annet som ikke er laget for å stå i hjørnet.

Det finnes vel slike kjøle og fryse skuffer, tror nesten Ikea også ha slike.
Det hørtes interessant ut, skal sjekkes. Takk!

Topp Bunn