Irriterende brukere

K

knutinh

Gjest
Jeg vil gjerne ha en oppklaring av hvordan moderator og andre brukere ser på problemer med enkelt-deltakere som gjentatte ganger skriver ufine, hatske og tildels truende innlegg og PM.

Er moderators linje å bare slette de verste postene, eller vil virkemidlene midlertidig og evig utestengning bli brukt i praksis?

Jeg innser at dette ikke er noen popularitets-konkuranse, og at mange av oss oppfattes som både provoserende og det som verre er. Jeg tror dog at bare sletting av poster ikke er tilstrekkelig når forholdene ikke bedrer seg etter gjentatte tilfeller?

Jeg mener at når man først har fått slettet et innlegg pga brudd på forumreglene så er det tegn på dårlig forståelse at man sender en hatsk PM til den som ba om å få meldingen slettet i utgangspunktet. Slike ambisjoner om å "straffe" de man oppfatter som imbesiler ved å skjelle dem ut, ærekrenke dem eller hinte om at de ville ha fått juling om de var innenfor armlengde har lett for å eskalere og gjøre dette til et generelt utrivelig sted.

-k

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Det er ikke så lett for oss å se hva som skjer på PM. Jeg anbefaler at alle slike saker blir kopiert og sendt til oss på PM.

Mvh
Høvdingen

K

knutinh

Gjest
I så fall vil jeg henstille til alle som får utrivelige PM om å gjøre høvdingen oppmerksom på dette slik at han kan ta den nødvendige vurderingen.

I tillegg prøver jeg å trykke på "si ifra til admin"-knappen hver gang noen tråkker over grensene i diskusjoner. Jeg ber om at det samme gjøres mot meg om jeg bryter reglene.

-k

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Hvor går linjen mellom gode argumenter som gjør at motstanderen knytter never og det å være ufin?

P

Parelius

Gjest
Hvor går linjen mellom gode argumenter som gjør at motstanderen knytter never og det å være ufin?
Hvis du ikke har en følelse for slike grenser, så har du et problem.

Tillegg: Trenger du en fasit, så er den Høvdingens til enhver tid gjeldende avgjørelse.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Et veldig relevant spørsmål. Dette vil være individuelt spørsmål, alle har sine egne grenser. Det kan da til tider være vanskelig å vite om man tråkker over dem.
Og hvem har rett? Er det alltid den som føler seg tråkket på? Eller kan denne personen være altfor fintfølende?

Noe kan bli sagt med glimt i øyet uten at mottaker oppfatter det, er det da et overtramp?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Hvis du ikke har en følelse for slike grenser, så har du et problem.
Eller er det oss andre som har et problem da? ;)
Jeg vet ikke nøyaktig hvor disse grensene går, er nok ulikt fra person til person.

Tillegg: Trenger du en fasit, så er den Høvdingens til enhver tid gjeldende avgjørelse.
Må nok bli slik, bare ikke Høvdingen fører rent diktatur. Men tror han fikser det fint, og jeg føler ting fungerer brukbart slik det er nå. Vi vil, mest sannsynlig, aldri få en situasjon der alle er fornøyd, det å finne den gylne middelvei er nok hemmeligheten til størst mulig suksess. Mellomtingen mellom diktatur og anarki.

P

Parelius

Gjest
Eller er det oss andre som har et problem da? ;)
Jeg vet ikke nøyaktig hvor disse grensene går, er nok ulikt fra person til person.
Den dagen slike grenser var ren subjektivitet og vilkårlighet, så sluttet det sosiale samvær å fungere. Det fungerer stort sett, i det minste i de kretser jeg beveger meg. Ingen grunn til å frykte det store relativismespøkelset. Og når vi trår over, så ber vi om unnskyldning. ;)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
kim jung il bestemmer også ene og alene i Nord Korea.
Uten sammenligning forøvrig.

K

knutinh

Gjest
Sammenligninger av menings mostandere med lite flatterende dyr, sykdommer, kroppsdeler, hygiene-artikler, landbruksredskap eller kombinasjoner er på lista over ting jeg fikk korreks for mens jeg var liten nok til å være korrigerbar.

Alle referanser til mødre og barn er tabu med mindre det er utelukkende rosende vendinger.

Beskrivelse av deltakere som "uerfaren", "jeg hører mye bedre enn deg" etc som man umulig kan vite om anonyme forumdeltaker er barnslig og ugnet til annet enn å irritere.

Beskrivelse av voldelige handlinger man gjerne skulle ha utført på navngitte forumdeltakere er rett og slett utrivelig.

I det store og det hele så er det vel slik at når man er i en opphetet diskusjon med noen så er det viktigst å tenke seg om før man lar engasjement og/eller sinne tyte over i teksten. Så lenge man da greier å diskutere sak og ikke person så har man både bedret sjansen til å "vinne" debatten og sikret en voksen tone.

Helt på sidelinja av hva som er lov og ikke så mener jeg at det ikke tjener noen hensikt å mistenkeliggjøre folks deltakelse i diskusjonen. "Du er kverulant, du" slår utrolig ofte tilbake på en selv, så også "har du ikke noe annet å gjøre enn å diskutere her?"

-k

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Nå har ikke jeg mottatt så fryktelig mange utrivelige PMer, men jeg kan ikke annet enn å stille meg helhjertet bak Knut her. Hva er det som får folk til å tenne til de grader på alle pluggene over en diskusjon på internett, at voksne mennesker tyr til å komme med så utrolig barnslige skriblerier på PMer? Og attpåtil tillate seg den grenseløse feighet å legge mottakeren i ignorelisten sin umiddelbart, slik at et tilsvar på PM er umulig? Hadde det vært snakk om debattanter tidlig i tenårene, kunne jeg godtatt det, men når det er snakk om voksne mennesker som attpåtil har læreryrket som sitt daglige virke, da blir jeg bare rett og slett målløs.

K

knutinh

Gjest
Enkelte auksjons-sider har poeng-system. Er det noe som ville fungere for et forum som dette?

Jeg tenker da på en rød/grønn "lysdiode" ved siden av brukernavnet i margen hvor man oppsummerer antall positive og negative poeng.

Brøkdelen slettede poster kan være en indikator, stemmer fra vanlige brukere en annen. Jeg innser at det siste sannsynligvis vil gi meg mange minuspoeng, men det gir i det minste enhver ny leser muligheten til å vurdere hvor omstridt personen er på forumet, som sammen med antall poster (og ikke minst den aktuelle postens innhold) kan inngå i en helhetsvurdering.

-k

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Sammenligninger av menings mostandere med lite flatterende dyr, sykdommer, kroppsdeler, hygiene-artikler, landbruksredskap eller kombinasjoner er på lista over ting jeg fikk korreks for mens jeg var liten nok til å være korrigerbar.

Alle referanser til mødre og barn er tabu med mindre det er utelukkende rosende vendinger.

Beskrivelse av deltakere som "uerfaren", "jeg hører mye bedre enn deg" etc som man umulig kan vite om anonyme forumdeltaker er barnslig og ugnet til annet enn å irritere.

Beskrivelse av voldelige handlinger man gjerne skulle ha utført på navngitte forumdeltakere er rett og slett utrivelig.

I det store og det hele så er det vel slik at når man er i en opphetet diskusjon med noen så er det viktigst å tenke seg om før man lar engasjement og/eller sinne tyte over i teksten. Så lenge man da greier å diskutere sak og ikke person så har man både bedret sjansen til å "vinne" debatten og sikret en voksen tone.

Helt på sidelinja av hva som er lov og ikke så mener jeg at det ikke tjener noen hensikt å mistenkeliggjøre folks deltakelse i diskusjonen. "Du er kverulant, du" slår utrolig ofte tilbake på en selv, så også "har du ikke noe annet å gjøre enn å diskutere her?"

-k
Beskrivelse av voldelige handlinger man gjerne skulle ha utført på navngitte forumdeltakere er rett og slett utrivelig
Dette kan oppfattes som trusler og er i prinsippet grunnlag for politianmeldelse.

Flere av de eksemplene på uttalelser som du har mottatt, knutinh, ville medført permanent utestengelse på andre fora. Så enkelt er det. Folk som ikke har folkeskikk har ingenting på et forum å gjøre.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Enkelte auksjons-sider har poeng-system. Er det noe som ville fungere for et forum som dette?

Jeg tenker da på en rød/grønn "lysdiode" ved siden av brukernavnet i margen hvor man oppsummerer antall positive og negative poeng.

Brøkdelen slettede poster kan være en indikator, stemmer fra vanlige brukere en annen. Jeg innser at det siste sannsynligvis vil gi meg mange minuspoeng, men det gir i det minste enhver ny leser muligheten til å vurdere hvor omstridt personen er på forumet, som sammen med antall poster (og ikke minst den aktuelle postens innhold) kan inngå i en helhetsvurdering.

-k
Jeg tror det vil være en katastorfe å innføre noe slikt. Da blir det fort trynefaktor som teller. Kan lett bli att de som er enige med deg gir deg positiv karakter uten tanke på hvordan synspunktene er formulert, og motsatt selvfølgelig.

Og som du sier kan du selv, som en flge av dette, få en negativ verdi. Til tross for at dine innlegg jamt over er skikkelig skrevet og saklige. Jeg er ikke alltid enig i alt du skriver og måten du ser ting på, samtidig føler jeg at det du skriver er gjennomtenkt og godt formulert.

Å innføre karaktersystemer kan fort gjøre vondt verre.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Hva med å legge plagsomme pm ut på verdensveven?
Plenty av steder man kan gjøre dette, spesielt om det IKKE brukes identifisertbart navn, men kun nicks......
Fight fire with fire!

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.738
Også er det de som tar forum"livet" sitt litt for seriøst.

Jeg kan forstå ubehag ved fysiske trussler. Dette burde evt. føre til utestengelse fra foraet. Ellers ser jeg ikke noen problemer og mener ved noen anledninger at sensuren her inne er for streng. Om noen vil kalle meg drittsekk eller lignende tar jeg meg ikke nær av personens dårlige måte å vise frustrasjon på. Dette er ingen barnehage.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Sv: Irriterende brukere

Det er vanskelig å skulle enes om "objektive kriterier" i forhold til om en føler seg krenket eller ikke. Noen tåler mer enn andre. Til syvende og sist er det det kanskje forholdet om en selv føler seg krenket som må være avgjørende i forhold til "skyldsspørsmålet"?

Og så bør vel terskelen være høyere på "off topic" hjørne enn i andre tråder.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Sv: Irriterende brukere

emokid: ikke? :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Avstemminger utifra om en liker noen eller ikke med positive og negative merknader er jeg ikke noe for. Vi må få lov til å være saklige uenige her inne. Om noen tyr til person angrep viser det bare deres smålighet... At noen tar dette med hifi svært alvorlig er jo ikke så rart, siden hifi tenderer til relgion for noen...Og relgions kriger har vi jo hatt et par av ;D

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Hvis man gjentatte ganger får begeret til å renne over hos folk, burde det kanskjeringe i en bjelle etter hvert? Trusler hører selvfølgelig ikke hjemme på hverken forum eller PM.

K

knutinh

Gjest
audiomur skrev:
Hvis man gjentatte ganger får begeret til å renne over hos folk, burde det kanskjeringe i en bjelle etter hvert? Trusler hører selvfølgelig ikke hjemme på hverken forum eller PM.
Betyr det at hvis jeg banner og sverter hver gang DU poster et innlegg så er det DU som må endre din oppførsel?

Er ikke det i såfall en veldig effektiv måte å undertrykke meninger og personer man anser som uønsket?

Er det ikke et bedre utgangspunkt å prøve selv, og kreve av andre, at de etterlever forumreglementet uansett hvor irriterende, feilaktige og uønskede deres meninger måtte være (noe såvidt jeg vet er fullt tillatt her på forumet).

-k

K

knutinh

Gjest
En tradisjonell opphetet diskusjon har medført en affektert PM hvor jeg blir erklært
  • Førrpulte tøvkuk!
  • Jævla nissekuk

Og blir oppfordret på fargerikt engasjert (men neppe bibel-tro) nordnorsk om å ikke oppsøke dette forum mer.

Spørsmålet er fremdeles:
Hvilken stilling i debatten ønsker man å oppnå med slike virkemidler?

Er det innenfor forumets nettikette å reagere på åpne innlegg med private meldinger av slik karakter?

Er det greit at jeg også lar irritasjonen ta over og lar fråde og bannskap renne ned over enhver jeg er uenig med?

-k

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Det er mange måter å krangle/argumentere på.

Noen skriver som ei kjerring (eller homo) hvor spydigheter og fornærmelser er underliggenede i teksten (og forfatterer unnvikende kan reise hendene i været å si "hva galt har jeg sagt?"

Andre - (som har ryggrad til å si ting rett ut) velger å bruke et litt tydligere og med et mer fargerikt språk. Noe som dog kan oppfattes mer voldsomt når det ses på trykk/skjerm.

Personlig har jeg mye mer respekt for de som velger andre alt. Men jeg er helt enig i at vi kan forsøke å holde en hyggelig tone her på hfs. Det er mange måter å si at man er uenig på.

Uansett er det viktig a å respektere at andre mener noe annet enn en selv. Det er faktisk en menneskerett.

Det var dog en kar her som gikk så langt at han i en setning nevnte balltre ifb. en spøk som jeg fant så morsom at jeg la den ut. Jeg la til vedkommendes fordel at han ikke kjenner meg, så jeg gadd ikke å kommentere en gang.

For et par år siden var det en annen som ble så opprørt over noe jeg mente at han uoppfordret sendte meg at par ufine PM. Det stoppet dog etter at jeg i klartekst forklarte at dersom jeg mottok fler PM fra vedkommende, ville han umiddelbart oppleve å få tastaturet trykket så langt opp mellom skinkene at han kom til å spytte bokstavtaster i en uke etterpå.

Da fikk jeg ikke flere PM ;D

K

knutinh

Gjest
Erland skrev:
Noen skriver som ei kjerring (eller homo) hvor spydigheter og fornærmelser er underliggenede i teksten (og forfatterer unnvikende kan reise hendene i været å si "hva galt har jeg sagt?"
Jeg finner sammenligningen med damer og homoer noe middelaldersk. Jeg kjenner opptil flere jenter og homoer som har evnen til å si ting svært så direkte og provoserende.
Andre - (som har ryggrad til å si ting rett ut) velger å bruke et litt tydligere og med et mer fargerikt språk. Noe som dog kan oppfattes mer voldsomt når det ses på trykk/skjerm.

Personlig har jeg mye mer respekt for de som velger andre alt. Men jeg er helt enig i at vi kan forsøke å holde en hyggelig tone her på hfs. Det er mange måter å si at man er uenig på.
Jeg har full forståelse for at folk mener at jeg og mine meninger er feilaktige og helst skulle tråkkes ned under en stein. Jeg har ingen forståelse for brudd på forumreglementet.

Folk må gjerne ironisere over at jeg sier og mener så mye om hifi når det finnes andre som har langt dyrere utstyr enn meg. Jeg synes det kan være relevant for leseren og er naturlig i en voksen debatt. Å kalle hverandre trekuker eller kreve at noen forlater forumet har ikke noe med en voksen debatt å gjøre, hverken her eller nord-norge hvor jeg kommer ifra.
Uansett er det viktig a å respektere at andre mener noe annet enn en selv. Det er faktisk en menneskerett.
Nettopp. Dessuten er det en helt nødvendig ingredient i et diskusjonsforum. I den helt naturlige greia med at vi alle helst vil ha rett og helst vil at alle andre skal se hvor rett vi har så er det mange som glemmer at andre (tilogmed de vi måtte se som drittsekker) har akkurat samme rett til å delta i diskusjonen, uansett om vi er enige eller uenige.

Den dagen jeg ser at en person her inne kritiserer en annen debattant for å gå over streken i form, når de er helt enige på innhold så skal jeg sette et kryss i taket. Vi har alle en eventyrlig evne til å se bort fra ufyselige sider ved innlegg så lenge de kommer fra "vår" side. Det synes jeg egentlig er ganske usympatisk.

-k

N

nb

Gjest
Støtter Knut her. Vil også påpeke at til tross for at jeg gjerne inntar noenlunde lignende posisjoner, så har jeg selv aldri fått en eneste ufin PM, så det er jo heller ingen automatikk i at innboksen blir fyllt om man er uenige med en del om en del.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
knutinh skrev:
Jeg finner sammenligningen med damer og homoer noe middelaldersk. Jeg kjenner opptil flere jenter og homoer som har evnen til å si ting svært så direkte og provoserende.
-k
;D ;D ;D
Ja nettopp.....

Jeg generaliserte for mye her, men det morsomme er at vi er ganske enige her knutinh.

Prøv å spør neste gang du får en "direkte og provoserende kommentar fra de kvinnelige eller homofile bekjentskapene dine;

"Sa du det for å være ekkel, eller for å understreke et poeng?"
ååååååå (forsterket av et overasket uttrykk) - du må da forstå at det var for å understreke viktigheten i det jeg sier-

(til tross for at kommentaren i aller høyeste grad kunne vært utelatt).

K

knutinh

Gjest
Erland skrev:
Jeg generaliserte for mye her, men det morsomme er at vi er ganske enige her knutinh.
Er det ikke alltid slik i nettdiskusjoner?=)
Prøv å spør neste gang du får en "direkte og provoserende kommentar fra de kvinnelige eller homofile bekjentskapene dine;

"Sa du det for å være ekkel, eller for å understreke et poeng?"
ååååååå (forsterket av et overasket uttrykk) - du må da forstå at det var for å understreke viktigheten i det jeg sier-
Måten jeg omtaler gode venner i sosiale lag er vesensforskjellig fra hvordan jeg omtaler mennesker jeg ikke kjenner i diskusjoner hvor vi er virkelig uenige.

Hvis jeg havner i en opphetet diskusjon med UP etter at de mener at jeg har kjørt for fort så drar jeg ikke fram de kraftigste uttrykkene som dialekten min inneholder.

-k

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Helt uten sammenheng til mine tidligere innlegg;

Jeg finner ingen unnskylding for å bruke fornærmelser eller ufine kallenavn her på hfs eller andre fora førøvrig. Målet må være at vi gjør vårt beste for å opprettholde en hyggelig og høflig tone.
Vi sikter tross alt mot det samme målet. Det er kun veivalget vi er uenige i!

Det er ingen grunn til å akseptere eller unnskylde folk som tar i bruk stygge kallenavn eller ufinheter for å understreke sine argumenter her på hfs.

Framgangsmåten er klar;

Rapporter til moderator eller høvdingen. Vedkommende vil få advarsel og evt. bli fjernet.

Jeg tror mye av det som skjer med vårt språk og skrivemåte kan relateres tilbake til yrkeslivet. Vi har i Norge en veldig god arbeidsmiljølov som ivaretar arbeidernes rettigheter. I mange tilfeller mener jeg det har gått for langt.

Etter min mening brukes alt for mye "korridor-taktikk"! Det snikes, smiskes og baksnakkes på alle nivå. Blir nivået høyt nok, brukes presse og media virkemiddel. Jeg har opplevd virksommheter der hele hirarkiet bygges rundt "hvem har noe på hvem" - og den alle misliker er den profesjonelle medarbeideren som ikke "har noen svin på skogen" som kan utnyttes som pressmiddel.

Hva er galt med uttrykk som;

Dette er ikke godt nok - gjør det om igjen

Er dette det beste du får til - trenger du noen som kan hjelpe deg til å levere bedre?

Tar man i bruk slike virkemidler, ser man bare undersiden på skoene til vedkommende på vei mot tillitsmann og fagforening.

K

knutinh

Gjest
Erland skrev:
Dette er ikke godt nok - gjør det om igjen

Er dette det beste du får til - trenger du noen som kan hjelpe deg til å levere bedre?

Tar man i bruk slike virkemidler, ser man bare undersiden på skoene til vedkommende på vei mot tillitsmann og fagforening.
Jeg får inntrykk av at dette er erfaringer du har gjort deg i arbeidslivet, og ikke en kommentar til hva som skjer på dette forumet?

Jeg mener at man skal være tydelig i sin vurdering av arbeidet en kollega, sjef eller en man er sjef for har gjort. Hvis arbeidet er dårlig så er det en ærlig sak og bør sies ifra på en ordentlig måte på tomannshånd. Man bør være like klar på at det at arbeidet er mer eller mindre bra ikke er en direkte kritikk av personen bak. De beste av oss gjør til tider venstrehåndsarbeid.

Hvis en kollega oppfatter at jobben jeg har gjort ikke er bra nok og helst kan vise til problemer som har oppstått pga meg så er det veldig vanskelig å være sur pga det (jeg kan være uenig dog). Hvis en kollega eller kamerat eller forumdebattant sier at jeg er en hestpeis fordi jeg ikke lar ham få avgjøre diskusjonen uimotsagt så blir jeg noget irritert.

-k

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.589
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
er det ikke så enkelt at idet man trer inn i dette forum,har man implisitt akseptert at høvdingen inngriper etter eget hode ved urimelige eller uakseptable innlegg/utfall etc.
liker man ikke det,er det fritt frem å finne på noe annet.
at høvding utøver denne makt med fornuft,må vi bare stole på,og hittil er det vel ikkenoe som tilsier noe annet
IMO
Mvh
Leif

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ivar skrev:
kim jung il bestemmer også ene og alene i Nord Korea.
Uten sammenligning forøvrig.
Men i Nord-Korea har de ikke internettilgang..... ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Erland skrev:
For et par år siden var det en annen som ble så opprørt over noe jeg mente at han uoppfordret sendte meg at par ufine PM. Det stoppet dog etter at jeg i klartekst forklarte at dersom jeg mottok fler PM fra vedkommende, ville han umiddelbart oppleve å få tastaturet trykket så langt opp mellom skinkene at han kom til å spytte bokstavtaster i en uke etterpå.

Da fikk jeg ikke flere PM ;D

Har du aner fra Nordnorge?
Det siste avsnittet her aspirerer til å komme i en sitatbok nordfra :)

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
johna skrev:
Har du aner fra Nordnorge?
Det siste avsnittet her aspirerer til å komme i en sitatbok nordfra :)
Hehe....neida.
Født og oppvokst på Gjøvik - bosatt i Sandefjord.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det er naturligvis slik at stikker man nesen frem -"høyt og litt for tydelig"-og hevder sin mening, får man større oppmerksomhet enn om man lar være.

Jeg tror at sunnt internettvett er å være tydelig men høflig.
Påståelighet og ovenfraholdning er noe man skal være forsiktig med.
Tror det er viktig å bruke smilisene ved ironi og der det er ment å være morsom og på kanten.
Jeg er kjent for å være ekstremt ironisk i det private.......(var ikke det nå altså)-men prøver så godt jeg kan å ikke være det på nett.
Det er så lett at man missforstår. Vanskelig å lese mellom linjene etc.

Til alle som kjenner meg:
Tilgi meg, men slik er jeg bare. ;D

Det er mange ganger jeg har hatt sabla lysst til å banne høyt her på HFS og har gjort det også.
Men heldigvis har vettet tatt meg etter noen sekunder/minutter og jeg har slettet innleggene der dette har vært aktuellt.

Vi må aldri glemme at vi har med mennesker å gjøre.
Vi vet ikke alltid hvem det er vi komuniserer med, hva deres mentale status er. stress, privatliv etc.
Noen har kort lunte mens andre tåler det meste fordi de har balanse i livet sitt.
Det er utrolig mange faktorer man kommer ut for ved å bruke slike fora som dette.

Selv har jeg bare fått en "truende" PM..tror den var skrevet i fylla....valgte å tro at den var send feil...fikk ikke med meg sammenhengen i hvert fall.
Så ingen grunn til å følge opp.
Vedkommende kan bla tilbake i utboksen sin og lure på hva som skjedde den kvelden....

Kanskje sentralen skulle ansette en "Huspsykolog"?
Eller er det noen som føler seg kallet til å skrive en bok om dette emnet?

K

kbwh

Gjest
Jeg fikk en PM en gang der jeg ble anklaget for å være hoven og nedlatende eller noe slikt. Jeg er ikke svært medgjørlig på denslags siden det ikke er meningen at man skal lese meg "mellom linjene", så vi ble ikke venner den kvelden.

Jaja. Et internettforum er bare tekst (og noen smileys av og til). Jeg hadde en "offentlig" krangel om en teit liten billigTV for en stund siden, der jeg ikke forsto at fleipen var en fleip.

Det eneste provoserende jeg finner med knutinh er at er flinkere enn meg både med teknologi og ord, den peisen.

Topp Bunn