Iran

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Iran viste nylig at de har raketter som kan nå mål i og rundt Israel.
Nå kan det vise seg at de har bygd et hemmelig underjordisk kjernekraftanlegg med 3.000 sentrifuger.

Da er det vel snart bare å vente til Allah forteller dem at de skal jevne Israel med jorden?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.083
Torget vurderinger
1
Tja... blir vel ikke mye å bo på etterpå for palestinere heller..?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er noen bivirkninger av slike våpen...

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
First we take Baghdad.... and then we take Teheran...

Skremselspropagandaapparatene er skrudd opp på fullt igjen. I og med planlagte nedtrappinger av de pågående "kriger mot terror" (eller var det fucking for virginity??) i Irak og Afganistan, må vi vel finne noen andre å filleriste litt i det godes tjeneste. La gå med at hele pakket i den Iranske ledelse burde vært ekspressendt til et enda varmere sted, men kanskje er det på tide å teste litt nye taktikker. Det vi har sett så langt har fungert dårlig.

Honkey

S

Slubbert

Gjest
At Iran angriper Israel er omtrent like sannsynlig som at månen detter ned og knuser landet.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg anbefaler et søk på Scott Ritter...

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Slubbert skrev:
At Iran angriper Israel er omtrent like sannsynlig som at månen detter ned og knuser landet.
Israel har vurdert det annerledes, såvidt jeg husker, og bombet en reaktor for noen år siden. Et angrep fra den kanten kan skje igjen, og så har vi det gående..

Mvh

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Synes det er litt skummelt jeg... samtidig som jeg synes man skal ha rett til å produsere billig strøm uansett teknologi...

Men rakettene kunne de ha droppet om de ønsket litt sympati for det de prater om... Personlig så er jeg ingen israel fan og har svært liten sympati for forklaringene de gir oss.. Men uansett kan jeg ikke forestille meg at de kommer til å sende avgårde en rakett i den retningen.. hva skulle de oppnå med DET?

på den andre side, så ... hvem vet, kanskje det kommer en bush bak spakene i en stormakt nær oss snart.. og da må jo hvem som helst prøve å ha noe å forsvare seg med ;) (hvor er forsvaret vårt forresten ? .. åja, i afganistan .. I forgot) håper man er høflig nok å si fra en uke i forveien før man angriper oss .. (har jo atomteknologi vi også) ;D

(det siste var et dårlig provo forsøk) ;)

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Men uansett kan jeg ikke forestille meg at de kommer til å sende avgårde en rakett i den retningen..
Jeg håper ikke den raketten kommer med det første - jeg har akkurat bestilt en tur til Iran!

LPA

S

Slubbert

Gjest
Delle skrev:
Slubbert skrev:
Israel har vurdert det annerledes, såvidt jeg husker, og bombet en reaktor for noen år siden. Et angrep fra den kanten kan skje igjen, og så har vi det gående..

Mvh
Såklart, det er et geopolitisk maktspill. Iran sender opp langdistanseraketter for å vise Israel at de kan slå tilbake mot et angrep og Israel vil på sin side på død og liv unngå at Iran blir en regional stormakt, alt dreier seg om politisk albuerom. Politikere vil sette agendaen, styre utviklingens gang, det ligger i deres gribbaktige natur enten de er iranske eller vestlige.

Såvidt jeg vet har forresten ikke Israel bombet noen iransk reaktor, men de bombet den franske Osirak-reaktoren utenfor Bagdad. Den ble forøvrig bombet av Iran året før den ble bombet av Israel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Osirak

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Du er kanskje inne på noe der .. det er jo ikke lenge siden Israel var svært keene på å angripe Iran... I seg selv var vel det provokasjon nok til å "foreta seg noe" ?

S

Slubbert

Gjest
Israel er nok svært keene på å få Iran marginalisert, og slutte å finansiere Hizbollah. Iran har fingrene ganske dypt inne i libanesisk innenrikspolitikk og Libanon er rett ved Israel.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Vi er inne på noe veldig komplisert her.. rekkefølgen på ting er kanskje litt avhengig av den som snakker.. Men å støtte terror er iallefall ikke bra.. (det er sant uansett..) selv om terror i noen tilfeller oppstår som ett resultat av at "ingen andre virkemidler hjelper" .... et område helt til høyre i middelhavet sånn ca er et slikt område.. og det er to parter som har skyld i det! (og en sterk part har hatt en stor rolle LENGE!) imho .. uten at jeg har noen doktorgrad i emnet (for å si det mildt).. (korrigeringer mottas på en høflig måte, om de er levert saklig) ;)

Topp Bunn