Iran-krigen

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Krigspropaganda-maskineriet i USA (tea-party gjengen) er i gang. Løgner serveres så intenst og lenge at folk flest vil tro det er sant.

Israel har trykket på knappen i form av desinformasjon. Presser USA til å være med. Skal ikke forundre meg at Norge velger side og sender vårt lille forsvar rett inn i krigen (måtte gud forby!)

http://youtu.be/9TFcV-AjqW8
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Det er vel ikke annet å vente fra Israel og USA, desverre. Israel er en røverstat, og bruker alt for å fjerne fokus fra egne overgrep mot den palestinske befolkningen.

Nå ser det kanskje ut som om de kristen-konservative er på frammarsj i USA, og det er heller ikke bra. IMO.
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.988
Antall liker
707
At Iran skaffer seg atomvåpen er vel ikke noe problem........
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Gubra skrev:
At Iran skaffer seg atomvåpen er vel ikke noe problem........
Vi har jo friskt i minne den forige gangen det ble ropt og skreket om "weapons of mass destruction" der i nabolaget.

Militærindustrien ser at det trappes med i Irak og Afghanistan og de trenger nye markeder for sine tjenester. På hjemmebane har jo krigene kjørt landet på konkursens rand, så livet som hjemvendt veteran kan nok ikke friste særlig mye.

Forøvrig er det massevis av land nedi hugget der med atomvåpen allerede, så noen fra eller til gjør neppe noen forskjell. China, France, Russia, UK, USA som har spredd sine rundt hele verden, India, Pakistan, North Korea, Israel. Sistnevnte 4 er jo land proppet full av virkelighetsfjerne religiøse galinger også) Dukker nok opp flere etterhvert også. Uansett vil et land som Iran ha så liten kapasitet at de ville blitt fort ødelagt om de skulle finne på bruke dem til noe. Så det er vel strengt tatt ikke så mye å bekymre seg over. Det er i alle fall ikke noe å lage en ny storkrig for.

Men det er noen som ønsker krig. Og da bruker man en velbrukt oppskrift.

OMG Weapons of mass destruction! La oss bombe og invadere, vi trenger en ny krig nedi ørkenen der. Bor jo ikke noen som er verdt noe der uansett.
 
N

Nifelheim

Gjest
Libya har jo vist alle stater som søker atomvåpen at de ikke kan stole på verdenen når de går god for sikkerheten dems. Gadaffi la jo ned atomprogrammet sitt og han endte opp med å bli lynsjet som følge av utenlandsk krigsdeltakelse. Hadde han fått ordnet seg atomvåpen ville ikke Frankrike og co bombet han i filler. Iran har altså alle grunner til å skaffe seg atomvåpen. Avskrekking slik at USA, Israel og co holder seg unna.

Sier jeg nå at Iran bør skaffe seg atomvåpen? Nei, selvsagt ikke.

Så langt er det ingenting som tyder på at Iran har noe atomprogram heller. Bare masse propaganda som vil at vi skal tro det.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Nifelheim skrev:
Så langt er det ingenting som tyder på at Iran har noe atomprogram heller. Bare masse propaganda som vil at vi skal tro det.
Iran virker å være så genuint opptatt av sine borgeres ve og vel, at det mest trolige er at hensikten med atomprogrammet kun er å bedre el-forsyningen..
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Kanskje de kan komme til en enighet om at de ikke skal bygge videre på bombene sine, mot at Israel avvikler sitt atomvåpenprogram.
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.988
Antall liker
707
Nifelheim skrev:
Libya har jo vist alle stater som søker atomvåpen at de ikke kan stole på verdenen når de går god for sikkerheten dems. Gadaffi la jo ned atomprogrammet sitt og han endte opp med å bli lynsjet som følge av utenlandsk krigsdeltakelse. Hadde han fått ordnet seg atomvåpen ville ikke Frankrike og co bombet han i filler. Iran har altså alle grunner til å skaffe seg atomvåpen. Avskrekking slik at USA, Israel og co holder seg unna.

Sier jeg nå at Iran bør skaffe seg atomvåpen? Nei, selvsagt ikke.

Så langt er det ingenting som tyder på at Iran har noe atomprogram heller. Bare masse propaganda som vil at vi skal tro det.
Jeg er konsekvent!
Sier jeg nå at jeg er konsekvent? Nei, selvsagt ikke.


;D
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.988
Antall liker
707
Karma skrev:
Nifelheim skrev:
Så langt er det ingenting som tyder på at Iran har noe atomprogram heller. Bare masse propaganda som vil at vi skal tro det.
Iran virker å være så genuint opptatt av sine borgeres ve og vel, at det mest trolige er at hensikten med atomprogrammet kun er å bedre el-forsyningen..
Ikke dårlig!

;D
 
N

Nifelheim

Gjest
Gubra skrev:
Nifelheim skrev:
Libya har jo vist alle stater som søker atomvåpen at de ikke kan stole på verdenen når de går god for sikkerheten dems. Gadaffi la jo ned atomprogrammet sitt og han endte opp med å bli lynsjet som følge av utenlandsk krigsdeltakelse. Hadde han fått ordnet seg atomvåpen ville ikke Frankrike og co bombet han i filler. Iran har altså alle grunner til å skaffe seg atomvåpen. Avskrekking slik at USA, Israel og co holder seg unna.

Sier jeg nå at Iran bør skaffe seg atomvåpen? Nei, selvsagt ikke.

Så langt er det ingenting som tyder på at Iran har noe atomprogram heller. Bare masse propaganda som vil at vi skal tro det.
Jeg er konsekvent!
Sier jeg nå at jeg er konsekvent? Nei, selvsagt ikke.


;D
::)

Jeg så den komme.

Du har vanskeligheter med å sette deg inn i annens posisjon, ser jeg. Sett deg inn i Irans sted som har USA og Israels som maser om krig hele tida, og de har ført krig i det stille mot dem i lang tid. Økonomiske sanksjoner kommer hele tiden også, uansett hva som gjøres og ikke gjøres.

Jeg har ikke sagt at de burde skaffe seg atomvåpen. Jeg ser at de har gode grunner til å gjøre det. For meg gjelder jo mindre atomvåpen som eksisterer, jo bedre. Midtøsten burde være et atomfritt område. Dessverre er det ikke det, noe Norge har stor skyld i.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Hvor sannsynlig er det at Iran blir noen trussel mot andre land når de ikke har langdistanseraketter?

De med lengst rekkevidde når hele 200km.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Nifelheim skrev:
Du har vanskeligheter med å sette deg inn i annens posisjon, ser jeg. Sett deg inn i Irans sted som har USA og Israels som maser om krig hele tida, og de har ført krig i det stille mot dem i lang tid.
Iran har da truet med å slette Israel fra kartet fra dag èn etter revolusjonen....
 
G

Gjestemedlem

Gjest
strengt tatt bude vel jerusalem, mekka of vatikanet teppebombes og gjevnes med jorden. Men atomvåpen er litt upraktiske da de stråler for mye på umgivelsene rundt.

Tenk hvike kreftsvulster på sivilisasjonen man hadde fått operert bort med et slikt enkelt inngrep,
 
N

Nifelheim

Gjest
Voff skrev:
Nifelheim skrev:
Du har vanskeligheter med å sette deg inn i annens posisjon, ser jeg. Sett deg inn i Irans sted som har USA og Israels som maser om krig hele tida, og de har ført krig i det stille mot dem i lang tid.
Iran har da truet med å slette Israel fra kartet fra dag èn etter revolusjonen....
Javel. Synes du kan komme med litt med håndfast. Skal ikke mase om dokumentasjon, men det ville vært fint om du underbygde det.

Etter det jeg husker så har nåværende president nevnt i en tale rettet innenriks at det sionistiske Israel vil gå under. Noe som vestlige medier tolket som krigstrussel mot Israel. Iran har ingen høy status i vesten, og får mediedekning deretter. På lik linje som at valgseieren til kommunistene i Russland nå nylig ikke blir nevnt med ett ord. De gikk visst frem fra rundt 10 % til 20% eller noe. Vi i vesten liker jo ikke kommunister så da må vi jo diskreditere dem ved enhver anledning. Det samme gjelder med Iran også. De er de store slemme som prøver å skaffe atomvåpen. At det ikke eksisterer et eneste bevis er ikke så farlig. De er de slemme. Også er de muslimer også. fysjom!
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.988
Antall liker
707
Anonym skrev:
Hvor sannsynlig er det at Iran blir noen trussel mot andre land når de ikke har langdistanseraketter?

De med lengst rekkevidde når hele 200km.
Tror du Iran har tenkt å nuke seg selv? Det er flere måter å frakte en bombe på.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Gubra skrev:
Anonym skrev:
Hvor sannsynlig er det at Iran blir noen trussel mot andre land når de ikke har langdistanseraketter?

De med lengst rekkevidde når hele 200km.
Tror du Iran har tenkt å nuke seg selv? Det er flere måter å frakte en bombe på.
Jeg tror ikke de har tenkt å "nuke" noe som helst.

Det er neppe enkelt å komme frem med fly eller båt med en eventuell bombe. En annen ting er hvem man skal beskytte seg mot med det kommende rakettskjoldet...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Fri Iran fra Ayatollahene!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.683
Torget vurderinger
23
Iranere er ikke skumlere enn folk flest.

Forøvrig har jeg et eller annet sted en T-skjorte som ble innkjøpt for minst 30 år siden i København, med følgende inskripsjon; ayatollah is an assaholla"... rundt bilde av Khomeini! Mote går i sirkler.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Nifelheim skrev:
Voff skrev:
Nifelheim skrev:
Du har vanskeligheter med å sette deg inn i annens posisjon, ser jeg. Sett deg inn i Irans sted som har USA og Israels som maser om krig hele tida, og de har ført krig i det stille mot dem i lang tid.
Iran har da truet med å slette Israel fra kartet fra dag èn etter revolusjonen....
Javel. Synes du kan komme med litt med håndfast. Skal ikke mase om dokumentasjon, men det ville vært fint om du underbygde det.

Etter det jeg husker så har nåværende president nevnt i en tale rettet innenriks at det sionistiske Israel vil gå under. Noe som vestlige medier tolket som krigstrussel mot Israel. Iran har ingen høy status i vesten, og får mediedekning deretter. På lik linje som at valgseieren til kommunistene i Russland nå nylig ikke blir nevnt med ett ord. De gikk visst frem fra rundt 10 % til 20% eller noe. Vi i vesten liker jo ikke kommunister så da må vi jo diskreditere dem ved enhver anledning. Det samme gjelder med Iran også. De er de store slemme som prøver å skaffe atomvåpen. At det ikke eksisterer et eneste bevis er ikke så farlig. De er de slemme. Også er de muslimer også. fysjom!
http://www.aftenposten.no/nyheter/u...nrike-uran-i-underjordisk-anlegg-6737957.html
 

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
3.129
Antall liker
2.679
Sted
Kongsberg
Hei.

Mulig oversettelsen er propaganda - siden det er en amerikaner som snakker... ;)


Tok meg ca 4 sekunder å finne denne.
Kanskje det var førsteinlegget i denne tråden som var propaganda?

mvh
Gunnar Brekke
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Nifelheim skrev:
Voff skrev:
Nifelheim skrev:
Du har vanskeligheter med å sette deg inn i annens posisjon, ser jeg. Sett deg inn i Irans sted som har USA og Israels som maser om krig hele tida, og de har ført krig i det stille mot dem i lang tid.
Iran har da truet med å slette Israel fra kartet fra dag èn etter revolusjonen....
Javel. Synes du kan komme med litt med håndfast. Skal ikke mase om dokumentasjon, men det ville vært fint om du underbygde det.

Etter det jeg husker så har nåværende president nevnt i en tale rettet innenriks at det sionistiske Israel vil gå under. Noe som vestlige medier tolket som krigstrussel mot Israel. Iran har ingen høy status i vesten, og får mediedekning deretter. På lik linje som at valgseieren til kommunistene i Russland nå nylig ikke blir nevnt med ett ord. De gikk visst frem fra rundt 10 % til 20% eller noe. Vi i vesten liker jo ikke kommunister så da må vi jo diskreditere dem ved enhver anledning. Det samme gjelder med Iran også. De er de store slemme som prøver å skaffe atomvåpen. At det ikke eksisterer et eneste bevis er ikke så farlig. De er de slemme. Også er de muslimer også. fysjom!
Klart vi ikke liker kommunister eller islamister. Vi er tilhengere av folkestyre. I alle fall de oppegående av oss.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.683
Torget vurderinger
23
[No message]
 

Vedlegg

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Jeg begynner så smått å bekymre meg. Og det er sannelig ikke ofte jeg bekymrer meg.

Det er snart ikke en dag uten en avisartikkel om at Israel forbereder seg på den store krigen mot Iran.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10064640

Jeg leste for en tid siden en seriøs artikkel om høyrekreftene i Israel og USA som ønsker en armageddon-lignende tilstand hvor verden går opp i røyk og flammer. Kristen-konservative i USA som bare venter på at profetiene i Johannes åpenbaring snart skal bli til virkelighet. Og det er flere enn dem, og de sitter høyere oppe i systemet enn du liker å tenke på.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Espen R skrev:
Jeg begynner så smått å bekymre meg. Og det er sannelig ikke ofte jeg bekymrer meg.

Det er snart ikke en dag uten en avisartikkel om at Israel forbereder seg på den store krigen mot Iran.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10064640

Jeg leste for en tid siden en seriøs artikkel om høyrekreftene i Israel og USA som ønsker en armageddon-lignende tilstand hvor verden går opp i røyk og flammer. Kristen-konservative i USA som bare venter på at profetiene i Johannes åpenbaring snart skal bli til virkelighet. Og det er flere enn dem, og de sitter høyere oppe i systemet enn du liker å tenke på.
Ja det er mange av dem og de har makt og innflytelse. Disse destruktive religiøse menneskene er villig til å drepe millioner av mennesker for å fremme sine religiøse dommedagsfantasier. De blir jo selvoppfyllende i så måte. Med utsikter til at klin gale kristenkonservative som Santorum kan komme til å bli president og sitte å leke med atombombene skremmer mye mer enn om Iran bygger kjernefysiske våpen. Iranererne, religiøse galninger som de er, deler i det minste ikke dette svermeriet for armageddon, dommedag og historiens svarteste øyeblikk. For de kristne er det en vår drøm. For dem er livet kun en forberedelse på å dø. Synd de er villig til å drepe alle oss andre i samme slengen. :-\
 
C

Cyber

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Espen R skrev:
Jeg begynner så smått å bekymre meg. Og det er sannelig ikke ofte jeg bekymrer meg.

Det er snart ikke en dag uten en avisartikkel om at Israel forbereder seg på den store krigen mot Iran.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10064640

Jeg leste for en tid siden en seriøs artikkel om høyrekreftene i Israel og USA som ønsker en armageddon-lignende tilstand hvor verden går opp i røyk og flammer. Kristen-konservative i USA som bare venter på at profetiene i Johannes åpenbaring snart skal bli til virkelighet. Og det er flere enn dem, og de sitter høyere oppe i systemet enn du liker å tenke på.
Ja det er mange av dem og de har makt og innflytelse. Disse destruktive religiøse menneskene er villig til å drepe millioner av mennesker for å fremme sine religiøse dommedagsfantasier. De blir jo selvoppfyllende i så måte. Med utsikter til at klin gale kristenkonservative som Santorum kan komme til å bli president og sitte å leke med atombombene skremmer mye mer enn om Iran bygger kjernefysiske våpen. Iranererne, religiøse galninger som de er, deler i det minste ikke dette svermeriet for armageddon, dommedag og historiens svarteste øyeblikk. For de kristne er det en vår drøm. For dem er livet kun en forberedelse på å dø. Synd de er villig til å drepe alle oss andre i samme slengen. :-\
For kristne er livet er forberedelse på å dø? Aha. Jeg får trekke frem tipset mitt til deg om å komme deg ut en gang i livet og faktisk treffe noen som er kristne. Tror det hadde oppklart mange vrangforstillinger. Det du kommer med er jo så på viddene at jeg blir nesten litt sjokkert, selv om det kommer fra deg.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Espen R skrev:
Jeg begynner så smått å bekymre meg. Og det er sannelig ikke ofte jeg bekymrer meg.

Det er snart ikke en dag uten en avisartikkel om at Israel forbereder seg på den store krigen mot Iran.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10064640

Jeg leste for en tid siden en seriøs artikkel om høyrekreftene i Israel og USA som ønsker en armageddon-lignende tilstand hvor verden går opp i røyk og flammer. Kristen-konservative i USA som bare venter på at profetiene i Johannes åpenbaring snart skal bli til virkelighet. Og det er flere enn dem, og de sitter høyere oppe i systemet enn du liker å tenke på.
Jeg har vært i det norske militæret. Der forberedte vi oss på krig. Vi var tilbakeholdne med å vise hvilke områder som var mål for treningen. Hadde VG visst dette ville de nok skrevet om det hver dag. Folk ville nok blitt bekymret.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Nåh, til alle tider har vel vært klarhet rundt dette. F.eks. er det ikke noen hemmelighet hva Honest John skulle brukes til..!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Honest John Holmes? Weapon of ass destruction...
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Karma skrev:
Nifelheim skrev:
Så langt er det ingenting som tyder på at Iran har noe atomprogram heller. Bare masse propaganda som vil at vi skal tro det.
Iran virker å være så genuint opptatt av sine borgeres ve og vel, at det mest trolige er at hensikten med atomprogrammet kun er å bedre el-forsyningen..
Iranere er ok folk, men det er liten tvil at de ønsker atomvåpen. En nasjon som sitter på så mye olje og gass, trenger ikke fordyrende atomkraft for å produsere strøm.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.833
Antall liker
1.415
Sted
Steinkjer
Kanskje de ser på den miljømessige faren ved å kun ha olje og gassdrevne elektrisitetsverk...
Kostnadene for miljøkvoter vil jo etterhvert bli voldsomme...
Eller er det så enkelt at de tjener mer på å innføre atomkraft til eget bruk og heller eksportere olje og gass...
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
http://klassekampen.no/60068/article/item/null/livsfarlig-atomspill

Nå braker det løs snart. Les din kabbala og forbered deg! Disse tullingene gir seg ikke før verden står i brann - men vi oppe i nordvestre del av Europa skal komme godt fra det....heter det fra en avdød kilde som sa dette i 80-årene. Han var Inder og bodde i en hule i et fjell i Norge....

Spennende tider iallefall....
 
Topp Bunn