IQ test..

T

theStig

Gjest
Slike målinger betyr ingen ting for meg, det er opplevelsen og det jeg føler som er viktigst. Altså har jeg en IQ på minst 190.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
oddgeir skrev:
Hvor lang tid tar den testen egentlig?
Det er vel mest avhengig av deg det, ikke så veldig lang tid, 5 deler med 10-15 spørsmål på hver så vidt jeg husker.


Noen som klarte de siste to oppgavene på del 1...?
Jeg så ingen logikk der jeg...
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
oddgeir skrev:
Hvor lang tid tar den testen egentlig?
Det er vel mest avhengig av deg det, ikke så veldig lang tid, 5 deler med 10-15 spørsmål på hver så vidt jeg husker.


Noen som klarte de siste to oppgavene på del 1...?
Jeg så ingen logikk der jeg...
Husker ikke hvordan de var. Men så scoret jeg ikke så godt på korttidshukommelsesdelen heller da...
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Komponenten skrev:
oddgeir skrev:
Hvor lang tid tar den testen egentlig?
Det er vel mest avhengig av deg det, ikke så veldig lang tid, 5 deler med 10-15 spørsmål på hver så vidt jeg husker.


Noen som klarte de siste to oppgavene på del 1...?
Jeg så ingen logikk der jeg...
Trur det.. mener det var den greia med farger som snurra rundt?
Den gikk først ett hakk, så to, så tre osv. Det var vanskelig å oppdage pga at den hvert hakk var 45 grader.

PK
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
pks skrev:
Komponenten skrev:
oddgeir skrev:
Hvor lang tid tar den testen egentlig?
Det er vel mest avhengig av deg det, ikke så veldig lang tid, 5 deler med 10-15 spørsmål på hver så vidt jeg husker.


Noen som klarte de siste to oppgavene på del 1...?
Jeg så ingen logikk der jeg...
Trur det.. mener det var den greia med farger som snurra rundt?
Den gikk først ett hakk, så to, så tre osv. Det var vanskelig å oppdage pga at den hvert hakk var 45 grader.

PK

Nei, det var ikke den, det var disse:


http://www.illvit.no/htm/IQTest/no/images/matrix14n.gif
http://www.illvit.no/htm/IQTest/no/images/matrix15n.gif
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Jeg så etter nå, men je tok feil.. Den siste skjønte je ittno ta, nest siste virker det som svarte firkanter inni er positive, og dom utafor er negative, og nederste rute er sum. I tilegg er grå positiv, mens kvit er negativ.
Tenker du sånn blir det alternativ 5. er ren kvit firkant.

PK
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
Jeg ble smårar i hodet av den huske-tall-forlengs-og-baklengs-testen.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
BT skrev:
Jeg ble smårar i hodet av den huske-tall-forlengs-og-baklengs-testen.
Jeg var uventet god på det faktisk, fikk 18 av 20 poeng på den delen.. :eek:
 
O

OldBoy

Gjest
pks skrev:
Trur det.. mener det var den greia med farger som snurra rundt?
Den gikk først ett hakk, så to, så tre osv. Det var vanskelig å oppdage pga at den hvert hakk var 45 grader.

PK
Det er slikt som gjør denne type tester så utrolig kjedelige. Noen grønne prikker beveger seg 45 grader den ene veien, mens røde prikker beveger seg 270 grader den andre veien, men speilvendt, eller oppned, på stadig mer kompliserte og usannsynlige måter.

For ikke å snakke om tenk-på-et-tall-leken: Hva er det neste tallet i rekken 1,5,477, 13567.....? I noen lette tester får du oppgitt noen usannsynlige alternativer: Er det for eksempel 1, 2 eller 8? Og svaret er 1, fordi dette er en tallserie bestående av oddetall.

Det er da man føler seg litt dum. Det er egentlig veldig sjelden at man har bruk for slike spissfindigheter. Nei, det må bli flere spørsmål av typen "hvilken dato er det i dag?" og "hvis jeg løper så fort jeg kan til stasjonen, rekker jeg 0743-toget til byen, eller kan jeg like gjerne ta det rolig og satse på 0811-toget?" Denslags er det viktig å kunne svare på. Hver dag.
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
OldBoy skrev:
Nei, det må bli flere spørsmål av typen "hvilken dato er det i dag?"
Jeg hadde en bestemor som fikk dette spørmålet av en lege som skulle vurdere hvor senil hun var. Hun reiste seg, gikk ut på kjøkkenet og hentet en kalender, ga den til legen og sa: " Her kan du se selv."

Frode
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
Eldstesønnen min har et ganske unikt talltalent. Læreren hans fortalte i en foreldresamtale da han gikk i 3. klasse at de hadde hatt om tallrekker. På slutten av timen ba han dem fortsette å regne ei tallrekke i hodet, og etter en stund skulle de si hvilket tall de hadde kommet til. Mens de andre kom med rimelig normale tall kom han visstnok med et tall på mange millioner. Læreren stusset en smule på dette og satte seg ned og regnet da timen var over og kom fram til at tallet var helt korrekt. Nå går han i 7. og synes matematikk er kjedelig.
 
O

OivindJ

Gjest
BT skrev:
Eldstesønnen min har et ganske unikt talltalent. Læreren hans fortalte i en foreldresamtale da han gikk i 3. klasse at de hadde hatt om tallrekker. På slutten av timen ba han dem fortsette å regne ei tallrekke i hodet, og etter en stund skulle de si hvilket tall de hadde kommet til. Mens de andre kom med rimelig normale tall kom han visstnok med et tall på mange millioner. Læreren stusset en smule på dette og satte seg ned og regnet da timen var over og kom fram til at tallet var helt korrekt. Nå går han i 7. og synes matematikk er kjedelig.
Kanskje du skulle spørre hvorfor han synes mattematikk er kjedelig i dag?
 
O

OldBoy

Gjest
Med sitt talltalent (artig ord, forresten, talltalent), har han sikkert lært seg alle tallene utenat allerede. Mens hans mer normale medelever fortsatt strever med 1073......

:) :) :)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
OldBoy skrev:
pks skrev:
Trur det.. mener det var den greia med farger som snurra rundt?
Den gikk først ett hakk, så to, så tre osv. Det var vanskelig å oppdage pga at den hvert hakk var 45 grader.

PK
Det er slikt som gjør denne type tester så utrolig kjedelige. Noen grønne prikker beveger seg 45 grader den ene veien, mens røde prikker beveger seg 270 grader den andre veien, men speilvendt, eller oppned, på stadig mer kompliserte og usannsynlige måter.

For ikke å snakke om tenk-på-et-tall-leken: Hva er det neste tallet i rekken 1,5,477, 13567.....? I noen lette tester får du oppgitt noen usannsynlige alternativer: Er det for eksempel 1, 2 eller 8? Og svaret er 1, fordi dette er en tallserie bestående av oddetall.

Det er da man føler seg litt dum. Det er egentlig veldig sjelden at man har bruk for slike spissfindigheter. Nei, det må bli flere spørsmål av typen "hvilken dato er det i dag?" og "hvis jeg løper så fort jeg kan til stasjonen, rekker jeg 0743-toget til byen, eller kan jeg like gjerne ta det rolig og satse på 0811-toget?" Denslags er det viktig å kunne svare på. Hver dag.
Joda, men slike spørsmål utfordrer ikke hjernen noe videre. Det blir som forskjellen på Sputnik og Wagner-symfonier...
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Komponenten skrev:
matrix14n.gif var grei: tenk på det som et mattestykke!

[ + betyr inne i boksen, - betyr utenfor boksen]
(+1) + (+1) = (+2)
(+1) + (-3) = (-2)
(+2) + (-2) = ?

Svaralternativ: 5

--------------

matrix15n.gif slet jeg litt med :(

(Er du interessert i chat rundt denne .gif så gå hit)
http://www.filosofiforum.com/phpBB2...&start=0&sid=8582cfd76a113861593f950422426038

Navn: JackX
Ditt testresultat: 126
Resultat i beskrivende kategori: Bra
Gratulerer med å ha gjennomført IVs IQ-test.
Klikk på "Skriv ut" i nettleseren hvis du vil lagre testresultatet ditt
http://www.mensa.no/hjemmetest/hjemmetest.html <-- morsom sak ....

Denne er helt på topp: http://mensa.dk/iqtest/index.html

.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
OivindJ skrev:
BT skrev:
Eldstesønnen min har et ganske unikt talltalent. Læreren hans fortalte i en foreldresamtale da han gikk i 3. klasse at de hadde hatt om tallrekker. På slutten av timen ba han dem fortsette å regne ei tallrekke i hodet, og etter en stund skulle de si hvilket tall de hadde kommet til. Mens de andre kom med rimelig normale tall kom han visstnok med et tall på mange millioner. Læreren stusset en smule på dette og satte seg ned og regnet da timen var over og kom fram til at tallet var helt korrekt. Nå går han i 7. og synes matematikk er kjedelig.
Kanskje du skulle spørre hvorfor han synes mattematikk er kjedelig i dag?
Jeg har jo spurt ham om det. Det er for enkelt, sier han.
Skolen klarer vel ikke helt å tilpasse opplæringen til elevenes potensiale.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
JackX skrev:
Komponenten skrev:
matrix14n.gif var grei: tenk på det som et mattestykke!

[ + betyr inne i boksen, - betyr utenfor boksen]
(+1) + (+1) = (+2)
(+1) + (-3) = (-2)
(+2) + (-2) = ?

Svaralternativ: 5

--------------

matrix15n.gif slet jeg litt med :(

Navn: JackX
Ditt testresultat: 126
Resultat i beskrivende kategori: Bra
Gratulerer med å ha gjennomført IVs IQ-test.
Klikk på "Skriv ut" i nettleseren hvis du vil lagre testresultatet ditt
http://www.mensa.no/hjemmetest/hjemmetest.html <-- morsom sak ....

Denne er helt på topp: http://mensa.dk/iqtest/index.html

.

Jo det kan kanskje stemme, men jeg ble forvirret av plasseringen av firkantene, hvorfor flytter de på seg, er det bare for å forvirre det da?

De kunne havne oppå hverandre på grunn av flyttingen og, synd man ikke får fasit..
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Jo det kan kanskje stemme, men jeg ble forvirret av plasseringen av firkantene, hvorfor flytter de på seg, er det bare for å forvirre det da?

De kunne havne oppå hverandre på grunn av flyttingen og, synd man ikke får fasit..
Plasseringen har ingen betydning. Så litt av oppgaven er å skille mellom vesentlig og uvesentlig informasjon.

Jeg sliter forøvrig også med den siste oppgaven. Har ikke funnet noe mønster så langt.

Nærmeste jeg kommer et mønster er antall punkter der linjer krysser hverandre:

2 1 4
4 4 1
2 1 x

Hvis vi tenker oss at x er 2 slik at det er 3 forekomster av hvert antall så må svaret bli figur 2 eller 5

Men det må være en faktor til som skiller disse

 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.341
Sted
Østfold
BT skrev:
Eldstesønnen min har et ganske unikt talltalent. Læreren hans fortalte i en foreldresamtale da han gikk i 3. klasse at de hadde hatt om tallrekker. På slutten av timen ba han dem fortsette å regne ei tallrekke i hodet, og etter en stund skulle de si hvilket tall de hadde kommet til. Mens de andre kom med rimelig normale tall kom han visstnok med et tall på mange millioner. Læreren stusset en smule på dette og satte seg ned og regnet da timen var over og kom fram til at tallet var helt korrekt. Nå går han i 7. og synes matematikk er kjedelig.
Norge har et glimrende skolesystem der man jobber knallhardt for å gjøre at alle i størst mulig grad havner på samme nivå som de svakeste i et fag.
 
O

OivindJ

Gjest
BT skrev:
OivindJ skrev:
Kanskje du skulle spørre hvorfor han synes mattematikk er kjedelig i dag?
Jeg har jo spurt ham om det. Det er for enkelt, sier han.
Skolen klarer vel ikke helt å tilpasse opplæringen til elevenes potensiale.
Bingo! :)

Dessværre er det slik. Hva har du tenkt til å gjøre med det, for din sønn?

Det gjør meg litt vondt å lese at "alle" skriver at Iq-tester betyr ingenting. Sviktende interesse og etterhvert elendige studievaner er svært reelle problemer for begavede barn. Noe som gjerne også følger dem senere i livet.

There is no sader thing, than what could have been.... :-\
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Snickers-is skrev:
Norge har et glimrende skolesystem der man jobber knallhardt for å gjøre at alle i størst mulig grad havner på samme nivå som de svakeste i et fag.
Finnes hederlige unntak!
Fx Montessori-skolene, hvor barna får lære i sitt eget tempo, lærer av og med sine medelever (godt assistert av lærere), og blir oppmuntret til å sette seg inn i stoff når de er lysten og moden til det. Typisk er da også en barnetrinn montessori-klasse fylt opp med 3 alderstrinn, for eksempel 6-8 åringer sammen,9-11 åringer,12-13 åringer.
Mine barn har gått på Oslo Montessori-skole fra de var i barnehage, og jeg kan ikke få fullrost systemet nok.
De svakeste får lysten til å tilegne seg når de får tilrettelagt stoff passende sitt modenhetsnivå, de sterkeste trives fordi de får krevende oppgaver.
Kunne ha skrevet side opp og paragraf ned om dette, men viser bare hen til Sverige hvor Montessoripedagogikken har en helt annen støtte i Regjeringen enn vi har her hjemme :(
 
O

OivindJ

Gjest
Når jeg tjener millioner, skal jeg gjøre noe for "pluss barna" ;)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
JackX skrev:
Snickers-is skrev:
Norge har et glimrende skolesystem der man jobber knallhardt for å gjøre at alle i størst mulig grad havner på samme nivå som de svakeste i et fag.
Finnes hederlige unntak!
Fx Montessori-skolene, hvor barna får lære i sitt eget tempo, lærer av og med sine medelever (godt assistert av lærere), og blir oppmuntret til å sette seg inn i stoff når de er lysten og moden til det. Typisk er da også en barnetrinn montessori-klasse fylt opp med 3 alderstrinn, for eksempel 6-8 åringer sammen,9-11 åringer,12-13 åringer.
Mine barn har gått på Oslo Montessori-skole fra de var i barnehage, og jeg kan ikke få fullrost systemet nok.
De svakeste får lysten til å tilegne seg når de får tilrettelagt stoff passende sitt modenhetsnivå, de sterkeste trives fordi de får krevende oppgaver.
Kunne ha skrevet side opp og paragraf ned om dette, men viser bare hen til Sverige hvor Montessoripedagogikken har en helt annen støtte i Regjeringen enn vi har her hjemme :(
Ja det er liten støtte til privatskoler i norge som har et forbedret pedagogisk opplegg.

Venstresiden sliter med sin fatlåsthet i konfomitetsskolen og høyresiden med sine religøse doktrineringsleirer.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
OivindJ skrev:
BT skrev:
OivindJ skrev:
Kanskje du skulle spørre hvorfor han synes mattematikk er kjedelig i dag?
Jeg har jo spurt ham om det. Det er for enkelt, sier han.
Skolen klarer vel ikke helt å tilpasse opplæringen til elevenes potensiale.
Bingo! :)

Dessværre er det slik. Hva har du tenkt til å gjøre med det, for din sønn?
Sant å si så aner jeg ikke.

Jeg hadde det samme problemet selv, og har egentlig aldri fått tilbake den store interessen.

Jeg husker godt sisteåret på videregående, da læreren alltid gikk rundt og sjekket om vi hadde gjort leksene, men han sjekket aldri mine fordi jeg alltid gjorde det bra på prøvene. Men jeg gjorde aldri leksene fordi jeg prioriterte de fagene hvor jeg ikke fikk alt gratis.

Men det er vanskelig å ta opp slike problemer fordi man bare oppfattes som skrytete. Det er dessuten ikke særlig sosialt akseptert å være alt for god i fag som andre synes er krevende. Derfor er jeg ikke en gang sikker på om det er av det beste for ham å utnytte dette talentet.
 
O

OivindJ

Gjest
BT skrev:
Men det er vanskelig å ta opp slike problemer fordi man bare oppfattes som skrytete. Det er dessuten ikke særlig sosialt akseptert å være alt for god i fag som andre synes er krevende. Derfor er jeg ikke en gang sikker på om det er av det beste for ham å utnytte dette talentet.
eh.. vet god hva du snakker om her. Vet ikke helt hva jeg skal si om det. har bare lyst til å skrike eller noe sånt.. :)

Edit:
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
OivindJ skrev:
BT skrev:
Men det er vanskelig å ta opp slike problemer fordi man bare oppfattes som skrytete. Det er dessuten ikke særlig sosialt akseptert å være alt for god i fag som andre synes er krevende. Derfor er jeg ikke en gang sikker på om det er av det beste for ham å utnytte dette talentet.
eh.. vet god hva du snakker om her. Vet ikke helt hva jeg skal si om det. har bare lyst til å skrike eller noe sånt.. :)
Jeg tar det ikke så tungt. Det finnes da viktigere ting i livet.
Han vil uansett få mye glede av sitt talent, selv om han ikke skulle få utnyttet det fullt ut.
Det har i alle fall jeg fått.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Jeg tror egentlig ikke at det resultatet man får på slike nett-tester er helt representativt. Jeg fikk tydeligvis det samme som Spiralis, og det ser ut som de fleste her ligger på noenlunde samme nivå, langt oppå 120 tallet. Det er helt klart mye lettere å ta slike tester når man sitter avslappet i sin egen stue, uten tidspress, det er nok noe helt annet å ta slike tester med stoppeklokke og med mer eksamensfølelse.
Dessuten er jo mye avhengig av at man tenker likt til de som har laget testen. Man kan jo kanskje se en annen sammenheng enn det som er det ”korrekte” svaret, som kan være like riktig i noen av oppgavene.

Når det kommer til skolen er det synd at det ikke legges mer til rette for de som ligger litt foran de andre, eller har litt ekstra evner, dagens system ødelegger mye for de som skiller seg litt ut. Min ene datter leste tjukke bøker og hadde lest i mange år da hun begynte på skolen. Første klasse gikk med til å lære de store bokstavene, og i andre lærte de de små… Dette førte til at skolen ble så enkel, og leksene var jo ingenting, så etter to år hadde hun lagt seg til noen grusomme leksevaner som hun (vi) ennå sliter med.
Nå er det ikke kult å være flink på skolen, da er man nerd. Derfor er hun overhode ikke interessert i å gjøre en innsats, og har ikke noe behov for å gjøre det bra på skolen. Det er synd at det er en slags jantelov som fører til at det ikke sees på som en fordel å gjøre det bra på skolen, de vil selvsagt skjønne seinere hvor dumt dette er, men da er det jo litt seint.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Når det kommer til skolen er det synd at det ikke legges mer til rette for de som ligger litt foran de andre, eller har litt ekstra evner, dagens system ødelegger mye for de som skiller seg litt ut. Min ene datter leste tjukke bøker og hadde lest i mange år da hun begynte på skolen. Første klasse gikk med til å lære de store bokstavene, og i andre lærte de de små… Dette førte til at skolen ble så enkel, og leksene var jo ingenting, så etter to år hadde hun lagt seg til noen grusomme leksevaner som hun (vi) ennå sliter med.
Nå er det ikke kult å være flink på skolen, da er man nerd. Derfor er hun overhode ikke interessert i å gjøre en innsats, og har ikke noe behov for å gjøre det bra på skolen. Det er synd at det er en slags jantelov som fører til at det ikke sees på som en fordel å gjøre det bra på skolen, de vil selvsagt skjønne seinere hvor dumt dette er, men da er det jo litt seint.
Ja det er en bekymringsfull situasjon. Man kaster bort tiden til barn som ikke har noe utbytte av undervisningen og det eneste de stimuleret til er at man kan drite i lekser og oppgaver fori man kan det hele fra før av. Da får man dårlige vaner som det er veldig vanskelig å bli kvitt når man kommer til det punkt at man ikke lenger får alt automatisk. Dette kalles enhetsskolen. De som er lite flinke får ekstra hjelp og oppmerksomhet og dem som er flinkere enn gjennomsnittet blir holdt tilbake slik at alle skal komme på samme nivå. Vinnerne blir de middelmådige som får gode studievaner og er vant med å måtte jobbe med oppgavene.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Når det kommer til skolen er det synd at det ikke legges mer til rette for de som ligger litt foran de andre, eller har litt ekstra evner, dagens system ødelegger mye for de som skiller seg litt ut. Min ene datter leste tjukke bøker og hadde lest i mange år da hun begynte på skolen. Første klasse gikk med til å lære de store bokstavene, og i andre lærte de de små… Dette førte til at skolen ble så enkel, og leksene var jo ingenting, så etter to år hadde hun lagt seg til noen grusomme leksevaner som hun (vi) ennå sliter med.
Nå er det ikke kult å være flink på skolen, da er man nerd. Derfor er hun overhode ikke interessert i å gjøre en innsats, og har ikke noe behov for å gjøre det bra på skolen. Det er synd at det er en slags jantelov som fører til at det ikke sees på som en fordel å gjøre det bra på skolen, de vil selvsagt skjønne seinere hvor dumt dette er, men da er det jo litt seint.
Ja det er en bekymringsfull situasjon. Man kaster bort tiden til barn som ikke har noe utbytte av undervisningen og det eneste de stimuleret til er at man kan drite i lekser og oppgaver fori man kan det hele fra før av. Da får man dårlige vaner som det er veldig vanskelig å bli kvitt når man kommer til det punkt at man ikke lenger får alt automatisk. Dette kalles enhetsskolen. De som er lite flinke får ekstra hjelp og oppmerksomhet og dem som er flinkere enn gjennomsnittet blir holdt tilbake slik at alle skal komme på samme nivå. Vinnerne blir de middelmådige som får gode studievaner og er vant med å måtte jobbe med oppgavene.
Jeg vet ikke hvordan det er nå, men da jeg var ung var det de som var middels og litt under middels som fikk problemer med å komme inn på skoler/studier etter ungdomsskolen. De som var over middels kom inn pga gode karakterer, og de svakeste kom inn fordi det ble opprettet ekstraordinære plasser for dem. Han som var den dårligste eleven i min klasse, og som sjelden fikk bedre karakter enn lite godt har en god jobb i bank i dag.

Et annet problem er at skolen er til for teoretikerne, mens de beste praktikerne kan falle helt igjennom. En kjenning av meg gitt ut grunnskolen med 2 nogen og resten lite godt, men han var intet mindre enn et geni når det kom til motorer, biler, motorsykler og alt mulig slikt.
 
K

knutinh

Gjest
theStig skrev:
Slike målinger betyr ingen ting for meg, det er opplevelsen og det jeg føler som er viktigst. Altså har jeg en IQ på minst 190.
:-D

-k
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
Slike IQ-tester er alt for gudsjammerlig langtekkelige og tidkrevende. Det må da vel være en eller annen gluping som kan finne opp en IQ-test som består av ett enkelt spørsmål?
 
K

knutinh

Gjest
Gjestemedlem skrev:
knutinh skrev:
theStig skrev:
Slike målinger betyr ingen ting for meg, det er opplevelsen og det jeg føler som er viktigst. Altså har jeg en IQ på minst 190.
:-D

-k
Det er nok sikkert den gamle målemetoden han bruker da.



http://en.wikipedia.org/wiki/Iq

Da skulle han vel være enten ca 15 år gammel eller svært gammelmodig...
Jeg vil ha meg frabedt denne banaliseringen av oss super-intelligente med formler og måling. Selvsagt er jeg smartest, og den som ikke forstår det er ikke intelligent nok til å forstå utfallet av en test eller de nødvendige måleinstrumentene som fysikken ikke har greid å framstille enda.

Jeg kunne selvsagt ha brukt av min overmåte intelligens til å designe et slikt apparat, men hvorfor? For å overbevise noen som ikke vil overbevises uansett? Nei da bruker jeg heller gudegaven min til å løse livets mysterier. Over og ut.

:)

-k
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Tubesnake skrev:
Slike IQ-tester er alt for gudsjammerlig langtekkelige og tidkrevende. Det må da vel være en eller annen gluping som kan finne opp en IQ-test som består av ett enkelt spørsmål?
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
JackX skrev:
Komponenten skrev:
matrix14n.gif var grei: tenk på det som et mattestykke!

[ + betyr inne i boksen, - betyr utenfor boksen]
(+1) + (+1) = (+2)
(+1) + (-3) = (-2)
(+2) + (-2) = ?

Svaralternativ: 5

--------------

matrix15n.gif slet jeg litt med :(

(Er du interessert i chat rundt denne .gif så gå hit)
http://www.filosofiforum.com/phpBB2...&start=0&sid=8582cfd76a113861593f950422426038

Navn: JackX
Ditt testresultat: 126
Resultat i beskrivende kategori: Bra
Gratulerer med å ha gjennomført IVs IQ-test.
Klikk på "Skriv ut" i nettleseren hvis du vil lagre testresultatet ditt
http://www.mensa.no/hjemmetest/hjemmetest.html <-- morsom sak ....

Denne er helt på topp: http://mensa.dk/iqtest/index.html

.

Samme som meg jo ;D

PK
 
Topp Bunn