iPhone som WLAN fjernkontroll!

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Det tok ikke lang tid, og selv er jeg sikker på at Apples nye operativsystem, Leopard, vil komme med dette integrert. Men allerede er det 3rd party løsninger der ute, og det ser riktig bra ut.

Hittil har jeg brukt en WLAN PDA med Salling Clicker installert, men om dette fungerer så bra som det påstås, så er det ikke lenge til jeg har en iPhone i hånden, uansett om jeg kan ringe med den eller ikke.

To løsninger så langt, og den beste musikkløsningen er Signal, fra:

http://www.alloysoft.com/ Funker både på Mac og PC. Har ikke Coverflow, såvidt jeg kan se - men det ryktes at dette kommer med Leopard.


Ellers så har også Telekinesis fått en del oppmerksomhet, den gir adgang til desktop, men uten Signals interaktivitet med iTunes.

http://code.google.com/p/telekinesis/
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Perfekt!!! ;D ;D

Jeg hadde jo forventet at noe slik ville komme. Noe annet hadde jo vært merkelig, for Apple kan virkelig dette med å integrere sin produkter!!

Det blir iPhone så fort den kommer i Europa!
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Kommer til å bli perfekt, siden man vil kunne styre iTunes fra hvor som helst i og utenfor huset. Min WLAN rekker over hele hagen.
Fra bildet ser det ut som om senterbildet i coverflow på Mac'en kommer opp i iPhone med Signal. Men i all reklame for iPhone har Apple gjort stort vesen av coverflow funksjonalitet, der du ved å vende på iPhone fra horisontal til vertikal går fra cover-visning til track-visning!

Får jeg noe sånt i hånden så trenger jeg ikke Sonos fjernkontrollen.
Da er det jo å håpe at den nye MacMini det går rykter om kommer til høsten - med utvidet funksjonalitet.
Hmmm - og jeg som hadde tenkt å kjøpe meg en Transporter, nå er det mulig jeg velger å vente. (Har alt en ekstern DAC).
 

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Innlegg
62
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Litt OT, men et bra alternativ til dette i påvente av iPhone, er en Sony PSP (støtter WLAN, ca. 1500,-) og Coverbuddy (Mac) eller PlayerPal (PC). Coverbuddy og PlayerPal koster neste ingenting. Styrer selv iTunes via PSP og PlayerPal, funker glimrende.

Per
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Kjører du dette selv, Per? Er blitt fortalt at det fungerer riktig godt, men har ikke prøvd det selv.
 

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Innlegg
62
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Soundproof skrev:
Kjører du dette selv, Per? Er blitt fortalt at det fungerer riktig godt, men har ikke prøvd det selv.
Ja, Styrer iTunes (pc) med PlayerPal med en PSP via Wifi/WLAN. iTunes igjen spiller av (ALAC lossless) via Airport Express m/airTunes (optisk) til surroundreceiver. Det hele funker ganske bra. Har ikke forsøkt Sonos, men vil anta at dette nærmer seg funksjonsmessig. Som med all pc-basert avspilling er det jo noen "irritasjonsmomenter", som f.eks. at iTunes ikke alltid finner cover ol.

Coverbuddy har jeg ikke forsøkt, men den ser jo ihvertfall ganske lik ut til PlayerPal.

Per
 

Wodger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2005
Innlegg
102
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Dette er jo egentlig OT, men skitt au... Hvordan blir batteritiden når man bruker PSP + PlayerPal? Har brukt Salling Clicker sammen med WinAmp via blåtann på mobilen. Funker bra, men det sliter hardt på batteriet...
 
Topp Bunn