Mobiltelefon og lesebrett iphone SE, egne erfaringer.

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Antall liker
6.468
Torget vurderinger
14
Jeg tenkte på å bytte ut min gamle Huawei telefon.
Mange som frister. Jeg bruker telefonen til tekstmelding 90%
Tale 5% og nett 5%.
Telefonen bruker jeg i snitt ca 3-4 dg pr uke.
Men tilbake til spørsmål: Om noen her har Iphone SE så hadde
det vært hyggelig å høre hva du synes om den?
(har selvsagt sett og lest en del tester på bla youtube)
Jeg har ikke hatt noen Apple telefon fra før.
Hilsen
Lasse

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.411
^Hva er vitsen med å ha en relativt dyr telefon når du stort sett bruker den til SMS/tale?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.092
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Man bruker en moderne mobiltelefon til mye mer enn sms og tale iallefall. Det er jo mer en liten datamaskin man også kan ringe med.

Jeg er på min tredje iPhonee, en 5s. SE er en 6 i 5s-hus, nettere og enklere å få tak på enn en 6er. Brukergrensesnittet til Apple er intuitivt, det er iallefall sikkert.

• Liker
Reaksjoner: 666

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Antall liker
6.468
Torget vurderinger
14
Fint, takk for hyggelig svar Valentino.
Tenker jeg går for en slik.
Lasse.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.507
Torget vurderinger
12
Jeg har SE. En nobrainer for meg. 6erens ytelse i en foretrukket innpakning.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg trodde du var en "the bigger, the better", fyr?

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.507
Torget vurderinger
12
Hvis du mente meg, så tvert i mot. Jeg valgte f.eks. 3-serie fremfor 5-serie, iPhone SE fremfor 6s, har en kompakt Certina fremfor en vulgær 1/2-kilo etc etc. Fordi jeg liker det, ikke fordi de er billigere.

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Antall liker
6.468
Torget vurderinger
14
Bra, der er vi ganske samstemte Trondmeg :)

C

Cyber

Gjest
Jeg kan kime inn. Har 6S som jobbtelefon. Kjapp, meget god på det meste. Hadde før det 5S privat. SE er jo 6S-innmaten stort sett.

Så lenge du klarer deg med 4" skjerm er SE veldig bra. Jeg synes 6S er litt stor og savner designet på 5S/SE stadig vekk, men det er deilig med litt større skjerm når man først skal bruke telefonen. Spesielt litt mer luft i tastaturet dersom man ikke bruker swiftkey e.l.

Skulle jeg handlet ny telefon privat i dag hadde jeg kjøpt SE 64 GB.

Oooog, jeg er ikke noen Apple-fanatiker, men bruker man telefon i jobb så er det lite å lure på. iOS er det mest stabile, oppdaterte systemet som støtter alt som finnes og det er sjeldent en feil å spore.

Sist redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: 666

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.507
Torget vurderinger
12
To ting. Som cyber nevner, kjøp alltid versjonen med mest minne så slippes anger over kjiphet i gjerningsøyeblikket. Et poeng til med SE som er avgjørende for meg er at den kan håndteres enhånds. At den ser bedre ut enn 6 og 7 er bare en bonus. At folk tror jeg har 5s er fint. Cause I know better ;)

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.714
Som andre er inne på, så tror ikke det er mye å stusse på med SE for ditt bruk.

PS etter en årelang kamp med en Apple-avers IT avdeling på jobben som går Lunsjtegneserien en høy gang så fikk jeg endelig levert håpløse Samsung S5 tilbake mot en iPhone 7plus. Om mulig en like stor forbedring som da jeg i ren frustrasjon leverte min daværende ACER bærbare jobb-PC tilbake og kjøpte min første MacBook Pro for egne penger for å kunne arbeide mer effektivt.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.248
Sted
Holmestrand
Jeg fikk akkurat en 6S på jobben. Veldig fin, kjempebra skjerm, men med min moderate pølseklype hadde nok en SE passet bedre.

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Antall liker
6.468
Torget vurderinger
14
Takk igjen for gode svar.
SE 64 GB i silver er bestilt.
Må finne et passende skinn deksel.
Rapport kommer.
Lasse

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.587
Jeg har hatt iPhone 4,5 og nå 6 gjennom jobben. Da jeg byttet fra 5 til 6 synest jeg den var litt vel stor rent fysisk, men har etter hvert vent meg til det. Når saken faktisk skal brukes er det jo fint med større skjerm, men når den skal ligge i lomma er det fint at den er så liten som mulig. Ellers er jeg godt fornøyd - utover den sedvanlige batterireduksjonen når de drar på årene har jeg ikke hatt noen problemer med noen av de. Har byttet fra 4 til 5 fordi jeg mistet den i bakken og dekselet knuste (da var den uansett blitt noe gammel), 5eren ble batteriet etter hvert så dårlig på at den ble vanskelig å forholde seg til. Har aldri prøvt noe Android-baseret så har litt dårlig sammenligningsgrunnlag sånn sett - jeg benytter meg heller ikke i særlig grad av Apples økosystem til tross for at vi har et par iPader og en MBA (som nå nærmer seg søppelbøtta grunnet batteriet).

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Hadde SE en liten periode. Er vel helt grei den, opplevde ingen forskjell å snakke om i bruk fra 5S som jeg har hatt 3 av. Mulig batteritiden var hakket bedre (husker ikke), hvilket vil være en stor fordel da dette var tragisk på 5s og som alltid gis det ingen muligheter til utbedring av dette eller lagring etc fra motehuset Apple. Men bruker du telefonen kun til SMS så er vel uansett ikke dette en stor utfordring. SE har en fin størrelse både for bukselomme og håndtering synes nå jeg. Er i dag påtvunget en 6S av bedriften jeg jobber i som i motsetning til SE har en skikkelig ugrei størrelse for enhåndsbrukeren og i samspill med en lite gjennomtenkt overflate som får teflon til å fremstå som klister er gjenstanden mer egnet som et såpeglatt prosjektil enn en telefon. Ellers er den som som alle andre iPhones jeg har hatt. Helt ok og irriterende på samme tid. Er definitivt tilhenger av Android, da fleksibiliteten kjører i ringer rundt IOS, men om formålet først og fremst er SMS så spiller jo dette ingen rolle.

6

65finger

Gjest
Bruker en 6plus som reisesurfer til bøker, musikk, TVEN osv. ikke SMS men derimot som laptop : mail kalender og samtaler. Kjører ringer rundt Samsung 6 edge som jeg ble påtvunget i en periode. IPhone SE brukes i fritiden grunnet størrelse

Sist redigert av en moderator:

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.728
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Trur det er et godt valg om du liker den å hånden...
Er selv på min 3je størrelse. Gikk fra 4'ern, så 5s, og nå 7. Alle gode på sin måte.
Men jeg må innrømme at det er rart å holde i de mindre modellene nå som man er blitt vandt til 7'ern.
Størrelse er uansett en smakssak (og størrelsen på hånden sak). Vurderte faktisk 7plus pga monster batteriet som sitter i plus modellene, men det ble ikke noe av.

og som det nevnes over her... det er ikke minnekortstøtte på iPhone, så unngå minimumsmodellene. 16Gb er nesten håpløs som musikkkilde om man er ute å reiser. Kapasitetstigen ble endelig oppdatert med 7'ern, så minste er 32, så 128 og 256. Jeg gikk for 128. Det skal holde.

SE'n får du for 1/2 av 7'ern... 3990,- ifl prisjakt.no

.. og brukergrensensittet.. uten tvil det beste.

IMO
Kai

Topp Bunn