Ipad-PC

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Hei
Var på besøk hos en kar som styrte hele anlegget med Ipad. Han brukte Linn sin Akkurate DS streamer og styrte alt fra sofaen med Ipad. Synes det var fantastisk brukervennlig og greit.
Har selv rippet masse musikk som nå ligger lagret på Flac filer. Bruker mest jriver som avspiller.

Kan man få en Ipad til å styre en vanlig bærbar PC også, eller må man over på Mac for å kunne bruke Ipad som kontrollenhet?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
605
Torget vurderinger
1
iPad'en styrer egentlig Linn DS, så det er likegyldig om man bruker en Mac eller PC, så lenge uPNP/DLNA serveren er kompatibel med Linn. (som gjelder så å si alle). Man får litt ekstrafunksjonalitet om uPnP-serveren er utvidet med DS/Linn-spesifikke tilleggene.

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Man skrev:
iPad'en styrer egentlig Linn DS, så det er likegyldig om man bruker en Mac eller PC, så lenge uPNP/DLNA serveren er kompatibel med Linn. (som gjelder så å si alle). Man får litt ekstrafunksjonalitet om uPnP-serveren er utvidet med DS/Linn-spesifikke tilleggene.
Sorry, ser at jeg var meget uklar i spørsmålstillingen min. Jeg har ikke Linn men kjører lyden fra en vanlig laptop og inn i USB dac. Kan jeg få til og styre dette med en Ipad på noe vis?
Takk for svar.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
605
Torget vurderinger
1
Har lite erfaring med Jriver.
Men mener Jriver har en innebygd upnp-server.
Du kan f.eks hacke en squeezebox touch til å bruke USB-DAC'en din. Og bruke iPeng HD til å styre squeezeboxen mot upnp-serveren til Jriver.
Perfectwave-appen er vanlig upnp-client/styring med tilleg for spesifikke PS Audio-produkter. Dette er ikke et egnet program.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.195
Torget vurderinger
29
Har nettopp fått meg en iPad (uten at jeg helt skjønner hva jeg skal med den). Men til poenget: Er det noen av dere datahuer som kan forklare meg hvorfor jeg ikke får opp en del adobe-relatert på denne, eller, det jeg vel mener er at en del sider ikke vises som de gjør på laptopen min. (Beklager off-topic Hagto).

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Takk for svar.
Hva skulle man gjort uten Hifisentralen!

Så ut til å være greit det som lå her:

http://melloware.com/download/

Kanskje man bare skulle få seg en Ipod Touch?
(Ser at de har for mediamonkey også på siden).

N

nb

Gjest
Fosse skrev:
Har nettopp fått meg en iPad (uten at jeg helt skjønner hva jeg skal med den). Men til poenget: Er det noen av dere datahuer som kan forklare meg hvorfor jeg ikke får opp en del adobe-relatert på denne, eller, det jeg vel mener er at en del sider ikke vises som de gjør på laptopen min. (Beklager off-topic Hagto).
Steve Jobs & co liker ikke Adobe Flash som er hva svært mye av animasjoner/filmer/etc på nettsider er basert på.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
127
Er vel ikke Flash-støtte i det hele tatt på hverken iPad eller iPhone eller iPod touch så vidt jeg vet.

Grunnen er som nb nevner, Jobs & Apple liker ikke Adobe. De mener Flash-plattformen er "full av sikkerhetshull" for eksempel.

Noe paradoksalt, i og med at Adobe, igjennom Photoshop og andre fotoredigeringsprogrammer / illustrasjonsprogrammer stadfestet Apples plass i foto-/video-/grafisk design-verden.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.195
Torget vurderinger
29
Takk for svar, nok en gang nb. Det er jo uhyre irriterende.

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Sendte noen spørsmål til Melloware. Fikk svar etter 5 min på en lørdagskveld!!
Under et utdrag fra svaret jeg fikk:

Rivermote definitely works with the iPad! I have an iPad at home and have tested it personally!

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Antall liker
25
Torget vurderinger
7
Fosse skrev:
Takk for svar, nok en gang nb. Det er jo uhyre irriterende.
Prøv applikasjonen GoodReader i Appstore.

GeirTj :)

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Antall liker
25
Torget vurderinger
7
stejorge skrev:
Flere av tilleggene til iPod Touch kan brukes på iPad.
Denne kan brukes til J-River http://melloware.com/products/rivermote/
Ellers så kan en jo også bruke "remote desktop" løsning.

PS Audio sin løsning for PerfectWave ser også strøken ut http://www.youtube.com/v/oY91r_a_r_w&hl=en_US&fs=1&&autoplay=1
Jeg bruker JRiver ver. 15 som gir bitperfect overføring samt nevnte rivermote applikasjon på iPad eller iPhone og det må sies å være en lekker løsning. Nå sies det at JRiver sammen med PLugPlayer (nok en billig app i Appstore) gjør at JRiver kan streame/sende musikk til iPad evt. iPhone. Dersom en av disse er koblet mot anlegg evt. hodetelefon så har du et streaming anlegg utenom iTunes. Har ikke prøvd det siste enda.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
605
Torget vurderinger
1
Hagto. Hvis du ikke har noe imot å bytte fra Jriver til Mediamonkey. Du kan da installere Monkeytunes-plugin, og styre det hele fra ipad itunes-appen til apple.
Det er passe smooth.

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Man skrev:
Hagto. Hvis du ikke har noe imot å bytte fra Jriver til Mediamonkey. Du kan da installere Monkeytunes-plugin, og styre det hele fra ipad itunes-appen til apple.
Det er passe smooth.
Takk for det.
Jeg har både mediamonkey og j.river installert og veksler litt mellom dem. Er litt usikker på hvem av dem jeg liker best. Har funnet plugin til j.river også for styring med ipad.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
605
Torget vurderinger
1
Jeg vet ikke om du forstod hele poenget, men det var ihvertfall at du kan styre Mediamonkey med appen til APPLE. Remote 2.0 programmet som apple har laget, og som er funksjonsmessig og designmessig helt overlegent den alternative klienten du fant. Den fungerer også native på iPad, og mest av alt behandler den Album Artist på den riktige måten.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.648
jeg bruker en app som heter iPeng (har visst noe med pingviner å gjøre)

fantastisk brukergrensesnitt.

styrer en server/squeezebox + dbpoweramp

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Man skrev:
Jeg vet ikke om du forstod hele poenget, men det var ihvertfall at du kan styre Mediamonkey med appen til APPLE. Remote 2.0 programmet som apple har laget, og som er funksjonsmessig og designmessig helt overlegent den alternative klienten du fant. Den fungerer også native på iPad, og mest av alt behandler den Album Artist på den riktige måten.
Var nok for rask ute der og misforsto deg ja.
Høres spennende ut, takk for tips.

Topp Bunn