Interessant kabeltest

L

Lassencad

Gjest
Hvor er det dog befriende at se sådan en gennemgang :)
Om man er enig er vel en anden sag.
Altid godt at være kritisk
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.285
Antall liker
9.368
Sted
Interiore Simplicitate
Uenighet vil det alltid være, uansett.

Det jeg skulle ønske var at det ble stilt krav til produsentene, både formelt og fra oss forbrukere, på dokumentasjon. AQ i dette tilfellet tar en stiv pris for et produkt de ikke bryr seg om å dokumentere hvordan fungerer.

Om de virkelig har belegg for påstandene sine burde man kunne forvente et minimum av dokumentasjon. Med denne testen ligger ballen på deres banehalvdel.

Jeg irriterer meg over fantasipriser - selv om denne kabelen skulle levere det produsenten hevder hva i all skulle forsvare prisen? Ikke R&D i alle fall, da burde det være lett å legge frem dokumentasjon. 😉
 
L

Lassencad

Gjest
Nu skal man jo ikke puste til ilden :giggle::giggle: Men nu alligevel
Et sted utroligt at denne tråd går i stå allerede efter 4 indlæg.
Måske er man træt af kabel spørgsmål eller bare tråde der går i selvsving
Ja jeg ved det ikke :)
Jeg synes dog at tråden berører et emne som der ikke så mange der har taget op.
Hvordan måler et kabel i forhold til et alm kabel der ikke gør noget væsen af sig.
I forhold til kabler der kan en masse men som ingen mening giver og ved en måling ingenting gør?
Der må da være andre der har haft oplevelser som fyren i videoen :)
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.285
Antall liker
9.368
Sted
Interiore Simplicitate
Kabeltroende er sikkert lei å bli fortalt at de hører ting som ikke er der, og det kan man jo forstå. Jeg er ikke ute etter å skape diskusjoner eller å rakke ned på noen (andre enn produsentene av dette fjaset). Jeg evner bare ikke å forstå hvorfor så mange oppegående mennesker insisterer på fortsatt være like ukritiske, og jo høyere pris jo mindre kritisk sans er det å spore.

Det foreligger grundige tester som viser null forskjell, da burde man vel forvente at en produsent som tar flere titalls tusen for en meter med kabel kan gi et fornuftig tilsvar?
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
Det er fullt mulig at kabler kan låte forskjellig, - noe som både er bevist og demonstrert inntil det kjedsommelige, men det ligger noen forutsetninger i bunn, som inn-ut impedans på forsterkere, impedansvariasjoner for høyttalere etc etc.... Det er ikke nødvendigvis slik at man innbiller seg det man hører, - da er det ofte verre med forklaringen.......
Det er da enkelt langt forbi det latterlige å oppgi R-L-C parametre for kabler, - noe de fleste "superprodusenter" ikke gjør... i alle fall ikke hele settet med data. Vi vet også at mange av "superkablene" rett og slett er standard produksjonskabler som er pyntet på både fysisk og verbalt, for så å bli solgt med en pris som er hundrefaktoren eller mer....
 
Sist redigert:

PKL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2014
Innlegg
71
Antall liker
93
Sted
Jylland
Her er en lille test i selv kan svare på ;)
Nr.1 er der 4 numre som i kan se om i kan høre forskel på ?
Læser i videre få i svar på det.
God fornøjelse 😊

Udfordring (slut) - HiFi2You
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.707
Antall liker
710
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Mikrofon demo er vanskelig. Hvis man kjøper låner et produkt...hva som helst og lyden ikke blir mer involverende, klarere, mer trøkk, større lydbilde, glem det.
Jeg prøvde å sette forsterkern på vibrasjonsdemping. Lydbildet ble litt mindre, bare å kaste vibrasjonsdempegreien i søpla.
Det samme med kabler. Blir ikke lyden klarere eller det blir skarpt og lyst eler det ikke skjer noe i det hele tatt i forhold til det man har, så virker det man har fra før av bra nok. Slapp av! Hør på musikk. Men det er ikke skadelig og farlig og teste ut dyrere ting.
 
Sist redigert:

TANDBERGEREN

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Innlegg
314
Antall liker
93
Sted
Fosser
Glem ikke å løfte høyttalerkablene minimum 32mm opp fra betonggulv.
Gjør man ikke det så vil man ødelegge alt som utstyret forøvrig har gjort for å gi den perfekte lyd.
 

3fsshifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2017
Innlegg
368
Antall liker
377
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
T

ThomasH2Y

Gjest
Dette er jo mer eller mindre bare bambus! Anbefaler ett kurs i grunnleggende elektronikk for den karen der… Kveiler du en kabel med AC oppstår allskens fenomener… Audio er AC…. Dette er ikke relevant foe en kabeldiskusjon. (Og joda, jeg hører forskjell på kabler!!!)
Det er så fordi du ikke forstår det :unsure:
Og jeg vil så anbefale et høreapparat og nogle briller :-D
 
Topp Bunn