Ønsker anbefaling Integrerte forsterkere (topp modeller)

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.651
Antall liker
9.707
Sted
London
Jeg vil også nevne Quad.
De har en som burde være innenfor prisnivået - Quad Vena II
Du kan og få en versjon med PlayFi innebygget

Quad Vena II

Sist jeg var på hifimesse, var denne satt opp i et helt nøytralt rom sammen med det jeg tror var S-1 høyttarere.
Var en av de beste demoene på messa
 

mulle

Medlem
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
17
Antall liker
12
Denonbokstavene er i praksis bare indikasjoner på ulike generajsoner.
Fritt etter hukommelsen: først var det PMA-2000, så 2000R, så 2000AE og til slutt 2500NE , men i motsetning til alle de andre bokstavene, så indikerer NE at det er en nettverksstreamer innebygget, og dermed også en DAC. Dette gjør den til noe mer enn bare en forsterker, så her har bokstavbetegnelsen faktisk en betydning.
NE har intet med nettverksstreamer at gøre - den har ingen streamer indbygget. NE står for "New Era"!
 

mulle

Medlem
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
17
Antall liker
12
Øh, hæ?
PMA-2500NE er jo i praksis ikke noe annet enn en PMA-2000AE med "noko attåt"
Dersom man ikke trenger digitaldelen er det jo i praksis samme forsterker.
Nå må det sies at jeg er helt enig i at det er en flott digitaldel det er snakk om, men om du mener at som _forsterker_ så er 2500 bedre enn 2000, så mistenker jeg at vi er uenige. De er ganske nøyaktig like gode.
Jeg tror ikke, at du har hørt 2500 NE. Selv min familie, der ingen interesse har for Hi-Fi, kan sagtens høre en forbedring i forhold til de gamle modeller.
Jeg har ingen aktier i hverken Denon eller HFK, og har ikke Denon på hylden længere. Men ret skal være ret.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.309
Antall liker
16.927
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Sånn generelt... osv
Jeg skummet gjennom hele testen du linket til. Det kan jo være at det var noe feil på eksemplaret, som det nevnes. Om deres produkter notorisk var "feilkonstruert" med betydelige avvik så er det vel grunn til å anta at Sugden ville hatt et mer frynsete rykte enn de virker å ha - etter å ha vært i virksomhet siden 1967.
Tar ikke opp dette for å "forsvare" Sugden som merke, eller at jeg har en selv, men fordi min (og tydeligvis mange andres) erfaring ikke samsvarer helt.

De "slakter" jo også det innebygde RIAA-trinnet. Kjenner meg ikke helt igjen der heller, og når jeg testet det ut (både MM og MC) mot mitt Whest, så minnes jeg det var små detaljer i favør Whest, men at det innebygde var fullt ut til å "leve" med - og glatt kunne konkurere med separate trinn i prisklassen til pristillegget for dette.

Det jeg har erfart er at (i hvertfall) A21ai Series 2 er noe sensitiv for innstrålt støy. Jeg måtte gi opp å forsøke å bruke et GS Reflex C. Uansett type kabler og plassering dro det inn mye støy. Samme RIAA på Leben amp´n - tilnærmet støyfritt, men også der noe sensitivt mht plassering.
Videre vet jeg at det har vært noen (A21a Series 2) der inngangsvelgeren har hatt kontaktproblemer etter en (god) tids bruk - og volumkontrollen (v/bruk av fjernkontrollen) ikke har stoppet når man har trykket + :oops: .
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.396
Antall liker
1.866
Torget vurderinger
8
Jeg skummet gjennom hele testen du linket til. Det kan jo være at det var noe feil på eksemplaret, som det nevnes. Om deres produkter notorisk var "feilkonstruert" med betydelige avvik så er det vel grunn til å anta at Sugden ville hatt et mer frynsete rykte enn de virker å ha - etter å ha vært i virksomhet siden 1967.
Tar ikke opp dette for å "forsvare" Sugden som merke, eller at jeg har en selv, men fordi min (og tydeligvis mange andres) erfaring ikke samsvarer helt.

De "slakter" jo også det innebygde RIAA-trinnet. Kjenner meg ikke helt igjen der heller, og når jeg testet det ut (både MM og MC) mot mitt Whest, så minnes jeg det var små detaljer i favør Whest, men at det innebygde var fullt ut til å "leve" med - og glatt kunne konkurere med separate trinn i prisklassen til pristillegget for dette.

Det jeg har erfart er at (i hvertfall) A21ai Series 2 er noe sensitiv for innstrålt støy. Jeg måtte gi opp å forsøke å bruke et GS Reflex C. Uansett type kabler og plassering dro det inn mye støy. Samme RIAA på Leben amp´n - tilnærmet støyfritt, men også der noe sensitivt mht plassering.
Videre vet jeg at det har vært noen (A21a Series 2) der inngangsvelgeren har hatt kontaktproblemer etter en (god) tids bruk - og volumkontrollen (v/bruk av fjernkontrollen) ikke har stoppet når man har trykket + :oops: .
Riaa i Masterclass er ihvertfall meget god 👍
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Innlegg
138
Antall liker
100
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Har selv en Gato Dia-250 på nevnte høyttalere som fungerer meget bra i mine øre. Vet det er over budsjett, men tenkte det var verd å nevne siden det er samme høyttalere ;-)
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Har selv en Gato Dia-250 på nevnte høyttalere som fungerer meget bra i mine øre. Vet det er over budsjett, men tenkte det var verd å nevne siden det er samme høyttalere ;-)
Den har jeg lest mye positvt om og den er jo bare skitlekker!
Jadda, jeg mener at utseende betyr noe! :cool:
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Jeg vil også nevne Quad.
De har en som burde være innenfor prisnivået - Quad Vena II
Du kan og få en versjon med PlayFi innebygget

Quad Vena II

Sist jeg var på hifimesse, var denne satt opp i et helt nøytralt rom sammen med det jeg tror var S-1 høyttarere.
Var en av de beste demoene på messa
Spennende!
Noen som vet mere om dette med DTS Play-Fi?
 
X

X186841

Gjest

Critical Listening mode allows you to send high resolution audio files (up to 24-bit/192kHz) to your premium Play-Fi product with no transcoding or downsampling, no wires necessary.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.063
Antall liker
3.738
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
NE har intet med nettverksstreamer at gøre - den har ingen streamer indbygget. NE står for "New Era"!
Dette er selvsagt helt korrekt, her har jeg snubla i betegnelser og deretter spilte min kreative hukommelse meg et puss. Sjekka nå, og det er slett ingen nettverksstreamer, men en USB-inngang (og andre digitale innganger) så den kan brukes som lydkort ved pc-avspilling der man på sin side igjen streamer fra nettverk om man skulle ønske det...
nettsidene til hifiklubben.no skrev:
Via den asynkrone USB-inngangen kan du også bruke PMA-2500NE til krystallklar, digital avspilling av musikksamlingen din fra PC/Mac, inkludert høyoppløste musikkfiler helt opp til 32-bit/384kHz.
Konklusjonen er at NE-modellene en helt annen skapning, siden den har en digitaldel, og det er _etter min mening_ den store forskjellen fra AE-variantene.
(Kan legge til at jeg er en stor fan av denne denon-dacen)
 
Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by

Critical Listening mode allows you to send high resolution audio files (up to 24-bit/192kHz) to your premium Play-Fi product with no transcoding or downsampling, no wires necessary.
Takk for link, men jeg tenkte mere på om noen har erfaringer med dette i bruk? Det var et dårlig stilt spørsmål fra min side :)
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Jeg ønsker fremdeles noen erfaringer og tanker rundt flere integrerte forsterkere, som disse:
- Classe cap - 2100 (ca. 10K brukt)
- Marantz PM7000n (8500 brukt)
- Marantz PM6006 (ca. 4000 brukt)
- Marantz PM7005 (6700 brukt)
- Marantz 140 og 3200 (9000 brukt)
- PIONEER A-77x (6000 brukt)
- Heed Elixir (8000 NY)
- Bel Canto S300i (5500 brukt)
- Cambridge 851A
- Classe CAP 2100
- Line Magnetic 211ia (5700 brukt)
- Line Magnetic 216ia (8000 brukt)
- Electrocompaniet ECI-3 (6000 brukt)
- Leak Stereo 130 (12.000 ny)
- Leak 2000 (?)

Hvilke høyttalere har du brukt på den?
Hva har du sammenlignet med?
Hvor stort rom den stått i?
Hvilken lydpreferanse har du?
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
983
Antall liker
742
Torget vurderinger
8
Denne listen din lukter litt av desperasjon, du har pm fra en som kjenner HT du vil bruke forsterkeren til 🎶 :)
 
Topp Bunn