Integrert forsterker til Audiovector M3 Avantgarde?

Sikkilsdalen

Fersking
Ble medlem
04.01.2008
Innlegg
4
Antall liker
0
Noen som har synspunkter på valg av en integrert forsterker til Audiovector M3 Avantgarde?

Spiller egentlig mye forskjellig musikk. Det omtales et meget stort antall produkter, men slenger man innom hos de forskjellige forhandlere er det lett å komme i samme posisjon som de som så på Terra Securities som rådgivere, mens de egentlig var selgere.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Vecteur I6.2 (2x165w med mulighet for biamping via ekstra effektrinn). Forhandles av f.eks Clofis.
Dette er utgående modeller, da Vecteur holder på med nye saker som snart kommer, f.eks I6 - "ny" til da 1800 euro.
Det er sikkert noe på lager ett eller annet sted, da kan man gjøre kjempekjøp!


mvh
 

Sikkilsdalen

Fersking
Ble medlem
04.01.2008
Innlegg
4
Antall liker
0
Jeg takker for interessante innspill. Jeg har selv hørt Hegel H200 med Audiovectorene, og det låter meget bra, men muligens kan det bli en anelse klinisk i lengden? Oslo Hifi Center holder som kjent en knapp på Densen som match til Audiovector. Det skal legges til at de ikke selger Hegel, så posisjonen kan vel være noe farget av det. Mellomtonen er relativt sett i forhold til diskant noe mer fremskutt hos Densen enn hos Hegel, slik jeg forstår det, og det kan gi et litt mykere helhetsinntrykk ved lengre lytteøkter. Det kunne ha vært morsomt med noe skandinavisk og da har man jo også Bladelius som en mulighet? Det er som med andre ting i livet, man kan ikke prøve alle alternativer før man bestemmer seg. Derfor er det nyttig med råd fra erfarne fjellfolk. Takk igjen for bidrag.
 
O

OldBoy

Gjest
Jeg har hørt AV Mi3, altså ikke M3, Avantgarde sammen med en Densen pre+effekt-kombinasjon hos OHC, og.....jo: det fungerte bra, men var kanskje ikke prikken over i'en. Jeg har forøvrig også hørt mange varianter av AV+Primare og AV+Electrocompaniet, og synes at dette kan være vel så interessant å vurdere som Densen. Sammenlignet med Hegel H200 blir sannsynligvis klangen litt rundere, men ikke fullt så detaljert. Det spørs hva man liker.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Eg har prøvd mine M1 Avantgarde med godt resultat med m.a. Krell KAV 300i og forsterkarkombinasjonane Adyton Cordis 1.6se og Bertram beast med Hegel P2a. Føler det er viktig å ha bra effekt for å kontrollere desse skikkeleg, men M3 kan jo vere annleis der.. Har prøvd Musical Fidelity Ac3r med mindre hell, då lyden vart utflytande og det mangla stillhet og ro i lydbildet.
 

DrB

Medlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
12
Antall liker
0
Har også Mi3 serien framfor M3, men antar at lydsignaturen er ganske lik...
Har forsøkt Hegel H1 som i mine ører låt klinisk og hardt, H200 er vel hakket varmere.
LyngdorfTDA2200 låt betydelig "snillere" i diskant/ øvre mellomtone og var egentlig en veldig god kombinasjon. Kanskje litt "kjedelig", men ingenting feil å sette fingeren på. Denne kan du bruke som en DAC også. Jeg brukte den med hell med en gammel Sony DVD spiller som drivverk.
Jeg har selv KrellKAV400xi med Mi3. og oppfatter kombinasjonen som veldig bra, spesielt på dance/ techno etc. Kanskje en anelse klinisk i diskanten, men du får et fantastisk bassdriv med Krellen.
Ellers mener jeg at Audiovector med hell kan kombineres med en litt "varmtklingende" forsterker. Den beste lyden har jeg hørt med Mi3 Avantgarde var ved bruk av en av de dyreste McIntosh forsterker kombinasjonene.
 
E

Element

Gjest
ser OHC selger en demobrukt T+A V10. det er jo en syk syk kombo som jeg til de grader vil anbefale til AV. har selv hatt gleden av å få demonstret audiovector på denne ampen noe som i mine ører fungerte glitrende og sammenlignet med densen var den mye triveligere, ahh rørmagi, toppen roet seg litt og alt falt på plass...
 

Sikkilsdalen

Fersking
Ble medlem
04.01.2008
Innlegg
4
Antall liker
0
Det har avtegnet seg et interessant og nyansert bilde av aktuelle muligheter. Mange takk. Ikke minst McIntosh, Mingda og T +A var spennende. Det kan nok være et stykke vei å gå her mht konsensus i heimen når det gjelder oppfatningen av ytre design på elektronikkprodukter. Men the proof of the pudding is in the eating. Kanskje man skulle la de involverte oppleve utstyret i en blindtest først. Som i denne testen av T+A V10 fra Stereophile :
"That sounds really great—what are you listening to?" my wife hollered to me from her home office, adjacent to my listening room.
"Do you mean the music or the sound?"
"Both!" she shot back.
I hit the Mute button on the T+A V10's remote control, got up from my chair, and walked to her door. "It's The Shins' second LP, Chutes Too Narrow [Sub Pop SP625]. Great pop/rock tunes, don'tcha think? Kinda like Todd Rundgren's best early stuff, only better. The amplifier's the new T+A". Before I could utter another syllable, out it came—from her: "Tits and ass!"
 

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Hva med Accuphase. Har selv Mi3 signatur og hadde tidligere H200. Synes ikke det var noe god match, ble altfor spinkelt for min smak, men det var jo hjemme hos meg da. Hvis du har mulighet til å teste E-308 eller E-450 vil jeg ihvertfall anbefale det på det varmeste. De kan du i tillegg få med D/A converter som du kan putte inn bak i slot. Lykke til med valget!

Mvh B
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Importøren anbefalte å bruke disse med Naim forsterkeri, som han sa til meg på telefon nylig. Høres ikke ut som en dårlig ide, etter min smak iallefall.

Selvsagt skal man ikke tute på og anbefale det man selv har i enhver sammenheng helt ukritisk, og det gjør jeg da heller aldri. Bare overbringer det AV-importøren sa :)

Mvh Vidar P
 
R

Rojoh

Gjest
Hvis du holder til i Stavanger, så kjører Apis anlegg med Audiovector + Naim. Har dog ikke hørt på det enda. (Kommer sikkert til å gjøre det før eller siden - har nettopp begynt i ny jobb i Apis - ikke som selger, men som elektriker - er jeg innhabil og bransjeaktør nå mon tro??)

Mvh. Johan
 
I

ijustpop

Gjest
Naim og Audiovector låt veldig bra sammen på Horten messen i år. Tight, fokusert og rytmisk.
 

wireworld

Medlem
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
34
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
hei.
har hørt avantgarde sammen med bladelius thorII dette låt meget bra!!
et tips. den er jo veldig strøm sterk også :)
 

jol

Fersking
Ble medlem
16.10.2007
Innlegg
1
Antall liker
0
Med mine AV M3 Avantgarde har jeg tidliger brukt Krell KAV300iL, som var en ganske bra match, god kontroll, men kanskje litt slankt lydbilde.
Har nå Coda Unison Ultra, som har mye av Krellen sine gode sider + ett varmere lydbilde, meget godt fornøyd med denne kombinasjonen.
Andre integrerte som jeg tror vil kunne bli en meget bra match er Burmester Rondo, Plinius 9200, BAT, Jeff Rowland eller McCormack, for å nevne noen..
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Som tidligere eier av M3 Avantgarde vil jeg henvise til dette innlegget som jeg stort sett er helt enig med:

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,11345.msg246008.html#msg246008
Få styr på diskanten før du gjør noe annet.

Kan tillegge at hvis man absolutt vil biwire så må-må-må ikke diskanten stå alene men kobles sammen med mellomtonen.

ps! Hvis du høre hvor horribelt Hifi *kan* låte, så kjører du Hegel + Superflatline biwire-kabler og lar diskanten stå for seg selv. (Dette er ikke kritikk av enkeltprodukter, men matchingen dem imellom)
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.242
Antall liker
3.467
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Vidar P skrev:
Importøren anbefalte å bruke disse med Naim forsterkeri, som han sa til meg på telefon nylig.

Kanskje ikke så rart, da han er importør av begge merker.
 

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Innlegg
125
Antall liker
3
Hei

For noen år siden hørte jeg en del på M3 Avantgarde.
Det ble spilt på Hegel P2A/H2A og Primare Pre/effekt (husker ikke modell, men i prisklassen 15+15 tusen).
I tillegg prøvde vi en del med Chord spm 400 effekttrinn og ulike kabler.
Mener og huske at Hegel var best på stemmer mens Primare hadde mer "glatt" lyd. Hva som var best er jo en smakssak :) Begge disse kombinasjonene kunne jeg levd godt meg...
Uansett husker jeg disse høyttalerne som en veldig god modell.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hei

Har selv hatt disse høyttalerene og i en periode hadde jeg både Bladelius Thor mkII og Coda Unison Ultra (www.pmaudio.no).

Jeg vil anbefale på det sterkeste at du hører på coda Unison Ultra. Meda Codaen vokser lydbilde 5 hakk i bredde og høyde. Codaen gir høyttalerene en deilig varme i mellomtonen som kler dem utmerket. Sammen med min AudioNote Dac fikk høyttalerene både masse detaljer og en perfekt klangbalanse.

Coda forsterkeren kjører klasse A på de første 50 watt og resten AB til 150watt.

Bladelius og Hegel vil jeg holde meg langt unna da dette ga en pinglete og ubehagelig klangbalanse.

Mvh

Bjørn
 

Eirik.U

Medlem
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
26
Antall liker
1
Torget vurderinger
2
Primare eller Mcintosh fungerer veldig bra!
Men om det er integrert du skal ha, er mcintosh klart best. (men også mye dyrere)

Naim eller arcam kan jo også være noe.

Lykke til ;D
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,11345.msg246008.html#msg246008

Har tidligere lagt ut denne innlegget om Audiovector.
Har nå prøvd ulike typer resistanser på dem, og det låter ulikt.
De jeg har komt fram til som låter mykest, men som samtidig har mest detaljering er følgende.

Kjøpes på ELFA
Bestillingsnummer: 60-989-58
RoHS 6,8 ohm 5% 20W

20W høres kanskje lite ut, men det er plenty nok. Husk at det er 20 Watt kontinuerlig drift, så om det piker opp i flere hundre watt av og til, det gjør ikke noe. Spiller du med 400 Watt utgangseffekt, går det nok fortsatt bra med disse resistorene.

http://www.elfa.se/no/index0.html
Skriv inn bestillingsnummeret i søkefeltet, og du får 2 treff, ett til et datablad på dem og en til der du bestiller dem.

Da kan det ikke bli mer enkelt for deg.
Med denne resistoren på hver av høyttalerne, får du samme klangbalanse i høyttalerne som med hodetelefonen Sennheiser HD650. Og dette er i mine ører nokså nøytralt.

Kan nevne at konstruktøren har innrømmet at disse høyttalerne har mer diskant enn det som er nøytralt. Den større modellen av disse hadde enda mer diskant, og de ble faktisk boikottet av danske hifi-butikker og sendt i retur. De ville ikke selge den fordi de var så lyse i toppen.

Men diskanten i disse høyttalerne er virkelig gode og oppløste. Så når en bare får skikk på nivået i den, da låter denne Audovector M3 Avantgarden kanonbra.

Kan nevne at den seneste utgavene av den ikke er så overdreven i diskanten. Dette twiket vil bare passe for dem som har den diskantutgaven som er svart. De med sølvutgaven må bruke mindre resistorverdi. Tør ikke si hvilken verdi, for på den modellen er diskanten mer på rett nivå.

En god start å prøve på sølvutgaven er jo:
4,7 ohm fra RoHS
Bestillingsnummer: 60-989-41

Denne kan også brukes på den med svart diskant, om du vil ha det litt lysere klang enn virkeligheten. Likevel blir det betydelig bedre enn slik den er.

De er så billige at du kan jo kjøpe både 4,7 og 6,8 ohms utgaven så prøver du hva du selv liker best. En av disse skulle pass.

Har også prøvd 10 ohm, men det ble alt for mye. Da ble lydbildet mørkere enn i Sonus Faber. Men kan jo være rett verdi om du har en skrikende cd-spiller og ditto forsterkeri.

De som virkelig tar av, kan jo lage brytere som står mellom mellomtone og diskantterminalen (på +,siden), med ulike valg av resistorer, og så kan du velge klangfarge i dem etter humøret. Bare til å slå inn og ut brytere. En av dem kan jo også lage full korslutning. Da får du jo original-lyden tilbake.

Var ikke dette en artig ide? Husk å bruke gode brytere da.
Kanskje Elfa har noen du kan bruke? Har ikke undersøkt.

På minusterminalen mellom mellomtone og diskant, lager du en kortslutning med en god kabel. Kanskje en Kimer-kabel stubb eller noe annet bra som selges i løsvekt kan være en ide der. Kimber selger jo slike korte kortslutningsterminaler også. Og du trenger jo bare to stubber, mot normalt 4.

Høyttalerne er like oppløste etter dette tweeket, det er bare den skarpe snerren som blir borte. Ørene får litt sjokk med det samme, men så vil de takke deg for tweeket, når de får vendt seg til det. Og for en herlig bass som høyttalerne får etterpå. Nå er de ikke tynne og slanke i bassen lengre.

Lykke til.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.142
Antall liker
4.292
Torget vurderinger
1
consen skrev:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,11345.msg246008.html#msg246008

Har tidligere lagt ut denne innlegget om Audiovector.
Har nå prøvd ulike typer resistanser på dem, og det låter ulikt.
De jeg har komt fram til som låter mykest, men som samtidig har mest detaljering er følgende.

Kjøpes på ELFA
Bestillingsnummer: 60-989-58
RoHS 6,8 ohm 5% 20W

20W høres kanskje lite ut, men det er plenty nok. Husk at det er 20 Watt kontinuerlig drift, så om det piker opp i flere hundre watt av og til, det gjør ikke noe. Spiller du med 400 Watt utgangseffekt, går det nok fortsatt bra med disse resistorene.

http://www.elfa.se/no/index0.html
Skriv inn bestillingsnummeret i søkefeltet, og du får 2 treff, ett til et datablad på dem og en til der du bestiller dem.

Da kan det ikke bli mer enkelt for deg.
Med denne resistoren på hver av høyttalerne, får du samme klangbalanse i høyttalerne som med hodetelefonen Sennheiser HD650. Og dette er i mine ører nokså nøytralt.

Kan nevne at konstruktøren har innrømmet at disse høyttalerne har mer diskant enn det som er nøytralt. Den større modellen av disse hadde enda mer diskant, og de ble faktisk boikottet av danske hifi-butikker og sendt i retur. De ville ikke selge den fordi de var så lyse i toppen.

Men diskanten i disse høyttalerne er virkelig gode og oppløste. Så når en bare får skikk på nivået i den, da låter denne Audovector M3 Avantgarden kanonbra.

Kan nevne at den seneste utgavene av den ikke er så overdreven i diskanten. Dette twiket vil bare passe for dem som har den diskantutgaven som er svart. De med sølvutgaven må bruke mindre resistorverdi. Tør ikke si hvilken verdi, for på den modellen er diskanten mer på rett nivå.

En god start å prøve på sølvutgaven er jo:
4,7 ohm fra RoHS
Bestillingsnummer: 60-989-41

Denne kan også brukes på den med svart diskant, om du vil ha det litt lysere klang enn virkeligheten. Likevel blir det betydelig bedre enn slik den er.

De er så billige at du kan jo kjøpe både 4,7 og 6,8 ohms utgaven så prøver du hva du selv liker best. En av disse skulle pass.

Har også prøvd 10 ohm, men det ble alt for mye. Da ble lydbildet mørkere enn i Sonus Faber. Men kan jo være rett verdi om du har en skrikende cd-spiller og ditto forsterkeri.

De som virkelig tar av, kan jo lage brytere som står mellom mellomtone og diskantterminalen (på +,siden), med ulike valg av resistorer, og så kan du velge klangfarge i dem etter humøret. Bare til å slå inn og ut brytere. En av dem kan jo også lage full korslutning. Da får du jo original-lyden tilbake.

Var ikke dette en artig ide? Husk å bruke gode brytere da.
Kanskje Elfa har noen du kan bruke? Har ikke undersøkt.

På minusterminalen mellom mellomtone og diskant, lager du en kortslutning med en god kabel. Kanskje en Kimer-kabel stubb eller noe annet bra som selges i løsvekt kan være en ide der. Kimber selger jo slike korte kortslutningsterminaler også. Og du trenger jo bare to stubber, mot normalt 4.

Høyttalerne er like oppløste etter dette tweeket, det er bare den skarpe snerren som blir borte. Ørene får litt sjokk med det samme, men så vil de takke deg for tweeket, når de får vendt seg til det. Og for en herlig bass som høyttalerne får etterpå. Nå er de ikke tynne og slanke i bassen lengre.

Lykke til.
Jeg sliter litt med å forstå hva og hvordan du har koblet. Når du snakker terminaler snakker du da om terminalene bak på HT-kassa eller snakker du om terminalene på HT-elementene? (før vs etter delefilteret). Dersom du snakker om terminalene på HT-kassa så antar jeg du beskriver en seriemotstand til å dempe signalet til diskantelementet, underforstått at HT-kabelen tilkobles terminalene til mellomtonen og at tri-wiring ikke benyttes? .. eller er det noe annet jeg har missforstått?

mvh
KJ
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
C._Alshus skrev:
Vidar P skrev:
Importøren anbefalte å bruke disse med Naim forsterkeri, som han sa til meg på telefon nylig.

Kanskje ikke så rart, da han er importør av begge merker.
Salgssjefen i Audiovector anbefaler også Naim på det varmeste.
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
kj skriver......underforstått at HT-kabelen tilkobles terminalene til mellomtonen og at tri-wiring ikke benyttes? .. eller er det noe annet jeg har missforstått?

Dette stemmer. Så du kan ikke benytte triwiringskabel lengre. Jeg bruker MIT Oracle v.2 med biwiring på høyttalerne nå. Da kopler jeg bassdelen til bassterminalene. Og de to andre kablene settes nå på mellomtoneterminalene. Diskanten er nå koplet videre fra mellomtonen, på pluss-siden via denne resistoren, på minussiden med en god kabel. Her nevnte jeg Kimber, men en kan bruke den som en evt. selv liker. Nevnte egentlig bare Kimber fordi den også selges i løs lengde, og derfor var grei å kjøpe. Ikke fordi jeg er spesielt "fan" av denne. Men den er sikkert helt grei.

Det som også er fint med dette tricket er at en ikke mister noe garanti av noe slag. En åpner jo ikke høyttalerkassene opp, og gjør derfor ikke noe inngrep inne i høyttalerne. Og en annen ting, diskanten på denne høyttaleren, som noen klarer å sprenge, tåler faktisk nå mer. Det er jo denne diskanten som er så svindyr. Sprenger du mellomtone-elementet, koster det nesten ikke noe å erstatte. Det ligger på ca. tusenlappen. Dissek diskantene kostet tidligere over 100.000 kroner for settet. Så falt dem dramatisk i pris til ca. 24.000 kroner for settet fordi patentet på dem falt bort. Men selv i dag utgjør nok prisen for disse diskantene hoveddelen av prisen for disse høyttalerne. Så det er jo fint at diskanten nå er mer beskyttet. De tåler nå at du drar på ca. dobbelt så mye på forsterkeren i effekt. Og ørene tåler også mer nå. Ørene tåler mer stort lydtrykk i bassområdet enn i diskantområdet. Men det er jo ikke slike ting som ligger til grunn for at jeg gjør dette. Det er bare for at høyttaleren skal spille nøytralt klangmessig. De som gjør denne modifikasjonen, vil bli overrasket over hvor organisk lyd en faktisk kan få ut av disse høyttalerne. Før var disse høyttalerne ikke fine til å høre klassisk musikk på, nå låter selv det flott. Michael Jacson var en pine å høre på dem, nå låter det også flott. Ikke at det er min type musikk da.....men jeg er nå omtrent altetende. Siri Svaleband, med Blackbird-albumet låter kanonbra nå. Snakk om stort lydbilde.

Det blir som å få en helt ny høyttaler i hus.

Consen
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Consen, på hvilken måte er bassen bedre?
Du har jo kun koblet en resistor mellom diskant og mellomtone?
Diskanten er jo ikke så dyr.. Du får jo et høyttalerpar fra Elac til 8000,- med stort sett samme diskant.
 

Jeger68

Medlem
Ble medlem
22.01.2008
Innlegg
7
Antall liker
0
Consen, du har ikke mulighet til å legge ut bilde av "oppgraderingen" vel? Høres interresant ut dette.
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Hvordan vi opplever bassen, avhenger av hvordan diskanten er. Så en endring i diskanten vil ofte endre måten vi opplever bassen på.

Bassen har en mer fysisk dimensjon etter oppgraderingen.
En annen ting er jo også at å senke nivået på diskanten er jo bare en annen måte å heve bassen på. Faktisk vil hele nivået opp til 1 kHz heves.

Kan også nevne at denne diskanten er spesiallaget til Audiovector.
Kan derfor ikke sammenlignes med dem som måtte stå på andre høyttalere.
Hva prisen på disse diskantene er pr. dato, vet jeg ikke. Tidligere var dem så svindyre, at om en sprengte dem, ja....da kunne en bare sette seg ned og gråte. Noen valgte da å selge høyttalerne for nesten ingenting, med sprengte diskanter. Kanskje kjøper da valgte å sette i noen billigere og bruke dem slik.

Men kanskje prisen har falt dramatisk på disse diskantene de siste årene?

Oppgraderingen er så enkel at jeg skjønner ikke hva dere skal med et bilde etter.

Mvh Consen
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
o+ diskant 0- (minusterminal)
' '
' '
' ' ' '
' ' Resistor 6,8Ohm '
' ' ' '
' '
' '
o+ mellomtone 0- (minusterminal)
' '
' '
' '
o+ bass 0- (minusterminal)

Forsterkeren koples nå inn på mellomtoneterminalene.
Bruk en så tykk kabel som mulig ned til bassterminalene.
Bruk den så tykk så det såvidt gå inn i hullene i terminalene og stram til.
Bruk så god kabel som du får tak i til diskantterminalene.
Denne trenger ikke være tykk, men god.

Dette oppsettet er ikke for biwiring.
Kan tegne et oppsett for det også om det har interesse for noen.

Et triks som kan gjøre at du får enda bedre lyd, er at du kopler høyttalerkablene til mellomtoneterminalen på venstre siden, og til diskantterminalen på høyre siden.
Da slipper en litt kabeltap til diskanten. Men da bør en ha en litt tykkere kabel fra diskantterminalen på høyre siden ned til mellomtoneelementet. Da er det ikke så viktig med god kabel på høyre siden. Viktigere at den er tykk. Dette fordi basselementet skal få god Q-faktor så du får dynamisk bass. (Motsatt av slapp bass).

Mvh Consen
 

Heno

Medlem
Ble medlem
17.02.2006
Innlegg
21
Antall liker
0
Jeg har hatt Audiovector M3 Avantgarde i mange år og Hegel H200 fra første dag den kom på markedet og har ikke angret et sekund på noen av dem.
Men skal jeg oppgradere, og det gjør jeg nok en dag, så er det nok Audiovectorene som står for fall. Jeg anser disse som svakeste ledd i kjeden akkurat nå.
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Heno:
Hvilken høyttaler er det du heller vil ha da?
Og hva er det med Audiovectorene som du ikke liker?

Consen
 
Topp Bunn