Innspillingstid på rør

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Det er sikkert mange her inne som er "bevandret med rør" og jeg lurer på hvor lang innspillingstid regner man med på rør samt det er vel en viss levealder på rør, og i så fall hvor lenge før lyden forringes??

PX4

Bransjeaktør
Ble medlem
04.10.2005
Antall liker
1
Rør endrar seg ( i elektriske parametre, slike som kan målast) ein del dei første 50-100 timane. Så vert dei temmeleg stabile og held seg slik mykje av levetida si. Det hender at dei berre kuttar ut og sloknar, men det vanlege er at dei vert svakare og svakare, og lyden vert gradvis dårlegare. Dei fleste rør har ei garantitid på 2000 timar (driftstid), men som regel varer dei lengre enn det. Nokre typer har garantitid på 1 år, 2 år eller meir (KR-Audio har t.d. no 2 år garantitid)
Kor lenge eit rør varer er avhengig av ei rekke faktorar, men dei to viktigaste er at glødespenninga er stabil og ikkje over det som er oppgitt, og at anodetapet (som er m.a. avhengig av biasinnstilling) ikkje er meir enn det maksimale som fabrikanten oppgir. Dessutan er det viktig at dei får god kjøling. Dette gjeld særleg utgangsrør. Alle slike demperingar folk likar å sette på røra sine vil i praksis gjere kjølinga dårlegare og dermed kunne redusere levetida.

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Effektiv levetid på effektrør ligger på ca. 2000 timer med godlyd, men du får nok mange flere timer med lyd ut av dem. På signalrør er effektiv levetid gjerne 4000 timer eller mer. Grei regel er 2 effektrørskift på 1 signalrørskift. Selv bruker jeg anlegget mye dvs. 3 - 4 timer hver dag i gjennomsnitt. Dvs at jeg må skifte effektrør ca. hver annet år, og signalralør ca hvert 4 år. Jeg har hatt rørutstyr i 40 år og kjenner godt til bruk og slitasje av rør. Etter de første 50 timenes innbrenning stabiliserer røret seg og endrer seg lite de neste 90% av levetiden. På slutten vil man merke en degradering av lyden, men da har man passert angitt brukstid med god margin. Det finnes også long life rør med enda lengre brukstid. Håper dette kan gi en pekepinn.

Samleren

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.697
Sted
Nøtterøy
Hallo samleren! Er også eieren av en ARC VT-100. Lurte på hvilke rør du bruker i din forsterker? Originalrørene står forstatt i min. Sovtek/Svetlana. Vurderer et bytte. Litt usikker på hva jeg burde velge for rør. Skal bygynne med utgangsrørene tenkte jeg.

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Hallo samleren! Er også eieren av en ARC VT-100. Lurte på hvilke rør du bruker i din forsterker? Originalrørene står forstatt i min. Sovtek/Svetlana. Vurderer et bytte. Litt usikker på hva jeg burde velge for rør. Skal bygynne med utgangsrørene tenkte jeg.
Se svar i annen tråd "Rør veien til HiFi Lykke"

Samleren

Topp Bunn