Innspilling av Triangle

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
Var hos en kamerat for noen dager sida, for utprøving av hans Triangle Celius ES.
Disse er et par år gamle og har vært tilkoblet et rørtrinn på 14 watt.
Naturlig nok mangler han en del dybde i bassen, og han vil derfor gå for hornhøyttalere. Jeg tok med min oppgradrerte Quad 405 for å teste disse.

En fantastisk diskant og mellomtone, mens bassen var fortsatt litt for inneklemt.
Er dette noe som vil komme med tid, for jeg regner ikke bassen som innspilt på disse høyttalerene?

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.932
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Haubokk skrev:
Var hos en kamerat for noen dager sida, for utprøving av hans Triangle Celius ES.
Disse er et par år gamle og har vært tilkoblet et rørtrinn på 14 watt.
Naturlig nok mangler han en del dybde i bassen, og han vil derfor gå for hornhøyttalere. Jeg tok med min oppgradrerte Quad 405 for å teste disse.

En fantastisk diskant og mellomtone, mens bassen var fortsatt litt for inneklemt.
Er dette noe som vil komme med tid, for jeg regner ikke bassen som innspilt på disse høyttalerene?

Bassen tar LANG tid på Triangle....det kan også ha mye med plassering. Det spiller kun bra om man finner rette plassen! Sleit selv med bassen på mine. Fikk hjelp av noen erfarne med plassering og vips....Der satt den

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
Mener du da at det tar lang tid før bassen blir kraftig og ikke tilbakeholden?

U

utgatt60135

Gjest
Triangle er nok ikke noen bassmonstre, heller stramt og hurtig tror jeg. 2 år burde da holde angående innspilling ::)...

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Antall liker
1
Tror dette kan ha noe med rommet å gjøre. Jeg har selv Triangle og mangler ikke noe i bassområdet.
Faktisk gir disse høyttalerne den beste bassen jeg har fått til i mitt rom.

Hvis jeg ikke husker feil, ble Celius ES testet i Lyd og Bilde for en tid siden, og de ble særlig berømmet for den gode bassgjengivelsen.

L

Ludo

Gjest
Heisann,

jeg har Altea selv og opplever ikke disse som bassfattige. Men jeg husker mitt første møte med Triangle og der fikk jeg vel samme førsteinntrykk som deg.
Uansett så har plassering mye å si; hos meg står disse nesten en meter utfra veggen...

Lykke til!

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.932
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Ludo skrev:
Heisann,

jeg har Altea selv og opplever ikke disse som bassfattige. Men jeg husker mitt første møte med Triangle og der fikk jeg vel samme førsteinntrykk som deg.
Uansett så har plassering mye å si; hos meg står disse nesten en meter utfra veggen...

Lykke til!
Mine står forøvrig godt over meteren fra bakvegg.....bassfatiige er de ikke men man frarøves selvsagt de dypeste tonene til fordel for strammheten.
Plassering er alt. Men med 14watt er det vanskelig nok og blåse nok liv i bassområdet.

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
[quote

Plassering er alt. Men med 14watt er det vanskelig nok og blåse nok liv i bassområdet.

[/quote]

Det er nettopp dette jeg tenker på. Er basselementene i disse høyttalerne innspillt når de kun har vært tilkoblet 14 watt? Skal vel noe mer til for å drive disse?

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.932
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Haubokk skrev:
[quote

Det er nettopp dette jeg tenker på. Er basselementene i disse høyttalerne innspillt når de kun har vært tilkoblet 14 watt? Skal vel noe mer til for å drive disse?
[/quote]

Tror nok de er innspillt men som sagt så er det ikke noen jordskjelvmaskiner men med rette plassering kan alt falle på plass.
Mange ulike måter og oppfatte bass på er det også man vet aldri i slike situasjoner.....?

Topp Bunn