Innspilling av kabler ?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er nok flere av oss som har sett og hørt den her; og ikke alle er like enige i konklusjonene dine der smm, noen av oss finner den ikke veldig utløsende for kjøpslyst dessverre. Men det er vel kanskje nokså OT å gå ned den gata i denne tråden, så kanskje skal vi ta det innlegget for hva det var ment å være, og ikke dra den mer ut? :)

Jeg har gjennom årene lest ymse produsenters forklaringer på ymse egenskaper ved kabler, være seg lyd eller endring av ditto etter innspilling; men det drøyer med å ramle over noen redegjørelse som er spisbar fra et realist-ståsted (i den grad man kan kalle en som meg for realist).

Mvh Vidar P
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
Ja, spader og kabelsko bør ettergåes periodisk. Dersom de er profesjonelt krympet på ledningene skal det være metall mot metall, og gasstett. Hvis de er klemt på med en amatørtang, kan det være behov for reterminering.
 
V

vredensgnag

Gjest
Titleist skrev:
So how does it work?
The Nordost VIDAR is a professional grade tool designed to condition audio and video cables for optimum performance. The concept of cable burn-in is well known, as cables sound better when used in a system for a period of time. This is due to changes which occur in the conductor and the insulation material. New cables often have very high levels of electrical charge caused by the production process. This can often result in new cables sounding brittle, bright, and lacking in detail. These charges must be neutralized if a cable is to ever perform optimally.

The VIDAR combines three different functions all in one operation:

* It neutralizes charges that build up around the cables and the insulation
* It provides a very wide band and deep conditioning into the conductor core, which produces changes in the way signals pass through the metal.
* It ultrasonically conditions the surface of the conductors.
saklig ?
I følge FIDELITY var VIDAR bedre en mjød slikket av brystene til Frøja, så da er det vel saklig.
 
M

musicus

Gjest
For ikke så lenge siden opplevde jeg en ting jeg ikke trodde på, men så skjedde det jeg ikke trodde, hva skal jeg tro? på det jeg opplever eller det jeg ikke tror på? vel for meg er det enkelt, at andre gidder bruke timer på å fortelle andre ting de alikevel ikke tror på, er meg ett lite mysterium.
Jeg sier ikke at min opplevelse på noen måte er en slags universell sannhet, men det åpner iaf ørene mine for at ting ikke alltid er så statisk som noen hele tiden vil ha det til, med få unntak kan man nesten ta det for ikke være annet enn teoretisk "erfaring" som en hvilken som wannabee kan lese seg til, om man gidder. Erfaringene man gjør seg er imo, viktigere om man søker sin egen opplevelse vel og merke, skriv mer om den og ikke hele tiden hva ting ikke er, det hele blir lissom litt mer interessant da.

mvh
 
Topp Bunn