Innspilling av hodetelefoner - myte eller fakta?

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.494
Antall liker
1.010
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Jeg er såpass nysgjerrig at jeg fortsatt synes EW har (teoretisk) rett.
Det var en enda rarere uttalelse en herr Winer hadde. Du er så nyskjerrig at du ikke er åpen? Har du en ortodoks legning?
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Jeg heller mot at det kan være forskjell i reflektert lyd fra de fire ulike materialene - men er tilbøyelig til å tro at det i praksis egentlig ikke betyr så mye som man skulle tro. Så teit er jeg. :) Demping av lyd i samme rom (de 4) - vil jeg tro utgjør en langt større forskjell. Men, hva dette har å gjøre i en hodetelefontråd skjønner jeg fortsatt ikke - så jeg skal ikke si mer i denne delen av forumet. :)
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.494
Antall liker
1.010
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Jeg heller mot at det kan være forskjell i reflektert lyd fra de fire ulike materialene - men er tilbøyelig til å tro at det i praksis egentlig ikke betyr så mye som man skulle tro. Så teit er jeg. :) Demping av lyd i samme rom (de 4) - vil jeg tro utgjør en langt større forskjell. Men, hva dette har å gjøre i en hodetelefontråd skjønner jeg fortsatt ikke - så jeg skal ikke si mer i denne delen av forumet. :)
Da skjønner jeg mer. Jepp. Feil forum. Med mindre man bruker hodetelefonr og høyttalere på en gang. Det funker bra hvis man vil ha en mer høyttaler-aktig lyd i hodefonene.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Beklager avsporingen folkens.

Avsporingen skulle bare være et eksempel på at de fire ved bordet i mytevideoen ikke nødvendigvis er finkornet når de uttaler seg.

Tar det i en annen tråd.

Jeg er sikker på innspillingsforskjeller både i hifi og headfi.
 
Topp Bunn