Innsidebilder av elektronikk

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Millett Hybrid m/steps og diamond buffer



Discrete diamond buffer



alt bygget av meg. Chas.... hvaforno ;)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Her kommer noen bilder fra innstallasjon av riaa (MM) i HP-100:









 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
Hva slags dings er den runde "snella" som ligger nede til høyre mlm de blå elektrolyttene og en gul hovland cap på det nederste bildet i Fosses preamp?
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Har skrudd masse i dag ;D
Opera Audio Consonance Cyber 50:









Audionet AMP III











Audionet ART V2:















Se å nyt!

Pk
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Slenger inn non bilder av en DIY pre amp og en oppgradert PsAudio HCA-2.


Pre ampen er bygget etter skjema for BOZ, den har i tilleg en Embla pre one som volumkontroll. Den er koblet inn før pre ampen. Den spiller helt supert, veldig stort og luftig lydbilde, nøytral i klangen.


PS AUDIO HCA-2, den er oppgradert av Geir Fredriksen i Trondheim. Den har fått vesentlig større kondis bank og non andre nye kondiser. Meget bedre kontroll i bassen og noe bedre detaljert og luftig i toppen. En anelse varme i klangen, ikke nokk etter min smak da. Men det lar seg vel fixe sikkert.
 

haakonkl

Medlem
Ble medlem
12.03.2002
Innlegg
41
Antall liker
0
En titt inne i Radionette Kvintett

Omtrent like sexy som bestemor uten klær, men her er ihvertfall innsiden av min fars gamle radio. Det står faktisk Hi-Fi Stereo bak, og så har den rør 8) 2 stk ECL86 gir "Nok Watt" som Abrahamsen ville sagt det :D



Det verste er at den virker ennå :eek: Den har vært brukt til å drive et par Infinity Ref 10 og en Celestion passiv Sub som poden har brukt til musikk fra PC-en. Lyden sagger sånn passe, men er faktisk veldig behagelig ;D
 

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
Audio Institute VR-200R, tweaket av Olof.













Delefilteret til høyttalerene mine:

















CD spiller...













MVH
O.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Slenger inn non bilder av en DIY pre amp og en oppgradert PsAudio HCA-2.

Pre ampen er bygget etter skjema for BOZ, den har i tilleg en Embla pre one som volumkontroll. Den er koblet inn før pre ampen. Den spiller helt supert, veldig stort og luftig lydbilde, nøytral i klangen.


PS AUDIO HCA-2, den er oppgradert av Geir Fredriksen i Trondheim. Den har fått vesentlig større kondis bank og non andre nye kondiser. Meget bedre kontroll i bassen og noe bedre detaljert og luftig i toppen. En anelse varme i klangen, ikke nokk etter min smak da. Men det lar seg vel fixe sikkert.
Bytt ut Solen-kondisene, de er bedre i et delefilter, eller et sted med mere strøm/spenning.

Arne K
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
En GamuT DI 150?

Til ettertanke: (de som er sjokert av bildene) :p

En anden skæg ting er den udprægede anvendelse af et af GamuTs ældgamle principper – nemlig total kontrol over strømmenes veje. Allerede GamuTs oprindelige ejer Ole Lund Christensen hyldede princippet om, at ikke bare signalvejen skulle være under fuld kontrol, det samme skulle de stærkere strømme. Det har givet mange ”indretningsarkitekter” grå hår i hovedet at se sære lodninger midt på ledninger osv, men faktum er, at mange forkromede løsninger med strømskinner og andet visuelt gejl rent faktisk laver ”turbulens i strømmen.

Det er derfor rart at se, at selv om GamuT har skiftet ejer og trukket andre konstruktørkræfter med ind i processen, er disse gamle dyder blevet hængende. Som den gamle ejer sagde: Don’t change a winner ! Det er også stadig enkelt-transistor topologien, der anvendes. En væsentlig årsag til GamuT store lydmæssige fordele er manglende på parallelle transistorer.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Til ettertanke: (de som er sjokert av bildene) :p

En anden skæg ting er den udprægede anvendelse af et af GamuTs ældgamle principper – nemlig total kontrol over strømmenes veje. Allerede GamuTs oprindelige ejer Ole Lund Christensen hyldede princippet om, at ikke bare signalvejen skulle være under fuld kontrol, det samme skulle de stærkere strømme. Det har givet mange ”indretningsarkitekter” grå hår i hovedet at se sære lodninger midt på ledninger osv, men faktum er, at mange forkromede løsninger med strømskinner og andet visuelt gejl rent faktisk laver ”turbulens i strømmen.

Det er derfor rart at se, at selv om GamuT har skiftet ejer og trukket andre konstruktørkræfter med ind i processen, er disse gamle dyder blevet hængende. Som den gamle ejer sagde: Don’t change a winner ! Det er også stadig enkelt-transistor topologien, der anvendes. En væsentlig årsag til GamuT store lydmæssige fordele er manglende på parallelle transistorer.
Kaldloddinger er dårlig håndtverk, uansett!
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Kaldlodding?
Er det så dårlig at de til og med har glemt å skru på loddebolten? :p
Kanskje de har slått ledingene på plass.....
 

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
609
Antall liker
2
2stk DIY AMP5 (klasse T - 100w switch-mode monoblokker) fra 41hz Audio. Har hatt diverse snacks, men dette er Bang for the buck.
Utrolig at noe så lite og billig, kan låte så stort.





 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Til ettertanke: (de som er sjokert av bildene) :p

En anden skæg ting er den udprægede anvendelse af et af GamuTs ældgamle principper – nemlig total kontrol over strømmenes veje. Allerede GamuTs oprindelige ejer Ole Lund Christensen hyldede princippet om, at ikke bare signalvejen skulle være under fuld kontrol, det samme skulle de stærkere strømme. Det har givet mange ”indretningsarkitekter” grå hår i hovedet at se sære lodninger midt på ledninger osv, men faktum er, at mange forkromede løsninger med strømskinner og andet visuelt gejl rent faktisk laver ”turbulens i strømmen.

Det er derfor rart at se, at selv om GamuT har skiftet ejer og trukket andre konstruktørkræfter med ind i processen, er disse gamle dyder blevet hængende. Som den gamle ejer sagde: Don’t change a winner ! Det er også stadig enkelt-transistor topologien, der anvendes. En væsentlig årsag til GamuT store lydmæssige fordele er manglende på parallelle transistorer.
Men burde de ikke da også sørge for å mette loddepunktene med tinn, samtidig som de burde feste kablene og holde dem i litt avstand fra hverandre? Når alle kablene ligger løst kan jo to ellers like enheter låte forskjellig.
 

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
67
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
Jeg er nesten mer sjokkert over Cayin-bildene. 6 stykk OPA604 pluss rør! :eek: Hva er vitsen? Prøver de å rote til lyden mest mulig? Hvis den spilleren låter bra så er det et under. ::)
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Men burde de ikke da også sørge for å mette loddepunktene med tinn, samtidig som de burde feste kablene og holde dem i litt avstand fra hverandre? Når alle kablene ligger løst kan jo to ellers like enheter låte forskjellig.
Den ser ut som en dårlig prototype. Hadde noen i produksjonen her levert fra seg noe slikt, tror jeg verksmesteren hadde fått foruroligende høyt blodtrykk!
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Til ettertanke: (de som er sjokert av bildene) :p

En anden skæg ting er den udprægede anvendelse af et af GamuTs ældgamle principper – nemlig total kontrol over strømmenes veje. Allerede GamuTs oprindelige ejer Ole Lund Christensen hyldede princippet om, at ikke bare signalvejen skulle være under fuld kontrol, det samme skulle de stærkere strømme. Det har givet mange ”indretningsarkitekter” grå hår i hovedet at se sære lodninger midt på ledninger osv, men faktum er, at mange forkromede løsninger med strømskinner og andet visuelt gejl rent faktisk laver ”turbulens i strømmen.

Det er derfor rart at se, at selv om GamuT har skiftet ejer og trukket andre konstruktørkræfter med ind i processen, er disse gamle dyder blevet hængende. Som den gamle ejer sagde: Don’t change a winner ! Det er også stadig enkelt-transistor topologien, der anvendes. En væsentlig årsag til GamuT store lydmæssige fordele er manglende på parallelle transistorer.
Vel..-GamuT har blitt klonet, og MosFet mesteren Nelson Pass så på skjema, og uttalte noe i retning at han hadde sett mer intelligent oppkobling av et utgangstrinn...kanhende de tror på kontroll av elektronene, men de bør se å få kontroll over delene de bruker, og måten de settes sammen også.

Arne K
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
«Hårdmoddad» Lite Audio DAC60 rørdac med BlackGates, Jensen 4-pole kondensator, choke i strømforsyningen, NextGen på digitalinngangen, sølvkontakter(massive) på utgangen mm.



 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
441
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Hva slags dings er den runde "snella" som ligger nede til høyre mlm de blå elektrolyttene og en gul hovland cap på det nederste bildet i Fosses preamp?
Det er en choke mest sansynlig brukt til å filtrere glødestrømmen.
 

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
Jeg er nesten mer sjokkert over Cayin-bildene. 6 stykk OPA604 pluss rør!  :eek: Hva er vitsen? Prøver de å rote til lyden mest mulig? Hvis den spilleren låter bra så er det et under.  ::)
For å si det slik, den KNUSER en Audio Aero Prima, den slår en NAD m5, den slår en Wadia 830 ganske så godt, tror du skal høre før du snakker jeg!

Dessuten er det smak og behag hva slags lyd man liker, har du ikke lært deg dette? Kanskje du også skal lese testen i fidelity og div andre steder også?
 

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
67
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
For å si det slik, den KNUSER en Audio Aero Prima, den slår en NAD m5, den slår en Wadia 830 ganske så godt(...)
Når vi snakker om antall komponenter i alle fall.

Kanskje du også skal lese testen i fidelity og div andre steder også?
Leser ikke såntno'. Hvis jeg skal ha dopapir kjøper jeg det heller på rull.

Hey, ikke ta det så tungt. Den er sikkert fryktelig bra. Det er ikke forbudt å like den selv om ikke jeg gjør det.
 

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
Når vi snakker om antall komponenter i alle fall.

Leser ikke såntno'. Hvis jeg skal ha dopapir kjøper jeg det heller på rull.

Hey, ikke ta det så tungt. Den er sikkert fryktelig bra. Det er ikke forbudt å like den selv om ikke jeg gjør det.
Skulle ønske du kunne hørt den her hos meg, men du sier du ikke har hørt den, og TROR at den ikke kan låte noe bra, det kan du vel ikke si? Kanskje du burde teste den i et oppsett hvor den virkelig fungerer, som her hos meg?
:) :D

MVH
O.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Nå skal ikke jeg forsvare GamuT til jeg dør da, men.... ;)
Ikke vet jeg hvor det bildet stammer fra, men sånn ser min ut på innsiden.

 
Topp Bunn